Ruostesuojaus ja maalipinnankäsittely

EiNaarmuja

Heti rekan lavalta suoraan ruosteenestoliikkeeseen.

19

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finniperseelle

      No mitä sä nyt toisten autoja veisit ruosteenesto liikkeeseen...pelle!

    • RMB

      Juurikin näin vaatisin omalle autolle tehtäväksi. Moni ajattelee kuitenkin: "Mitä tuosta massaa kun en pidä autoa 3 vuotta pidempään".
      Useampi pitää autoaan pidempään ja jos auto on herkkä ruostumaan, saa vaihtaessa huolenpidon monikertaisena takaisin.

      • eiosaaennustaa

        No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
        herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
        Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin...


      • säälittäviäAasialaisia

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.


      • Totuus7654
        eiosaaennustaa kirjoitti:

        No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
        herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
        Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin...

        Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".


      • aefaefea
        Totuus7654 kirjoitti:

        Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".

        Juuri näin. Ei se 3 vuodessa vielä ruostu mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa huomattavasti koska seuraava omistaja saa sitten ne ruosteongelmat jos autoa ei ole suojattu. Jos käytetyn ostajalla on vähääkään järkeä päässä niin vaatii ehdottomasti suojattua yksilöä. Itse ostin viime vuonna käytetyn GG kutosen, etsin niin kauan kunnes löysin uudehkona suojatun, muita en harkinnutkaan.

        Mazda on muuten haluttava auto (vähävikainen, hyvä ajettavuus, tyylikäs) joten ruostesuojaus on ratkaisevaa. Sen takia suojatun saa paitsi nopeammin myytyä, myös korkeampan hintaan.


      • etteiotuusunohtuisi
        säälittäviäAasialaisia kirjoitti:

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.

        Olen omistanut 4 toyotaa uudesta ja on täyttä puppua väittää että toyota olisi jotenkin poikeuksellisen ärhäkkä ruostumaan,ehkä helpommin kuin vaikka volkkari, tosin muuten ihan eri planeetalta kuin volsun jatkuvat viat....


      • uskossasiLujaHihii

        Puhuinkin uusista ja kestotestatuista, valahteleeko lehdet ja ruostuttavat ne jotenkin?


      • etteitotuusunohtuisi

        No lueppa tl:n kestotestin loppuraportista niin eipä ollut ruosteessa...
        Samoin TM:n kestotesti aesta, eipä ollut sekään ruosteessa...tarkoitit varmaan ku tl lehdessä oli taannoin se kuinka hyvin autot on suojattu,siinä ave sai kovaa kritiikkiä....metkaa ku sama yksilö oli kestotestissä ja yks kaks loppuraportissa olikin auto ruosteeton....
        Niin kuten sanoin omat avet ei olleet ruosteessa sen kummemmin kuin muutkaan
        Kun vielä katselet vaikkapa ekan kopan avensiksia (98)...niillä jo ikää mukavasti ja km...eikä ne nyt mitenkään pommeilta vaikuta pellien suhteen...monia monia merkkejä näkee jo sen ikäisenä että on palasia lohjennut maalista jopa juuri niitä vika vageneita...
        Kun nyt en enää omista avea ,en halua sitä puolustella...mutta totuus on että esim. ekan kopan ave oli yks parhaimpia kokoluokkansa autoja....ja edelleen ihan hyvä vaihtoehto omassa hintaluokassaan...


      • TOTUUSMIES
        säälittäviäAasialaisia kirjoitti:

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.

        Ne testit on tehty väärin


    • sdfkjsklfjdkljsl

      Kyllä se olisi vaan kaikkein paras tilanne jos auto suojattaisiin jo tehtaalla valmistusvaiheessa niin ettei sille ostajan tarvitsisi tehdä enää muuta kuin ajoon vaan.
      Yleisesti ottaen autojen ruosteherkkyys on kylläkin vähentynyt selvästi, ensimmäiset 10-12 vuotta autot säilyvät aika hyvin ruosteettomina jos autosta huolehditaan normaalisti. Sen jälkeen voi olla ruosteongelmia mutta auton normaali, tarkoitettu käyttöikä on jo silloin ohitettu, ei niitä ikuisiksi ole tarkoitettukaan.

      • 34634

        Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.

        Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta.


      • sdjfskjfdkflskfjkd

        Korien puhkiruostumattomuustakuut päättyvät viimeistään 12 vuoden iässä yleensä ja mulla oli vm. -90 Mazda 323 jota piti ensimmäisen kerran hitsata 13v ikäisenä. Päällepäin oli ruosteeton mutta alustan kotelopalkit takapenkin alla mureni käsiin. Siitä vähitellen alkoikin sitten se ruosteiden kanssa taistelu, kynnyskoteloiden takapäät piti hitsata, ruoste alkoi tunkea jo näkyviin pintapelleissäkin, takalokasuojan kaari, takaovien alareunat, takakontin alareuna ulkoapäin (sedan), lopussa 17v iässä pohjapellistäkin löytyi jo reikä ja jarruputket ruostui puhki suojamuovinsa alla. Se oli viimeinen ruostekorjaus, auto ei enää nähnyt 18v päiväänsä vaan laitoin paaliin sen muidenkin vikojen takia kun takaiskarin ylälevy ruostui rikki ja iskarin yläpää liikkui irrallisena hirvittävän metallisen natinan ja kitinän saattelemana.


      • realistina
        34634 kirjoitti:

        Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.

        Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta.

        10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.


      • 43634634
        realistina kirjoitti:

        10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.

        "10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia"

        Nimenomaan jos ei ruostesuojaa. Ruosteeton suojattu 10 vuotias maksaa helposti 8000-10000 jos auto on kunnossa eikä kilometrejä hirveästi. Tästä nähdään kuinka kannattavaa suojaus on.


    • 55-9436

      Ruostesuojaus, maalipinnan käsittely ja istuinten lianestokäsittely.

      = 10 vuotta huoletonta autonkäyttöä, jos maltat vielä huollattaa merkkiliikkeessä.

      • kestokassi

        Mikä juttu tuo istuinten lianestokäsittely on?

        Google ei noilla hakusanoilla auttanut.


      • Aina-Uuteen

        Tässä muutama

        * Lacroe tekstiilien suojakäsittely
        *Perma-Guard verhoilun suojakäsittely
        *Zirconi kangasverhoilun suojakäsittely


    • 8366363636

      Kun VW antaa kaupanpäälle 3 vuoden huollot, niin Mazda-myyjältä on helppo tinkiä äänieristyskäsittely ja maalipinnankäsittely.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe