Kertoisiko joku milloin kannattaa
ottaa keijunmekon siemenet kukasta.
Keijunmekko
2
1093
Vastaukset
- hullunaperennoihin
Kukkapohjaan ( vai mikä lie) alkaa kehittyä vähitellen paisuva pallukka. Olen monet vuodet keräillyt näitä pallukoita alkusyksystä, kun jo tuo melkoista hallaa sietävä kasvi alkaa nuukahtaa. Pallukat vain talteen ja kun ovat kuivia, eli tuon siemenkodan sisältä kuuluu liikutellessa hentoista kilinää, siemenet voi valutella esille tai olla vaikka tuonne tammi-helmikuulle ihan siltään pallukoina ilmavassa paikassa. Keijunmekon siemenethän kannattaa kylvää jo tammi-helmikuulla, niin mekot ehtivät aloittamaan kukintaansa juhannukselta. Joka vuosi ei saa hyviä siemeniä, näyttävät säilyvän itävinä ainakin neljä vuotta. Keijunmekko on ihan huippu loppukesän kukkija, kukkii kyllä monena vuonna ihan lokakuulle. Siemenet kannattaa ottaa talteen, taimikasvatus on helppoa. Liialla kastelulla voi kyllä tuhota. Taimet ovat pitkään tosi pieniä eli taimet eivät vie paljon tilaa. Latvoa voi, jos haluaa, haaroittuu kyllä muutenkin hyvin.
- jännäkasvi
Ostin taimena ja kasvoi nopeasti, kukkinutkin koko ajan. Melkein kuoli kun annoin liikaa vettä kerralla, pariin viikkoon ei tarvinnut antaa yhtään, lehdet roikkui mutta kukkia tuli silti lisää. Nyt saa taas kastella hiukan joka päivä, kestäisi varmaan kuivuuttakin useamman päivän. Seviäisiköhän oksat talven sisällä, tuskin, mutta juurtui ainakin katkennut oksa kun tökkäsin multaan. Ei nuo kukat kuitenkaan kauemmaksi erotu kuten monissa muissa kasveissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378652Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1651237Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17876Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657