Järkyt ilmavaivat

tyro

Minulla todettiin juuri kilpirauhasen vajaatoiminta. Aloitin tänään lääkityksen.
Minulla on ollut pitkään järkyttäviä ilmavaivoja, joiden kuvittelin johtuvan jostakin ruoasta. No nyt kävi ilmi, että ovat tämän taudin oire.
Onko lääkitys auttanut tähän vaivaan? Auttaako mikään?

Kuinka pian lääkityksen aloittamisesta olo kohenee?.

8

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkikäteen

      Mistä sait sellaisen tiedon?
      Epäilen kyseessä olevan jonkin humpuukipillerikauppiaan, joka yrittää myydä sinulle kalliita sokeripillereitään muka parantaakseen vaivasi.
      Älä mene lankaan.

      • jaa-aa

        Kyllä kyseessä on yksi yleisesti tiedostetuista oireista vajaatoiminnassa.. joka tosin ei kaikilla ilmene, kuten ei kaikki muutkaan vaivat


    • Lääkkeet_kauppaan

      Jos tuo vaiva johtuu kilpirauhasesta niin vajaatoimintaa sairastavien potilaiden määrä lisääntyy rajusti.On pian aika tehdä kansalaisaloite jolla Tyroksiini saadaan myyntiin ruokakaupan hyllylle.

      • jaa-aa

        Onhan vajaatoiminnassa monenmoisia oireita, muttei yhden oireen vuoksi kuuluu käyttää tyroksiinia. Aloittajalla on kuitenkin todettu jo kilpirauhasen vajaatoiminta ja kohtuuttomat ilmavaivat voi olla yksi oireista. Ilmavaivat voivat johtua monesta muustakin asiasta ja useasta yhtäaikaa, mutta kilpirauhaslääkitys voi auttaa rajuimpiin oireisiin vajaatoimintaisilla.


    • exilmapallo

      Olipa taas epätietoisia ja epäasiallisia vastauksia..
      Kyllä se on yksi vajaatoiminnan oireista, joka osalla ilmenee, vaikka voi johtua muustakin.
      Itselläkin oli ongelmana mm. hirveät ilmavaivat ennen lääkitystä. Tyroksiini kyllä auttoi pahimpiin epäluonnollisiin ilmavaivoihin, mutta varsinkin myöhemmin käyttämäni eläinperäinen kilpirauhasvalmiste.
      Tottakai ilmavaivoja esiintyy yhä, mutta luonnollisemmalla tavalla.

    • koke1luun

      Oletko kokeillut myös muutoksia ruokavaliossa?
      Miten syöt?
      Monille maito aiheuttaa ilmavaivoja ja laktoosi (vaikka ei olisi erityistä laktoosi-intoleranssia), ja on helpottanut kun on siirtynyt laktoosittomaan ruokavalioon tai on käyttänyt vain hapanmaitotuotteita. Joillekin on ollut ratkaisu jättää maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta.
      Kun jätin itse maitotuotteet pois, huomasin eron selvästi jo 1-2 viikossa.
      Käytän vieläkin vähän harvakseltaan hapanmaitotuotteita tai syön tavallista jäätelöä.
      Olen ottanut tilalle osittain kasvisperäiset valmisteet; soija-, kaura- ym juomat, jogurtit jne.
      Toinen vaihtoehto on kokeilla välttää gluteenipitoisia viljoja ruokavaliossa, suosia kauraa vehnän, ohran ja rukiin tilalla. Saattaa olla gluteeniyliherkkyyttä, vaikkei olisi keliakiaa.
      Kaikkeen tottuu, vaikka alkuun tuntuisi vaikealta muuttaa ruokavaliota. Eipä tee enää mieli juoda maitoa, vaikka tykkäsin aiemmin sitä juoda, vähän liikaakin. Eniten harmittaa, että tällaiset kasvisperäiset ja myös gluteenittomat tuotteet ovat pääsiassa kalliimpia. Etenkin kaurapohjaisten tuotteiden hintojen odottaisi laskevan, kun ovat ekologisia ja lähellä tuotettavissa.

      • Anonyymi

        Kun on laktoosi intoleranssi tarvitsee kalsiumia maitotuote ei ole helppo jättää pois vasta kun TSH koholla noin 9 alkoi kovat ilmavaivat


    • oiresekamelska

      >> se on yksi vajaatoiminnan oireista, joka osalla ilmenee, vaikka voi johtua muustakin. <<

      Näin on. Eräs Englannin vertaistuen ylläpitäjä sai oireluoetteloonsa kolmesataa oiretta!
      "Kun kerran naapurin Maijallakin" sanoo Liisa vihaisena kun ei saa lääkitystä joidenkin oireiden perusteella. OIREET ovat yksi kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosin neljästä tärkeästä osasta, mutta ne muutkin osat on huomioitava. ( http://bit.ly/2bks40g )

      Verikokeet antavat usein hyviä viitteitä diagnoosiin, mutta niin epäluotettavasti että parempia diagnosointitapoja etsitään tähänastisten noin neljänkymmenen (!) täydennykseksi.

      Kaikenkaikkiaan tilanne on niin monimutkainen että neljäkymmentä vuotta näitä hoitanut professori Välimäkikin usein käyttää koelääkitystä. Kuten tässä sivulla 6 suositellaan:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2126906/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe