Lukitus halvalla taloon

Metallinikkari

Remontoin vanhaa taloa vapaa-ajan käyttöön säästöbudjetilla. Ulko-ovi meni uusiksi, tuli kotimainen ovi ja Abloy lukkorunko. Ostin Biltemasta 3:n lukkopesän satsin (noin 35 eur)sekä muut helat. Biltema lukkopesän sai kohtuu helpolla sovitetuksi Abloy:n lukkorunkoon. Lukkopesän alle piti laittaa n. 2 mm korotusprikat. Peitehelojen kiinnityksen pitkien ruuvien kohta on Abloy lukkorungossa noin 4 mm eri kohdassa. Lukkorungossa oli varaa viilata reikää senverran sivulle. Myös poralla olisi voinut tehdä uuden reijän. Helojen ruuvit olivat liian lyhyet paksuun oveen, mutta miljoonalaatikosta löytyi aikaisemmin hankittuja pidempiä ruuveja. Vääntimen latta-akselin sovitus lukkorunkoon vaati pientä viilausta, jotta menee koloonsa kunnolla.
Hyvin lähti lukitus toimimaan. Abloyn lukkorungon ominaisuudet ovat mielestäni paremmat kuin Bilteman lukkorungon, joten lukkorunkoa en halunnut vaihtaa. Loput 2 lukkopesää voin asennella ulkorakennuksiin (sama avain).

2

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tein-ite-ja

Noniin! Perinteinen "Tein itse, säästin ja hyvin toimii! Toivottavasti saamme samanlaisen raportin myös mahdollisimman halvalla mökkiin itse tehdyistä sähkö- ja putkitöistäkin. Liitokset esim. teipillä ja vähän viilailee jakorasian aukkoja isommiksi niin saa enemmän johtoja mahtumaan ja säästää jakorasioiden määrässä. Putkitöissä voi säästää esim. tekemällä koko vesijärjestelmän Bilteman puutarhaletkuilla. Ei se vesi tiedä missä se kulkee ja puutarhaletkuhan kestää 10bar paineen, joten ei mitään riskiä!

• d.i.y

Minusta tuo oli todella hyvä D.I.Y, eikä sitä voi verrata sähkö, tai putkitöihin.
      Ihan vastaavia patentteja olen minäkin tehnyt kodin pihavajaan sekä mökin sen ulkovarastojen oviin. Ei noihin mitään mansikoita maksavia merkkilukkoja kannata hommata.
      Vink: Vanhempien Abloy lukkojen sarjoituksissakin voi säästää satasia, jos vaan viitsii itse irrottaa lukkosylinterit ja käyttää ne lukkosepällä. Joku näppärä tekee sarjoituksenkin (on nähty) itse, itse en ole niin näppärä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 55
      725
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      694
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38