Heti rekan lavalta suoraan ruosteenestoliikkeeseen.
Ruostesuojaus ja maalipinnankäsittely
19
233
Vastaukset
- finniperseelle
No mitä sä nyt toisten autoja veisit ruosteenesto liikkeeseen...pelle!
- RMB
Juurikin näin vaatisin omalle autolle tehtäväksi. Moni ajattelee kuitenkin: "Mitä tuosta massaa kun en pidä autoa 3 vuotta pidempään".
Useampi pitää autoaan pidempään ja jos auto on herkkä ruostumaan, saa vaihtaessa huolenpidon monikertaisena takaisin.- eiosaaennustaa
No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin... - säälittäviäAasialaisia
Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.
- Totuus7654
eiosaaennustaa kirjoitti:
No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin...Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".
- aefaefea
Totuus7654 kirjoitti:
Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".
Juuri näin. Ei se 3 vuodessa vielä ruostu mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa huomattavasti koska seuraava omistaja saa sitten ne ruosteongelmat jos autoa ei ole suojattu. Jos käytetyn ostajalla on vähääkään järkeä päässä niin vaatii ehdottomasti suojattua yksilöä. Itse ostin viime vuonna käytetyn GG kutosen, etsin niin kauan kunnes löysin uudehkona suojatun, muita en harkinnutkaan.
Mazda on muuten haluttava auto (vähävikainen, hyvä ajettavuus, tyylikäs) joten ruostesuojaus on ratkaisevaa. Sen takia suojatun saa paitsi nopeammin myytyä, myös korkeampan hintaan. - etteiotuusunohtuisi
säälittäviäAasialaisia kirjoitti:
Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.
Olen omistanut 4 toyotaa uudesta ja on täyttä puppua väittää että toyota olisi jotenkin poikeuksellisen ärhäkkä ruostumaan,ehkä helpommin kuin vaikka volkkari, tosin muuten ihan eri planeetalta kuin volsun jatkuvat viat....
- uskossasiLujaHihii
Puhuinkin uusista ja kestotestatuista, valahteleeko lehdet ja ruostuttavat ne jotenkin?
- etteitotuusunohtuisi
No lueppa tl:n kestotestin loppuraportista niin eipä ollut ruosteessa...
Samoin TM:n kestotesti aesta, eipä ollut sekään ruosteessa...tarkoitit varmaan ku tl lehdessä oli taannoin se kuinka hyvin autot on suojattu,siinä ave sai kovaa kritiikkiä....metkaa ku sama yksilö oli kestotestissä ja yks kaks loppuraportissa olikin auto ruosteeton....
Niin kuten sanoin omat avet ei olleet ruosteessa sen kummemmin kuin muutkaan
Kun vielä katselet vaikkapa ekan kopan avensiksia (98)...niillä jo ikää mukavasti ja km...eikä ne nyt mitenkään pommeilta vaikuta pellien suhteen...monia monia merkkejä näkee jo sen ikäisenä että on palasia lohjennut maalista jopa juuri niitä vika vageneita...
Kun nyt en enää omista avea ,en halua sitä puolustella...mutta totuus on että esim. ekan kopan ave oli yks parhaimpia kokoluokkansa autoja....ja edelleen ihan hyvä vaihtoehto omassa hintaluokassaan... - TOTUUSMIES
säälittäviäAasialaisia kirjoitti:
Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.
Ne testit on tehty väärin
- sdfkjsklfjdkljsl
Kyllä se olisi vaan kaikkein paras tilanne jos auto suojattaisiin jo tehtaalla valmistusvaiheessa niin ettei sille ostajan tarvitsisi tehdä enää muuta kuin ajoon vaan.
Yleisesti ottaen autojen ruosteherkkyys on kylläkin vähentynyt selvästi, ensimmäiset 10-12 vuotta autot säilyvät aika hyvin ruosteettomina jos autosta huolehditaan normaalisti. Sen jälkeen voi olla ruosteongelmia mutta auton normaali, tarkoitettu käyttöikä on jo silloin ohitettu, ei niitä ikuisiksi ole tarkoitettukaan.- 34634
Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.
Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta. - sdjfskjfdkflskfjkd
Korien puhkiruostumattomuustakuut päättyvät viimeistään 12 vuoden iässä yleensä ja mulla oli vm. -90 Mazda 323 jota piti ensimmäisen kerran hitsata 13v ikäisenä. Päällepäin oli ruosteeton mutta alustan kotelopalkit takapenkin alla mureni käsiin. Siitä vähitellen alkoikin sitten se ruosteiden kanssa taistelu, kynnyskoteloiden takapäät piti hitsata, ruoste alkoi tunkea jo näkyviin pintapelleissäkin, takalokasuojan kaari, takaovien alareunat, takakontin alareuna ulkoapäin (sedan), lopussa 17v iässä pohjapellistäkin löytyi jo reikä ja jarruputket ruostui puhki suojamuovinsa alla. Se oli viimeinen ruostekorjaus, auto ei enää nähnyt 18v päiväänsä vaan laitoin paaliin sen muidenkin vikojen takia kun takaiskarin ylälevy ruostui rikki ja iskarin yläpää liikkui irrallisena hirvittävän metallisen natinan ja kitinän saattelemana.
- realistina
34634 kirjoitti:
Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.
Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta.10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.
- 43634634
realistina kirjoitti:
10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.
"10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia"
Nimenomaan jos ei ruostesuojaa. Ruosteeton suojattu 10 vuotias maksaa helposti 8000-10000 jos auto on kunnossa eikä kilometrejä hirveästi. Tästä nähdään kuinka kannattavaa suojaus on.
- 55-9436
Ruostesuojaus, maalipinnan käsittely ja istuinten lianestokäsittely.
= 10 vuotta huoletonta autonkäyttöä, jos maltat vielä huollattaa merkkiliikkeessä.- kestokassi
Mikä juttu tuo istuinten lianestokäsittely on?
Google ei noilla hakusanoilla auttanut. - Aina-Uuteen
Tässä muutama
* Lacroe tekstiilien suojakäsittely
*Perma-Guard verhoilun suojakäsittely
*Zirconi kangasverhoilun suojakäsittely
- 8366363636
Kun VW antaa kaupanpäälle 3 vuoden huollot, niin Mazda-myyjältä on helppo tinkiä äänieristyskäsittely ja maalipinnankäsittely.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949