Suzuki 2.5 Hp turha peli?

kijnserrrrr

73

11246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huohotttaaaa

      Ei tuolla tee yhtään mitään

      • roisosrahaaon

        300 heppainen se peli pitää olla, vi..n köyhät.


      • roisosrahaaon kirjoitti:

        300 heppainen se peli pitää olla, vi..n köyhät.

        Eikäkö 550 heppane v8 Jönssi!!


    • dgfaasssd

      Parhaista parhai hinta laatusuhde.

      • Psykiatriaa

        Nimenomaan yksi parhaita pikkukoneita,kokemusta usealta vuodelta,höpöttääköön nämä trollit ja 4t vastustajat ihan mitä vaan paskaansa paskaansa jatkuvasti jatkuvasti,tämäkin palsta täynnä trolleja tolloja jollei mitään käsitystä perämoottoreista eikä mistään muustakaan,lääkitys elämän hallinta ym täysin pielessä ja täytyy tuo paska olo oksentaa tänne säälittävää. .


      • rööpereikärolli
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Nimenomaan yksi parhaita pikkukoneita,kokemusta usealta vuodelta,höpöttääköön nämä trollit ja 4t vastustajat ihan mitä vaan paskaansa paskaansa jatkuvasti jatkuvasti,tämäkin palsta täynnä trolleja tolloja jollei mitään käsitystä perämoottoreista eikä mistään muustakaan,lääkitys elämän hallinta ym täysin pielessä ja täytyy tuo paska olo oksentaa tänne säälittävää. .

        Sunsiikkeri se vasta peli on joka pesee tuollaiset mopot mennen tullen.


      • jissäpäää
        rööpereikärolli kirjoitti:

        Sunsiikkeri se vasta peli on joka pesee tuollaiset mopot mennen tullen.

        Hiukan eri hintaluokassa nuo on


      • AHAAhaahaa
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Nimenomaan yksi parhaita pikkukoneita,kokemusta usealta vuodelta,höpöttääköön nämä trollit ja 4t vastustajat ihan mitä vaan paskaansa paskaansa jatkuvasti jatkuvasti,tämäkin palsta täynnä trolleja tolloja jollei mitään käsitystä perämoottoreista eikä mistään muustakaan,lääkitys elämän hallinta ym täysin pielessä ja täytyy tuo paska olo oksentaa tänne säälittävää. .

        VOI KUN MUKAVAA, että pääsit painajaisen riivaajan pieraisemaan ulos- eikö helpottanutkin, kuin paskalla olisit käyny.

        Koko veneilijä sukupolvi riemuitsee sinun puolesta,- kun oot saavuttanu sen saman autuuden, kuin me kaksitahtisilla ajelevat olemme aina saaneet kokea.

        Sulta jäi vaan näkemättä se moottori tuolla filmillä, joka oli itse asiassa 8 hv, eikä 2-3 hv.


      • NythänSEselevisi
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Nimenomaan yksi parhaita pikkukoneita,kokemusta usealta vuodelta,höpöttääköön nämä trollit ja 4t vastustajat ihan mitä vaan paskaansa paskaansa jatkuvasti jatkuvasti,tämäkin palsta täynnä trolleja tolloja jollei mitään käsitystä perämoottoreista eikä mistään muustakaan,lääkitys elämän hallinta ym täysin pielessä ja täytyy tuo paska olo oksentaa tänne säälittävää. .

        SE filmimpätkä olikin tuon psykiatriaan tekemä propakanda juttu- ja koneena oli 6-8 hp, jota väittää 2,5 heppaseksi, kun ei tuon paremmin kulkenu.


      • Anonyymi
        rööpereikärolli kirjoitti:

        Sunsiikkeri se vasta peli on joka pesee tuollaiset mopot mennen tullen.

        Sunsiikkeri ei ole moottori vaan vene ja veneenä se on aika huono. Perustelut.
        - Hankala nostaa pääveneen kannelle, liian suuri ja painava.
        - Vaikea rantautuminen luonnonrantaan, jollalaiturille, ym paikkoihin mihin apuveneillä on tarve mennä.
        - Pakkaaminen säilytystä tai kuljetusta varten vaatii suuria erityistoiminpiteitä.

        Kumivene on paljon parempi ja 2.5hv Szusuki on siihen ihan hyvä moottori,


    • nykyaikamaiääs

      Itsellä on ikävä kyllä tuommonen apumoottorina ja soutuveneen pääkoneena, toimiva peli, mutta ajappa yli 6 km/h (max 10 km/h) niin tarvitset kuulosuojaimet kaikille veneessä olijoille. Ääni muuttuu kuin tärylätkäksi. sit semmonen jutska et jos auton kontissa on moottorin kuljetusasento venevarusteiden seassa edes käynyt muussa kuin kahvan puoleisella kyljellä nojaamisen asennossa, niin sen öljyt vetää koneen ns. "hydrauliseen lukkoon". sytytystulppa pitää avata ja nykimällä vetonarua tyhjätä palotilaan vuotaneet moottoriöljyt pumppaamalla kaaressa pihalle ja putsata öljyrätillä koneen koko takaosa, ja tarkistaa ölysilmästä pitääkö lisätä moottoriöljyä. Ei mikään ongelma tai vika, mut muotoillaanko näin että haluaisin nähdä jonkun mökinomistaja- vanhuksen, toimistotyöntekijän taI naisen tappelevan tämän "vakio-ominaisuuden" kanssa, joka näissä vtun pakkosyöttömarkkina-nelareissa on.

      • jkkjjhhhh

        Eikss se oo oma vika jos kuljetusas on väärä?


      • suitsaöljynvaluja
        jkkjjhhhh kirjoitti:

        Eikss se oo oma vika jos kuljetusas on väärä?

        jos olisit joskus ollut veneillijän kanssa reissussa niin tietäisit että sitä varustetta on traditionaalisesti auton tavaratila täynnä ja ei niitä varusteita aina saa sijoiteltua niin kuin strömsössä. kyllä se siellä joskus pääsee muljahtelemaan. Siirto-ja asennusvaiheessakin kerkiää tirahtamaan öljyä palotilaan toisinaan


      • sukisukisukisuki
        suitsaöljynvaluja kirjoitti:

        jos olisit joskus ollut veneillijän kanssa reissussa niin tietäisit että sitä varustetta on traditionaalisesti auton tavaratila täynnä ja ei niitä varusteita aina saa sijoiteltua niin kuin strömsössä. kyllä se siellä joskus pääsee muljahtelemaan. Siirto-ja asennusvaiheessakin kerkiää tirahtamaan öljyä palotilaan toisinaan

        Ei ole tälläistä häverikkiä omalle moottorille koskaan tapahtunut vaikka kone ollut väärällä kyljellä. Aina lähtenyt kone käyntiin kerrasta tai kahdesta nykäyksestä.


      • ÄLÄPÄyritä

        ONHAN TUNNETTUA, että nelarit päästää öljyt ulos, jos kääntää väärälle kylelle.


      • NEonSUORASTAAN
        suitsaöljynvaluja kirjoitti:

        jos olisit joskus ollut veneillijän kanssa reissussa niin tietäisit että sitä varustetta on traditionaalisesti auton tavaratila täynnä ja ei niitä varusteita aina saa sijoiteltua niin kuin strömsössä. kyllä se siellä joskus pääsee muljahtelemaan. Siirto-ja asennusvaiheessakin kerkiää tirahtamaan öljyä palotilaan toisinaan

        ALKEELLISIA JA IDIOOTTIEN KESKEN ERÄISIÄ kehitelmiä.
        NELARIA ei koskaan pitäisi laittaa pötkölleen, kun se on suunniteltukin pystyasentoon.
        Ja se on tosiaan TODELLA OUTO, että päästää öljyt ulos, jos on väärällä kyljellä-ihankuin idioottien tekemä, ja täysin väärin rakennettu ja kesken tekoiseksi jätetty, varsinkin pikkukoneet, joita kaikki mökkiläiset nostelevat peräkonttiinsa vähänväliä, ja hitto sitä tärinää-

        EI siitä sen enempää, kun kyllä tuo psykiatriaa tietää sen sanomattakkin-tai no
        SE taitaakin tykätä tärinästä, että' horisontti näkyy neljällä kanavalla eritasolla !


      • bower

        Jos tämä hydraulilukko ilmestyy useimmin kun yhden kerran niin sehän on jo tyhmyyttä.Tosin jos osaa käyttää laitteita oikein niin sitä ei tule edes sitä ensimmäistäkään kertaa.


      • Anonyymi
        bower kirjoitti:

        Jos tämä hydraulilukko ilmestyy useimmin kun yhden kerran niin sehän on jo tyhmyyttä.Tosin jos osaa käyttää laitteita oikein niin sitä ei tule edes sitä ensimmäistäkään kertaa.

        Niin, onhan siinä kylkeen selkeästi kirjoitettu this side up, mutta sain sen öljylukon aikaiseksi kuitenkin, mitenhän aukeaisi kun ei jaksa narusta saatara repiä, voiko sitä saada liikkumaan jostain vääntämällä, vai heitänkö järveen koko paskan, jonka käytettynä myivät aloittelija veneilijä vihreälle toopemopolle, v-ituttaa kuin pientä oravaa jolla oli käpy jäässä. En perkl päässy vesille tänäkään kesänä vasta 5 vuotta varustautunut tähän . Viime kesänä jumitti vaihteensiirtäjä, nyt tuli öljylukko moottoriin. Veneen sain sentään vaihdettua turvalliseen tasaperämalliin. Taidan odottaa lottovoittoa ja tyytyä onkimiseen rannalta sitä ennen .... ehkä joku kesä pääsen rantaa pidemmällekin. Tv. Pitkäjänteinen aloitteleva veneilijä.


    • luonnonrauhaa

      on kyllä hiljainen puheen kuulee loistavasti, 2t kyydissä ei kannata edes yrittää.

      • MilläTohatsulla

        Oot yrittäny jutella :))

        Minun kakstahtisella johnsonilla pystyy etupenkiltä kuiskaamalla puhumaan, ja kuskilla ei tartte olla kuulolaitteita, vaikka mullakin on raskaan kranaattiheittimen lähtöpaukkujen tuhoamat korvat.


    • Ihansoivapelo

      Se on kiva peli kun jaksaa pikkuvenettä tuuppia järvellä ja jaksaa yhdellä kädellä kantaa rantaan. Ei vie kuin hönkäyksen bensan hajua. Hiljainen, helppo käynnistää. Mutta siis tosi pienihän se on.

      • arbuusilaku

        Asiaa puhut, kevyt ja kätevä peli.


      • Sanoo

        Sellaisen myyjä, eikä ite aja sillä ollenkaan !


      • kaupansetämyyjä
        Sanoo kirjoitti:

        Sellaisen myyjä, eikä ite aja sillä ollenkaan !

        Joka myyjä ajaa tuolla 2.5 hp sukisusilla


    • kuulosuojainvehje

      En hauku että kone on täysi susi, omistanhan itsekin sellaisen paremman varamoottorin puutteessa. totean vain että hydraulinen lukko ei ole myytti ja voi käydä kelle vain. En kai minä nyt huvin vuoksi väärin päin konetta säilyttele. samoin tuo toinen keskeinen asia eli kuulosuojaimet yli 7 km/h / puolikaasun ylittävillä kierroksilla. Muutama kerta jo ibumaxit joutunut tunnin ajon jälkeen ottamaan soutuveneellä joten tiedän mistä puhun

      • IlmankosTUOTA

        Psykiatriaakin hirvittää sellaisella ajaminen :))


    • kukaaneihaluapitää

      On muuten aika hassua että juri noita on tosi paljon käytettynä myynnissä. Eikö niihin olla tyytyväisiä ? hmmm..

      • haluaasukisukia

        HIntansa hyvin kyl pitää


      • saituri1

        Ei tahdo löytyä hyvää käytettyä oikein.


    • tuoteperhespesialisti

      Niin kauan kun kakstahtisia pikkumoottoreita ei ole EU-alueella tai siihen Suomen toistaiseksi kuuluessa kaupan (huom voi vielä muuttua kun mailmanmenoa katsoo) sitä odotellessa Joku vois alkaa valmistamaan näitä nelitahtisten eritoten pikkukomneisiin ongelmiin liittyviä tuotteita; "4-T-käyttäjän tuoteperhe". Sellainen vihreä pvc-essu hydraulisen lukon poisto-operaatioon kun sitä ruiskuu sellasina sykäyksinä kumminkin niin ei likastu vaatteet. Trasselia, kertakäyttöhanskoja, suojalasia. Kuljetukseen sellainen öljytiivis muovilaatikko kuormaliinoilla ja öljynimeytysmatolla sekä vesivaakalinssillä. JA, pièce de resistànce; kirsikkana kakussa; viisi kappaletta 4 - T kuulosuojaimia. Koko tuoteperheen ostajalle päänsärkytablettipakkaus kaupanpäälle varotoimena.

      • bower

        Vanhat 2t louskut tyhjentää kaasuttimet, aivansama kummalla kyljellä kuljettaa kaikkihan teitää että auto on pilalla, sitä hajua kun ei saa kirveelläkään pois.lisäksi potkurin keskiöstä tippuu palamatonta öljyä ja karstaa.


      • kohoalueontiivis
        bower kirjoitti:

        Vanhat 2t louskut tyhjentää kaasuttimet, aivansama kummalla kyljellä kuljettaa kaikkihan teitää että auto on pilalla, sitä hajua kun ei saa kirveelläkään pois.lisäksi potkurin keskiöstä tippuu palamatonta öljyä ja karstaa.

        kun tyhjentäisikin, olisi kätevää pitkäaikaisemman säilytyksen ja bensan lakkaantumisen näkökulmasta, sen kun kallistaisi jo parkkipaikalla pois lähtiessä. Mutta ei mikään kone tyhjennä kaasaria ilman tyhjäysruuvin avaamista.


      • hhhoohhoooo
        bower kirjoitti:

        Vanhat 2t louskut tyhjentää kaasuttimet, aivansama kummalla kyljellä kuljettaa kaikkihan teitää että auto on pilalla, sitä hajua kun ei saa kirveelläkään pois.lisäksi potkurin keskiöstä tippuu palamatonta öljyä ja karstaa.

        Kakstahti motori vanhanpoijan motori LOL


    • uistelija

      Jaa et alle 5 hv koneissa pakokaasujen läpi navan?...tuskinpa. Itselläni kyllä nuo pienemmät 5 hv ja 20 hv nelareina. Pääsee vaan niin vähällä bensalla. Isompi vauhtiveneen 90 hv sitten kaksitahtinen. Siinä ei niin väliä kulutuksesta.

    • työntööö

      Nelitahtinen on vaan paras moottori!

      • sikarikasreiska

        Köyhät kyykkyyn pienien moottoreidenne kans


      • diipadaapaKK

        Kerro halutessasi joku peruste väitteellesi.. ?


      • haassaaaaasss
        diipadaapaKK kirjoitti:

        Kerro halutessasi joku peruste väitteellesi.. ?

        Laittais ny edes kuvan siittä super perämoottorista LOL


    • hittotedänkans

      Näyttää siltä, että Mr.Haapasalo pitäis tulla tännekkin sanomaan mikä on oikea totuus. Se vaan on aika räväkkä jätkä. Eipä ole nykysuomessa toista tähän saakka. (me vaan ollaan nin torveloita), mutta villentietäen,,emmehän me ole edes samalla kartalla. Alkaa homma vörkkimään.

    • viikonsatiainen

      Mikä on lopputulema tässä tapauksessa? Onko Suzuki 2.5 Hp perämoottori hyvä vai ei.

      • Suattaapi ollakkii, mistäs mie voisin tietää ko miul on 4hv Evari 80 luvulta


      • Anonyymi

        Liian pieni, ja siksi täysin käyttökelvoton kirnu.


      • Anonyymi

        Ei siitä saa selvää savupirtissäkään-


    • sakisukikortunki

      Sanoosin että maailman paras moottori on tuo sukisuki

      • bower

        suzuki on hyvä vaihtoehto parhaaksi,mutta honda kuuluu myös kehittyneimpien joukkoon.Muut tallaa vielä 80 luvun innovaatioilla.


    • virallinenvalvoja

      Äänestys pystyyn! Annan yhden äänen Suzuki 2.5 hevosvoimaiselle perämoottorille.

      • Anonyymi

        Hyvä kun vain yhen äänen. Muutenhan se olisi venäjäläinen äänestys.


    • itsurimatoki

      Kawasaki on paras perämoottori

      • olisiparasjostekisi

        Kawasaki todellakin teki perämoottoreita. Turun forum marinumissa on perämoottorimuseohuoneen seinällä yksi sellainen, ilmeisesti noin 2-5 hv tehoinen. pyöreä kartio koppa muuten, aika jännä etteivät jatkaneet tuotantoa koska sitten lopettivatkaan, 60 luvulla tai jotain.


    • kehityksenkärki

      Uutuus 4t koneissa ylivoimaisesti luokkansa kevein, tehot 1.2kw paino vain 10kg espina ikh:oolta.

    • Aloittelija

      Ostin käytettynä vm.2011 olevan suzukin 2.5 . Pari kesää olen ajellut ja aina alkaa kone pätkimään. Lämpeneeköhän liikaa vai olisko polttoaineensaannissa ongelma? Vene kyllä liikkuu sinänsä tuolla todella hyvin (n. 100 kg painava "savolaismallinen" soutuvene)

      • Aloittelija

        Aloittelija vielä kyselee onkohan moottorin pitkä- tai lyhytrikisyydellä merkitystä ajokäytökseen? Entäs painonjakautuman vaikutus sitten. Laittakaa ihmeessä vinkkejä jos joku vielä näin vanhoja keskusteluja sattuu lukemaan.


      • Anonyymi
        Aloittelija kirjoitti:

        Aloittelija vielä kyselee onkohan moottorin pitkä- tai lyhytrikisyydellä merkitystä ajokäytökseen? Entäs painonjakautuman vaikutus sitten. Laittakaa ihmeessä vinkkejä jos joku vielä näin vanhoja keskusteluja sattuu lukemaan.

        Aloittelija lisää .Tarvinneeko keväthuoltaa kolmen vuoden kalastustauon jälkeen? Oisko hyviä neuvoja että lähtee käyntiin ilman kovin suuria hartiakramppeja keväämmällä? Enempi kalastaneilta toivoisin vinkkejä.


    • Anonyymi

      Yamahan 2,5 on hiljaisempi kuin suzukin 2.5. Molemmat hyviä varmoja ja kuitenkia hiljaisia. Ei tarvitse hengitellä uistellessa öljynkäryä niinkuin kaksitahtisissa. Käynti on tasaisempaa.
      Jos nelaria tarvii kuljetella niin eipä ole ollut mitään vaikeuksia nostaa se ylös ja autolla kääntää oikealle kyljelleen kuljetuksen ajaksi. Mercurykin on ollut mutta se oli 3,5.
      Ihan hyvin sekin toimi. Voisinpa sanoa että kyse on muutosvastarinnasta ja tai myös köyhyydestä, ei ole varaa päivittää uutta konetta. Suosittelen nelitahtia jo ympäristönkin takia. Isommilla kierroksilla ajettaessa nelarin käyntiääni on matalampaa ja harvempitaajuista verrattuna kaksitahdin korkeampaan ulinaan. Tämä on uutta ja konservatiivi kauhistuu. Mitä isompaan koneeseen mennään, sitä parempi nelitahtinen on.

    • Anonyymi

      Jaa, unohtui että on ollut myös hondan 2,3 heppanen nelari. siinä oli keskipakokytkin, ei hyvä. oishan siihen saanut lukituksen mutta möin senkin pois. Eikös honda ole laatumerkki, mikäköhän on, miksi honda alkoi tehdä heti alkuunsa nelareita? Omituista, eikös joku väitä että se on huono asia. Liekä honda koskaan tehnyt kaksitahtisia?

    • Anonyymi

      Panisin.

    • Anonyymi

      Tohatsun 3.5heppanen on kelpo peli eikä maksa paljoa.

    • Anonyymi

      Oisko tuommottine riittävä uistelukäyttöön nelimetriselle 125-kiloiselle tasaperäpaatille? Siirtymämatkat lyhyet, ei ole kiireitä.

      • Anonyymi

        Veneen painolla ei ole niin paljon merkitystä kuin keulan mallilla.
        2,5 hp liikuttaa ihan hyvin, jos ei ole kauheasti aaltoa ja tuulta. Vastatuuleen aallokossa eteneminen on hidasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneen painolla ei ole niin paljon merkitystä kuin keulan mallilla.
        2,5 hp liikuttaa ihan hyvin, jos ei ole kauheasti aaltoa ja tuulta. Vastatuuleen aallokossa eteneminen on hidasta.

        V-pohjamallinen yamarin kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V-pohjamallinen yamarin kyseessä.

        Voi olla haastava pitää tuulessa suorassa.


    • Anonyymi

      Itsekin vakavasti harkitsin tuota Suzukin 2,5 heppaista mutta ostinkin sitten 80heppaisen Tohatsun.

      • Anonyymi

        Nehän on ihan verrannollisia keskenään.


      • Anonyymi

        Onko tuo tohatsu hyvä uisteluhommissa, paljonko kuluttaa ja nokeentuuko kone?


    • Anonyymi

      Paljonko tuo tohatsu kuluttaa uistelukäytössä litroina/tunti?

      • Anonyymi

        Suzukin 2.5 kuluttaa pienkonebensaa n. litran tunnissa.


    • Anonyymi

      Pitääkö tämä suzuki viedä joka kevät huoltoon kaasarin putsaukseen niinkuin joku väittää, eikös se ole aika kallista muutaman satasen moottorille?

      • Anonyymi

        Pitää huoltaa vain jos tulee joku vika. Muuten vain ajelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää huoltaa vain jos tulee joku vika. Muuten vain ajelua.

        Nyt tuli uusin vika/viat: Öljylukko varmaan, täysin kiinni leikanneen oloinen,ei liiku mäntä vaikka miten ravistelen mottia ja potkurin sokkakin juuttu puoleksi ulos reiästään( paskan möivät sokkana liian ison, hakkasin vasaralla paikoilleen ei mennyt perille) ongelman ratkaisu: heitin kuikkaa koko romulla, no en uittu, pllu, peekrele osannut osua siihenkää pääs vesilintukin alta karkuun lentämään, taidan ostaa kohta jonkin käytetyn ja vähän isomman koneen, ehkä jopa 2-tahtisen notta joskus pääsen rantaakin kauemma kalastamaan...


    • Anonyymi

      No en kyllä oikeesti heittäny vielä järveen pirun vekotinta. Perän osista löytyi potkurinakselin sisällä oleva jousenpainaltama liikkuva osa jonka kai pitäisi jotenkin kytkeä veto päälle vaihdinta kääntäessä. Voikohan tuo perä ja moottorikin olla talven yli ilman öljyjä vai ruostuuko pilalle jos rupean tuon kuluneen osan "lontoon murteella" jostain netistä tilailemaan , suomesta ei nimittäin varaosana löydy, vai täytyykö tuhlata öljyt varastoinnin ajaksi, voipi mennä koko talvi partsia odotellessa. Kertokaa (jos voitte/osaatte/viititte) aloittelevalle veneilijälle joka kevyellä budjetilla haluaa aloittaa moottoriveneilyn. Vielä ei ole suzukiin (käytettynä ostin) viittäsataakaan palanut. Jos ehkä vaikka joskus kuitenkin vielä tässä elämässä joku kesä vesillekin asti pääsisin uljaasti moottorilla liitämään vetten päälle kulkemaan...

    • Anonyymi

      Todella varma ja luotettava peli, vielä kun itse huoltaa on myös edullinen ylläpitääkin...

      • Anonyymi

        Aloitteleva veneilijä tässä taas. Säikähdin aivan suotta, eihän tämä minun mainio Suzuki missään paljonpelotellussa öljylukossa ollut lainkaan, olin vain kasannut yhden pienen osasen potkurinakseliin väärinpäin. Niin sanottu glutch dog -osa piti vain kiepauttaa toisinpäin ja potkurin sain pyörimään. Enää uudet öljyt perään ja koneeseen ja eikun viimeinkin vesille motorilla onnellisesti kiitämään. Tässä varmaan on moottoria minulle loppuiäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitteleva veneilijä tässä taas. Säikähdin aivan suotta, eihän tämä minun mainio Suzuki missään paljonpelotellussa öljylukossa ollut lainkaan, olin vain kasannut yhden pienen osasen potkurinakseliin väärinpäin. Niin sanottu glutch dog -osa piti vain kiepauttaa toisinpäin ja potkurin sain pyörimään. Enää uudet öljyt perään ja koneeseen ja eikun viimeinkin vesille motorilla onnellisesti kiitämään. Tässä varmaan on moottoria minulle loppuiäksi.

        Siis, loppujen lopuksi sain käytetystä 4-metrin tasaperäveneestä ja käytetystä suzuki df 2.5 nelitahtiperämoottorista tuunattua itselleni mieluisan vesikulkuneuvon, johon mahtuu kyytiin mukavasti koko perheeni ja kalastusvälineet sekä muut varusteet tarpeen mukaan. Kiireettömään veneilyyn ja uisteluunkin sopiva paketti, joka on minun itseni räätälöimä. Aluksi oli toki pieniä vastoinkäymisiä, kuten liian pieni "herneenpalkomainen vene" jossa olisi pitänyt olla pikärikinen moottori. Vaihteensiirtäjä vioittui nähdäkseni siitä että potkuri nousi aallokossa ilmaan aiheuttaen murtosokan vikaantumisen usein toistuessaan. Nyt saatuani nämä asiat korjattua voinkin jo lähteä vesille vähän vähemmän aloittelijaveneilijänä. Toivottavasti joku toinenkin toukka voi tästä jotain oppia vai voiko ketään toista näin tyhmää entistä aloittelijamoottoriveneilijää edes olla olemassakaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2267
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      13
      918
    8. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

      todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe