kesäloma kun jään äitiyslomalle keväällä?

susanne

Heippa kaikki!
Tälläinen vaivaa minua, enkä viitsi tähän samaan syssyyn pomoakaan taas vaivata :)

Olen jäämässä äitiyslomalle 24.3.05 ja olen aloittanut nykyisessä työpaikassani 1.11.03. Kertyykö minulle tulevalle kesälle kesälomaa? Ajattelin vain, että saanko jäädä "ennakkoon" äitiyslomalle, siis pitää kesälomani jo ennen äitiyslomalle jäämistä? Taikka ottaa rahana ja näin saada vaikka vaunurahat kasaan :)?

Kiitos Sinulle, joka viitsit auttaa tässä asiassa!

14

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutta

En ole aivan varma, mutta koska minulla on täsmällee sama tilanne, ajattelin kommentoida. Koska jäät äitiyslomalle jo ennen maaliskuun loppua, et voi vuoden 2005 lomaa pitää sitä ennen. Lomat alkavat kertya aina 1.4. alkaen. Käsittääkseni ainut vaihtoehtosi on ottaa loma rahana. Jos olet aloittanut työsi jo 2003 puolella, kuuluu sinulle täysi kesäloma tulevana kesänä!!! Joten eiköhän lomailla lomarahoilla...

• susanne

Kiitos tiedosta :)
        Itsekin olin vähän sitä mieltä, että lomaa kyllä kertyy, mutta en tiennyt koska niitä saa pitää yms. Nyt ehkä uskaltaa mennä pomonkin puheille taas..*huokaus*

• pidän

lomat pois ennen äippälomaa, joka alkaa ens kuun puolessa välissä.
      Itsellä pikkuisen reilun vuoden kestänyt työ,
      ja lomapäiviä kerennyt kertyä (04/04-02/05) yhteensä 25pvää (joista 20pvää kesälomia, 5pvää talvilomia vuodelta-05)
      vielä 3 talvilomapäivää vuodelta 04 jotka oli pitämättä!!

Eli OLEHAN TARKKANA ETTÄ SAAT KAIKKI LOMAT, joko sitten kokonaan rahana tai lomana( lomarahat ym.ym.).

Eli "huhtikuulta huhtikuulle" lasketaan, ehtiihän sinulle jo useita päiviä kertyä!! Sinulla lasketaan siiiis huhti -04 --> siihen kun jäät äippälomalle (03/05).

Olethan viime kesänäkin saanut jo lomaa?? Kannattaa tarkastaa palkanlaskijalta. :)

• susanne

Heip.
        Olen niin pienessä firmassa töissä, että pomo maksaa palkat suoraan koneelta :). Olen joka ikisen lomapäivän pitänyt jo viime kesänä mitä oli kertynyt, joten niitä vanhoja ei tartte miettiä enää :). Menen siis pomon puheille heti, kun hän saapuu lomaltaan :). Paljonkohan noita lomapäiviä ehtii kertyä? Vähän tietää, paljon sitä rahaa saa niihin vaunuihin :). Ja miten lasketaan lomaraha palkasta?

• Nini
        susanne kirjoitti:

Heip.
        Olen niin pienessä firmassa töissä, että pomo maksaa palkat suoraan koneelta :). Olen joka ikisen lomapäivän pitänyt jo viime kesänä mitä oli kertynyt, joten niitä vanhoja ei tartte miettiä enää :). Menen siis pomon puheille heti, kun hän saapuu lomaltaan :). Paljonkohan noita lomapäiviä ehtii kertyä? Vähän tietää, paljon sitä rahaa saa niihin vaunuihin :). Ja miten lasketaan lomaraha palkasta?

Voit käyttää kertyneet lomapäiväsi myös äitiyslomasi päätteeksi ja pidentää näin äitiyslomaasi. Tiesithän, että sinulle kertyy lomapäiviä myös äitiysloman ajalta?

• susanne
        Nini kirjoitti:

Voit käyttää kertyneet lomapäiväsi myös äitiyslomasi päätteeksi ja pidentää näin äitiyslomaasi. Tiesithän, että sinulle kertyy lomapäiviä myös äitiysloman ajalta?

Tuota en tiennytkään! Kiitos tiedosta! Tämä on toinen lapseni enkä muista saaneeni kyllä edellisestä työpaikasta äitiysloman ajalta lomaa/rahaa..pitääkin alkaa kyselemään.

• lisäilen vähän...

Eli olkaa kaikki tarkkoina että saatte oikean määrän lomaa ja rahaa (!!!), itse joudun nyt soittelemaan palkanlaskijalle ja viimeisimpänä otin yhteyden työsuojelupiiriin, kun mulla 'tökkii'...
        Siis kun kirjoittelin noita mulle kertyneitä lomia, ni ei ne nyt vissii ookkaan oikeen laskettu??
        Ja loma-ajan palkkaan siis vaikuttaa mitä työehtosopimusta noudatetaan. Ja myös se oletko kuukausi- vai tuntipalkalla vaikuttaa lomapalkan laskentaan. Ja monimoni muu seikka vaikuttaa!
        Hirveästi sain taas uutta tietoa mihin kaikki perustuu kun soittelin ja selvittelin asioita, mutta vieläkin on asia kesken..
        Eihän ollu epäselvää, eiiih... ;D
        POINTTINI SIIS oli että pitäkää kiinni ansaitsemistanne rahoista ja lomista!!

• rv 32+6

Minä jään äitiyslomalle 29.1.2005. Talviloman pidän ennen äitiysloman alkua, mutta ensi vuoden kesäloman talviloman saan rahana. Äitiyslomalta ja vanhempainvapaalta kertyy myös lomapäiviä, joten saan ne myös rahana.

• rv 32+6

Piti siis kirjoittaa, että tämän vuoden kesäloman talviloman saan rahana :)

• Titta

Hei !
      Minä siirrän kaikki kesälle 2005 ja talvilomapäivät 2005-06 yht. 30 pv äippäloman päätteeksi samoin äippäloman aikana kesälle 2006 kertyneet lomat, sen jälkeen jään kotihoidontuelle joksikin aikaa. Lomarahat 2005 maksetaan minulle ennen kuin jään äippälomalle: vaunu ym. rahaa !

• susanne

Tuo kuulostaa todella fiksulta ratkaisulta, pitää itsekin soveltaa samaa kaavaa! Onnea loppuodotukseen :o)

ps. jos jaksat/haluat mailikaverin niin [email protected] on osoite :)

• minnuli

miettikää tarkkaan, haluatteko pitää lomaa ennen äitiyslomaa, jos vaikka kunto huononee ja joudutte saikulle niin lomat on mennyttä. Suosittelisin loman sästämistä loppuun, jolloin on palkallista vapaata LAPSEN kanssa ennen töihin paluuta. Siis jos aikoo palata..

• pikku-y

Lomakertymäkausi on 1.4.2004-31.3.2005.
      Tuolta ajalta kerrytetään lomaa 2,5 päivää / kk, jossa on ollut 14 työpäivää. Äitiysloma-aika rinnastetaan työssäoloon, eli kerryttää kesälomaa.
      Kesälomapalkka lasketaan kk/25*lomapäivien lukumäärä. (tuntipalkassa ja osa-aikaisella eri sääntö mahd. vuorotyölisät).
      Kesälomakausi on 1.5.2005-30.9.2005.
      Tässä hiukan faktoja, mutta kaikki on sopimiskysymyksiä, joista saa sopia työntekijän eduksi, ei työntekijän ehtoja huonontaen.
      Että juttele asiasta pomon kanssa :)

• Jaana

Heip, älä nyt ihmeessä pidä lomia ennen mammalomaa (ota vaikka sairaslomaa jos et jaksa olla töissä!), vaan pidä lomat mammaloman jälkeen. Lomat kertyvät myös mammaloman aikana, eli edessä on hyvät kertymät :)

Lomat voit varmasti pyytää myös rahana, mutta toisaalta... ehkä haluat olla pienen kanssa pidempään kotona.

Palkanlaskennasta kannattaa myös kysyä lomarahavapaista jos haluat ottaa lomarahat vapaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe