Olin vuosi sitten eräässä siivousfirmassa, ja minulle opetettiin, että vaaleanpunaisia liinoja käytetään niin, että yhdellä puolella pyyhitään esim. peilitasot, pesualtaat, ovenkahvat jne, ja toisella puolella pönttö. Keltainen oli toimistoille, ja sininen keittiölle. Näin siis juuri vaihtunut esimies opasti. Olin ekaa kertaa siivoustöissä, ja luulin, että niin se tehdään, kunnes eräs toinen siivooja sanoi "etkai sä tolla vaaleenpunasella siivoa altaita?!" ja sanoin, että uusi esimies oli niin opastanut. Varmistin asian esimieheltä, ja hän vaan sanoi, että "no mun mielestä sillä värillä ei oo niin paljoo väliä millä siivoo, pakko kai se on tulostaa kaikille värikoodit" ja siinä kaikki. Ei ikinä niitä värikoodeja tulostanut. Nyt alkaisi työ toisessa siivousfirmassa, ja olen aivan sekaisin, että mitä rättejä nyt mihinkin kohtaan voi käyttää. Voisiko joku valaista?
Mitä siivousvälineitä käytetään mihinkin?
2
103
Vastaukset
- markettisiivooja
Sekin vähän vaihtelee firmasta ja kohteesta riippuen. Itse olen kahdessa eri firmassa ollut töissä, ja punaiset on ollut aina vessaluutuja, siniset sitten muille tasoille: peilit, pöydät jne. Eli punaisella luutulla olen ottanut vessan käsienpesualtaan ja pöntön, sinistä olen käyttänyt vessassa vain peiliin. Keltaisiin luutuihin en ole kauheasti törmännyt, kaikissa mun kohteissa niitä ei edes ole. Nykyisessä kohteessa käytän keltaisia siellä missä käsitellään elintarvikkeita (suurtalouskeittiö), punaisia vessoihin ja sinisiä sitten tasoihin yms ja ikkunoihin. Olen nähnyt muidenkin työntekijöiden käyttävän punaisia aina vessan siivouksessa. :) Toivottavasti tästä oli edes jonkun verran apua. Kannttaa rohkeasti kysyä siellä uudessa työpaikassa asiasta, firman sisälläkin voi olla eri siivoojilla eri käyttökohteet erivärisille luutuille, koska kommunikaatio ei pelaa. ja sitten on kans niitä joita ei yksinkertaisesti kiinnosta, minkä väristä käyttävät mihinkin.
- Värisokea
Periaatteessa jos mikrokuituliinat pestään 90 asteessa, on aivan samantekevää minkävärisellä mitäkin paikkaa jynssäät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286