Ujouteni ahdistaa

ujoudestaeroon

Olen luonteeltani todella ujo. Iän myötä olen hieman rohkaistunut, mutta saatan sanoa jotain "tyhmää", jota sitten mietin todella kauan jälkikäteen. Olen todella ahdistunut tämän vuoksi. On todella vaikea jutella outojen ihmisten kanssa. Olen todella epävarma, vaikka oltaisiin tavattu useammankin kerran. En vain saa juttua aikaseksi, en löydä puheenaiheita.

Olen myös kuullut asiasta ja jotkut ihmiset eivät ymmärrä, että olen vain todella ujo. Joku joskus ajatellut, että se johtuisi muka siitä, että pidän itseäni parempana kuin hän. En tiedä mitä voisin asialle tehdä, haluaisin niin kovasti olla vapautunut ja huoleton. Mutta en vain onnistu.

Olisi mukava kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Tiedän että tehtyä ei saa tekemättömäksi eli mitä sanon, mutta silti mietin kaikkea ja muistan kaikki "virheeni".

2

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääontämäkin

Kerroit juuri mun nuoruudestani, ihan samanlaista, paljon pahempaakin.
      Ei tästä ujoudesta mihinkään pääse, olen jopa jossain terapiassakin käynyt.
      Sinä olet vielä nuori, sulla on vielä mahdollisuuksia "sosiaalistua"
      tai erakoitua pakollisen duunin jälkeen kotiin, niinkuin minä.

• mehujää

Täällä kans entinen ujopiimä tai no ujo voi olla tilanteiden mukaan vieläkin.Ensiks älä mieti niin kauheesti ja jos mokaa mitä siitä, naurat vaan kommelluksille.Ujoudesta voi päästä sitten iän myötä mut näin ei kaikille tapahdu.Ujoudessa ei tosiaan ole mitään vikaa saa olla se mitä on, muita se ei niin haittaa mut itseä kyllä,tiedän.Epämukavuusalueet on yks asia esim.esitelmän pito voi tuntua kamalalle mut kun sellasen on pitänyt olo on kuin voittajalla ja rohkaistuu taas pikkuisen.Kantsii miettiä että mitä menetettävää mulla nyt on jos otan asian rennosti tai sanon oman mielipiteeni,vain sinä itse estät itseäsi,ole siis sellainen kuin haluat olla:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2513
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1455
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      84
      1388
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1202
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      923
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      910
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      34
      785
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      781
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      773
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe