Evigt gnällande om svenskspråkigas studieplatser.

ärdettabu

Varför talas det aldrig om alla utländska studenter som studerar vid
högskolor och universitet ?
Om de inte fanns så borde det ju finnas motsvarande lediga platser för inhemska studerande ?

17

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dom har inte obligatoriska tvångsvenskan. därför.

      • 0981256

        Inte har svenskspråkiga studerande heller tvångssvenska ?Hur inverkar det på platsantalet ?


      • HuonoaSuruLaatua
        0981256 kirjoitti:

        Inte har svenskspråkiga studerande heller tvångssvenska ?Hur inverkar det på platsantalet ?

        Suruille on ylimitoitetut kiintiöt, joita ei saada täytetyksi edes ulkomaisilla opiskelijoilla. Kaikki tietävät suru-koulutuksen huonon laadun...


      • HuonoaSuruLaatua kirjoitti:

        Suruille on ylimitoitetut kiintiöt, joita ei saada täytetyksi edes ulkomaisilla opiskelijoilla. Kaikki tietävät suru-koulutuksen huonon laadun...

        "Kaikki tietävät suru-koulutuksen huonon laadun..."

        No mitäpä sitä sitten neffen harmittelemaan, eikö pelkkä vahingonilo riittäisi?


      • MuumiTunaroi
        Ankdam kirjoitti:

        "Kaikki tietävät suru-koulutuksen huonon laadun..."

        No mitäpä sitä sitten neffen harmittelemaan, eikö pelkkä vahingonilo riittäisi?

        Kyllä se voi olla hengenvaarallista, jos joutuu esim. suru-lääkärin hoidettavaksi/leikattavaksi: lekurin merkittävin taito on muumi!


      • MuumiTunaroi kirjoitti:

        Kyllä se voi olla hengenvaarallista, jos joutuu esim. suru-lääkärin hoidettavaksi/leikattavaksi: lekurin merkittävin taito on muumi!

        Vaaditko siis parempaa ruotsinkielistä koulutusta vai mitä tarkoitat?


      • MuumiTunaroi
        Ankdam kirjoitti:

        Vaaditko siis parempaa ruotsinkielistä koulutusta vai mitä tarkoitat?

        Vaadin ylimitoitettujen kielikiintiöiden poistamista. Muualla maailmassa syrjintä kielen perusteella on kiellettyä.

        (Sitäpaitsi opetus Helsingin yliopiston suru-lääkärikiintiöläisille on suurelta osin suomeksi, joten miksi tarvitaan erillinen 30 pistettä helpompi ohituskaista suruille? )


      • MuumiTunaroi kirjoitti:

        Vaadin ylimitoitettujen kielikiintiöiden poistamista. Muualla maailmassa syrjintä kielen perusteella on kiellettyä.

        (Sitäpaitsi opetus Helsingin yliopiston suru-lääkärikiintiöläisille on suurelta osin suomeksi, joten miksi tarvitaan erillinen 30 pistettä helpompi ohituskaista suruille? )

        Kuinka suuri kiintiö on ylimitoitettu? Miten ne kohtuulliset kiintiöt tulisi laskea, tai mihin perustua? Oisko sinulla jotain kaavaa ehdottaa johon itse olisit tyytyväinen.


    • åbobo

      Ingen har tydligen underrättat arbetsgivarna om den "dåliga kvaliteten ",när de gärna anställer svenskspråkiga både i Finland och utomlands.

      • Hoopoakademii

        Suu kiinni hoopo-akatemialainen!
        Kaikki nauraa teille.


      • prövapåduockså
        Hoopoakademii kirjoitti:

        Suu kiinni hoopo-akatemialainen!
        Kaikki nauraa teille.

        Lättare är det att skratta för dem som har ett jobb och inte behöver leva på understöd.


      • PoloinenMuumi
        prövapåduockså kirjoitti:

        Lättare är det att skratta för dem som har ett jobb och inte behöver leva på understöd.

        "Työajallako" tänne muumittelet?
        Käypä pyytämässä viikkoraha äidiltäsi ja mene ostamaan ruotsi-suomi -sanakirja.


      • prövapåduockså
        PoloinenMuumi kirjoitti:

        "Työajallako" tänne muumittelet?
        Käypä pyytämässä viikkoraha äidiltäsi ja mene ostamaan ruotsi-suomi -sanakirja.

        Varför det,jag behöver ingen översättning.


      • PoloinenMuumi
        prövapåduockså kirjoitti:

        Varför det,jag behöver ingen översättning.

        Tarvitset sitä kun olet kirkuen vaatimassa sörviisiä muumiksi.


      • prövapåduockså
        PoloinenMuumi kirjoitti:

        Tarvitset sitä kun olet kirkuen vaatimassa sörviisiä muumiksi.

        När har jag det gjort ?


      • ellersjälvbetjäning

        Onödigt att be om service på svenska,teckenspråk fungerar lika bra.


      • tukeva_keski_ikä
        PoloinenMuumi kirjoitti:

        "Työajallako" tänne muumittelet?
        Käypä pyytämässä viikkoraha äidiltäsi ja mene ostamaan ruotsi-suomi -sanakirja.

        Ymmärrän täysin, että ruotsinkieliset postaavat tänne myös vapaa-ajallaan - minäkin postaisin, jos tilanne olisi toisinpäin, eli minun äidinkieltäni suomea mollattaisiin 24h/7.

        Mutta miksi neffe postaa tänne 24h/7? Tukevassa keski-iässä olevalla ihmisellä luulisi olevan elämässä muutakin sisältöä. Etenkin kun elämme maassa, jossa kenelläkään ei ole välintöntä vaaraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe