Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Proace saatu alle!

toyotafoorever

Nyt on alla uusi kiiltelevä Proace. On laadukas peli. Rengasmelu aika vaimeaa joten musasta voi nauttia, ja torstaina lähdetään eukon kanssa tällä Kuusamoon ja Posiolle kesäreissuun. Luottomyyjän kanssa saatiin taas kaupat aikaan, edellinen Proace palveli vioitta 2 vuotta ja sitä ennen Hiaceja ollut 5 kpl. Kyllä Toyota osaa pakettiautot tehdä. Vaikka kootaan Ranskassa, sanoi myyjä että Toyotalla on oma itsenäinen linjasto jossa valkoisissa hansikkaissa autot kootaan laadulla ja sydämellä. Japanista tuodaan kaikki sähkölaitteet ja polttoainesysteemit, sekä vaihdeloota. Pistin juuri kovavahan auton päälle, nyt metallinhohtomaalipinta kiiltää kuin peili.

24

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainapeleilläNousuun

      Hihii, viikon paras tähän asti.

      • Prookuski

        Jep, Nippondenson sähköt ovat parhaat ja ne on Proacessa muttei ranskiksissa.
        Meikäläisen luottomyyjä hieroi kanssa kauppoja, mutta kun en vielä vaihtanut, kun 2013-mallisella Proace lla on vasta 17000 km mittarissa. Mutta juteltiin ja hyvät pullakahvit sain. Peräsin, että eihän tuo uusi Proace vaan ruostu, kun Ranskassa tehdään, mutta kuulemma on Toyotan standardeilla ruostesuojaus eli ihan huipputasoa pitäisi olla. No ehkä kaupoille loppuvuonna ja sitten 2017 rekisteriin.


      • van_driver

        Nippondenson sähkö- ja ruiskuosat on tosiaan Proacessa, ranskanpullissa taas europaskat. Myös johdinten liittimet on Toyotassa kullattu, jo vuosimallin 1993 Corollasta ja Carina E:stä alkaen. Se estää liitinten hapettumisen ajan oloon. Näsäviisastelijoille tiedoksi, että se kultaus-päällyste on todella ohut eikä mitään 24 karaatin kultaa, mutta siis pinnassa kultaus on ja ei siis hapetu. Proace on hitusen kalliimpi kuin ranskanpullaversiot, mutta hinnalle saa katetta: käyttövarmuuden ja kestävyyden legendaarisessa muodossa.


      • Hapettumaa

        Japanilaiset on tähän sääkka olleet ruostumisessa paalupaikalla.
        Pakut ovat vielä niitä työkaluja joita ei suojata eikä säälitä.
        Sen vuoksi useimmat Hiacet on päältäkin umpiruosteessa.
        Toivottavasti yhteistyö PSA yhtymän kanssa opettaa japanialaisille kuinka tehdään ruosteenkestäviä autoja.


    • hyväuskoinen_hölmö

      Jos et ihan tahallasi yritä porukoita vetättää, niin ainakin äärimmäisen tyhmä ja hyväuskoinen hölmö olet ja ajat tyytyväisenä Toyotan merkein koristellulla Citikalla/Pösöllä. Edes ne Toyotan merkit eivät ole Toyotan valmistamia, vaan tulevat samalta alihankkijalta kuin Citroenin ja Peugeotin merkitkin. Hyvällä syyllä voisi haastaa oikeuteen harhaanjohtavasta markkinoinnista sellaiset tojomyyjät, jotka sanovat muutaman vuoden markkinoilla olleen Procen olevan jotain sukua Toyotalle.
      Uusimmassa markkinoille tulossa olevassa Proacessa on vajaa 30% osista kotoisin Toyotalta, mutta itse perustekniikka ja kori on 100%:sti aitoa PSA:ta.

      • ProaveaOdotellen

        Itse kyllä odotan Proaven tuloa, huhujen mukaan tulee ensi vuonna korvaamaan nykyisen Aven. Sekin on yhteistyömalli, mutta ei kuulemma kuitenkaan mikää Pösö tai Citikka vaan aito Toyota.


      • Autonyypille

        Puskaradio kertoo myös että mallistossa Proaven alapuolelle tulee N00bave. Se korvaa nykyisen Auriksen ja suunnittelun lähtökohtana on karu yksinkertaisuus. Vakiovarusteina löytyy ratti, polkimet ja käsijarru. Kaikki muut varusteet pitää ruksia lisävarustelistalta.

        Moottorivaihtoehtoja on kolme. Hinnat alkaen-mallissa on voimanlähteenä venäläinen perseensuristin, pykälää yleellisemmässä Aygosta tuttu, 1.0-litran kolmipyttyinen talousihme ja parhaiten varustellussa GTI-mallissa 1.2-litrainen bensaturbo.

        Vaihteistovaihtoehdot ovat yksivaihteinen variaattori (hinnat alkaen-malli), 3-vaihteinen rattimanuaali (1.0) ja 4-vaihteinen lattiamanuaali (1.2 turbo). Lisähinnasta kahteen isompaan koneeseen saa 3-vaihteisen automaattivaihteiston. Ja lähes tämä kaikki on aitoa Toyotaa (lukuunottamatta DAF:lta lainattua variaattorilaatikkoa tai General Motors:n 3-portaisia vaihteistoja).


      • polkuautollapääsee

        Tulee myös hybridi malli jossa on tuo perseensuristin polkuvoimamoottori. Kuskin penkkinä on helkaman satula johon voi kytkeä suristimen kautta hieromatoiminnon. Rattina ohjaustanko johon saa lisämaksusta käyrät sarvet. Kaupan päällisenä tulee pyöräilyshortsit. Päästöt 0 grammaa kuljettajan hiilidioksidi ja metaanipäästöt.


      • Onsiinäasiantuntija
        Autonyypille kirjoitti:

        Puskaradio kertoo myös että mallistossa Proaven alapuolelle tulee N00bave. Se korvaa nykyisen Auriksen ja suunnittelun lähtökohtana on karu yksinkertaisuus. Vakiovarusteina löytyy ratti, polkimet ja käsijarru. Kaikki muut varusteet pitää ruksia lisävarustelistalta.

        Moottorivaihtoehtoja on kolme. Hinnat alkaen-mallissa on voimanlähteenä venäläinen perseensuristin, pykälää yleellisemmässä Aygosta tuttu, 1.0-litran kolmipyttyinen talousihme ja parhaiten varustellussa GTI-mallissa 1.2-litrainen bensaturbo.

        Vaihteistovaihtoehdot ovat yksivaihteinen variaattori (hinnat alkaen-malli), 3-vaihteinen rattimanuaali (1.0) ja 4-vaihteinen lattiamanuaali (1.2 turbo). Lisähinnasta kahteen isompaan koneeseen saa 3-vaihteisen automaattivaihteiston. Ja lähes tämä kaikki on aitoa Toyotaa (lukuunottamatta DAF:lta lainattua variaattorilaatikkoa tai General Motors:n 3-portaisia vaihteistoja).

        Toyota ei ole koskaan valmistanut tuollaisella tavalla varustettuja autoja eikä tule koskaan valmistamaankaan. Nimimerkin Autonyypille teksti on täyttä paskaa.


      • Volkkarijyrää
        Onsiinäasiantuntija kirjoitti:

        Toyota ei ole koskaan valmistanut tuollaisella tavalla varustettuja autoja eikä tule koskaan valmistamaankaan. Nimimerkin Autonyypille teksti on täyttä paskaa.

        Voi kyynel! Sattuiko pikku teroa pyllyyn kun kaveri vähän heittää viatonta läppää tojottimista? Ei kaikkea tarvii ottaa noin vakavasti, leikinlaskua varsinkaan. Tuolla elämänasenteella pumppusi joutuu koville ja sydänvikojen riski kasvaa.

        Niin ja kannattaisi sinunkin käydä koeajamassa TSI-moottorilla varustettu Volkswagen Golf. Jo 1.0 litran koneella pärjää hyvin arkiliikenteessä ja sähäkkä 1.4:n se vasta vetää hymyn huulille. Tuossa paketissa laaja vääntöalue vie mennessään ja hintakin on Auriksen luokkaa.


    • RemakkaaNaurua

      Onneksi olkoon olet juuri tehnyt elämäsi surkeimmat autokaupat. Ostit Pösön tojon logoilla ja tunnet vielä ylpeyttä tyhmyydestäsi, voi raukkaa.

    • Prooooase

      Kyllä pitäisi toyota uskovaisille saada oma synadooga jossa vois kumarella proacelle ja tututulle toyota jobbarille
      enkä ole yhdessäkään proacessa nähny nipponin sähköjä.
      Mulla itellä on ihan ensisarjan jumpy -07,kävin kokeeksi ajamassa -15 mallista proacea
      Ja ei siinä todellakaan ole mitään eroa vanhasta viiksikeulasta puuttuu ajotietokone,muutoin verhoiluja ja väriä myöten ihan sama auto vaikka 8 vuotta nuorempi!
      Tehoa pitäis olla 14hv.enemmin,mutta eipä sitä huomannut mitenkään!!!
      Jos tyota myyjä sanoo vaikka proacen kelluvan tai jopa lentävän aito tuulipukuun pukeutunut toyotauskovainen uskoo toki senkin.varsinkin kun saa oikein possumunkin kahvinsa kanssa,kun tavallisille asiakkaille tarjotaan vaan pullaa.

      • kateus_sairastuttaa

        Jumalauta. Oletteko noin sairaan kateellisia onnellisille toyotisteille, kun heidän autonsa kestävät ja pelaavat ongelmitta?? Proacen osista 30% on Toyotan omia, kuten sähkövimpaimet ja vaihteisto. Myös korin maalaus ja ruosteenesto omaa käsialaa, joten laatua on. Lisäksi voitte koska tahansa verrata Proacen ja psa-roskan korin osien sovituksia. Toyotassa ne ovat vimpan päälle, ranskiksissa sinne päin. Oma linjasto, Toyotan kouluttamat ammattiylpeät kurinalaiset työntekijät, tinkimätön laadunvalvonta ja merkin omat tärkeät osat aikaansaavat korkean laadun.


      • luottomyyjänkaveri

        Kyllä se kateus on syy, ei pääse mihinkään. Proace on tonniluokan pakujen ykkönen ja niinkuin tuossa todettiin, niin laatu on taattua Toyotaa eikä rankskalaista hempulia. Ei kai nyt Toyota tekisi tieten tahtoen laatupoikkeamaa Proacen kohalla, mahdoton ajatus.
        Juuri ne tärkeät osat ovat tyystin erilaiset kuin ranskalaisissa, siitä ja aivan eritasoisesta kokoonpanosta se laatuero syntyy. Jo edellinenkin Proace tehtiin omalla tuotantolinjalla, jossa oli japanilaisten kouluttamat vain Toyotaa kokoonpanevat työntekijät ja japanilainen laadunvalvontahenkilöstö. Linja oli selkeästi erottettu PSA:n omasta valmistuksesta. Uuden Proacen kanssa on ihan samat kuviot, mutta vieläkin tiukemmalla valvonnalla.
        Mikä siinä on vaikeaa, että tämä ei mene perille, kun tieto on tullut viralliselta taholta jo aikoja sitten?


      • Perskules

        Tojolle paskan tekeminen ei todellakaan ole mitään laatupoikkeamaa, koska järjestään kaikki tojot on paskoja. Se on pösö ja sillä selvä uskottele itelles ihan mitä huvittaa.


    • voisi.ostaakin

      No mutta eikös tuo Proace ole nyt laatu-auto kun sitä tehdään C/P pajassa.

      • VainoSiltanen

        No ei, mutta laadukkaampi, kuin tojon oma tekele.


    • Kylläseonhyvä

      Todella hyvän näköinen tuo aivan uusi Toyotan paku. Sekä sisältä että päältä ja upea ajettava se myös oli. Kerassaan hieno. Monenlaiseen käyttöön.

    • ZZZZZZZALAMATOYO

      TOSI TRANSITIN NÄKÖINE KOPPERO JOKO SAA SÄHKÖLLÄ TOIMIVAA ETTEI TARTTE
      PÖSÖN KONETTA KAMMETA KÄYNTIIN.

      • Niinkö

        Niinkö vapisuttaa Toyotan upeat tuotteet, että piti aivan isoin kirjaimin kirjoittaa?


    • vauhdilla.sitten

      Mietin justiin että mahtuuko se talliin, talli on 510cm pitkä, oviaukko 202cm korkea ja 220cm leveä. Taitaa tehdä tiukkaa, no mutta vauhdilla varmaan menee.

      • Tyygo

        Ongelmana on kuitenkin se, että tojoissa niin lepsukat koneet ettei kelaa vauhtia, kun Volkswagenilla hinaten.


      • EhkäHarkintaan

        Onkohan tuossa uudessa mallissa Toyotan oma ruostesuojaus? Edellisessä oli ainakin eikä taatusti ole ottanut ruostetta niinkuin Pösöt ja Citikat. Toivottavasti eivät ole säästösyistä käyttäneet ranskalaisten suojausjuttuja tässä uudessa.
        Katselin tuota liikkeen pihassa ja päällepäin näytti hyvältä ja alustassa oli massaa reilusti.


      • Perskules

        Taitaa roace(ruoste) olla jo vanhaa mallia, ennekuin saat ehkä harkittua luottotietosi kuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe