Olen joskus miettinyt tätä samasta kylästä olevaa mystistä pikkutyttöä.
Minne on hänen elämänpolkunsa johtanut?
Edes sitä tuttua tunnuslaulua ei nykyään löydä mistään:
"Amalia armas, kotikylän lapsi, käsillänsä käveli ja heiniä söi!"
Ei tainnut olla ihan normaalia touhua edes siihen aikaan.
Mutta melko monitaitoinen tämä mystinen Amalia on tosiaan ollut.
Kuinka moni nykyajan pikkulapsista kykenee samaan taidonnäytteeseen?
Ei kukaan!
Siinä suhteessa tämä kadonnut lapsuuteni Amalia oli omassa lajissaan voittamaton.
Mihin joutui lapsuuteni ihmeellinen tyttö?
3
115
Vastaukset
Olisit pitänyt Amaliastasi kiinni, noin ihanaa kotikylän impeä ei olisi kannatanut karkuun päästää...
https://youtu.be/U_LexTCPHXc
Ilmoittaudu nyt kiireesti siihen "Kadonneen jäljillä" ohjelmaa, tiedä vaikka monitaitoisesi sieltä löytyy...- MonetOnNotkeita
Nykyään kaikki syövät heiniä ja entistä paljon useammat osaavat kävellä käsilläänkin.
- Kadonnut.naapuri
Olinkohan 4 -vuotias kun naapurit käväisi kaffeella. Niillä oli minua vuotta nuorempi Helena -tyttö. Ihan oli mukava tytteli.
Vähän kauempanakin oli saman ikäinen Helena. Käväisivät kaffeella. Kiikuttiin Helenan kanssa samassa kiikussa sylikkäin. Kysyin, onko hän se sama Helena kuin aiemmin käynyt. Ei ollut sama.
Lähes 60 v myöhemmin näin Helenat. Hoitsuja molemmat.
Se ensimmäinen oli jotenkin parempiosaisiin integroitunut. Ei halunnut jutella. Äitinsä minut tunnisti ja muutama sana vaihdettiin.
Se toinen oli paksun pakkelin peitossa. Jotenkin Tuksun oloinen, vaikka ei näköinen. Nimen kysymällä tunnistin. Ei halunnut jutella.
Muutaman muunkin olen nähnyt. Eivät halua olla missään tekemisissä kanssani.
Näin ne lapsuuden ihmeelliset tytöt muuttuvat.
Vai lieneekö syy minussa? Luultavasti on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial41644Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1161623Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2431149Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2856- 10835
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48823Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.163819