Katsoin ajo-ohjeita lentokentältä majapaikkaan ja mietinkin, että maksetaanko jokainen tie osuus erikseen? Matkan varrella oli 4 maksullista tietä peräkkäin, kolme näistä alle 1 km pituista. Kroatiassa ollaan ajeltu aiemminkin, mutta tiemaksuja ei ole tullut vastaan.
Kroatian tiemaksut
5
2825
Vastaukset
- Vilkee
Olen parhaillaan Croatiassa, Dubrovnikissa, ja matkustellut ympäriinsä. Yhtään tiemaksua ei ole vastaan tullut.
- kummastunut
Kiitos kommentista. Istria-Kvarner-alueelle ollaan matkaamassa ja siellä tiemaksuja näyttäisi olevan. Olin siellä vuosia sitten ohikulkumatkalla, jolloin monta kilometriä pitkällä tunnelilla oli tiemaksu. Nyt ollaan hieman eri teitä menossa ja ihmetyttää kartan ilmoittamat lukuisat maksut. Splitin ja Dubrovnikin alueet ovat siitä huolettomia ajella, kun tiemaksuja ei tule vastaan. Ei muuta kuin mukavaa ajelua sinulle, siellä upeissa maisemmissa.
Onko jollain kokemuksia Istria-Kvarner-alueesta.
- MaksujaOn
"Kroatiassa on neljä yhtiötä, jotka hallinnoivat moottoriteitä. Jokaisella on oma reviirinsä. Käytännössä systeemi kuitenkin toimii. Sen huomaa konkreettisesti esimerkiksi ajaessa Zagrebista Rijekaan, jossa alkuosuus Zagreb-Bosiljevo on toisen yhtiön ja loppuosuus Bosiljevosta eteenpäin toisen yhtiön hallinnassa. Silloin vain pitää maksaa kahdessa erässä eri yhtiöille. Nämä yhtiöt ovat: hac.hr, (A1 Zagreb-Split-Dubrovnik; A3 Slovenian raja- Serbian raja; A4 Zagreb-Unkarin raja; A5 Osijek- Bosnian raja) arz.hr (A6 Zagreb-Rijeka; A7 Rijeka-Slovenian raja), azm.hr (A2 Zagreb- Slovenian raja), bina-istra.hr (A8, A9 Istrian Y). Ajantasainen kartta löytyy tästä.
Moottoriteiden tietullimaksu. Toisin kuin naapurimaissa, Kroatiassa ei ole yhtenäistä vinjettisysteemiä, joka kävisi kaikilla moottoriteillä. Tietulli maksetaan joka tien yhteydessä. Istrian moottoritiellä maksetaan toistaiseksi pelkästään Učka-tunnelin käytöstä kiinteä hinta. Myös Krk-saaren ja mannermaan välinen ylitys on maksullinen, ja se maksetaan erikseen aina saareen tultaessa. Suosittelemme maksamista luottokortilla, varsinkin viikonloppuisin turhan jonotuksen välttämiseksi. Zagrebin liepeillä on kortilla maksaville oma nopea kaista."
Eli jos eri yhtiöt hallinnoivat noita pätkiä, niin jokaisessa pitää maksaa erikseen. - rajajooseppikillme
yöllä lähivaltiossa tie on ollut avoin
nopean tien varrella voi olla ilmaisia pikkuteitä
kroatia on perseestä - Leveäperseinenruuna
Voiko maksaa perseellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579