TM.n Mauri Salo oli aikoinaan kova Alfakuski.
Mauri Salo ajoi Alfalla
7
2322
Vastaukset
- Kulta-aika
Lehtimiehiin verrattuna A-Lehdet ei jäänyt pekkaa pahemmaksi. Myös Tuulilasin jo edesmennyt päätoimittaja Erkki Raukko ajeli Alfalla. Murin Giuliasta taisi joskus olla TM:ssa kuva, jossa se paloi kevyen peräänajon jäljiltä.
Kultaisia aikoja olivat, kun maahantuojana toimi Suomen koneliike (so. Helkama). Nykyään Alfaa on miltei mahdoton ostaa, eikä varsinkaan jälkimarkkinointi ole toiminut vuosikymmeniin.- Oi_aika_vanha-kultainen
Koneliikkeen aika oli kultainen ennen kaikkea siksi, että silloin Alfat eivät olleet kaikenlaisten junttinulikoiden peltoautoina.
- Essemin_asiakas
Niin siis 1970-luvulla Alfalla eivät ajelleet sellaiset, joiden älykkyysosamäärä on sama kuin kengännumero - tämä yksi poikkeus vahvistaa säännön.
- ciao_Italia
Joo eikös Mauri "Muri" Salolla ollut Giulia 1600 vielä 70-luvun alussa? Taisi olla niitä kaksi peräkkäin, ja toinen niistä syttyi tosiaan tuleen Lahdentiellä jossain Orimattilan lähellä. Muri kävi Alfalla Lapissakin laskettelemassa, muun muassa Suomutunturilla asuen Hotelli Suomussa. Oli hänellä välissä paljon muitakin autoja, kalleimpana Honda NSX-urheiluauto. Muri palasi taas 2000-luvulla Alfaan hankkien Espanjaan itselleen 156 JTDM-farkun. Murihan asuu pääosin aurinkorannikolla eläkepäivänsä. Nyt ei ole tietoa millä just nyt mies ajaa eli onko alfisti edelleen vaiko eikö.
Itsellä oli jonkin aikaa uutena ostamani Giulietta 1.4 multi air 2011. Oli todella maukas ajaa ja hyvä kone. Manuaaliloota vaan kyllästytti ja kypsytti pks:n ruuhkissa ja vaihdoin muun merkkiseen. Olihan siinä muutama vikakin, eikä pisteitä ropissut Arvauskeskukselle (Autokeskus Konala) osaamisesta. Kyllähän uusi Giulia 2,0 bensaturbo automaattina 200 hv polttelisi, vaan merkkiedustus ja huoltoverkosto on totaalinen floppi. Harmin paikka, koska Alfalla on autoista ainoana sielu joka vie miehen. - asfa
fiksuja ukkoja
- Anonyymi
Legendaarinen autotoimittaja on poissa. Tekniikan Maailman päätoimittaja Mauri Salo kuoli 12.8.2021 pitkäaikaisen sairauden murtamana. Kuollessaan hän oli 84-vuotias. Oli aikoinaan Alfa Romeo-mies, ja muutoinkin erinomainen autoista kirjoittaja. Vauhdin Maailmassakin hän pakinoi aikoinaan K.G. Paukapää-nimimerkillä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/15a-2021/autojournalismin-suurmies-on-poissa/ - Anonyymi
Eikös Mauri Salo jossakin Mobilisti-lehdessä kertonut hauskaa juttua siitä kuinka hän tunsi tämän Ferrarin Enzon. Aina formula 1-kilpailujen varikolla Enzo Maurin mukaan moikkasi häntä. Mauri vain oli unohtanut sen, että oikasti Enzo ei käynyt kilpailuissa sen jälkeen, kun hänen poikansa "Dino" sai surmansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827