TTT-Aviation

Malmilainen

Onko mitään uutta firmoistaan tai "vastuullisista johtajista"?

192

13083

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noniinannaolla

      No, niinpä? Anna olla jo.

    • Verovelkaa

      Edelleen on

    • erkkimerkki3

      Onko luvat kunnossa?

      • Höpökunto

        Hyvä on kunto.


      • TrafiTarkastaja

        Kaikki luvat kunnossa. Kuinkas Lennupelleillä?


      • Ylitarkastaja

        Kaikki luvat epäkunnossa.


      • Huuhaaja
        TrafiTarkastaja kirjoitti:

        Kaikki luvat kunnossa. Kuinkas Lennupelleillä?

        Ei oo ollutkaan koskaan mitään lupia, eikä tuu. Boston palaa.


    • ilmailijaerkki

      Jotain vanhaakin voisi laittaa, josta ei tiettävästi ole käyty foorumeilla keskustelua, eli TTT-Aviation yritti 2011 patentoida (tarkemmin hyödyllisyysmallisuojata) ihan normaalin, tuolloin jo köytössä olleen verkkokoulutusidean. Hyödyllisyysmallisuoja mitätöitiin 2012 ulkopuolisen toimijan vaatimuksesta. Kaikki asiakirjat löytyvät täältä:

      https://patent.prh.fi/patinfo/tiedot.asp?NroParam=U20110034&ID=X996222

      Melkoista liiketoimintaa.

    • petostako
      • Anonyymi

        huh huh huh


    • A.sianajaja

      Titi tyy on tehnyt konkan.

      • A.sianomistaja

        Oho, oikeasti?


      • painaNainen

        PeTä-pöljällä osuutta asjaan?


      • Anonyymi
        A.sianomistaja kirjoitti:

        Oho, oikeasti?

        No huh huh


    • jlouty

      Kuulemma lusimassa jo.

    • IlmailijaPKS
    • SankarilentäjäTT

      Sankarilentäjän koko tarina alle neljässä minuutissa:

      youtube.com/watch?v=I4FHZFBvx5M

    • Juuso105

      Nytpä taisi käydä niin, että TTT-Aviation joutuu lopettamaan Tuomisten alaisuudessa toimimisen. Siis tuolla nimellä toimimisen... Oy ConStella Ltd on rekisteröinyt TTT-Aviation nimen aputoiminimekseen 20.9.2016. Tarkoittanee sitä, ettei tämä entinen TTT-Aviation voi enää käyttää ko nimeä. Tosin, lopettaneeko se käytännössä yhtään mitään, jää nähtäväksi..

      • Anonyymi

        TTT-Aviationilla on taas verovelkaa. Ei pääse karmastaan eroon edes Lordin business älyllä.


    • Onnitellen

      Nyt kun hakukoneetkin ymmärtäisivät muutoksen...

      • Huvittunut

        Komppaan tätä ehdotusta. Silloin olisi myös helpompi uskoa, että lyhenne TTT on johdettu nykyisen TTT-Aviationin omistajien nimistä, kuten asiasta on muualla tiedotettu. Niin kauan kuin haku johtaa harhaan, vaikuttaa helposti siltä, että muusta yhteydestä tunnettu lyhenne on vain purettu toisin kuin ennen. Näin uuden aputoiminimen kehittelyprosessin suunta olisikin ollut päinvastainen kuin mitä on ilmoitettu. Onhan aivan eri asia johtaa lyhenne jostain kuin purkaa lyhenne joksikin.


    • Seppo191

      Jos soittaa tuonne ttt-Avitation yhteystiedoissa olevaan numeroon ja kysyy yrittäjä Peter Tähtistä. Pitäskös oikeestaan soittaa?

    • Harrasteilmailija

      Olen kuullut, että TTT-aviation ja Pjotor Tähtömem ovat ruvenneet yhteistyöhön Suomen ilmailun parhaaksi, pitäneekö paikkaansa?

    • iskätuominen

      tt panee tähtisen ojennukseen

      • Peter__T

        Käyttämäsi verbi herättää pelottavia mielikuvia.


    • on.se.niin.väärin

      "tt panee tähtisen..."

      Houston, we have a...

    • Taksisuhari

      TTTomi on tainnut alkaa ajamaan (laitonta) taksia. Tänään oli taksikuskien facebookryhmässä viime yönä otettu kuva 80-luvun Saabista taksikyltti katolla. Kommenteissa viitattiin vahvasti erääseen kyseenalaista juttuja tehneeseen lentäjäsankariin...

    • Huithapelit

      Sitä minä vaan ihmettelen, että TTT-aviation edelleen jatkaa toimintaansa kuin ei mitään muutosta olisi nimen käyttöön ollutkaan? Eikö Peter saa hommaan stoppia?
      Käsittääkseni ei TTT saa käyttää nimeä enää, ilman erillistä lupaa, koska nimi on rekisteröity toiselle yritykselle.. Luulisi tuohon olevan jkl uhkasakko tms., että homma loppuu.

    • Kohtuus.kaikessa

      Toiminimilaki, 2 § (koskee myös aputoiminimeä, katso 1 §):

      "Yksinoikeus toiminimeen saadaan rekisteröimällä tai vakiinnuttamalla toiminimi. Toissijaiseen tunnukseen voidaan saada yksinoikeus vain vakiinnuttamalla - - - Toiminimi katsotaan vakiintuneeksi, jos se on yleisesti tunnettu niiden keskuudessa, joihin elinkeinonharjoittajan toiminta suuntautuu."

      • naistenhakkaaja

        Nyt on huuhdeltu vittuun tuo änkyräTuomisen jorina. Joutaisi tuomisenkin lakaista vittuun.


    • ansiolentäjä

      Mikä TTT-aviationin lupatilanne on?

    • KiinniMenee

      Ihan sama. Malmilla kohta vain yksi kone : Paalutuskone!

      • errare_humanum

        Malmilla jatkaa kohta monta konetta: lentokonetta.


    • lentäjähemmo

      Nämä kirjoittelut ei millään tavalla hyödytä Helsinki-Malmin asiaa. Käyttäkää tämä energia oikeasti hyödyttävään toimintaan. Kaikkia toimijoita tulee kohdella tasapuolisesti. Ei niin että yhtä toimijaa jatkuvasti mustamaalataan.

      • Nurin_meni

        TTT-Aviation Oy Ltd, Y-tunnus 0739212-3, joka muutti nimensä Oy Trional-Trading Ltd:ksi 29.06.2016, on mennyt konkurssiin 17.11.2016.


      • lentäjähemmo

        Ei pidä paikkaansa. Miksi mustamaalaat?


      • mittatikkuhemmo

        Parempi kertoa totuuksia kuin vaieta tällaisesta ilmailualaalle pesiytyneestä paskasta.


      • kysyjähemmo

        Jos tämä on totuus, miksi asiasta ei näy keskustelua alan foorumeilla?


    • totuushemmo
    • Lentäjäheikki

      Konkurssi tuolla näkyy lukevan.

    • Lennuamet_brothers

      Lennuclubi ei ole koskaan tehnyt konkurssia. Uusi toimari on haussa!

    • Googo

      Ensi vuonna Lennu!Club lentää varmuudella jäsenlentoja jo useisiin merkittäviin kohteisiin. Neuvotteluita käydään mm. Porin kaupungin kanssa. Leasingsopimukset kolmesta Puolalaisesta Antonovista on tehty ja niiden rekisteröinti on käynnissä. Yhtiön tiedotuspäällikkö J. Karieksen mukaan Lennuclubi laajentaa toimintaansa mittavasti vuoteen 2020 mennessä ja Antonoveja on tuolloin laivastossa vähintään noin 50 kappaletta ja jäsenlennot kattavat koko pohjoisen pallonpuoliskon.

    • kysyjämittatikku

      Miten käy TTT:n koulutusluville konkurssin myötä?

    • lexmalmi

      Se että Malmillla toimivia tahoja tai yrityksiä jatkuvasti dissataan ei edistä yhtään Malmin asiaa. Jostakin syystä en näe vastaavaa avautumista Patriasta, Salpauslennosta, Aeropolesta tai BF-lennosta tai ALMT tai Joen Servicestä.

      • Peter__T

        Ja mikä lie se pieni ero mainitsemiesi yhtiöiden ja Tuomisten yhtiöiden toiminnassa ja moraalissa?


    • Jäsen1001

      Hauska kuulla, että Lennuklubi on vihdoin päässyt kasvu-uralle pitkän hiljaiselon jälkeen:)

    • hemmolento

      Oletteko tätä vuoden takaista juttua kuulleet vielä:

      "Nyt on meinaan niin jännittävä juttu, että on pakko jakaa:
      koska opisekelen audiovisuaalista viestintää, koulutukseemme kuuluu myös asiakasprojektit. Yksi sellainen hoidettiin marras-joulukuiden ajalla, jolloin käytimme yhden päivän kuvauksiin ja useamman edittiin. Työ tehtiin yritykselle nimeltä TTT-Aviation Oy ja kyseessä oli useampi parin minuutin video, jossa yrityksen "johtaja-tai-mikä-lie" Tomi Tuominen vastaa kysymyksiin lentoihin liittyvistä asioista. Yritys ja henkilö sijaitsevat Helsingissä, mutta Tuominen tuli tuoksi yhdeksi päiväksi koulullemme.

      Kuvausten jälkeen (ja niitä ennenkin) yhteydenpito hoitui enimmäkseen sähköpostilla ja välillä puhelimitse. Alusta asti tein selväksi, että me haluamme korvausta tehdystä työstä, mutta aina kun otin asian puheeksi _kirjallisena_ Tuominen vältteli aihetta eikä missään kohtaa suoraan suostunut tarjoukseeni. Kun puhuimme puhelimessa hän sanoi maksavansa ilomielin.

      Lähetin videot Tuomiselle 24.11. ja siitä saakka yhteydenpito on ollut heikkoa, jos sitäkään. Videot on silti lisätty yrityksen Fb-sivuille (TTT-Aviation Oy Ltd). Maksuasiaa ei olla hoidettu, eikä Tuominen enää vastaa yhteenkään viestiin tai yhteydenottoon.
      Lentoyritys on tuskin kovin monelle sellainen, jonka kanssa pitäisikään tehdä minkäänlaista yhteistyötä mutta varoituksen sanana haluan silti kertoa, että tähän yritykseen ja kyseiseen henkilöön ei pidä luottaa, ja kaikki mahdolliset yhteydenotot voi heittää suoraan berberiin. Kiitos."

      https://www.facebook.com/veerarna/posts/10208160656196470

      • Peter__T

        Mikä kummallinen yhteensattuma:

        Asioin viime kuussa erään nimekkään pohjoissuomalaisten graafisen suunnittelutoimiston kanssa. Johtaja otti puheeksi yhtiön nimeltä TTT-Aviation "kun tekin toimitte ilmailualalla... tunnettekohan te tällaista...."

        TTT oli pyytänyt heiltä tarjouksen www-sivujen rakentamisesta. Johtaja T Tuominen oli minulle kerrotun mukaan kuitenkin edellyttänyt tarjouspyynnössä, että "maksu työstä tulee vasta sitten kun kaikki on aivan valmista".

        Tätä pidettiin poikkeuksellisena ehtona.

        Keskusteltuamme tovin aiheesta minulle syntyi käsitys, että pyydettyä tarjousta ei liene odotettavissa.

        No, olihan se toki hyvä yritys.


    • Kekkulit

      Rikosilmoitusta petoksesta vaan pitäs tehdä, jos tilattu tuote on kerran toimitettu.. Ja aina pitäs olla kirjallista sopimusta, miten homma hoidetaan. Opiskelijat vois sopia esim., että puolet rahasta kun puolivälissä ollaan ja loput sitten kun homma valmis. Ikävä homma, kun hyvällä fiiliksellä opiskelijat tekee hommaa ja sitten tämmöset yrittäjät pilaa kaikkien yrittäjien mainetta.

      Saivatkohan opiskelijat rahansa Tomilta?

      • Peter__T

        Aivanko tosissasi kysyit?
        Eivät varmasti saaneet.


    • lentolaite

      Onko mitään uutta Tuomisen firmoista?

      • HyvinHoidettuja

        Hyvin tuottavat vieläkin!


    • HistorianSiivet

      TTT-Aviationia lähellä olevat taho on kuulemma oikeudessa. Kyseessä ilmeisesti tilanne ettei ole toimitettu sitä mihin on sitouduttu. Kumpi osapuolista on sitten siihen syyllistynyt vai molemmat vai ei kumpikaan, selviää aikanaan.

      Kuulostaako tutulta?

    • herja.heikkilä

      Tähtönen vuokrannut paskasen koneen siimekselle, siitä tappelevat.

    • näyttääkötutulta
    • Ohikulkenut

      Toimitiloissa näyttäisi olevan muutto meneillään

      • ulosotto_uhkaapakoon

        Lähtiköhän pääkonttori voutia karkuun?


      • Tyhjää-on
        ulosotto_uhkaapakoon kirjoitti:

        Lähtiköhän pääkonttori voutia karkuun?

        Ainakin pääkonttorin paikalta löytyy pelkkä tyhjä tontti..


    • hopeinensaab

      Tämä taitaa olla myrkkyä Tuomisten viimeisimmälle viritykselle
      http://www.iltalehti.fi/autot/201702202200073487_au.shtml

    • Tietomies16

      Missä lienee TTT, onko näkynyt?

      • Hyvinpyyhkii

        Taksiyrittäjänä Stadissa ja keikkaa pukkaa.


      • peter.pano

        Oli kuulemma loppunut bensa taas Porvoon motarilla saabista.


    • Kateex_Käy

      Ai se on se kundi joka sillä taxi saabilla ajaa. Toissailtana stadissa ajoi ja hyvännäköinen doris roikku kaulassa!

    • Saabilla

      RetroTaksi Bisnes kukoistaa!

    • Uuttaputkeen

      Mikäs siinä on busineksia pyöritellessä, kun on uusi pääkonttori ja uusi, entistä ehompi kyltti firmalla vanhassa paikassa...

    • menitonttiin
    • Joulun_pukki

      Hauskaa joulua TTT:lle ja TTT:n firmoillle toivottaa ulosottomies.

    • YhdenLorunLoppu

      Näyttääpä TTT-yhtiön kyltti lopulta poistuneen taulusta Malmin sisääntulotien varrelta.

      Isä ja poika T näyttävät sijoittuneen asumaan 1980-luvun asuntoautoon Malmin kentän metsikköön.

      • Asuntoja_Ei-Pörräystä

        Kohtahan sieltä lähtee muutkin kyltit. Pörrääjät Pyhtäälle ja paalua pellolle! TTT:n "pojat" pyhtään skutsiin leireilemään.


      • MuutanPoisSlummista

        Hauskoja aamuja toivottaen paalutusta kuunnellessa, liikenneruuhkista sekä ihannenaapureista nauttien. :D


      • Sivusta_seuraillut
        Asuntoja_Ei-Pörräystä kirjoitti:

        Kohtahan sieltä lähtee muutkin kyltit. Pörrääjät Pyhtäälle ja paalua pellolle! TTT:n "pojat" pyhtään skutsiin leireilemään.

        Onnea vaan sitten tulevaan matuslummiin koska ei sieltä kukaan täysjärkinen kuitenkaan asuntoa osta vaan Migri ja Kela maksaa vuokrakämpät...


      • MalmiLexKenttälähteeWex
        Sivusta_seuraillut kirjoitti:

        Onnea vaan sitten tulevaan matuslummiin koska ei sieltä kukaan täysjärkinen kuitenkaan asuntoa osta vaan Migri ja Kela maksaa vuokrakämpät...

        Puhut "kokemuksen rintaäänellä" Onnea vaan sinne slummiin ,malmin korpikentän kaavaan kelpaa tutustua!


    • retrokysyjä

      Kuinkahan TTT:n retrotaksitouhu pyörii? Ainakin tämä toinen, isompi retrotaksifirma ilmoittaa sivuillaan "olemme lopettaneet ajot toistaiseksi, yritys on myynnissä". http://vintagetaxi.fi/
      TTT sensijaan on laittanut Nordicflite Oy:nsä aputoiminimeksi Retrotaksi 16.2.2018 ja lisännyt toimialakuvaukseen mm. taksi- ja tilauskuljetukset.

    • Luovuttaako_jo_vai_ei

      Jassoo, kaupparekisteristä ei enää löydy firmaa nimeltä TTT-Aviation Oy (paitsi Constella Oy:n aputoiminimenä) eikä Trional-Trading Oy. Viimeksimainittu löytyy lähinnä protestilistalta. Asiakastiedon ja muiden vastaavien palveluiden mukaan TTT:n molemmat firmat ovat lakanneet. Internetissä, lähinnä siis TTT:n mielikuvituksessa, kyllä löytyy facebooktilejä ja vastaavia.
      Saas nähdä, millä nimellä ja missä muodossa TTT yrittää lentotoimintaa uudelleen. Se kun tuntuu olevan jonkinlainen pakkomielle.

    • Lento_kouluun_sano_TTT

      Näköjään TTT:n facebook-sivut ja varsinainen nettisivu on pantu kuntoon, ikäänkuin DeclaredTrainingOrganisation-toiminta olisi kohta alkamassa. On sillä hinku päästä lentokoulua pitämään.

      • Pohjan-tähti

        hinnastossa näyttäisi olevan ihan mielenkiintoisia kursseja kuten tähtisuunnistus. Järjestääköhän näitä muut koulut joiden tunneille uskaltaisi osallistua?


    • miten_on

      Yrityksen nimi ei saa olla sekoitettavissa aiemmin rekisteröityyn tai vireille tulleeseen toiminimeen tai tavaramerkkiin.

      Rekisteröitävyyttä tutkittaessa otetaan huomioon nimen kirjoitusasu, ääntäminen ja yrityksen toimiala.

      Vakiintumissuoja

      Toiminimi voi toiminimilain mukaan saada suojaa myös vakiintumisen perusteella, jos yritys käyttää tiettyä toiminimeä kauan ja laajasti. Toiminimi yhdistetään tällöin yleisesti kyseiseen yritykseen alueella, jossa se on vakiintumisen kautta tullut tunnetuksi.

      Huomio! Vakiintumisesta huolimatta toinen yritys voi saada rekisteröityä saman tai samankaltaisen toiminimen, koska PRH ottaa nimitutkimusta tehdessään huomioon vain rekisteriin merkityt ja vireillä olevat toiminimet.

      Riitaisissa tilanteissa nimen vakiinnuttaneen yrityksen on näytettävä nimioikeutensa toteen viime kädessä tuomioistuimessa. Siksi yrityksen ja sen nimen rekisteröiminen kaupparekisteriin

      • Peter__T

        Ka terve, Titityy. Kuinka menee? Vieläkö asut oikeudettomasti Malmin parkkipaikalla.

        On hupaisaa nähdä että sinä yrität ryhtyä minulle juridiikan oppi-isäksi. Älä suotta näe vaivaa.
        TTT-Aviation on nyt yritykseni aputoiminimi.

        Luuletko vakavissasi että sinulla tsi suvullasinolidi oikeus siihen nimeen? Älä unta näe. Lakiteksti, jota yritit siteerata, kertoo yrityksen, ei yrittäjän oikeudesta nimeen. Yritys jolla tuo nimi oli, meni konkurssiin. Ilmeisesti sen rikoksen seurauksena, josta sait vankeusrangaistuksen. Se että sinulla on uusi yritys jossa on samat omistajat kuin ex TTT:llä, ei muodosta teille yrittäjinä oikeutta titityy- toiminimeen. Käydäänkö käräjäoikeudessa opintoretkellä?

        Täytyypä olla myös Trafin yhteydessä. Saattaa tulla kivinen polku DTO:lle.


      • Miten_on
        Peter__T kirjoitti:

        Ka terve, Titityy. Kuinka menee? Vieläkö asut oikeudettomasti Malmin parkkipaikalla.

        On hupaisaa nähdä että sinä yrität ryhtyä minulle juridiikan oppi-isäksi. Älä suotta näe vaivaa.
        TTT-Aviation on nyt yritykseni aputoiminimi.

        Luuletko vakavissasi että sinulla tsi suvullasinolidi oikeus siihen nimeen? Älä unta näe. Lakiteksti, jota yritit siteerata, kertoo yrityksen, ei yrittäjän oikeudesta nimeen. Yritys jolla tuo nimi oli, meni konkurssiin. Ilmeisesti sen rikoksen seurauksena, josta sait vankeusrangaistuksen. Se että sinulla on uusi yritys jossa on samat omistajat kuin ex TTT:llä, ei muodosta teille yrittäjinä oikeutta titityy- toiminimeen. Käydäänkö käräjäoikeudessa opintoretkellä?

        Täytyypä olla myös Trafin yhteydessä. Saattaa tulla kivinen polku DTO:lle.

        Erehdyt lakitekstin pastaajasta, koska se oli ihan toinen. Maailma on pullollaan entisten yritysten nimiä, joihin kukaan ei halua oman yrityksensä nimeä yhdistettävän. Elämä on yhtä lakitaulujen raahaamista, kunhan et vain itse rikkoisi niitä!


    • TyhjeneeKohta

      TTT:n Saabeissa malmin kentän parkkiksella laput fönäreissä:Väärin pysäköity.

    • Uusi_yritys_aluillaan

      TTT yrittää nyt kuuleman mukaan taas lentokoulutusta Nordicfliten nimellä ja virolaisella koulutusluvalla. Jotenkin veikkaan, ettei toiminta tule kestämään pitkään, jos nyt ylipäänsä pääsee edes alkuun.

      • Anonyymi

        Nordicflitellä ei pitkään enää mitään yritellä, erilaisia velkoja on protestilistan mukaan melkein 50000 euroa. Taitaa mennä konkurssiksi tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordicflitellä ei pitkään enää mitään yritellä, erilaisia velkoja on protestilistan mukaan melkein 50000 euroa. Taitaa mennä konkurssiksi tämäkin.

        Nordicflitella on YTJ-tietopalvelun mukaan 2 aputoiminimeä, Nordic IT-Systems ja Retrotaksi. Ehkäpä protestilistan velat ovat näiden toiminnan takia syntyneitä, kun Nordicflitella itsellään ei ole tainnut olla mitään lentotoimintaa.


      • Anonyymi

        Listan velkojista voi päätellä että on ainakin jäänyt verot maksamati. Yksi velkojista on Ranskalainen Afnor. Kannattaa tehdä tuolla nimellä Google kuva haku, ja verrata löydöksiä Nordicfliten logoon. On tainnut tulla oikeudessa turpiin kun lakimieskin perii tuolla rahojaan. Ihime touhua sanon.


      • Anonyymi

        Tapaus Afnor on jo vuodelta 2015. Nordicflite hävisi markkinaoikeudessa jutun joka koski Afnorin liikemerkin kopioimista: mao:845/15

        Miksi noita rahoja karhutaan vasta nyt, en tiedä.


    • Kirkon-ulkomaan-apu

      Luulempa että laskutus saadaan kyllä käyntiin, ja taas joku onneton jää nuolemaan näppejään.

    • Anonyymi

      Verovelkaa 15000 euroa, muita melkein 35000 euroa, ja nyt yritys on poistettu ennakonperintärekisteristä. Loppu on alkanut.

    • Anonyymi

      Epätoivon vimmalla TT koetti saada suomalaista DTO:ta pystyyn. Ei saanut. Koetti saada vaikka mitä lentokonetta ruinatuksi kulissiksi kunniallisilta koneen omistajilta. Blomqvist ja Bremer esimerkiksi. Ei onnistunut, kiitos valppaan yhteisön.

      Trafi: ”Me taidettiin unohtaa kertoa Tuomiselle että ei siihen DTO:n aloittamiseen lentokonetta tarvita...”

    • Anonyymi

      Y-tunnus 1020081-5
      Toiminimi Oy ConStella Ltd
      Aputoiminimi TTT-Aviation
      Constella Aviation
      Verovelkatieto Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa

      Huonompi juttu! Ei ole laskujen maksamiseen tarvittavaa toimistohenkilökuntaa?

      • Anonyymi

        Herää kysymys, miksi tällaisia tietoja levitetään ja miksi juuri täällä.


      • Anonyymi

        Hyvä kysymys. Oletko täällä ensimmäistä kertaa?


      • Anonyymi

        Nooh, Constella ei sentään ole protestilistalla.


    • Anonyymi

      Veroja ei kannata ihan ensimmäisenä jättää maksamatta!

      • Anonyymi

        Tänään 2.7. verovelkarekisteristä tarkistetun tiedon mukaan Constellalla ei ole rekisteriin merkittyä verovelkaa.


    • Anonyymi

      Näin Tuomisen Turku Air Shown portilla, oli sen näköinen että olisi ollut näytteilleasettaja? Mitä teki siellä?

      • Anonyymi

        Yritti todennäköisesti ilmaiseksi sisään.


      • Anonyymi

        Odotteli varmaan jotain kyytiläistä, oliko retrosaappi valmiina?


    • Anonyymi

      TTT-Aviationin facebooksivuilla on edelleen jatkuvia päivityksiä, ihan niinkuin toiminta jatkuisi edelleen. Melko tuore päivitys väittää, että kun Malmi sulkeutuu, niin toiminta siirtyy Viroon. Saas nähdä kuinka käy.

      • Anonyymi

        Aijai. Jos virossa ajautuu kiistoihin vääränlaisen asiakkaan kanssa, voi joutua vähän pahempiin vaikeuksiin kuin suomessa. Onkohan tuomiset miettineet nyt asian ihan loppuun saakka.


      • Anonyymi

        Voi olla että jääpi siirtymättä tai voihan olla että siirtyykin... Kaikki riippuu siitä onko rahaa siirtää koinsyömä asuntovaunu (yhtiön pääkonttori) retrosaabin (ei rekisterissä?) perässä laivalla Viroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että jääpi siirtymättä tai voihan olla että siirtyykin... Kaikki riippuu siitä onko rahaa siirtää koinsyömä asuntovaunu (yhtiön pääkonttori) retrosaabin (ei rekisterissä?) perässä laivalla Viroon.

        Autan mieluusti muutossa jos ovat lähdössä!


      • Anonyymi

        Kovin ainakin kyseinen henkilö yrittää tällä hetkellä uusia kotisivuja TTT-Aviation lafkalle teetättää. Maksu luonnolisesti vasta sitten kun sivut ovat täysin valmiit! Voi olla että maksua saa odottaa hautaan saakka kun laskutusosoitekin on hukassa!? :)


    • Anonyymi

      Valmistuin TTT-Aviation oyabltd ATPL-kurssilta eilen. En voisi olla onnellisempi. Opinnot soljuivat ajallaan. Tammikuussa aloittelin siis. Eniten pidin koulun huippumodernista DA62/SF50 kalustosta, jolla 1500 tuntia kertyi varsin mukavasti. Upean teoriaopetuksen avulla sain kaikista kokeista 100% ja kaikkiin ATPL(A) kokeisiin kului aikaa 2 h.
      Nykyään työskentelen Finnairilla A-380 kapteenina. Suosittelen kyseistä lentokoulua lämpimästi! TTT-Aviationin lentokurssit sopivat loistavasti tienä kohti ammattilentämisen ihmeellistä maailmaa.

      • Anonyymi

        Minäpä valmistuin TTT-aviationin kurssilta tänään aamulla ja kaikista kokeista tuli 110% tulokset. Nykyään on alla oman valinnan mukaan X15, SR71 tai F22.


    • Anonyymi

      Vieläkö sankarilentäjä pyörittää koulutusta?

    • Anonyymi

      Sankarilentäjä, jolla loppui polttoaine?

    • Anonyymi

      Asiahan on niin että lento-oppilas oma-aloitteisesti lainasi polttoaineen mittatikkua toisesta koneesta, jolloin polttoainemäärän tarkastus epäonnistui. Vieläkin kehtaatte panetella Tomppaa, joka oli tapahtumaan syytön osapuoli, ja joutui vielä järkyttävän mustamaalauskampanjan kohteeksi.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Lento-oppilaan velvollisuuksiin kuuluu valvoa, että lennonopettaja valvoo häntä, että hän ei käytä väärän maallisen koneen mittatikkua.

        Oppilaiden olisi ollut hyvä myös järjestää yövartiointi TTT:n toimistolle ettei rosvo olisi päässyt varastamaan yhtiölle vuokratun Väriveto Oy:n Cessnan matkapäiväkirjaa juuri ennen sitä päivää jolloin kirja olisi pitänyt esitellä koneen omistajalle lentojen laskuttamista varten.

        Paskoja oppilaita


      • Anonyymi

        Ihan mustaksiko maalattiin? Tiedän muutamankin henkilön, jolta jäi joko rahaa tai lentotunteja saamatta, jotka haluaisivat kierittää herran tervassa ja höyhenissä. Terva lienee mustaa muttei makiaa.


    • Anonyymi

      Retrotaksilentokone kuljettaa nyt matkustajia eikun kerholaisia Tallinnaan edullisesti 100-150 ekua suunta. Hinta varmaan vähän riippuu kysyjästä.

      Kovin kilpailija reitillä, Finnair Oyj laskuttaa lipusta alkaen 65 euroa per suunta. Hinta ei vaihtele kysyjän mukaan.

    • Anonyymi

      Tutustuin TTT-Aviationin facebooksivujen ihmeelliseen maailmaan. Siellä on listattu lentoyhtiöitä, jotka eivät vaadi tyyppikurssimaksua. Siis liikenneluokan koneeseen siirryttäessä.

      Cityjet ja Adria ovat menneet konkurssiin. Air France edellyttää täydellistä ranskan kielen taitoa. SWISS kouluttaa lentäjänsä Zürichissä ja jenkeissä. Eurowings ja Edelweiss ja Lufthansa käyttävät LH Groupin koulutusta Saksassa ja jenkeissä. Germanwingsiä ei ole enää olemassakaan tietyistä imagosyistä. Norra ei välttämättä veloita, mutta joudut lyhentämään koulutukseen ottamaasi 100K lainaa 3000 €/kk bruttopalkasta. Icelandair on potkimassa porukkaa pihalle, kuten British Airways. SAS on roikkunut konkurssin partaalla vuosikausia. Ryanairin käyttämistä lentokouluista ei kaikista löydy edes kurssin kokonaishintaa enkä muutenkaan suosittelisi Ryanairia työnantajana, koska baseja suljetaan heti ja siirretään toiseen maahan jos henkilökunta yrittää asettua vastahankaan.

      Etsi siinä sitten töitä itsellesi toivoen ilmaista tyyppikurssia. Onnea pitänee toivottaa.

      • Anonyymi

        No mutta hyviä neuvojahan sieltä sai. Neuvo = varaudu maksamaan tyyppikurssi omasta pussistasi.


    • Anonyymi

      Tämä lentokerho "Auringonlaskun Ratsastajat", jolla ei olle puhelinnumeroa eikä sijaintipaikkaa, on niin epämääräinen että sen on pakko olla lentäjäsankarimme viritelmä.

      https://lentokerho.fi/

      • Anonyymi

        [Querying whois.ficora.fi]
        [whois.ficora.fi]

        domain.............: lentokerho.fi
        ___________
        Holder

        name...............: Nordicflite Oy Ltd
        register number....: 2469444-9
        address............: Hongistontie 8
        address............: 31500
        address............: KOSKI TL
        country............: Finland
        phone..............: 358.445451158


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Querying whois.ficora.fi]
        [whois.ficora.fi]

        domain.............: lentokerho.fi
        ___________
        Holder

        name...............: Nordicflite Oy Ltd
        register number....: 2469444-9
        address............: Hongistontie 8
        address............: 31500
        address............: KOSKI TL
        country............: Finland
        phone..............: 358.445451158

        Ei toimi lentokerhon nettilinkki enää?


    • Anonyymi

      Vinkiksi PT :lle . Auringonlaskun ratsastajat!

    • Anonyymi

      Cessna 150 OH-CBI, jota TTT on käyttänyt, näkyy heinäkuussa otetun kuvan mukaan seisovan edelleen Ranuan kentällä Arctic Airservicen pihassa, kuten on tehnyt yli vuoden. Laskutko maksamatta?

      • Anonyymi

        Trafin rekisterin mukaan OH-CBI:n lentokelpoisuus on päättynyt jo vuonna 2016. Lentokelpoiseksi saattaminen edellyttäisi vähintään rästilaskujen maksamista ja huoltoa sekä tarkastuksen.


    • Anonyymi

      TTT-Aviationin facebooksivuille tulee jatkuvasti uutta mutta muilta lainattua materiaalia youtube-videoiden muodossa, jotka on tehnyt joku toinen. Sensijaan firman omat videot, joissa itse Suuri Johtaja kälättää, ovat kaikki 4 vuotta vanhoja. Eikö bisnes luista? Onko edes lentokonetta käytettävissä?

    • Anonyymi

      Sujuukohan taksibisnes?

    • Anonyymi

      Tomi on taas tilannut jonkin työn mainostoimistolta TTT-Aviationin nimiin ja lasku on mennyt Tähtiselle ConStellaan. Jolle laskun maksaminen ei mitenkään kuulu. Kyllä se Tomi Tapani jaksaa.

      • Anonyymi

        Ihan avoimin mielin kävin kurkkaamassa ttt-aviationin sivut. Ihan mageet sivut - ja uskottavatkin - jos ei tietäisi taustoja. On ihan viihdyttävää seurata miten tuo nimi esiintyy eri yhteyksissä ja eri omistajilla. Mutta kyllä PT:n kannattaisi ottaa TT:ltä nimekirjoitusoikeus pois, maksamattomat laskut löytävät kuitenkin tiensä lopulta Jyväskylään.

        Nimim: "saanko ostaa kaverini firman piikkiin?"


    • Anonyymi

      Nordicflite Oy:n (jonka aputoiminimiä ovat Nordic IT-Systems sekä Retrotaksi) nimellä näkyy löytyvän 11 protestia protestilista.com-palvelussa, yhteensä noin 60000 euron verran. Lisäksi maksamatonta verovelkaa on vähintään 10000 euroa, kertoo ytj-tietopalvelu.

    • Anonyymi

      TTT:llä on uusi firma, jonka tulevasta toiminnasta ei ole vielä tietoa. Nimi on P & P Takomo Oy, mutta nimi on helppo muuttaa toiseksi. Esim. TTT-Aviation Oy:ksi. Siinähän sitten Tähtinen ja Tuominen tappelisivat nimenkäyttöoikeudesta.

    • Anonyymi

      Jotain on meneillään, mahdollisesti käteisen puutetta, kun TTT-Aviationin, Nordicfliten, Elämyslennon ja myös Retrotaksin nettisivut ovat olleet alhaalla jo useita päiviä.

      TTT:n kerhoviritelmän Auringonlaskun Ratsastajat ry:n "tarjous" löytyi haulla täältä:

      https://nrgoojrl.finqustore.com/tuote/21489932

    • Anonyymi

      TTT:llä (Tomi Tapani Tuominen) on meneillään taas erilainen bisnes osoitteessa

      https://luxskies.fi/index.html

      Toisinsanoen, kyseessä on välittäjä joka pyytää asiakkaalle tarjouksia bisneslentofirmoista ja ottaa välistä oman siivunsa. Esiintyy nyt nimellä Tapani Tuominen mutta se nyt ei hämää ketään.

    • Anonyymi

      Eiköhän kaikki suomalaiset liikelentofirmat jo tiedä välttää näitä välistävetäjiä.

    • Anonyymi

      Luxskiesin sivut ovat myös alhaalla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luxskiesin sivut ovat taas auki, mutta firmaa ei löydy suomalaisista eikä virolaisista rekistereistä.

    • Anonyymi

      On tää touhu uskomatonta. Vuodesta toiseen aina vain hullumpia virityksiä. Jos tän kaiken energian olis suunnannut rehelliseen liiketoimintaan, Tomppa tulis toimeen loistavasti. En ymmärrä miten ihan oikeana yrittäjänä toiminut isänsä alentuu näihin sekoiluihin mukaan. Ilmeisesti millään ei ole enää mitään väliä. Menkää nyt joku koskelainen nykäisemään Lassia hihasta että hillittis jälkikasvuaan.

      • Anonyymi

        On on, kaikennäköisiä firmoja on. Vastuunalaisia henkilöitä taas ei ole. Nih.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On on, kaikennäköisiä firmoja on. Vastuunalaisia henkilöitä taas ei ole. Nih.

        Tee Tee ja Tee.. Ihan sama Tähtinen tai Tuominen. Ilmailusirkusta siis... Näitä kukaan oikea ilmailu alalla toimija tosissaan jaksa lukea. ... Hyvin tiedostettuja "Pellejä" molemmat ja noilla firman nimillä mitään tekemistä oikeitten asioiden kanssa... Hooh!! vuodesta suoja ja kuokka tääkin keskustelu jauhaa paikallaan :-)


    • Anonyymi

      Mikä ilmailun "Jeesus" On toi Tähtinen Petteri vai Peter kö Jyväskylästä ? Kukaan ainakaan kotikentällä noteeraa mitenkään tai edes tunne ? Entäs tuo toinen Tuominen alias vara Jeesus persoona ? ,,, kukaan ei tunne tuntevan sitäkään ???

      Täh, Töh , Höh?

      Oisko aihetta kuopata tämä TTT "titityy" jne keskustelu kun sillä ole merkitystä oikeille lentäjille tai ilmailua harrastaville ? :-)

      Vai onko tämä keskustelu aihe vain dementikko hoitokoti EX piloteille suunnattu !? ja niitten yllä pitämä "Ilmailun harha ryhmä":-)

      Joka tapauksessa ihan turha topikki!!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilmailu/lentajien-koulutus?toggle=Lentokouluttajat Suomessa

        Kumpaakaan ilmailun "Jeesusta" ei löydy noilta sivuilta... ? Aivan turhana aiheena tämä joutasi poistaa moderaattorien puolesta. Asioista tietämättömille aiheuttaa turhaa pään vaivaa.

        Olen noin 180° eri mieltä.

        TTT:n lähihistoriassa on kupru jos toinenkin eikä hän tunnu ottavan niistä opikseen vaan yrittää yhä uudelleen ja uudelleen samalla kaavalla. Mielestäni on vähintään kohtuullista, että potenttiaaliset lento-oppilaat löytävät mahdollisimman helposti tietoa näistä kupruista, ennen kuin alkavat TTT:lle ennakkomaksamaan mitään.

        Se, ettei häntä tai hänen yrityksiä (?) löydy Traficomin tai minkään muunkaan instanssin rekisteristä, ei tarkoita mitään. Onhan hän käyttänyt milloin minkäkin tahon koulutusluvan numeroa esim nettisivuillaan - ilman että ao luvan omistaja olisi ollut siitä edes tietoinen. Myös virolaisen yhtiön (?) kautta toimintaa on yritetty joskus pyörittää.

        Peteristä ei vissiin saisi puhua täällä positiivista, mutta otan riskin.

        Ainakin 10 vuotta sitten sain hänestä reilun ja rehdin kuvan, kun kerran hänen kanssaan asioin. Niillä lentotuntimäärällä ja yhdellä konkreettisella kyydissä ololla en oikein osaa ammattitaitoa alkaa kiistämään.

        Jossakin vaiheessa ainakin hän ymmärtääkseni koulutti oman yhtiönsä ja/tai Blue Skiesin kautta, jossa ei käsittääkseni ollut mitään väärää.

        Onko se sitten kateus, mikä jälkimmäisen henkilön osalta joitain tuntuu jäytävän. Kun toisella on jotain mitä itsellä ei ole. Jos näin on, niin suosittelen kanavoimaan energian enemmin siihen, millä itse pääsee pisteeseen, jossa voi niitä kadehdittuja hankintoja tehdä. Niin minäkin tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen noin 180° eri mieltä.

        TTT:n lähihistoriassa on kupru jos toinenkin eikä hän tunnu ottavan niistä opikseen vaan yrittää yhä uudelleen ja uudelleen samalla kaavalla. Mielestäni on vähintään kohtuullista, että potenttiaaliset lento-oppilaat löytävät mahdollisimman helposti tietoa näistä kupruista, ennen kuin alkavat TTT:lle ennakkomaksamaan mitään.

        Se, ettei häntä tai hänen yrityksiä (?) löydy Traficomin tai minkään muunkaan instanssin rekisteristä, ei tarkoita mitään. Onhan hän käyttänyt milloin minkäkin tahon koulutusluvan numeroa esim nettisivuillaan - ilman että ao luvan omistaja olisi ollut siitä edes tietoinen. Myös virolaisen yhtiön (?) kautta toimintaa on yritetty joskus pyörittää.

        Peteristä ei vissiin saisi puhua täällä positiivista, mutta otan riskin.

        Ainakin 10 vuotta sitten sain hänestä reilun ja rehdin kuvan, kun kerran hänen kanssaan asioin. Niillä lentotuntimäärällä ja yhdellä konkreettisella kyydissä ololla en oikein osaa ammattitaitoa alkaa kiistämään.

        Jossakin vaiheessa ainakin hän ymmärtääkseni koulutti oman yhtiönsä ja/tai Blue Skiesin kautta, jossa ei käsittääkseni ollut mitään väärää.

        Onko se sitten kateus, mikä jälkimmäisen henkilön osalta joitain tuntuu jäytävän. Kun toisella on jotain mitä itsellä ei ole. Jos näin on, niin suosittelen kanavoimaan energian enemmin siihen, millä itse pääsee pisteeseen, jossa voi niitä kadehdittuja hankintoja tehdä. Niin minäkin tein.

        Kiitän ystävällisestä kommentoinnista.

        Koskapa täällä aprikoidaan aina uudelleen ja uudelleen minuun liittyviä asioita, niin ehkäpä pieni päivitys on paikallaan.

        Ilmailu on tätä nykyä minun pääasiallinen työni.

        Johdan Suomen Urheiluilmailuopistoa, joka toimii 18 paikkakunnalla ja tarjoaa ennen kaikkea ilmailulupakirjojen (PPL(A), LAPL(A), UPL, SPL, TMG jne) teoriakoulutusta. ATO-toimilupamme alaisuudessa toimii myös esim. Pudasjärven ilmailulukio.

        SUIO on ATO- ja DTO -statuksella toimiva ei-kaupallinen koulutusorganisaatio, jolla on noin 400 oppilasta ja joka on siten Suomen suurin ilmailualan kouluttaja, oppilasmäärällä mitaten. Opiston osakkaina ovat Suomen Ilmailuliitto, Lopen Kunta, Räyskälä-säätiö ja Jämi-säätiö.

        Toimin lisäksi PPL(A) ja LAPL(A) -lupakirjojen koulutuspäällikkönä ja lennonopettajana Keski-Suomen Ilmailijat Ry:ssä.

        Tämän lisäksi toimin lentokouluttajana Blue Skies Aviation ATO:n toimiluvan alaisuudessa. Annan koulutusta MEP(A)-kelpuutusta (monimoottorikelpuutus) ja CB-IR (Competence Based Instrument Rating) kelpuutuksia varten.

        Koulutan lentokoneilla ja Pirkkalassa sijaitsevilla Patria Pilot Trainingin DA42-simulaattoreilla .

        Enin osa lentokokemuksestani kertyy tätä nykyä kuitenkin liikelennoilta, Diamond DA62-koneella; esim päättyneen elokuun aikana sellaista lentoa kertyi noin 60 tunnin verran.

        Ystävällisin terveisin

        Peter Lord (ent Tähtinen)


    • Anonyymi

      TTT-Aviation (jonka pitäisi olla ConStellan rekisteröimä aputoiminimi, mutta TTT siitä näköjään vähät välittää) mainostaa lentokoulutusta edelleen omilla nettisivuillaan sekä facebookissa, vaikka lupia ei ole ollut moneen vuoteen. Kyllä siitä pitää saada varoittaa mahdollisia oppilaita, jotka ovat menossa halpaan.

      Jossain vaiheessa Viron ilmailuviranomaisen sivujen kouluttajaluettelosta löytyi DTO (Declared Training Organization) Nordicflite Oü, Tallinnasta. Tänään kun katsoin, niin kyseinen DTO on poistettu Viron luettelosta. Siis nyt ei ole voimassa lupaa sielläkään.

      • Anonyymi

        Viron liikenneministeriön sivuilta ilmenee, että koulutusorganisaation todistuksen ylläpidosta on maksettava joka vuosi valtion määräämä maksu 485 euroa. Veikkaan, ettei TTT ole maksanut ensimmäistäkään vuosimaksua, jolloin DTO, joka sekin on koulutusorganisaatio, on poistettu listasta.


    • Anonyymi

      Paskat toimi 18 paikkakunnalla!! eikä ole 400 oppilasta!!,, ja Lordin arvonimi jos haluaa käyttää pitää esittää jonnekkin muualle... Titytyyy Tähtisen ÄrYy OyJiii . Aika kura bisnestä niinkuin toi Loordi :-)

      • Anonyymi

        Suomen Urheiluilmailuopistolla on tosiaankin parhaillaan 400 aktiivista oppilasta ja ilmailuyhdistykset (ja pari ilmailulukiota) 18 paikkakunnalla ovat keskittäneet koulutuksensa opistomme jonkin koulutusluvan (ATO,DTO, kansallinen) alaisuuteen.

        Lisätietoja opiston toiminnasta antaa koulutuspäällikkö Matti Huoviala.

        ystävällisin terveisin

        SUOMEN URHEILUILMAILUOPISTO OY
        Peter Lord (heh, perheemme sukunimi, ei arvonimi)
        Vastuullinen johtaja


    • Anonyymi

      Olipa TTT tai Constella tai Tähtinen nimi tai firmaOy tai OU tai RY .. Ja jos ilmailua harjoittaa tai harrastaa niin kovin kaukaa kannattaa kiertää.. TITITYYY jne :-)

    • Anonyymi

      Turha sotkea Blueksies firmaa Peter Lord hommiin ,,, Ne mitään MEP kelpuutuksia ainakaan Tähtisen kanssa hoida,,, Kun ei ole kalustoa siihen ja varmaan on pätevämpiä opettajia kun harraste pilotti.. .. Kumma dilemma Tähtisellä ahmetia paskoja firman nimiä omiin rekistereihin !!??? En ymmärrä moista.

    • Anonyymi

      Nytpä on jolla kulla tosi paha mieli.

      Puhelinsoitollahan asiat selviävät, jos asia noin ahdistaa tai vaivaa..
      Pirauta koulutuspäällikölle.

      Blue Skies on vuonna 2021 saanut ATO-koulutuslupaansa 2 MEP-luokan konetta
      - DA42 OH-SHT
      - DA62 OH-FLT
      Lisäksi koulutusluvissa on ennestään Piper Chieftain OH-KYC.

      ja FLT:lla olen vastikään kouluttanut 2 Patrian MEP-opettajaa ja erään suomalaisen ATO:n aiemman päälennonopettajan DA62-kelpoiseksi.

      Lisäksi koulutan Patria Pilot Training FNPT2-simiulla (DA42) useampia IR-oppilaita.

      Vaikea tätä on harrastukseksi mieltää.

      Peter Lord,
      FI(A), IRI(A), MEP CRI

    • Anonyymi

      Ai onks Tähtinen muuttanu sukunimen Loordiksi ? Välillä se halus olla Tuominen ? Täh TTT Titttyy :-)

    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu siltä, ettei edes TTT itse halua olla Tuominen, kun bisnekset menevät aina keturalleen. Mikä johtuu herrasta itsestään.

    • Anonyymi

      Onko ollut Peter Lordilla muita sukunimiä kuin Tähtinen joskus välillä?

      • Anonyymi

        Kiitos kysymyksestä.
        Lord:ina synnyin, Tähtisen sain isovanhemmilta lainaksi ja Lord:ina täältä aikanaan lähden.

        Suorastaan kummallista kuinka olettekaan yhdestä ihmisestä täällä suolistusosastolla niin kiinnostuneita.

        Huomaan esiintyväni 20-30%:ssa tämän muka ilmailupalstan keskusteluissa. Ilman omaa valintaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestä.
        Lord:ina synnyin, Tähtisen sain isovanhemmilta lainaksi ja Lord:ina täältä aikanaan lähden.

        Suorastaan kummallista kuinka olettekaan yhdestä ihmisestä täällä suolistusosastolla niin kiinnostuneita.

        Huomaan esiintyväni 20-30%:ssa tämän muka ilmailupalstan keskusteluissa. Ilman omaa valintaani.

        Oma valintasi - sinussa on mahdollisest i primadonnan geenejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma valintasi - sinussa on mahdollisest i primadonnan geenejä.

        Tämä olikin uusi diagnoosi.
        Sekö siis pakottaa teidät vuosi toisensa jälkeen pusertamaan tänne verrattain säälittäviä juttuja jotka ovat jopa trolleiksikin huonoja?


    • Anonyymi

      Tomi Titityy Tuominen on tyystin eri henkilö kuin Peter

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jahas, kartan mukaan TTT-Aviation lentokoulu on muuttanut Manhattanilta Morgentoniin.
      No niin on muuttunut tällävälin myös Nordicflite Oy Ltd:n protestilistalla oleva yhteissumma. Se on tänään 110137 euroa, etupäässä verottajan kaipaillessa Tuomisten firmalta rahaa.

    • Anonyymi

      Soon rehellistä toi ilmailtoiminta.

    • Anonyymi

      On tainnut suurin innostus ylläpitää kulisseja hiipua, kun ei Nordicfliten eikä TTT-Aviationin facebooksivuja ole päivitetty viime marraskuun jälkeen.

    • Anonyymi

      Toinen avohoidossa toinen suljetussa hoidossa... Kuulemma.

    • Anonyymi

      Peterin firmakin saneerauksessa.

    • Anonyymi

      Tilanne TTT:n yritysten suhteen on entinen. Viron liikenneviraston lentokouluttajaluettelosta ei löydy Nordicflitea eikä TTT-Aviationia eikä muutakaan firmaa, jolla näyttäisi olevan yhteyksia TTT:hen. Suomen viranomaisen listoilta ei myöskään löydy näitä tuttuja nimiä. Nordicflitella on velkaa ja verovelkaa entiseen tapaan.

    • Anonyymi

      Rakensin tuolle Tuomiselle tietämättömänä nuo Luxskies nettisivut ja kaveri sitten kaappasi ja kopioi sivuston omalta serveriltä, ennenkuin ehdin sitä tuhota. Keksi kyllä kaikkia tekosyitä miksi ei tarvitsisi maksaa mutta näköjään sivut kelpasivat kun kaksi vuotta olleet pystyssä. Noh, ei kai tässä voi syyttää kuin itseä kun ei kunnolista taustojen tarkistusta sillon tehnyt.

      Jokatapauksessa tyyppi on täysi rotta. Ei voi vaan ihmismieli käsittää että miten paljon energiaa joku jaksaa käyttää toisten ihmisten kusetuksilla rahastamiseen... luulis että ois tomillakin jäänyt jotain sukanvarteen, kun ois kunnon töitä tehnyt elämässä. Mutta taitaa tuo rottamainen mielisairaus olla niin pinttynyt kyseisen henkilön geeneihin että toivoa ei ole.

    • Anonyymi

      TTT-Aviation, Nordicflite, Elämyslento netti- ja facebooksivut ovat edelleen pystyssä, vaikkei mitään toimintaa näy olevan. Nordicflitella on verovelkaa vähintään 10000 euroa.

      • Anonyymi

        Constellan verovelka myös vähintään 10000€. Maksetaanko porukalla tämän miehen lentolaskut pois kuleksimasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Constellan verovelka myös vähintään 10000€. Maksetaanko porukalla tämän miehen lentolaskut pois kuleksimasta?

        miksi sitä verovelkaa on? eiks oo massia?


    • Anonyymi

      Constella on saneerauksessa, mikä on täysin laillinen tapa järjestellä velkoja uudelleen. TTT:n putiikit ovat vain "velkaa".

      • Anonyymi

        Järjestellä velkoja? Häh?

        Ne järjestellään niin että maksetaan pois.

        Mitä niissä on järjestelemistä jotenkin muuten? Onko konsultti TTT neuvonut jonkun saneerauksen olevan hyvä ja asiallinen järjestely?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestellä velkoja? Häh?

        Ne järjestellään niin että maksetaan pois.

        Mitä niissä on järjestelemistä jotenkin muuten? Onko konsultti TTT neuvonut jonkun saneerauksen olevan hyvä ja asiallinen järjestely?

        Järjestelyllä tarkoitetaan tässä tapauksessa kai sitä, että maksetaan osalle velkojia jotain ja saadaan loput luopumaan saatavistaan. Jotain samaa on rikoksien sopimisessa. Ainahan on pieni mahdollisuus, että firma toipuu, mutta uskottavuus on mennyttä forever.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestelyllä tarkoitetaan tässä tapauksessa kai sitä, että maksetaan osalle velkojia jotain ja saadaan loput luopumaan saatavistaan. Jotain samaa on rikoksien sopimisessa. Ainahan on pieni mahdollisuus, että firma toipuu, mutta uskottavuus on mennyttä forever.

        No eipä tarkoita. Vasn että kaikki joilla on saatavaa lopulta saavat kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä tarkoita. Vasn että kaikki joilla on saatavaa lopulta saavat kaiken.

        Lueppa yrityssaneerauslaki 44 §. Siellä sanotaan, että velkajärjestelyn keinoja ovat esim.

        4) alentaa maksamatta olevan velan määrää.

        Silloin kaikki eivät todellakaan saa lopulta kaikkea saatavaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa yrityssaneerauslaki 44 §. Siellä sanotaan, että velkajärjestelyn keinoja ovat esim.

        4) alentaa maksamatta olevan velan määrää.

        Silloin kaikki eivät todellakaan saa lopulta kaikkea saatavaansa.

        Nyt keskusteltiin siitä mitä tapahtuu TÄSSÄ TAPAUKSESSA.


    • Anonyymi

      Constella ei ole enää saneerauksessa eikä verovelkaa ole, kertoo ytj-tietopalvelu.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://maksukyvyttomyysrekisteri.om.fi/ hae constella

        No sieltähän se löytyi. Saneerausohjelma hyväksytty tammikuussa ja lainvoimainen. Sitä siis noudatetaan kun maksellaan velkoja pois?


    • Anonyymi

      TTT:llä näyttää into päivittää facebooksivuja laimenneen. TTT-Aviationin facebooksivun viimeisin päivitys on kesäkuulta 2022 ja Nordicfliten vuodelta 2021.

      • Anonyymi

        facebookin kuuluu ilmoittaa ja pyytää lupa moottorien käynnistykelle.


      • Anonyymi

        Ylläolevasta huolimatta YTJ-tietopalvelussa aikaisemmin ollut merkintä saneerauksesta on poistunut, eikä verovelkarekisterissä ole enää jäljelläolevaa verovelkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläolevasta huolimatta YTJ-tietopalvelussa aikaisemmin ollut merkintä saneerauksesta on poistunut, eikä verovelkarekisterissä ole enää jäljelläolevaa verovelkaa.

        Monasti saneerauksissa niin, että takaajat joutuvat maksajiksi tai saavat muuten mittansa täyteen ja maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monasti saneerauksissa niin, että takaajat joutuvat maksajiksi tai saavat muuten mittansa täyteen ja maksavat.

        Mielenkiintoinen väite. Tai harhaluulo, kuinka vasn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen väite. Tai harhaluulo, kuinka vasn.

        Naapurin organisaatio vääntää selvät faktat itselleen sopiviksi ja julistaa vaihtoehtoista totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monasti saneerauksissa niin, että takaajat joutuvat maksajiksi tai saavat muuten mittansa täyteen ja maksavat.

        Useimmissa tapauksissa takaajat eivät valitettavasti vapaudu vastuistaan.


    • Anonyymi

      Facebooksivuakaan ei ole päivitetty.

      • Anonyymi

        Varmaan ne ei sitten ole pyytäneet lupaa moottorien käynnistykseen. Onkohan ne tehneet käynnistyksen facebookin luvatta?


    • Anonyymi

      hahah hah

    • Anonyymi

      Onko nykyään Tallinan kentällä ja toisinaan Retro saab taksia ajamassa?

    • Anonyymi

      Toivottavasti ketjussa esiintyvä räävintä- ja syljentämentalitetti, sekä kakofonia ei edusta vähäväkisen Suomen harrasteilmailun ja koulutustoiminnan tilaa sen laajemmin.

      Edellä olevasta poiketen, perusteltu ja objektiivinen asiakritiikki on aina paikallaan jo sellaisenaan.

      a) Mutta, mikäli nyt ketjun kakofoniasta oikein oivalsin, niin ensin on ollut jokin maineensa pahoin ryvettänyt ja konkan tehnyt TTT-Aviation, jonka toimari tuomittu petoksista.

      b) Sitten jokin PL on ottanut jostakin käsittämättömästä syystä johtuen yrtyksensä aputoiminimeksi juurikin tuon mainerappioisen TTT:n.

      c) Sitten a:lla ja b:lla on kuitenkin jotakin "potkurikauppaa" keskenään?

      d) Kenen huijarifirma on sitten niitä maksamattomia tilaustöitä harrastelut, tilaa työn eikä maksa?

      e) Kenen firma niitä lentokoulutuksia on markkinoinut, vaikka koulutusluvat eivät enää ole edes olleet voimassa?

      Summasummarum ... lentokoulutukeseen harkitsevien tulee olla todella skarppeina ja taustatyöt huolella tehden sen suhteen millaisen tahon kanssa harkitsevat lähteä kansakäymisiin.

      • Anonyymi

        Kun kerran suoraan kysytään niin vastaan suoraan.

        TTT-Aviation Oy:n taustalla on ollut lennonopettaja Tomi Tuominen ja hänen lisäkseen isänsä Lassi.

        Tämä yhtiö on tullut tunnetuksi siitä, että se on vuosien aikana kerännyt huomattavia etumaksuja lentokoulutuksesta - jota hyväuskoiset asiakkaat eivät ole sittemmin koskaan saaneet. Lisäksi yhtiö on teettänyt ties kuinka monella graafisella yrittäjällä itselleen ja muille lähipiiriyhtiöilleen (esim. NordicFlite oy) www-sivuja, jotka ovat pääsääntöisesti aina jääneet maksamatta. Samoin ovat jääneet maksamatta enimmät lennonopettajien palkkasaatavat ja yhtiölle vuokrattujen koulukoneiden vuokrat. Petos on ollut kantava toimintaperiaate kaikessa toiminnassa.

        Sitten tämä Tomi Tuominen sai it-taitojensa ansiosta projektipäällikön toimen Kirkon Ulkomaanapu ry:ltä. Hän havaitsi pian, että hän kykenee oikeudetta hyväksymään ry:lle lähetettyjä ostolaskuja. Sitten ja siksi hän lähetti eri yhtiöiden (erityisesti TTT Aviation Oy:n aputoiminimen) nimissä Kirkon Ulkomaanavulle aiheettomia laskuja yli 90 000 euron edestä ja onnistui hyväksymään niitä maksuun itselleen muistaakseni lähes 70 000 euron edestä. Ennen kuin jäi kiinni.

        Tällöin TTT Aviation Oy joutui korvausvastuuseen. Koska TTT oli rakas toiminimi Tuomisille, heidän tarkoituksenaan oli pelastaa se NIMI konkurssilta. Oli päivänselvää, että Kirkon Ulkomaanavulta saadut rahat oli jo tuhlattu viimeistä senttiä myöten eikä TTT:llä tulisi olemaan koskaan varoja niiden takaisin maksamiseen - sitten kun oikeuden tuomio saisi lainvoiman.

        Niinpä Tuomiset vaihtoivat TTT Aviation Oy:n nimen joksikin muuksi ja heidän ilmiselvä tarkoituksensa oli perustaa uusi yhtiö "puhtaalla" Y-tunnuksella ja ottaa tuo TTT-Aviation Oy sen nimeksi sitten kun.

        Tässä vaiheessa eräs Traficomin johtava lakimies otti yhteyttä minuun. Hän kertoi, että nimi TTT-Aviation on nyt "vapaata riistaa" ja jatkoi: "Ymmärrät Peter varmaan, mitä en viranomaisena saa pyytää sinulta". Ymmärsin. Rekisteröin tuon TTT:n erään oman yritykseni aputoiminimeksi - siksi, ja vain siksi, etta Tuomiset eivät enää voisi jatkaa rikollista toimintaansa sitä nimeä käyttäen. Tokikaan en itse käyttänyt tuota nimeä yhtään mihinkään eikä sen olemassaolosta koitunut yhtiölleni mitään mitattavissa tai havaittavissa olevaa haittaa.

        Eräs huvittava yksityiskohta tästä toki seurasi. Tuomiset eivät aluksi tahtneet uskoa että heillä ei ollut enää mitään oikeutta tuon nimen käyttämiseen. Heillä oli Malmin kentän eteläreunan pensaikossa yhtiöiden "pääkonttori". Kerta toisensa jälkeen - vaikka nimi oli jo rekisteröity minulle - he mainostivat lentokoulutusta webissä TTT:n nimellä ja sijoittivat "TTT" -tienviitan siihen mainostauluun joka oli SIL toimitalon nurkalla.

        Ystävälliset avustajani kävivät aina ruuvaamassa TTT:n viitan irti kun sellainen sinne tauluun ilmestyi.

        Minulla oli yhteen aikaan runsas valikoima TTT-Aviation Oy:n nimikylttejä. Joilla en tehnyt yhtään mitään.

        Näin TTT Aviation pikku hiljaa kuihtui pois.

        "Potkurikaupoista" on osaa sanoa. En muista ainkanaan suoralta kädeltä, että yhtiölläni ja Tuomisen TTT:llä olisi ollut mitään liikesuhdetta.

        Peter Lord,
        Jyväskylä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran suoraan kysytään niin vastaan suoraan.

        TTT-Aviation Oy:n taustalla on ollut lennonopettaja Tomi Tuominen ja hänen lisäkseen isänsä Lassi.

        Tämä yhtiö on tullut tunnetuksi siitä, että se on vuosien aikana kerännyt huomattavia etumaksuja lentokoulutuksesta - jota hyväuskoiset asiakkaat eivät ole sittemmin koskaan saaneet. Lisäksi yhtiö on teettänyt ties kuinka monella graafisella yrittäjällä itselleen ja muille lähipiiriyhtiöilleen (esim. NordicFlite oy) www-sivuja, jotka ovat pääsääntöisesti aina jääneet maksamatta. Samoin ovat jääneet maksamatta enimmät lennonopettajien palkkasaatavat ja yhtiölle vuokrattujen koulukoneiden vuokrat. Petos on ollut kantava toimintaperiaate kaikessa toiminnassa.

        Sitten tämä Tomi Tuominen sai it-taitojensa ansiosta projektipäällikön toimen Kirkon Ulkomaanapu ry:ltä. Hän havaitsi pian, että hän kykenee oikeudetta hyväksymään ry:lle lähetettyjä ostolaskuja. Sitten ja siksi hän lähetti eri yhtiöiden (erityisesti TTT Aviation Oy:n aputoiminimen) nimissä Kirkon Ulkomaanavulle aiheettomia laskuja yli 90 000 euron edestä ja onnistui hyväksymään niitä maksuun itselleen muistaakseni lähes 70 000 euron edestä. Ennen kuin jäi kiinni.

        Tällöin TTT Aviation Oy joutui korvausvastuuseen. Koska TTT oli rakas toiminimi Tuomisille, heidän tarkoituksenaan oli pelastaa se NIMI konkurssilta. Oli päivänselvää, että Kirkon Ulkomaanavulta saadut rahat oli jo tuhlattu viimeistä senttiä myöten eikä TTT:llä tulisi olemaan koskaan varoja niiden takaisin maksamiseen - sitten kun oikeuden tuomio saisi lainvoiman.

        Niinpä Tuomiset vaihtoivat TTT Aviation Oy:n nimen joksikin muuksi ja heidän ilmiselvä tarkoituksensa oli perustaa uusi yhtiö "puhtaalla" Y-tunnuksella ja ottaa tuo TTT-Aviation Oy sen nimeksi sitten kun.

        Tässä vaiheessa eräs Traficomin johtava lakimies otti yhteyttä minuun. Hän kertoi, että nimi TTT-Aviation on nyt "vapaata riistaa" ja jatkoi: "Ymmärrät Peter varmaan, mitä en viranomaisena saa pyytää sinulta". Ymmärsin. Rekisteröin tuon TTT:n erään oman yritykseni aputoiminimeksi - siksi, ja vain siksi, etta Tuomiset eivät enää voisi jatkaa rikollista toimintaansa sitä nimeä käyttäen. Tokikaan en itse käyttänyt tuota nimeä yhtään mihinkään eikä sen olemassaolosta koitunut yhtiölleni mitään mitattavissa tai havaittavissa olevaa haittaa.

        Eräs huvittava yksityiskohta tästä toki seurasi. Tuomiset eivät aluksi tahtneet uskoa että heillä ei ollut enää mitään oikeutta tuon nimen käyttämiseen. Heillä oli Malmin kentän eteläreunan pensaikossa yhtiöiden "pääkonttori". Kerta toisensa jälkeen - vaikka nimi oli jo rekisteröity minulle - he mainostivat lentokoulutusta webissä TTT:n nimellä ja sijoittivat "TTT" -tienviitan siihen mainostauluun joka oli SIL toimitalon nurkalla.

        Ystävälliset avustajani kävivät aina ruuvaamassa TTT:n viitan irti kun sellainen sinne tauluun ilmestyi.

        Minulla oli yhteen aikaan runsas valikoima TTT-Aviation Oy:n nimikylttejä. Joilla en tehnyt yhtään mitään.

        Näin TTT Aviation pikku hiljaa kuihtui pois.

        "Potkurikaupoista" on osaa sanoa. En muista ainkanaan suoralta kädeltä, että yhtiölläni ja Tuomisen TTT:llä olisi ollut mitään liikesuhdetta.

        Peter Lord,
        Jyväskylä

        Ok, hyvin selkeä tapahtumakuvaus. Nyt alkaa viimein ilma kirkastua tuon ketjussa kovin sekavasti ja yli-polemiikkisesti tarinoidun saagan suhteen.

        Ilmeisesti / onneksi maineriski ei sitten toteutunut tuon alan mainettakin pahoin rapauttaneen TTT:n 'hautausrekisterönnistä.'

        'Potkurikauppaan' viittasi yksi (epäselvä) kommentti kakofoniaketjussa ylempänä, mutta se sitten olikin puhdasta itseään. Siksipä liitin siihen kysymysmerkin ehdollista muotoa kertomaan. Asia klaara.

        ps. Joskus hyvin kauan sitten oli Malmin laskuvarjokerhon sisäänkäyntitien alussa jokin parakki, josta käsin joku harrasti jotakin pienimuotoista lentotoimintaa, mutta se ei liittyne tähän asiaan.

        Kaikille turvallista ilmailua toivottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran suoraan kysytään niin vastaan suoraan.

        TTT-Aviation Oy:n taustalla on ollut lennonopettaja Tomi Tuominen ja hänen lisäkseen isänsä Lassi.

        Tämä yhtiö on tullut tunnetuksi siitä, että se on vuosien aikana kerännyt huomattavia etumaksuja lentokoulutuksesta - jota hyväuskoiset asiakkaat eivät ole sittemmin koskaan saaneet. Lisäksi yhtiö on teettänyt ties kuinka monella graafisella yrittäjällä itselleen ja muille lähipiiriyhtiöilleen (esim. NordicFlite oy) www-sivuja, jotka ovat pääsääntöisesti aina jääneet maksamatta. Samoin ovat jääneet maksamatta enimmät lennonopettajien palkkasaatavat ja yhtiölle vuokrattujen koulukoneiden vuokrat. Petos on ollut kantava toimintaperiaate kaikessa toiminnassa.

        Sitten tämä Tomi Tuominen sai it-taitojensa ansiosta projektipäällikön toimen Kirkon Ulkomaanapu ry:ltä. Hän havaitsi pian, että hän kykenee oikeudetta hyväksymään ry:lle lähetettyjä ostolaskuja. Sitten ja siksi hän lähetti eri yhtiöiden (erityisesti TTT Aviation Oy:n aputoiminimen) nimissä Kirkon Ulkomaanavulle aiheettomia laskuja yli 90 000 euron edestä ja onnistui hyväksymään niitä maksuun itselleen muistaakseni lähes 70 000 euron edestä. Ennen kuin jäi kiinni.

        Tällöin TTT Aviation Oy joutui korvausvastuuseen. Koska TTT oli rakas toiminimi Tuomisille, heidän tarkoituksenaan oli pelastaa se NIMI konkurssilta. Oli päivänselvää, että Kirkon Ulkomaanavulta saadut rahat oli jo tuhlattu viimeistä senttiä myöten eikä TTT:llä tulisi olemaan koskaan varoja niiden takaisin maksamiseen - sitten kun oikeuden tuomio saisi lainvoiman.

        Niinpä Tuomiset vaihtoivat TTT Aviation Oy:n nimen joksikin muuksi ja heidän ilmiselvä tarkoituksensa oli perustaa uusi yhtiö "puhtaalla" Y-tunnuksella ja ottaa tuo TTT-Aviation Oy sen nimeksi sitten kun.

        Tässä vaiheessa eräs Traficomin johtava lakimies otti yhteyttä minuun. Hän kertoi, että nimi TTT-Aviation on nyt "vapaata riistaa" ja jatkoi: "Ymmärrät Peter varmaan, mitä en viranomaisena saa pyytää sinulta". Ymmärsin. Rekisteröin tuon TTT:n erään oman yritykseni aputoiminimeksi - siksi, ja vain siksi, etta Tuomiset eivät enää voisi jatkaa rikollista toimintaansa sitä nimeä käyttäen. Tokikaan en itse käyttänyt tuota nimeä yhtään mihinkään eikä sen olemassaolosta koitunut yhtiölleni mitään mitattavissa tai havaittavissa olevaa haittaa.

        Eräs huvittava yksityiskohta tästä toki seurasi. Tuomiset eivät aluksi tahtneet uskoa että heillä ei ollut enää mitään oikeutta tuon nimen käyttämiseen. Heillä oli Malmin kentän eteläreunan pensaikossa yhtiöiden "pääkonttori". Kerta toisensa jälkeen - vaikka nimi oli jo rekisteröity minulle - he mainostivat lentokoulutusta webissä TTT:n nimellä ja sijoittivat "TTT" -tienviitan siihen mainostauluun joka oli SIL toimitalon nurkalla.

        Ystävälliset avustajani kävivät aina ruuvaamassa TTT:n viitan irti kun sellainen sinne tauluun ilmestyi.

        Minulla oli yhteen aikaan runsas valikoima TTT-Aviation Oy:n nimikylttejä. Joilla en tehnyt yhtään mitään.

        Näin TTT Aviation pikku hiljaa kuihtui pois.

        "Potkurikaupoista" on osaa sanoa. En muista ainkanaan suoralta kädeltä, että yhtiölläni ja Tuomisen TTT:llä olisi ollut mitään liikesuhdetta.

        Peter Lord,
        Jyväskylä

        Pieni asiakorjaus mainintaan Kirkon Ulkomaanapu ry:stä, jos sallitte: Kirkon Ulkomaanapu (KUA) ei ole koskaan ollut rekisteröity yhdistys (ry). Vuodesta 1995 lähtien se on ollut rekisteröity säätiö (sr). Sitä ennen KUA oli osa kirkon ulkoasiain hallintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni asiakorjaus mainintaan Kirkon Ulkomaanapu ry:stä, jos sallitte: Kirkon Ulkomaanapu (KUA) ei ole koskaan ollut rekisteröity yhdistys (ry). Vuodesta 1995 lähtien se on ollut rekisteröity säätiö (sr). Sitä ennen KUA oli osa kirkon ulkoasiain hallintoa.

        Kiitokset, niin tietysti ...
        PLO


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe