Kertoisiko joku milloin kannattaa
ottaa keijunmekon siemenet kukasta.
Keijunmekko
2
1131
Vastaukset
- hullunaperennoihin
Kukkapohjaan ( vai mikä lie) alkaa kehittyä vähitellen paisuva pallukka. Olen monet vuodet keräillyt näitä pallukoita alkusyksystä, kun jo tuo melkoista hallaa sietävä kasvi alkaa nuukahtaa. Pallukat vain talteen ja kun ovat kuivia, eli tuon siemenkodan sisältä kuuluu liikutellessa hentoista kilinää, siemenet voi valutella esille tai olla vaikka tuonne tammi-helmikuulle ihan siltään pallukoina ilmavassa paikassa. Keijunmekon siemenethän kannattaa kylvää jo tammi-helmikuulla, niin mekot ehtivät aloittamaan kukintaansa juhannukselta. Joka vuosi ei saa hyviä siemeniä, näyttävät säilyvän itävinä ainakin neljä vuotta. Keijunmekko on ihan huippu loppukesän kukkija, kukkii kyllä monena vuonna ihan lokakuulle. Siemenet kannattaa ottaa talteen, taimikasvatus on helppoa. Liialla kastelulla voi kyllä tuhota. Taimet ovat pitkään tosi pieniä eli taimet eivät vie paljon tilaa. Latvoa voi, jos haluaa, haaroittuu kyllä muutenkin hyvin.
- jännäkasvi
Ostin taimena ja kasvoi nopeasti, kukkinutkin koko ajan. Melkein kuoli kun annoin liikaa vettä kerralla, pariin viikkoon ei tarvinnut antaa yhtään, lehdet roikkui mutta kukkia tuli silti lisää. Nyt saa taas kastella hiukan joka päivä, kestäisi varmaan kuivuuttakin useamman päivän. Seviäisiköhän oksat talven sisällä, tuskin, mutta juurtui ainakin katkennut oksa kun tökkäsin multaan. Ei nuo kukat kuitenkaan kauemmaksi erotu kuten monissa muissa kasveissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ154939Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704