Vanha Mondeo on mennyt 360 tkm, muuten hyvässä kunnossa, mutta työntää painetta venttiilikoppaan kun aukaisee korkin ja öljyn kulutus noussut reilusti enkä 0,5 - 10 l/1000 km. Puristukset ovat hyvät. Kaikki pytyt noin 15 kg molemmin puolin 0,5 kg tarkkuudella.
Huohottaja huollettu, kopat puhdistettu ja takaiskuventtiili vaihdettu. MIstä alkaisi jäljittämään kulutuksen syytä, vai onko vaan niin, että SAE 5-30 öljyt ovat jo liian ohuet vanhukselle? Fordin ystäviltä v ihjeitä toivoisin ja kiitän etukäteen.
Mondeo Chia 2,0 vm 2003 kampikammio-ongelmaa?
7
181
Vastaukset
- otto111
Kulutuksen syy voi olla, että imusarjan alipaineletku tai letkut ovat halki tai vuotavat.
- ford1otto111
Kannattaa tarkastaa.Olen boikotissa siksi tämä viesti.
- john111
Sieltä se vika luultavasti löytyy.
- jussi1111
Paskiaisille tiedoksi, pankaa john111 jatkossa boikottiin.
- Mondeolainen
Vielä siitä paineen noususta. Kun avaan öljyntäyttökorkin, tupsuttaa ihan reilusti pisaroita reiästä. Vaihdettiin pikkusen paksummat öljyt ja sellainen tiivisteiden tiivistysaine, millä on kuulopuheiden mukaan positiivinen vaikutus, mutta kauankohan sen pitää vaikuttaa, ennenkuin sen vaikutus alkaa näkyä? Meille suositeltii semisynteettistä öljyä niin paljon menneeseen koneeseen. Oliko oikea suositus?
- Mondeolainen
Vielä vähän tuosta huohotinongelmasta. Kaikki letkut ovat ehjät ja takaiskuventtiilin vaihdon yhteydessä vaihdettiin varmuuden vuoksi myös alipaineletku, mikä oli jo vähän puuromaisen pehmeä. Olisin kiitollinen muista vihjeistää
- otto111
PCV-venttiilin toiminta kannattaa tarkastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143