Peukaloni ei toimi normaalisti

Peukalo-onnettomuus

Siitä on yli vuosi kun kolhaisin peukaloni aika pahasti. En hoitanut sitä silloin heti, eli olin vitunmoinen idiootti. Jos olisin hoitanut sitä silloin niin toimisi varmaan normaalisti vieläkin. Sen taivuttaminen on hankalampaa kuin toisessa peukalossa, ja se on edelleen turvonnut. Tosin kun en ajattele sitä niin en edes huomaa että siinä on mikään vamma. Esim unohdin sen varmaan puoleks vuodeks kerran ja en todellakaan huomannu mitään vikaa siinä joten sen ei
pitäisi haitata minua ollenkaan. Kaikki
sujuu ihan normaalisti, mutta kyllä mua
silti harmittaa... Silloin kun satutin sen
niin se oli pari viikkoa ERITTÄIN kipeä ja
sitten kuukauden jälkeen helpotti
huomattavasti. Sen jälkeen se on
pysynyt tällaisena. Mun isä kerto mulle
et seki satutti sen sormen joskus
nuorena ja että se ei vieläkään toimi
normaalisti. Voi vittu jos tää munki on
ikuinen... Oikeesti mulle on tapahtunut
tällä tavalla useamman kerran että olen satuttanut jonkun paikan suht pahasti
mutta en ole kertonut kenellekään ja
sen takia on mennyt paljon kauemmin
parantua, mutta on kuitenkin
parantunut ne kaikki muut, mutta tää
peukalo ei taida koskaan parantua... mä
kyllä tiedän että jos mä en edes
huomaa sitä jos mä en ajattele sitä, niin
siitä ei pitäisi olla mitään haittaa, mutta sitten kun ajattelen hetken ni tuun taas ihan surulliseks siitä miten tyhmä mä
olin kun en kertonut tällaisesta
tapaturmasta kenellekään varmaan
kolmeen tuntiin. Ai niin ja se mun isän
sormi minkä se satutti oli pikkurilli, eli
kaikista vähiten tärkein sormi. Mulla on
peukalo, eli kaikista tärkein... Pliis onko jotain tapaa miten tän voi korjata vielä yli vuodenkin jälkeen???

8

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos totta puhutaan niin minunkin peukaloni on vähän "erilainen"..

      Peukalossahan on kolme niveltä: se, joka taittaa koko sormea, se, joka on suurin piirtein keskivaiheilla ja se joka on suhteellisen päässä.

      Minulla ei toimi se "keskimmäinen" kunnolla kummassakaan kädessä. En tiedä miksi, se on ollut sellainen niin kauan kuin muistan. Kyllä se vähän taipuu mutta ei yhtä paljon kuin ns normaalilla ihmisellä.. se ei estä kirjoittamista tai mitään, se vain on tuollainen, syytä en tiedä. Ei se elämääni ole yhtään haitannut, mutta saattaa olla vahingollista esim kirurgiksi pyrkiessä (en ole varma)

      Hyvää yötä

    • Hajukoira

      Onko olemassa peukalohoitajia?

    • Peukalo-onnettomuus

      Mulla on kaikki nivelet varmaan vähän vitullaan... se siis taipuu ihan saman verran kuin toinenkin peukalo, mutta vaikeammin ja jäykemmin. Pitäisiköhäntän takia mennä röntgen kuvauksiin katsomaan onko siellä joku........ jutska. (Vähän myöhässä ku siitä on kulunu vuos ja 4kk ku tää tapahtu xD)

    • Ei.se.nyt.jos.sutasen

      Turhaa aloittaja murehtii, hänen isällään tosin sattui melkonen onnettomuus aikoinaan kun ehkäisyn unohti.

      • Peukalo-onnettomuus

        Hahahaha aika hupaisa


    • Mä oon 15v ja multa puuttuu pikkusormi kokonaan :D Teki hieman kipeetä kun katkasin sirkkelillä kun olin klapeja tekemässä. Ekaks en huomannu sitä sit vasta kun veri roisku :D Ei se pahasti katkennu sen verran ettei oo kynttä. Keskisormikin joskus takertelee välillä silleen et se jää "jumiin" ja kuuluu sellanen ikävä naksahdus kun sitä taittaa. Sen lisäks multa on murtunu 2 kertaa jalka, pottuvarvas, peukalo 3 kertaa ja pahin lienee 2 nikamaa kun enskalla perseilin pienenpänä. Kylkiluukin tavallaan murtu mut ei sille tehty mitään parani parissa viikossa. Et aika pieni ongelma sul on jos vaan yks sormi :D

    • wregwegwhwrh

      Hahaa mulla toimii kaikki sormet t:14v poika

    • mämmikoura-

      Minulla on se vika että peukako on keskellä kämmentä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      67
      5331
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      57
      3565
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      150
      2651
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2136
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      89
      1822
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1269
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1228
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1202
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe