Onko muita yhtä pahassa tilanteessa olevia?

Lainanlyhennysmaksut_

Ovat tällä hetkellä 2269,35€/kuukausi, pienenevät tietysti kuukausi kuukaudelta, mutta maksettavaa on.

Kokonaissumma on 24061,12€ ja lainoja on yhteensä 13 kpl.

Olen hakenut turhaan yhdistelmälainaa.

Kuka on pahemmassa tilanteessa, kuin minä? :(
Ei taida montaa löytyä.

50

2815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkikm

Ehkäpä et sitten hae "helpotusta" tilanteeseesi ottamalla sitä 14. vippiä, jos kerran järjestelylainaa ei myönnetä. Kun maksat noista edes pari-kolme loppuun asti, selviät lopuistakin.

• VELMIESJABRU

ITSE SAAN 885 €, VUOKRAN JA JOKA KAHDEN KUUKAUDEN RÄMSÄHTÄVÄN NK.ENERGIALASKUN IHAN KUULE TEIDÄN KUKKAROSTA...ENERGIALASKU OLI KAHDELTA KK.VIIMEKS JOTAIN 15 €. siirtokustannukset vähän yli puolet =37,(89C.) KOETTAKAA HOPUTTAA OTTAMAAN VÄHÄN RUMEMPIAKIN IHMISIÄ TÖIHIN.ITSELLÄ OLISI KYLLÄ TYÖHALUJA... 8,1 PÄÄSTÄRI,MUTTA KUN OLEN NIIN RUMA... 😥

• VELMIESJABRU

SIIS KOKO SUMMA,MINKÄ SAAN,KÄTEEN JÄÄ 485 € ...

• Huh_huh_

Olen vielä yksineläjä, kovat saa olla tulot, kun tuollaista summaa maksaa per kuukausi ja muut elämisen kulut päälle.

• Kolmenäiti

Selvitä Takuusäätiön takauksen mahdolisuus.

• myyvelkasi

Oletko päästänyt yhtään luottoja perintään? Joskus sillä saa helpotusta (myös vähemmän maksettavaa) kun voi sopia sopivasta kuukausimaksusta. Lisäksi korko laskee normaalikai viivästyskoroksi.
      TS-takaus lisi varmaan tuossa tilanteessa paras, ellei sulla ole jotain mitä voi myydä pois

• leastleista

Koko velkaantumisen ongelma ja se että niitä on niin paljon on kaiketi kiini siitä, että ne on monesta paikasta.... ja ehkä jopa pikevippejä...

Jos velkaa olisi 1 tai 2 eri paikkaa, nii se yhdistelmälaina ei olisi ollut mahdoton ja toisaalta jos velkaa olisi 2-3 paikkaan, niin luotonantajien oma valvonta olisi estänyt velkojen kappalemäärän ja euromääränkin kasaantumisen...

Eihän se 24000e mikää iso summa ole... se on vaan kylmä totuus, että jokainen velkoja vaatii aina eniten ja sit tulot ei tule riittämään siihen, että kaikki vaatii nopeaa maksua.

• yazmiina

Minulla 18 velkaa ja yht. 24500 ja lyhennys 1000 e/kk. Ulosotto oli minulle ainoa mahdollisuus selviytyä.

• Kuoppaa_syvemmäksi

Aika komea suoritus, joka ihmetyttää tällaista tyhmempää ihmisparkaa kuten minua. Eikö vaikkapa kahdeksannen lainan kohdalla tullut mieleen, että suunta on väärä ja olisi parempi pysähtyä ennemmin kuin liian myöhään?

• yazmiina

Velkoja oli alunperin lähes 30 ja summa lähes 70000... Ei ole järkeä minulla päässä mitä tulee raha-asioihin. Nyt jo pelottaa mitä tuleman pitää kun tästä kierteestä vapaudun. Luottokielto nyt ainakin.

• Berde

Mihin nää lainarahat on menny? Siideriin?

• yazmiina

No ei todellakaan. Elintason ylläpitoon...laskuihin, huonekaluihin, vaatteisiin ja hyvin suuri osa matkusteluun. Mies jäi työttömäksi ja tulot laskivat. En ollut valmis luopumaan saavutetusta elintasosta. Niinpä sitten ensin vähän kulutusluottoja ja luottokortteja ja tietty lopulta velkaa velan päälle. Mulla on kohtuuhyvät tulot joten velan saanti ei ollut ongelma niin kauan kuin luottikset oli kunnossa.

• rehellisyysmaanperiikai
        yazmiina kirjoitti:

No ei todellakaan. Elintason ylläpitoon...laskuihin, huonekaluihin, vaatteisiin ja hyvin suuri osa matkusteluun. Mies jäi työttömäksi ja tulot laskivat. En ollut valmis luopumaan saavutetusta elintasosta. Niinpä sitten ensin vähän kulutusluottoja ja luottokortteja ja tietty lopulta velkaa velan päälle. Mulla on kohtuuhyvät tulot joten velan saanti ei ollut ongelma niin kauan kuin luottikset oli kunnossa.

Kerrankin rehellinen vastaus. Aika monelle on käynyt juuri noin. :) Tsemppiä! Uskon että tämä velkakierre on opetuksensa tehnyt ja osaatte olla viisaamia kun velat nollissa.

• miettijä

mitkä ovat?

• Aloittaja___

Vastaukset ovat perus suomi24 tasoa. Ainoa järkeä vastaus oli Takuusäätiöön liittyvä vastaus. Kiitos siitä. Laitan hakemuksen sinne ja katsotaan miten etenee.

• gfgfgfgfgffa

Ensin sun on mentävä kunnan velkaneuvojalle joka osaa parhaiten laskea sun velat, tulot ja menot sekä yhdessä täytätte Takuu -Säätiön paperit.On paljon papereita joita on monistettava liitteeksi, kun on oikein tehty hakemus niin se käsitellään.

• Ei_tajuu

Jos on varaa maksaa noin paljon lyhennyksiä, niin velkojen takaisinmaksu ei ole mitenkään mahdotonta. Pyydät mahdollisimman monelta velkojalta vapaan kuukauden ja alat maksamaan velat yksitellen pois pienimmästä alkaen, lumipallotaktiikalla. Tsemppiä!

• ahistaa

Mulla 10 eri paikkaan. Yhteensä 22000 velkaa. Nyt en pysty enää kaikille maksamaan kuukausilyhennyksiä. Varmaan annan jonkun lainan mennä perintään. Ainakin kokeilen. Kyllä ahdistaa hitosti.

• Velkaavielä15000

Tuossa on se ongelma, että perinnässä olevasta velasta kuukausilyhennys on usein suurempi kuin alkuperäisen velan lyhennys. Tietysti siinä 'voittaa' aikaa pari kuukautta, jolloin voi yrittää jotain maksaa enemmän pois.

• perintäpelastaa
        Velkaavielä15000 kirjoitti:

Tuossa on se ongelma, että perinnässä olevasta velasta kuukausilyhennys on usein suurempi kuin alkuperäisen velan lyhennys. Tietysti siinä 'voittaa' aikaa pari kuukautta, jolloin voi yrittää jotain maksaa enemmän pois.

ei kyllä ole.olen saanut aika pieniin osiin juuri perinnässä. ja isäksi korko laskee norm viivästyskoron tasolle. Esim jos on tililuotto 2000 eur jossa korko on 8,55 (kuukausi )=102% vuosikorko, se tarkoittaa että pelkästään kuukausikorot on 170 eur/kk plus sitten lyhennys. Jos selaisen pästä perintään voi hyvin sopia 100 euron kuukausimaksusta ehkä 24 kk, ja tämä sisältää sitten korot ja kaikki muut kulut. Kannattaa!

• netta6777

Lyhennyksen suuruus perintätoimistolle on kiinni velkojasta.Taannoin kun yritin perintätoimistjen kanssa neuvotela niin heillä oli kyllä tiedossa alkuperäisen lainan kk-lyhennys.Usein halusivat vähintään sen.Pääsääntöisesti velkoja ne ehdot määrää,ei perintätoimisto.

• Köyhälle_ei_lainaa
        perintäpelastaa kirjoitti:

ei kyllä ole.olen saanut aika pieniin osiin juuri perinnässä. ja isäksi korko laskee norm viivästyskoron tasolle. Esim jos on tililuotto 2000 eur jossa korko on 8,55 (kuukausi )=102% vuosikorko, se tarkoittaa että pelkästään kuukausikorot on 170 eur/kk plus sitten lyhennys. Jos selaisen pästä perintään voi hyvin sopia 100 euron kuukausimaksusta ehkä 24 kk, ja tämä sisältää sitten korot ja kaikki muut kulut. Kannattaa!

Vielä viisaampaa olisi jättää ottamatta tililuotto, jonka korko on sata prosenttia. Vuoden maksuajalla sillä tavalla maksaa kaksinkertaista hintaa ostoksistaan. Ihmekö tuo, jos tästä seuraa muutenkin köyhälle vaikeuksia.

Mikä oikein on se tarve, joka pakottaa tekemään tällaisia tyhmyyksiä?

• 36545756wu6e7i76e9i
    • dfdfsdfgvs
      • 9yi9ihhhthth

Seksuaalipalveluiden myynti sopii mainiosti esim. nuorelle ylioppilaalle lisätienestien hankkimiseksi. Maailman vanhin ammatti on hieno ammatti, kunhan vain muistaa yhteiskuntavastuunsa eli maksaa tunnollisesti kaikki veronsa.

• damnit
        9yi9ihhhthth kirjoitti:

Seksuaalipalveluiden myynti sopii mainiosti esim. nuorelle ylioppilaalle lisätienestien hankkimiseksi. Maailman vanhin ammatti on hieno ammatti, kunhan vain muistaa yhteiskuntavastuunsa eli maksaa tunnollisesti kaikki veronsa.

Meinaatko, ettei peruskoulu pohjalta onnistu?

• Äöllkjhfddsss

Te jotka suosittelette velkaneuvontaan menemistä, tiedättekö, että velkajärjestelyyn ei pääse, ennen kuin on ollut 2 vuotta ottamatta uusia luottoja. Mekin nähtiin hirveä vaiva papereiden keräämisessä ja selvitysten kirjoittamisessa ja sitten virkailija kertoi ystävällisesti, että voimme hakea velkajärjestelyyn kahden vuoden päästä ja sitä ennen ainoa järkevä "ratkaisu"meillä on antaa miehen velkojen mennä ulosottoon. Perseen suti! Miksi tuota ei voi kertoa missään julkisesti, ettei turhaan tuhlattaisi kenenkään aikaa ja vaivaa? No, pian tuon jälkeen me molemmat saatiin onneksi töitä ja puretaan pikku hiljaa tätä velkavankeutta ja elämä on helpompaa, kun kumpikaan ei ole ulosotossa.

• Kolmenäiti

Velkaneuvonnassa saa kyllä muitakin neuvoja kuin miten hakea velkajärjestelyä. Sitä paitsi on olemassa vapaaehtoinen velkajärjestely.

• tallelokeronavain

Mä muistan aikanaan kun oli ap. 70 000mk velkaa ja pieni se tulo josta sit 1000mk käyin lainan hoitoon..... kun lainan maksoi, nii saatoi jopa mennä miinukselle ja sitä sitten odotetiin seuraavaan kuukauteen että tulee rahaa ja seuraava lainanhoito.... sillä sit mentiin seitsemän vuotta... ja sain myös lisää lainaa.... En koskaan ole sanonut että uutta lainaa en ota, mutta oma asenne on kasvanut vuosien varrella... nyt on aikaa uon ison lainan takaisin maksusta jo 20v ja viimeisenkin lainan olen masanut takaisin jo vuonna 2003.

Mutta se ihmetyttää, kun 1990 luvilla oli yksityinen pankkikriisi ja silloin jotkut nykypävän velkakusessa olevat oli 10-20v ikäsiä, niin ei sit otettu opiksi siitä kun oman porukankin talot meni vasaranalle.... tai naapuri kaatui.... nyt on monenlaisia kriisejä... yksi on se, että eläkeikää lähestyvät vetää Visalla yli... jotkut ottaa jopa puolenmiljoonan taloihin lainaa pitkillä ajoilla, jotkut paikka puuttuvaa rahoitustaan velan päälle luottokortilla jne....kuitenkin vain promille ongelmaisista pystyy ratkomaan ongelmansa "ässä-arvalla" ja hyvin harva kohtaa äititeresaa tai kannanmunavankkurissa vastaantulevaa hiirtä joka pystyy antamaan 3 toivetta jos et potki vaunua rikki.... Tai sit korviaanmyöden kusessa oleva ei osaa toivoa oikeita asioita.... Se oikea toive vois olla järki.... toinen tietenkin se, että saa velat maksettua ja sen verran rahaa, että järjestelmä pyöris jatkossa paremmin....

Tietenkin vika on myös järjestelmässä. Pankilla on kyllä ekselit ja 10 hyvää lausetta huonetaulussa, mutta kun selkä kääntyy ovelle, niin ne ekselit ja huonetaulun viisaudet unohtuvat. Asiakkaalle sanotaan, että omaa rahaa pitää olla ennen asuntolainaa 30%, mutta silti myönnetään 200 000e laina - tai lainat... ei ollonekaan ajatella mitä summia annetaan pankista ulos.... ja sit tosiaan kun asiakas maksaa kuukausittain itseään kipeäksi, niin annwtaan sinne ruokakauppaan luottokortti - jatketaan hölmöläisen täkkiä.

Jokaisella on unelmansa.... Kyllä minä maksan sen 30 000e luottokortin tai miljoonan vailon vaikka naapurin hessulta kaikki menikin vasaran alle... niin se naapurin hessukin ajatteli... ja kun se naapurin hessun talo meni 25% alennuksella, niin kukaan ei ajattele, että omankin velkaisen talon arvosta läks 50 000e... eli omat velat siinä kasvoi. Kestää varmaa 20v ennenkuin arpi on parantunut ja kasvanut umpeen.

Pankithan ei neuvo kuin velattomattomia ja varovasti "terveitä" asiakkaita jotka ei ole edes nyt hakemassa luottoja.

• huhhejjaa

Taas tätä soopaa. Jos pankki on ollut vihollisesi 70-luvulla, kyllä jaksat olla pitkävihainen ja jaella asennettasi kuin kervinen kotkassa. Maailma on muuttunut kuluneiden vuosikymmenten aikana, pankit sen mukana, sinä et. On tosi ikävää, jos sinua edelleen luullaan naapurin hessuksi, mutta voisit ehkä tehdä itsekin asialle jotain, vai mitä?
        Itselläni ei ole koskaan ollut sellaista kokemusta, ettei pankki neuvoisi, ettei lainansaannin ehtoja tarkistettaisi ym. syytöksiä joita täällä -jälleen kerran - jakelet. Mahtaa olla elämä muutenkin surkeaa noin huonolla itsetunnolla varustettuna. Etsi itsellesi joku uusi harrastus, ettei tarvitse enempää menneissä velloa.

• hrthrhtrh
        huhhejjaa kirjoitti:

Taas tätä soopaa. Jos pankki on ollut vihollisesi 70-luvulla, kyllä jaksat olla pitkävihainen ja jaella asennettasi kuin kervinen kotkassa. Maailma on muuttunut kuluneiden vuosikymmenten aikana, pankit sen mukana, sinä et. On tosi ikävää, jos sinua edelleen luullaan naapurin hessuksi, mutta voisit ehkä tehdä itsekin asialle jotain, vai mitä?
        Itselläni ei ole koskaan ollut sellaista kokemusta, ettei pankki neuvoisi, ettei lainansaannin ehtoja tarkistettaisi ym. syytöksiä joita täällä -jälleen kerran - jakelet. Mahtaa olla elämä muutenkin surkeaa noin huonolla itsetunnolla varustettuna. Etsi itsellesi joku uusi harrastus, ettei tarvitse enempää menneissä velloa.

Pankit ovat 70-luvulta muuttuneet vain entistä ahneemmiksi. Oikeasti pankit viis veisaavat asiakkaista, niiden ainoa tarkoitus on tehdä mahdollisimman paljon rahaa omistajilleen nyhtämällä rahat asiakkailtaan. Tämähän on koko yritystoiminnan perusta, tehdä mahdollisimman rahaa. Ei pankit oikeasti piittaa asiakkaansa tilanteesta pätkääkään.

Nuo lainansaannin ehtojen tarkistus tehdään ainoastaan pankin itsensä takia. Pankki haluaa, että laina maksetaan takaisin, jotta pankki ei tee lainasta luottotappiota. Eivät ne lainansaannin ehtoja asiakkaan takia tee, vaan vain ja ainoastaan oman yrityksensä takia. Eli täsmälleen samasta syystä kuin vuokranantaja tarkistaa vuokralaisen luottotiedot. Pankki ei piittaa pätkääkään, missä rahaongelmissa asiakas on, kunhan laina maksetaan.

• hrthrhtrh

Sinänsä mielestäni ainakin suurten asuntolainojen kohdalla pitäisi lainan hakijallakin olla vastuu. Kyllä lainan hakijan pitäisi jo ennen pankkiin menemistä tietää, pystyykö lainan luultavasti maksamaan. Nämä asiat pystyy helposti laskemaan, eikä siihen pankkia tarvita (lainalaskureitakin on netissä vaikka kuinka paljon). Ei pankki ole vastuussa lainan ottamisesta tai maksamisesta, eikä pankki pakota ottamaan lainaa. Pankki kyllä mielellään antaa pienemmänkin lainan, jos ei uskalla ottaa liian suurta lainaa.

Jos ottaa liian suuria lainoja pankista, on niistä ongelmiin joutuminen aina oma syy. Ei pankki ole vastuussa yhdenkään asiakkaansa yksityisistä raha-asioista.

• vahingoniloinen

Itse olet nuo lainat ottanut joten maksa pois, turha niistä on täällä itkeä. En todellakaan ymmärrä ihmistä joka ottaa isot lainat ja jälkeenpäin itkee miten ne saa maksettua pois. Suoraan sanottuna en sääli teitä lainkaan.

• markanapina

pitäs tehdä sellainen kansalaisadressi eduskuntaan, että velkajärjestelyt lopetettas ja pankkien pitää alkaa tekee oikeita asiakas rankinkeja ja tuloksen pitää olla julkinen kaikille muillekin pankeille jossa ko. asiakkaan henkkarit esitetään.... Se on nimittäin tosi, että jos joku asiakas dissataan yhdessä pankissa, nii se menee toiseen ja saattaa saada tahtonsa läpi.

• PELLE_OLET

HAISTA SINÄ PASKA!

• Luin vain aloittajan tekstin eli siihen perustuen...

Itselläni 2012 aikalailla sama tilanne summien suhteen. Onneksi työpaikka tuolloin, kuten nytkin, joten oli siis mahdollisuus maksaa velkoja pois. Itse aloin hoitaa ongelmaa vasta kun tajusin että koko tili menee velkojen hoitoon ja muut laskut meinaavat jäädä hoitamatta niiden takia. Miksi ihmeessä yritinkään kaikin tavoin pitää kiinni puhtaista luottotiedoista. Jos olisin herännyt hoitamaan velkakierrettä aiemmin olisin ehkä merkinnöiltä välttynyt. Tein päätöksen että nyt riittää velalla velan maksu. Varasin ajan kuntani velkaneuvontaan johon jono oli n. 1kk. Sillä välin selvitin kaikki velat ja päätin alkaa maksaa pienimpiä velkoja pois. Tiesin että kun kaikki eivät tule kk-eriään saamaan niin alkavat sitten siirtää niitä perintään ja ulosottoon. Tarkoitus oli siis saada käräjille menevien velkojen määrä (kulut) mahdollisimman pieneksi. Säästö on hurjia summia loppupeleissä. Heti ekalla kerralla velkaneuvonnassa laitettiin takaushakemus Takuu-Säätiölle. Olin töissä, hoitanut velkoja säännöllisesti, velkaantuminen oli päättynyt(tosin tiliotteissa vielä vippipanoja) ja kokonaisvelka tuolloin alle 34.000€. Säätiöltä sain lopulta parin mutkan kautta takauksen. Aikaa meni 8kk. Tuona aikana sain velkojien määrän itse maksamalla tiputettua lähes puoleen. Velka tosin oli kasvanut kun osa veloista meni ulosottoon. Ulosottoa kesti 4 kk ennenkuin kaikki velat maksettiin könttänä pois. Eka häiriömerkintä tuli tuon 8 kk aikana. Kun velat maksettiin oli merkintöjä 17 kpl. Osa velkojista odotteli järjestelylainan saamista mutta aika moni velkoja, lähinnä perintätoimistot eivät korviaan lotkauttaneet. Olisi ehkä pitänyt olla oikeastaan yhteydessä käräjäoikeuteen ja pyytänyt sieltä "armonaikaa"... mutta pääasia että homma omalta kohdaltani nyt ohi. Viimeinen merkintä poistuu 1/2017. Järjestelylainaa nyt olen maksanut kohta 3,5 vuotta 4 vuodesta. 3,5 v ei ole tullut senttiäkään mitään velkaa, on jopa jäänyt rahaa säästöön. Luottotietojen menetys ei ole tuntunut missään omalla kohdallani. Kaikki tarpeellinen oli jo ennekuin merkinnät tuli. Visa-electron oiva korttina myös ulkomailla, luottokortit siis meni heti alussa.

• josnymiettiiniin

Perintätoimistot eivät oikein voi "korviaan lotkauttaa" kuukausien käsittelyajoille, jonka jälkeen takuusäätiön tai velkajärjestelyhakemus hylätään. Enemmän kuin arkipäivää. Perintä on kuitenkin velvollinen toimimaan myös niiden soppareiden mukaan, mitä ovat sopineet velkojan kanssa perinnän etenemisestä.

• Kitupiikki

Mistä ne isot lainat ovat tulleet ja mitä lainarahoilla on hankittu?

Jos tyyppi on itse aiheuttanut oman kehnon rahatilanteensa holtittomalla rahankäytöllään, niin hänen täytyy itse kärsiä myös sen seuraamukset. Eli maksumuistutukset, perintätoimet, ulosotot, luottotietojen menetykset, maksuhäiriömerkinnät, pakkohuutokaupat ja muut pakkotoimet.

Eikä tyyppien pidä mennä takaamaan kenenkään lainoja, koska voi joutua itse lainan maksajaksi!

• eikostoa

Yhteiskunnan kannata ei ole järkevää että ihmisiä pidetään ulosotossa ikuisuuksia ja niiltä viedään kaikki omaisuus. Se johtaa vaan apatiaan,masennukseen, työkyvyn menetykseen ja pikku hiljaa on sitten köyhhä työkyvyttömyyseläkkeelä oleva sossu- ja asuntotukea tarvitseva olento. Paljon parempi vaihtoehto on että saisi takauksen 8esim TSsäätiön) joka kannustaa tsemppaamaan eteenpäin jotta joskus velat oisi takanapäin.

• etenee

Jos olet vähintään 23 wee kannattaa kokeilla Bank Norwegiania. Talouteen.com rankannut parhaaksi paikaksi yhdistelylainan kannalta, mutta vaatii kyllä säännölliset tulot. Ei ainakaan mitään maksa koittaa. Oma tilanne paljon parempi kuin apn mutta aika huonossa hapessa talous yhä, mutta vipit loistavat ainakin poissaolollaan nyt.

• samullaeimeehyvin

minä ilmottaudun ja olen viel äpahemmassa vippikierteessä. Olen ollut jo 2013 vuodesta ja nyt vasta myönnän sen, olen vain lykännyt asioita. En saa enää mistään lainaa enkä pysty maksamaan mitään lyhennyksiä. tulen tuhoamaan maksuhistoriani, kaikki alkoi kahdella vipillä jotka pysyi kunnossa jonkun aikaa. sitten mentiin vaimon kanssa ja otettiin remonttilaina mutta se pankista. vuosi meni, otin taas vippejä, tällä kertaa muistaakseni 3 kpl, sitten 3 kpl lisää ja tässä nyt olen. velkaa pankkiin, ex-vaimolle, vippifirmoille ja kavereille. ai niin ja kulutusluotto vielä nordaxilta.kin. herra mua auttakoon.

• röihin

Tähän niin kuin kaikkiin muihinkin vastaaviin on vain yksi neuvo. Mene röihin ja elä tulojesi mukaan. Tai siis tätä neuvoahan pitäisi noudattaa juuri ennen velkaantumista...

• enmaksaturhaa

Minä menin velkaneuvontaan ja allekirjoitin valtakirjan jolla hoitavat asiat velkajärjetelyyn. Ei muuta tarvinnu kuin verotoimistossa käynti.Sitten putosi 66 % veloista kun velkajärjestely hyväksyttiin.Olin ollut liki kymmen vuoota ulosotossa jo.

• bbbdddttt

Sinnittele niin kauan, että luottotiedot puhdistuvat. Ota sitten laina esim. Nordaxilta. 30000 eur laina ja kuukausierä jotain 300 eur

• specter

Tuo menettely tosin mahdollistaa sen, että voi ottaa lisää lainaa.
        Lainoja ei kannata ottaa ollenkaan, ainoa järkevä kohde on asunto.

Millä nämä velkaelvikset maksavat asumisensa/olemisensa eläkeiässä? SDP:n yhteisestä kassastako?

Kannattaa hyvissä ajoin laittaa omat talousasiat ja realiteetit kuntoon.

• hyviä_neuvoja-Joo

"Sinnittele niin kauan, että luottotiedot puhdistuvat. Ota sitten laina esim. Nordaxilta. 30000 eur laina ja kuukausierä jotain 300 eur "

Jos luottotiedot puhdistuu, niin miksi vitussa ottaa laina joltain nordaxilta, jonka korko on tupla verrattuna pankkiin??

Kerro oi suuri valopää.

• specter

Noiden suurien korkojen takia tälläistä rulettia ei kannata pelata ollenkaan. Useimmiten nämä lainat on otettu elintason nostamiseksi. Kumpi nostaa enemmän elintasoa - se, että elää tulojensa mukaan, vai se, että kokoajan vippailee ja nostattaa muiden ihmisten elintasoa...

Olen huomannut, että kun käteisellä maksaa omat ostokset, jää mukavasti tuloista ylikin. Ja jos jotain tavaraa ei ole varaa ostaa - sitä ei osteta.

• dejwjfiwifhhweh
        specter kirjoitti:

Noiden suurien korkojen takia tälläistä rulettia ei kannata pelata ollenkaan. Useimmiten nämä lainat on otettu elintason nostamiseksi. Kumpi nostaa enemmän elintasoa - se, että elää tulojensa mukaan, vai se, että kokoajan vippailee ja nostattaa muiden ihmisten elintasoa...

Olen huomannut, että kun käteisellä maksaa omat ostokset, jää mukavasti tuloista ylikin. Ja jos jotain tavaraa ei ole varaa ostaa - sitä ei osteta.

"Olen huomannut, että kun käteisellä maksaa omat ostokset, jää mukavasti tuloista ylikin. Ja jos jotain tavaraa ei ole varaa ostaa - sitä ei osteta."

Ja kun ei ole ainaisia velanlyhennyksiä, saa nopeammin säästettyä haluamansa.

• Survival_woman

Velkajärjestelyyn pääsee kyllä ilman 2v odotteluita. Itse odotan käräjän päätöstä pääsenkö. Yksi luotonantaja on vastaan järjestelyä mutta uskon että sanaani uskotaan kun en ole ostellut lainaarahoilla turhuuksia vaan elänyt ja maksanut luotolla luottoa, joka tietenkin on väärin. Siinä jamassa kun on ei osaa ajatella muuta kuin selviän kyllä ja yrittää varjella nimen menetystä kunnes seinä tulee vastaan ettei selviäkään enää kk maksuista. Minulla velkqantuminen on alkanut jo 10v sitten, jälkeenpäin ajateltuna olisimpa ajoissa tajunnut hakea velkaneuvonnasta apua talouden tasapainoon saamiseksi. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville <3. Kannattaa mennä todellaki velkaneuvojalle, tie on pitkä ja raskas mutta kannattaa että pääsee uuden elämän alkuun. Ärsyttää että yleistetään että kaikki on sössiny tuhlaamalla raha-asiat ! Itselläniki kun on tilanne että olen suhteissa tullu hyväksikäytetyksi ja maksanu toisenki kuluja ja yhteisiä menoja kun toinen on hupeltanut rahansa metsästysaseisiin,uusiin autoihin ym. En koskaan enää ota luottoja tai mitään omiin nimiin mikä on toisen omistuksessa. Tosin en aio muuttaa koskaan miehen kans saman katon allekkaan. Tästä paskasta kun selviän ja saan nimeni puhtaaksi elän just niinku itse parhaaksi näen ja saan jo nyt rahaa säästöön kun ulosmittauskielto on astunut voimaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      7604
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5708
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      76
      3222
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2763
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      208
      1533
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      260
      1155
    8. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1149
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      332
      1146
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1031
    Aihe