Mun gerbulta (1v8kk) kuoli veli tiistaina :( En suinkaan halunnut jättää gerbua elelemään yksinään, joten jo keskiviikkona hain hänelle 2 uutta kaveria :)
Nää uudet pojat on 11 viikkoa vanhoja.
Siivosin terran kunnolla ja jaen kalterilla kahteen osaan. Poitsujen yhteiselo ei ainakaan toistaseks oo lähtenyt hyvin käyntiin... toinen uusista gerbuista ei taida hirveesti tykätä tästä mun vanhasta gerbusta. Koittaa hyökätä kalterin läpi kimppuun, vinkuu ja "läpsii" tätä vanhempaa. Häntä viuhtoo, ku ruoska konsanaan :( Kerran sai jo tän vanhemman gerbun hännästä kiinni ja puras siihen vertavuotavan haavan :(
Toinen uusista gerbuista on tosi rauhallinen, ei rähjää eikä rähise :)
Oon vaihtanu kaks kertaa päivässä terrassa gerbujen puolia, jotta tottuvat toistensa hajuihin.
En oo uskastanu koittaa juoksuttaa gerbuja lattialla samaan aikaan, koska pelkään yhteenottoa.
Kyssäriä:
-Saankohan mä mahdollisesti totutettua nää gerbuja toisiinsa niin, että voisin joku kaunis päivä poistaa terrasta ton välikalterin?
-Koittaako toi uus gerbu vaan pomottaa tätä vanhempaa, vai eikö vain yksinkertasesti tykkää toisesta?
-Hanna-
Gerbiilien totutus toisiinsa
HuolestunutHanna
1
111
Vastaukset
- Tcg
Meillä oli sama tilanne! 11vk kerppua yritettiin totuttaa kahteen 2,5 vuotiaaseen. Kun oli aika totutukseen toisen kanssa kaikki ok mutta toisen kanssa syntyi tappeluita. Nyt pikkuinen on vaan hysteerinen jos yritetään yhteen joten meillä ei tule onnistumaan. Karu totuushan on se että 11vk voi olla liian vanha, 6-7vk olisi hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt464964Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.622797Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2361145Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391094Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711074Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611055- 1271036
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72994- 137905
- 49884