Vanha Mondeo on mennyt 360 tkm, muuten hyvässä kunnossa, mutta työntää painetta venttiilikoppaan kun aukaisee korkin ja öljyn kulutus noussut reilusti enkä 0,5 - 10 l/1000 km. Puristukset ovat hyvät. Kaikki pytyt noin 15 kg molemmin puolin 0,5 kg tarkkuudella.
Huohottaja huollettu, kopat puhdistettu ja takaiskuventtiili vaihdettu. MIstä alkaisi jäljittämään kulutuksen syytä, vai onko vaan niin, että SAE 5-30 öljyt ovat jo liian ohuet vanhukselle? Fordin ystäviltä v ihjeitä toivoisin ja kiitän etukäteen.
Mondeo Chia 2,0 vm 2003 kampikammio-ongelmaa?
7
174
Vastaukset
- otto111
Kulutuksen syy voi olla, että imusarjan alipaineletku tai letkut ovat halki tai vuotavat.
- ford1otto111
Kannattaa tarkastaa.Olen boikotissa siksi tämä viesti.
- john111
Sieltä se vika luultavasti löytyy.
- jussi1111
Paskiaisille tiedoksi, pankaa john111 jatkossa boikottiin.
- Mondeolainen
Vielä siitä paineen noususta. Kun avaan öljyntäyttökorkin, tupsuttaa ihan reilusti pisaroita reiästä. Vaihdettiin pikkusen paksummat öljyt ja sellainen tiivisteiden tiivistysaine, millä on kuulopuheiden mukaan positiivinen vaikutus, mutta kauankohan sen pitää vaikuttaa, ennenkuin sen vaikutus alkaa näkyä? Meille suositeltii semisynteettistä öljyä niin paljon menneeseen koneeseen. Oliko oikea suositus?
- Mondeolainen
Vielä vähän tuosta huohotinongelmasta. Kaikki letkut ovat ehjät ja takaiskuventtiilin vaihdon yhteydessä vaihdettiin varmuuden vuoksi myös alipaineletku, mikä oli jo vähän puuromaisen pehmeä. Olisin kiitollinen muista vihjeistää
- otto111
PCV-venttiilin toiminta kannattaa tarkastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk602102Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921432Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701238- 1151115
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j66873Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍75823Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822