Vielä yksi kysymys

tiedot_tallessa

Mulla on nyt debian asennettu niin että mulla on home-osio erikseen.
Kun asennan tulevaa debiania niin pitääkö mun osiointi vaiheessa klikata sitä home-osiota vai annanko sen olla täysin koskematta?
Jos klikkaan sitä niin eikö se silloin alusta sitä? Kun haluaisin sen säilyvän tietoineen seuraavassakin versiossa home-osiona.

8

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xFqzUFHI

      Asennuksessa tuosta osiosta on ilmoitettava että sen liitospiste on /home eikä sitä alusteta.

    • LMDE2

      Kun sovelluksista hakee "USB" niin kai sieltä löytyy jos on.
      Vaikkapa USB-alustaja tai Usb-levykuvan kirjoittaja, tästä ainakin löytyy.

      • aloittajax

        Niin MintDepianista löytyykin mutta mulla on Debian asennettuna ja siitä ei löydy.
        En silti vaihda Minttiin.


      • khutjg

        mihinköhän tuokin pitäisi liittyä.... taas jotain puuta heinää.


      • aloittajax
        khutjg kirjoitti:

        mihinköhän tuokin pitäisi liittyä.... taas jotain puuta heinää.

        Se liittyi tuohon toiseen ketjuun jossa kysyin boottavasta ubs-tikun luonnista.


    • lgjerkgui

      Eiköhän siinäkin löydy expert osiointi itse asennus ohjelmasta. Mitään erillistä formatointiohjelmaa ei tarvita.
      Jos haluat säilyttää home osion sellaisenaan niin ota vain ruksi pois format kohdasta, jos ohjelma on sen siihen ehdottanut.
      Jos muitakaan osoita ei muuteta, riittää kun formatoi ne sellaisenaan ja antaa asentua niihin.
      Jos ei homma hoidu näin on debian tosi hankala kapistus.

    • miksuh__

      Debianin päivittäminen uuteen versioon ei vaadi uudelleenasennusta, joten sun ei tarvitse tuollaisia miettiä. Eli kun haluat päivittää Debian Stretchiin, joka julkastaan lähiaikoina niin sun ei tarvitse asentaa Debiania uudelleen ellet ihan välttämättä halua.

    • Parempi ottaa /home talteen. Asetukset hankalia - sijaitsevat piilotiedostoissa eli ne pisteellä alkavat nimet. Vanhat asetukset voivat tuottaa ongelmia uudessa järjestelmässä. Itse siirtäisin ne syrjään ja palauttaisin ne joita tarvitsee. /home levyä ei alusteta jos ei rastia ruudussa. Tiedostojärjestelmä muistaakseni pitää ilmoittaa myös. Ainakin Ubuntussa näin - osio itse valinnassa. Samalla voi tehdä myös muut levyliitokset jos useita levyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe