Ketipinor ja töissä käynti

Olen kärsinyt unettomuudesta ja ylikierroksista noin 20 vuotta. Hoitona on lähinnä ollut erilaiset nukahtamislääkkeet ja nyt viimeiset pari vuotta Mirzapin unta tuomaan muutaman kerran viikossa. Mirtazapinin myötä painoa on tullut lisää 10 kiloa ja lisäksi tuo mirta pilaa aina seuraavan päivän ja ajatus pätkii mm. palavereissa.
Syksyllä pitkäaikainen lääkärini olisi määrännyt masennuslääkityksen joita en alkanut syömään pelottavien haittavaikutusten takia.
Kävin nyt uudella psykiatrilla joka oli sitä mieltä, että oireet viittaa hypomaniaan ja biboon ja suositti lääkitystä. Nyt on sitten Ketipinorit haettu, mutta aika järkyttäviltä kuulostaa sivuvaikutukset:
laskimotukokset, sokeritauti ja vaikka matomaiset kielen pakkoliikkeet, jotka voi jäädä pysyviksi!
Onko täällä ketään hypomaniasta kärsivää, joka on saanut ko. lääkkeestä sellaisen avun, että vaativa päivätyö onnistuu?
Itselläni alkaa olla pelko romahduksesta aina vaan syvemmälle tähän paskaan, työssäni olen toistaiseksi hyvä, mutta kukaan ei selviä vuosia töissä satanen lasissa tohottaen ja pätkäunia nukkuen.
6637
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

I agree

Äänestä

Noita kun alat popsimaan niin ei kovin kauaa vaativa työ kyllä onnistu. Tuo bipo on valitettavasti edelleen joku vitun muotidiagnoosi lanttumaakarien keskuudessa. Vaihda tai lopeta nykyinen työsi jos se saa sinut käymään noin pahasti ylikierroksilla. Ennen vanhaan tuota kutsuttiin stressiksi, nykyään väärin perustein bipoksi. Uni(ilman lääkkeitä) on kaiken a ja o elämässä, kauan ei ilman hyviä unia jaksa eikä pillerit ole oikotie onneen vaan ikuiseen pahan olon kierteeseen josta ei ole poispääsyä niin kauan kun ravaa psykiatrien myrkytettävänä. Noi kierrokset on vaan saatava rauhoittamalla elämää alas, jos et selviä kaikesta työkuormastasi niin vitunko väliä??? Ei työnantajaa kiinnosta sun terveys vähääkään vaan sun on alettava kunnioittamaan omaa terveyttäsi ja kehoasi ihan itse. Tsemiä ja lopeta ylisuorittaminen!

Äänestä

Mieti vielä kerran, kun alat tuota Ketipinoria popsimaan. Tuo tuhos mun unet lopullisesti ja en käytännössä pysty nukahtamaan ilman unilääkkeitä. Heräilyä useampi kymmenen kertaa yössä lääkeillä. Ennen sitä heräilin 2-3 kertaa ilman lääkkeitä.

Äänestä

Ketipinor muuten hyvä, mutta vaikuttaa seuraavana päivänä tajunnan tasoon, eli ei oikein nuppi toimi. Pitkäaikaisella käytöllä voi olla myös pysyviä haittavaikutuksia. Mirta toimii myös hyvin unettomuuteen, mutta seuraava päivä on pilalla. Mistään ei tahdo tulla mitään ja pinna kireällä.

Molemmilla lääkkeillä on se huono puoli, että joudut maksaamaan niiden hyödyistä kovan hinnan.

Äänestä

"Ennen vanhaan tuota kutsuttiin stressiksi, nykyään väärin perustein bipoksi"

Tuo on totta. Liian stressaava työ ja vähäinen uni voi saada ylikierroksille, jotka johtaa vielä huonompaan uneen. Tuo voi muistuttaa maniaa.

Äänestä

Kiitos kommenteista! Ketipinorit on kokeilematta edelleen. Diagnoosini ei välttämättä ole oikea, mutta voi siinä olla perääkin. Suvussa itsemurhia, biboa ja masennusta.
Lomallakaan uni ei tullut kuin pari päivää ja tuon levon jälkeen kierrokset kasvoi kuten arkena. Nuo kierrokset on pakko jotenkin katkaista tai unet menee nollaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hypomania kirjoitti:

Olen kärsinyt unettomuudesta ja ylikierroksista noin 20 vuotta. Hoitona on lähinnä ollut erilaiset nukahtamislääkkeet ja nyt viimeiset pari vuotta Mirzapin unta tuomaan muutaman kerran viikossa. Mirtazapinin myötä painoa on tullut lisää 10 kiloa ja lisäksi tuo mirta pilaa aina seuraavan päivän ja ajatus pätkii mm. palavereissa.
Syksyllä pitkäaikainen lääkärini olisi määrännyt masennuslääkityksen joita en alkanut syömään pelottavien haittavaikutusten takia.
Kävin nyt uudella psykiatrilla joka oli sitä mieltä, että oireet viittaa hypomaniaan ja biboon ja suositti lääkitystä. Nyt on sitten Ketipinorit haettu, mutta aika järkyttäviltä kuulostaa sivuvaikutukset:
laskimotukokset, sokeritauti ja vaikka matomaiset kielen pakkoliikkeet, jotka voi jäädä pysyviksi!
Onko täällä ketään hypomaniasta kärsivää, joka on saanut ko. lääkkeestä sellaisen avun, että vaativa päivätyö onnistuu?
Itselläni alkaa olla pelko romahduksesta aina vaan syvemmälle tähän paskaan, työssäni olen toistaiseksi hyvä, mutta kukaan ei selviä vuosia töissä satanen lasissa tohottaen ja pätkäunia nukkuen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu