Miten alkoholin juominen vaikuttaa teillä pakko-oireisiin?
Itselläni jo pari kaljaa aiheuttaa sen, että kärsin erilaisista pakkoajatuksista muutaman viikon ajan. Pakkotoiminnoista en ole koskaan kärsinyt, mutta ajatuksista sitäkin enemmän.
Kolmen viikon päästä juomisesta olo alkaa helpottaa ja vasta kuukauden kuluttua koen olevani ennallaan. SSRI-lääkitys tekee obsessioiden sietämisestä hieman helpompaa, vaimentaa niitä vähän, mutta ei kuitenkaan olennaisesti lyhennä aikaa joka kuluu odottaessa että "vipu päässä kääntyy takaisin off-asentoon".
Olen vakavasti harkitsemassa absolutistiksi ryhtymistä.
Kohtalotovereita?
Alkoholin käyttö?
5
451
Vastaukset
- r3t55yrg
minkätyyppisistä pakkoajatuksista kärsit? joo, alkoholi tuskin helpottaa pakko-oireita ainakaan pidemmällä tähtäimellä.Varmasti liikunta,meditaatio ja muut tuovat helpotusta ennemmin. Kenties myös mainitsemasi lääkkeet.
- onnen-kantamoinen
Löysin tälläsen. Olisko kokeilemisen arvoinen? Ainakin vaikuttaa mielenkiintoselta ja hyviä palautteita saanu... http://www.sielukirjoittaminen.fi
- asdasdasassdasd
Itselläni runsas alkoholin käyttö poistaa yleensä pakko-toimintoja/ajatuksia , mutta tämä vaihtelee. Darrassa yleensä sitten on päinvastoin, mutta sekin vaihtelee. Mutta joo en usko, että alkoholi pakkoneurooseja paranna/huononna merkittävästi. Itselläni neuroosit puhkesivat ja olivat pahimmillaan silloin, kun en ollut alkoholiin vielä koskenutkaan. Nykyään hieman helpompaa. En itse ole käyttänyt lääkkeitä.
- 5654
Psyykelääkkeet ja alkoholi eivät ole hyvä yhdistelmä.
Kaikenlaiset psyykenlääkkeet muuttavat aivojen toimintaa ja alkoholi samaten. Näiden yhteisvaikutus saa aivot ''pois raiteiltaan'' ja toipuminen kestää.
Kokeile raittiutta. - YllättävänTyhmä
Kuka vitun pelle juo kaljaa, hyi vittu. Menkää kotiin kasvamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1185516Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744401729- 2001203
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201179Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111173Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48975- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856