Miten saan WLAN toimimaan

Mint_wlan

karhi@karhi-D600 ~ $ inxi -S
System: Host: karhi-D600 Kernel: 3.13.0-37-generic i686 (32 bit) Desktop: N/A Distro: Linux Mint 17.1 Rebecca
karhi@karhi-D600 ~ $ inxi -N
Network: Card-1: Broadcom NetXtreme BCM5705M Gigabit Ethernet driver: tg3
Card-2: Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter driver: ipw2100
karhi@karhi-D600 ~ $ rfkill list all
0: phy0: Wireless LAN
Soft blocked: no
Hard blocked: yes
karhi@karhi-D600 ~ $

Ylhäällä tietoja koneesta ja sen verkkokorteista. Satuin bonkaamaan komennot Mint keskusteluvoorumilta. Jonne en jostakin syystä pääse, ei hyväksy rekisteröitymistäni.

Millä saan näkyviin kaikki koneella olevat laitteet? Onko Mintissö sellaista kuin laitehallinta, mistä näkisi mitä tavaraa koneella on?

9

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mint_wlan2

      Ja miten voi asentaa jonkin softan Mint koneelle, kun nyt se vaan avaa sen johonkin arkistointi kansioon, mutta sieltä ei voi sitä ohjelmaa ottaa käytöön.

      Esim. yritin ladata ajuria niin se vaan avaa sen johonkin ikkunaan mistä sitä ei voi asentaa, en ymmärrä mitä siinä pitäsi tehdä???

    • ihateubuntu
    • dww
      • dww

        Jos käytät Ndiswrapperia, niin sinun täytyy blacklistata ipw2100 ajuri ensin.

        sudo modprobe -r ipw2100


    • dww

      "Millä saan näkyviin kaikki koneella olevat laitteet? Onko Mintissö sellaista kuin laitehallinta, mistä näkisi mitä tavaraa koneella on?"

      Hardinfo näyttää kaikki laitteet ja komponentit. Joe ei ole asennettuna, niin asenna ensin (System Profiler and Benchmark).

    • Mint_wlan

      En saa yrityksisä huoimatta tätä hommaa toimimaan.
      Aina kun käynnistän koneen uudestaan niin on asettanut tuon vanhan ajurin lani Wlan kortille ja homma ei toimi.
      Olen käyttänyt tuota sudo modprobe -r komentoa mutta ei tunnu auttavan kuin sen istunnon aikana kun kone on päällä. Jos konee buuttaa niin taas palaa tuo vanha ajuri.

      Mitä teen.

      Jossain vaiheessa koneesta hävisi myös kaapeli yhteys, eikä ole palautunut sen jälkeen. Miten sen saa toimimaan.

    • Mint_wlan

      Lisäkysymys
      blacklist komento, mmiten saa toimimaan?

    • LMDE2

      Vanhoissa romukoneissa Wicd (wired and wireless network manager) on toiminut paremmin kuin distrojen alkuperäinen.
      Wlan kortinkin voi vaihtaa yleisempään malliin.

      • Mint_wlan

        Ainahan se uudempi olisi mukavampi, mutta nyt on tultava näillätoimeen.

        Mulla ei ole blacklist komentoa. kun koitin erään ohjee mukaan luoda tuota blacklistiä niin ei anna sitä tehdä.
        karhi@karhi-D600 ~ $ blacklist usbcore
        blacklist: komentoa ei löytynyt
        karhi@karhi-D600 ~ $ /etc/modprobe.d/blacklist.conf
        bash: /etc/modprobe.d/blacklist.conf: Lupa evätty

        Miksi näin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe