Mitä pitäisi tehdä?!

Pulassaa

Eli siis oon 14-vuotias tyttö ja mun pikkuveli on 12 ja olen varma että hän on varastanut minulta 20€. Olen koko kesän tehnyt duunia yhellä mun tuttavalla ja siltä sitten tienannut ja mulla nyt aika paljon rahaa että moneta kappaletta samoja seteleitä ja lasken silti rahani tarkkaan. Nyt kun laskin, huomasin, että 20€ on kadonnut. Veljeni siis vie kaiken; karkkini, jos on näkyvillä, kolikoita jos on pöydällä. Hän toki kiistää tämän jutun, niinkuin aina. Vanhempani eivät välitä. Voisinko ilmoittaa teidänmielestä poliisille? Mua ärsyttää tosi paljon, koska olen rahat itse tienannut ja oon niitä kauan säästänyt (suunnitelmissa ostaa uusin iphone) Help me please!

9

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr.Keparo

      No rikosilmoituksen tekeminen on ehkä hieman kaukaa haettuja ja jos vanhempiasikaan ei asia kiinnosta niin hieman hankalaa on.

      Annampa kuitenkin paljon paremman vinkin. Ilmeisesti iPhone7:aa tuolla uudella mallilla... tajuatko yhtään (hullu) paljonko se tulee maksamaan (perumalli ehkä jonkun 600-700€ ja paremmat mallit siitä satkun portailla ylöspäin). Hyviä älypuhelimia saa jo satasella parilla ja siinäkin on jo aivan liikaa rahaa laitettavaksi puhelimeen kiinni. Puhelimien käyttöikä kun on nykyään max. 2 vuotta... Jos aiot todellakin pistää kaikki vaivalla hankkimasi rahat tuollaiseen hölmöyteen, niin onkin ehkä parempi jos veljesi varastaa ne loputkin rahat sinulta, niin menee ehkä järkevämpään käyttöön!

      • Suolikaksikymmentäneljä

        Varasta takaisin.


      • iPhone6plus64gb

        Oikeasti hyvää iPhonea ei alle 800€ nipulla osteta... Jos tajuat puhelimista ja tiedät mitä teet niin iPhonessasi on yli 32gb muistia. Muussa tapauksessa olet teinipissis tai idiootti joka ostaa sen vain brandin takia.


    • nolonoob

      Vittu NOLOOOOXDD! koko kesän tehny ja 20ekee! Oikeist kesätöist aaa jtn 50-60 päivässä. Revi siit! lutka!

      • Eivittunäin

        Um... Jos olisit lukenut aloittajan viestin kunnolla, aloittaja sanoi ihan selkeesti viestissään että omistaa useamman samanlaisen setelin. En kyllä tosiaankaan tiedä mistä revit että aloittaja olisi saanut vain 20 € Koko kesältä :DDDD


    • Kakapepu

      Varasta se takas

    • Laita parempaan paikkaan...
      Kui tyhmä täytyy olla et tietää pikkuveljensä varkaaks ja edelleen jättää rahansa hyvin näkyville?..

    • 11O3

      Lukollinen boxi olisi hyvä vaihtoehto.

      Sitäpaitsi, miksi haluat ostaa iphonen? Alle 30e saa kännyköitä joilla voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Niillä pystyy kommunikoimaan ihan riittävästi. Ei koko ajan tarvitse olla netissä. Siitä tulee narsistiseksi.

      Ja jos yhtään mietit mitä kaikkea voit ostaa tuolla erotuksella niin siinä on useammat kengät housut ja takit. Tai sitten sillä on vaikka viikon etelässä lomamatkalla. Ja sinä pistäisit sen kännykkään joka kestää noin vuoden!!! Ja jolle edes Applen tehdas ei anna minkäänlaista takuuta !!

      Jos epäilette edellistä lausetta niin käykääpäs kysymässä kännykän korjaajilta kuka maksaa Applen laitteiden takuukorjaukset. Ja mistä ne varaosat tilataan. Applelta vai ebaysta Kiinasta?

      Elämä on valintoja täynnä. Tämä on yksi niistä. ...miksi muuten et vie rahojasi pankkiin tilille?

    • ammattimainen_kiristäjä

      Kiristä siltä 200€ kostoks
      uhkailuna voit käyttää alastonkuvia veljestäs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe