Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

taas se kynsieni!

a.p.

jos joku on saanut HENKILÖKOHTAISESTI apua kynsisieneen, niin voisiko kertoa asiasta. kaikenlaisia teorian esittäjiä ja uutemyyjiä tuntuu olevan, mutta kukaan ei oikein tunnu tohtivan kertoa itse asiasta. antakaa hyvän tiedon kiertää, jos sellaista on. kiitos sille joka kertoo kokemuksiaan!
a.p.

22

22351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citricidal

      Itse en halua käyttää kynsisieneen mitään lääkärin määräämiä lääkkeitä (myrkkyjä!). Sanovat, (lääkärit) että kynsisieni ei parane millään paikallishoidoilla...

      Itse uskallan olla toista mieltä.

      Olen n. reilun kuukauden ajan sivellyt kynsiin Citricidal 100 nimistä greipinsiemenöljyä, aamuin illoin. Parin viikon ajan otin sitä myös sisäisesti. Jo kahden viikon kuluessa hävisi kynsisienelle tyypillinen paha haju kynnnen alta ja siellä oleva töhnä on selvästi vähentynyt koko ajan. Kynsi näyttää terveemmälltä ja on ohentunut huomattavasti.

      Toiveikkaana ja tyytyväisenä odottelen uuden terveen kynnen kasvua, ja siihen saakka aion tätä valmistetta käyttää kärsivällisesti.

      Täysin myrkytön luonnontuote, eli useimmiten luonnosta se paras ja turvallisin apu löytyy....

      Väittäkööt lääkärit mitä väittävät, markkinoikoon vaan omia lääkkeitään ja uskotelkoon hyväuskoisille raukoille että muuta toivoa paranemisesta ei ole.

      Annostuksena olen käyttänyt n. 20tippaa/50ml vettä ulkoisesti siveltynä ja pikkutippapulloon vielä vahvempana, tippa kynnen alle , aamuin illoin.

      • Johanna

        Olen ammatiltani kosmetologi, enkä koskaan (eikä ole tainnut "ammattisisarenikaan") kuullut yhtään hyvää keinoa millä saisi kynsisienen pois. Useat ovat kertoneet syöneensä jopa satojen eurojen edestä lääkkeiä tähän vaivaan, mutta mikään ei ole oikeasti auttanut. Kiitos siis neuvosta, suosittelen ehdottomasti muillekin.
        Kosmetologikin pystyy tietysti tämän lisäksi auttamaan "kynnen poistossa" poralla (joka ei satu), että uusi kynsi kasvaisi paremmin ja hallitusti tilalle.


    • sienipä hyvinkin

      Mene lääkäriin ja tahdo kunnon tablettikuuri ennen kuin sieni leviää enemmän.
      Hitaasti uusi terve kynsi kasvaa mutta hyvää kannattaa odottaa.

      • a.p.

        lääkäri määräsi yli tuhannen mummon markan kuurin, ja on liikaa todisteita siitä että tämän kuukausien myrkynsyönni ja lääkefirman tukemisen jälkeen sieni on palannut. hoidan vaivaa (joka tapauksessani on alle puolen neliösenttimetrin kokoinen pikkukynsi)paikallisesti, kun löydän kokemusperäistä tietoa vaihtoehdoista. kokemukseni lääkäreistä ovat muutenkin sellaisia, että he ovat pääsääntöisesti lääkeyhtiöiden juoksupoikia... ikävä kyllä. kiitos niille, jotka ovat vastanneet kysymykseeni, kevään kajastusta!
        a.p.


    • Miika

      Olen henkilökohtaisesti parantanut kynsisieniä sekä vetyperoksidilla että otsonoiduilla öljyillä. Olen kirjoittanut aiheesta kattavamman artikkelin osoitteeseen.

      http://www.otsoniterapia.net/taudit/sienet.htm

      Mutta älä kokeile 35 % vetyperoksidiliuosta - kuten esimerkin nainen - jos olet vähänkin herkkänahkainen.

      PS. en ole uutemyyjä - en kauppaa mitään mainitsemaani tuotetta. Varsinkin vetyperoksidi on niin halpaa, ettei sillä edes ole kaupallista arvoa, eivätkä lääkeyhtiöt sen vuoksi suostu edes kehittämään siitä hoitokeinoa. Myöskään otsonoitua öljyjä ei voi patentoida ja niitäkin on helppo tehdä halvalla sopivilla laitteilla, joten niiden kaupallinen arvo on paljon vähäisempi kuin millä tahansa apteekin sienilääkkeellä.

      • a.p.

        kiitos miika, vetyperoksiidi-juttu on kiinnostava.
        annatko vielä lisäohjeen siitä, täytyykö aineen antaa vaikuttaa kynnessä pitkäkin aika kerrallaan, ja kuinka monta kertaa päivässä. olen aloittanut liottamalla muutaman minuutin 2 kertaa päivässä.
        a.p.


      • Mätä

        Miikan varoitus on tosiaan paikallaan! Vetyperoksiidi 35%:na on sellaista myrkkyä, että yleensä jo apteekissa kysyvät käyttötarkoituksen. Minä ostan sitä hirven sarvien käsittelyyn kalloluun valkaisuun. Arvata saattaa, mitä sormillesi tapahtuu jos noin väkevänä käytät.
        Mutta noin 2%:nen vetyperoksidiliuos saattaa olla jo toinen asia. Meille lapsena, kun korva tulehtui ja alkoi märkiä kaatoi äiti vetyperoksidia, tai kuten silloin sanottiin vetysuperoksidia, korvaan ja mätä ja muu moska oikein "kiehui" irti ja oli helppo poistaa korvan suulta. Uskoisin sillä voitavan myös puhjennut mätäpaise puhdistettavan.


    • pottuvarvas

      olen käyttänyt nyt noin kolme kuukautta vocca trico-ainetta ja olen kyllä mielestäni nähnyt paranemisen merkkejä kynnessäni. itselläni on pottuvarvas vaivana, kynsi on ollut juuri sellainen kellertävä, hauras ja paksu, ja alta töhnäinen..:( nyt näyttäisi siltä, että millin verran on kasvanut uutta, tervettä kynttä tulemaan..kynsilakka tosiaan pahentaa asiaa, olen sen kokenut parina kesänä, kun olen peittänyt kynteni lakalla. raskaana ollessa en ole ainetta käyttänyt, mutta kylläkin nyt imetyksen aikana..onko siitä tosiaan suurikin vaara lapselle??

      • a.p.

        itse käytin voccaa miltei vuoden! noudatin ohjeita, kynsi pehmeni ja vaaleni lupaavasti, mutta jos lopetin käytön, kasvoi sama keltainen kynsi taas samalla tavalla - eli litkua pitäisi siis käyttää koko ajan! saman asian näyttää ajavan tuo miikan suosittelema vetyperoksiidi, joka maksoi alle kolme euroa pullo (vocca yli 20 euroa). vielä on kokematta se, kestääkö vetyperoksiidin tuoma vaikutus. kannattaa varoa kalliita ihmelääkkeitä, niitä ei varmaankaan ole. sensijaan nuo miikan kirjeen sisältö kiinnostaa, eikä ole kaupallinen.


    • kynnell

      KIITOS, hienoja ideoita kynsisientä vastaan taisteluun! Kirjoitelkaa kokemuksianne, jos edellä mainittuja vinkkejä kokeilette.

      • suuvesi

        Vademeikkumia kynnen alle, pari kertaa päivässä. Halvaksi tulee ja auttaa. Illodiiniakin voi kokeilla !!!


      • Pihkapoika

        Olen jo muissa keskusteluissa maininnut kuusenpihkavoiteen, joten tietoa saatte niistä.
        Voiteen valmistaja kertoi saaneen palautetta usealta kynsisienestä potevalta, että pihkavoide on parantanut sen jopa viikossa. Olen kuullut niin monta käyttäjien antamaa kokemusperäistä palautetta, että en usko kaikkien vain huvikseen puhuvan. Myös itse olen saanut apua erilaisissa haavoissa voiteesta. Ota yhteyttä, niin kerron henkilökohtaisesti enemmän. 044-2951241


    • tatti

      Kokeilkaapa myös TEA TREE öljyä. Pieni pullo, ja muutaman euron kylläkin maksaa, mutta pari tippaa puhdistettuun kynteen 2-3 krt\pvä. Hoito vaatii sinnikkyyttä, koettipa millä tahansa.

    • nokipoika

      Tuttavani kertoi kynsisienen hävinneen vanhan diesel auton käytetyllä moottoriöljyllä! Hurjan kuuloista mutta totta, sattumalta oli havainnon tehnyt. Voipihan se semmoista myrkkyä olla, että kaatuu sienet ja kantajat. :)

      • jotakin

        No HUH HUH !!


      • npytu

        ei ole tervejärkisten puhetta.eikä varmasti toimi.olen itse lääkäri ja voin vakuuttaa että ainoa oikea hoitokeino on se että menee lääkärille missä otetaan näyte kynnestä ja todetaan onko se ylipäänsä kynsisieni!sitten lääkekuurille eikä öljykylpyyn


      • reijonen
        npytu kirjoitti:

        ei ole tervejärkisten puhetta.eikä varmasti toimi.olen itse lääkäri ja voin vakuuttaa että ainoa oikea hoitokeino on se että menee lääkärille missä otetaan näyte kynnestä ja todetaan onko se ylipäänsä kynsisieni!sitten lääkekuurille eikä öljykylpyyn

        toimiiko tuo vocca trico myös jalkasieneen jota minulla on myös molemmissa jaloissa :( vai pitääkö sitä varten ostaa eri mömmöt


      • Pli

        Onycosolve, parantaa, voi tilata netistä!


      • EnUskoVieläkään

    • 1256tekstaaja

      tectyl auton alustamassa puree sieneenkin !

      tv pellepeloton

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe