Ubuntun hidas käynnistyminen

kärsimätönkö

Miksi ubuntu käynnistyy kamalan hitaasti esim. verrattuna LinuxMinttiin?
Sammutus on molemmissa yhtä nopea mutta tuo erkoisen hidas käynnistyminen ihmetyttää.

20

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unity-man

      Unity on raskas resurssisyöppö työpöytä.

      • poraaseppohanuria

        Unity ei ole raskas, vaan vanhassa tietokoneessasi ei ole käyttömuistia yli 2GB.


      • äärirajoillamennään
        poraaseppohanuria kirjoitti:

        Unity ei ole raskas, vaan vanhassa tietokoneessasi ei ole käyttömuistia yli 2GB.

        Unity on ylivoimaisesti raskain linuxeissa käytetyistä käyttöliittymistä. Ja samalla rajoittunein.


      • nopee_on
        äärirajoillamennään kirjoitti:

        Unity on ylivoimaisesti raskain linuxeissa käytetyistä käyttöliittymistä. Ja samalla rajoittunein.

        Ei ole raskain, eikä tosiaan rajoittunein, vitu winwajakki. Täällä käynnistyy nollasta 17 s bios syö osan ja lepotiasta alle 1 s. Win ei tuollaiseen pysty.


      • Windowsylivoimaa
        nopee_on kirjoitti:

        Ei ole raskain, eikä tosiaan rajoittunein, vitu winwajakki. Täällä käynnistyy nollasta 17 s bios syö osan ja lepotiasta alle 1 s. Win ei tuollaiseen pysty.

        Sinä et edes hiireen ehdi koskea alle yhden sekunnin.
        Windows voittaa Ubuntun joka saralla.


      • winhappoaivo
        Windowsylivoimaa kirjoitti:

        Sinä et edes hiireen ehdi koskea alle yhden sekunnin.
        Windows voittaa Ubuntun joka saralla.

        Minulla kaksi kättä ja aivot....


      • patajakattila
        nopee_on kirjoitti:

        Ei ole raskain, eikä tosiaan rajoittunein, vitu winwajakki. Täällä käynnistyy nollasta 17 s bios syö osan ja lepotiasta alle 1 s. Win ei tuollaiseen pysty.

        Pelle linux-hihhuli ei osaa lukea. Linuxin työpöytiin ei windows liity. Opettele lukemaan torvi.


      • windowsylivoimaa
        winhappoaivo kirjoitti:

        Minulla kaksi kättä ja aivot....

        Jos väittämäsi pitää paikkaansa niin olet maailman historian nopein ihminen, miksi et osallistu johonkin ennätysohjelmaan tms.
        Olet konettakin nopeampi tai vähintään samalla tasolla, liekköhän kuitenkaan?


      • winpääperseessä

        Hiiri oikeassa ja vasemmalla painaa virtapainiketta. Hiiri toimii kun ubuntu käynnistyy, eli alle sekunnissa. Jos ajatellaan sinun aivoillasi, niin väität että käyttäisin hiirtä sekunnin tai useamman viiveellä???


      • LinuksLelutubutin
        winpääperseessä kirjoitti:

        Hiiri oikeassa ja vasemmalla painaa virtapainiketta. Hiiri toimii kun ubuntu käynnistyy, eli alle sekunnissa. Jos ajatellaan sinun aivoillasi, niin väität että käyttäisin hiirtä sekunnin tai useamman viiveellä???

        Sinä tässä väität olevan yli ihminen.
        Ihminen ei kykenee moiseen nopeuteen.


      • wintubuttaja_a_a
        LinuksLelutubutin kirjoitti:

        Sinä tässä väität olevan yli ihminen.
        Ihminen ei kykenee moiseen nopeuteen.

        Sinä ali-ihminen tässä luulet että olen yli-iminen. Olet kyllä aika hidas, jos hiiren liikuttaminen taikka painaminen kestää yli sekunnin . Winkurassa on hyvin yleistä, että hiiri toimii sekunnin viiveellä. Olet varmasti siihen tottunut ja et voi käsittää nopeutta.


      • Linux_on_luopumista
        wintubuttaja_a_a kirjoitti:

        Sinä ali-ihminen tässä luulet että olen yli-iminen. Olet kyllä aika hidas, jos hiiren liikuttaminen taikka painaminen kestää yli sekunnin . Winkurassa on hyvin yleistä, että hiiri toimii sekunnin viiveellä. Olet varmasti siihen tottunut ja et voi käsittää nopeutta.

        ihminen ei kykene alle sekunnin suorituksiin.
        Taatusti olen sinua nopeampi, omaan nimittäin erittäin hyvät refleksit ja kitaristina olen nopea mutta tarkka.

        Et ilmeisesti ole kelloa oppinut tai aikasi kulkee eri tahdilla kuin muilla.


      • Linux_on_nopeampi
        Linux_on_luopumista kirjoitti:

        ihminen ei kykene alle sekunnin suorituksiin.
        Taatusti olen sinua nopeampi, omaan nimittäin erittäin hyvät refleksit ja kitaristina olen nopea mutta tarkka.

        Et ilmeisesti ole kelloa oppinut tai aikasi kulkee eri tahdilla kuin muilla.

        Bassoa sinä soitat eri tahtiin kuin muut bändissä. Laskeppa mielessäsi sekuntteja, alkaen 0 1 2 3... ja paina tai liikauta ennen ykköstä hiirtä. Jos et onnistu, niin elät pahasti viiveessä. Yritä vaan uudelleen ja uudelleen...


      • linux-hitain
        Linux_on_nopeampi kirjoitti:

        Bassoa sinä soitat eri tahtiin kuin muut bändissä. Laskeppa mielessäsi sekuntteja, alkaen 0 1 2 3... ja paina tai liikauta ennen ykköstä hiirtä. Jos et onnistu, niin elät pahasti viiveessä. Yritä vaan uudelleen ja uudelleen...

        Sähkökitaraa soitan mutta taittuu myös rummut, basso, syna.
        Sanot olevasi yli-ihminen, ota osaa ennästystehtaaseen jiin saadaan porukka naaramaan.


      • linux-turvallisinkii
        linux-hitain kirjoitti:

        Sähkökitaraa soitan mutta taittuu myös rummut, basso, syna.
        Sanot olevasi yli-ihminen, ota osaa ennästystehtaaseen jiin saadaan porukka naaramaan.

        Luulet taas omiasi, triangelin kilkuttaja. Itse olen myös soittanut vuosia kitaraa ja jokunen nuotti taipuu myös koskettimilla, rummuissa ja huuliharpussa. Tässä asiassa ei ole mitään tekemistä soittamisen kanssa, vaan siitä, että väität että hiirtä ei voisi alle sekunnissa käyttää. Harrastan myös metsästystä ja takuulla laaki lähtee huomattavasti nopeammin kuin, väittämäsi aika. Sanotaan tälleen, että kun pärähtää, niin ase tärähtää. Eli tuossa on välitön reaktio, vaikka vertauskuva meneekin aiheen ulkopuolelle.. Kuuloaisti ei liity reflekseihin mitenkään, vaan kuulet sen n.330m/s ja olet jo valmiina, ellet ala miettimään jotain outoa ääntä. Tuttua ääntä kun odotat, niin näköaisti antaa suunnan mihin pamautat. Joillain ei vaan ole älliä tajuta yssinkertaisia asioita. Ajattele jos odotat kotiisi esimerkiksi tuttua bändäriä, jonka Moiii äänen tunnet, tunnistat sen välittömästi, mutta jos siellä joku muu sanoo moi, niin varmaan hieman mietit, ennen kuin reagoit. Sama pätee windowsiin, että toimit viiveellä, koska jokainen tuttu tapahtuma toimii aina miten sattuu...


    • qdqdqwdqdwqdwdw_

      Jokin on vialla. Itselläni käynnisttyy aina alla 15 sekuntin. Avaa ohjelma Järjestelmäloki ja katso mikä siellä jarruttaa. Kait ilmoitat myös tänne.

    • samaatäällä

      Saman huomasin itsekkin. Koneessa kumminkin Xeon 1230V3 prossu, 8 gigaa muistia, 950 Pro SSD asema jne.. eli ei pitäisi hidastella. Debian 8 ja Mint 18 käynnistyy nopsaan.

    • kärsimätönkö

      Kone on melkein uusi HP 500-582no kone ja muistia kyllä on 8 gigaa eli ei ole koneesta kiinni.
      No ratkaisin ongelman asentamalla mintin mutta olisin mieluummin käyttänyt alkuperäistä enkä johdannaista mutta mennään nyt näillä.

    • kaikki_sileex
    • poistoon_moinen

      Poista koko linux.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe