Pääsin kevään yhteishaussa Rolloon ja yritän nyt hahmotella taloudellista tilannetta. Kuinka paljon kirjallisuudesta joutuu pulittaa? Entä kuinka usein ja minkä kokoisia kirjasatseja pitää ostaa?
Tenttikirjojen hinnat?
5
308
Vastaukset
- lainaan-kirjastosta
Minä en ole Turun yliopiston oikeustieteellisessä ostanut vielä ainoatakaan aineopintojen tenttikirjaa omalla rahalla, sillä olen kaikki onnistunut lainaamaan kirjastoista. 108 op suoritettu. Rovaniemestä en tiedä. Kieliopintojen tueksi ostin oikeustiedesanaston sanakirjat jo heti alussa.
- ainskimeil
Harvoin opiskelija kirjoja ostaa. Tenttikirjat saa lainata yliopiston kurssikirjalainaamosta tai vastaavasta.
Sen voin sanoa, että oikeustieteen kirjat ovat kalliita. Jonkun kirjan, jota tarvitsee usein tai pitempään, ehkä kannattaa hankkia omaksi vaikka käytettynä, jos mahdollista. Tällaisia voivat olla juuri oikeustieteen sanakirjat. - Oikkari1234
Voit myös pyytää vanhempiasi ostamaan kirjat sinulle. Itse en halunnut mennä kirjastoon, koska siellä on liikaa humanisteja, vaan tilasin kaikki kirjat netistä. Tällä tavalla myöskään varausjonot eivät ole ongelma, vaan kaikki kirjat ovat aina luettavissa päätenttikierroksillakin.
- tentitjotentitty
Opiskelija ostaa kirjoja oman harkintansa mukaan, yleensä hyvin vähän. Vaikka kirjat ovat tärkeitä, ketään ei kiinnosta, mistä hankit tenttikirjasi. Tavallisesti ne lainataan kirjastosta, lukaistaan, käydään tentissä ja palautetaan kirja takaisin kirjastoon. Tiedot tentittävistä kirjoista saat opintovaatimuksista. Luentoihin voi liittyä lisäksi tentittävä kirja, siitä ilmoittaa luennoitsija.
Tenttejä järjestetään joka kuukausi pitkin lukuvuotta ja kesälläkin. - rollonoikkari
höpöhöpö me mitään kirjoja osteta! oikeesti suurin osa tenttimateriaaleista löytyy sähköisenä kirjana kirjastosta! toki niitä normaaleja kirjojakin on jonkun verran, mutta sanomattakin selvää ettei ne kaikille riitä. Suurin osa käyttää e-kirjoja, joiden käyttöä ei oo rajotettu vaan niitä saa lukea vaikka 500 ihmistä yhtä aikaa. Moni ei kuitenkaan (kuten itsekin) tykkää lukea koneelta, joten ostamme vuoden aikana kivan määrän paperia ja tulostamme moni sataa sivuiset kirjat koulussa, jotta voi tehdä merkintöjä helposti :-) Yliopistolla saa siis tulostaa ihan ilmaiseksi, mikäli on omat paperit mukana! älä turhaan oikeasti osta kirjoja, ellet välttämättä halua. ne kun oikeasta ovat todella hintavia :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131752Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 761313
- 541183
- 741085
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81072- 1091009
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850