Olen pitkästä aikaa lähdössä lennolle ja toivoisin vastausta kysymykseen, että onko nykyisin tavallisempaa vielä laukku mukana matkustamoon vai jättää ruumaan ? Kyse siis laukusta joka mittojen ja painon puolesta voidaan viedä koneeseen. Onko laukku parempi laittaa hyllylle vai penkin alle ?
laukku matkustamoon ?
14
275
Vastaukset
- Odottavanaika
Yleensä hyllyyn ja ei tarvitse sitten odotella sitä hihnalta rusikoituna.
Jos et ole pitkä voi laittaa penkin allekkin ellei ole mm. 1.rivin tai exit-paikka. - ksksddkd
Matkustamoon tietenkin. Ei tarvi odotella määränpäässä tuleeko laukku vai ei. Muista että osalla lentoyhtiöistä on laukun koon ja painon suhteen tiukka kontrolli.
- Rimsas
Ei niitä laukkuja niin kovin kauan tarvii odotella. Itse taas teen oloni helpommaksi kun on mahdollisimman vähän roudattavaa.
- kluivertti
Mahtuuko rinkka penkin alle?
- Kotavuopio
Lapin eräkämpillä mahtuu, mutta lentomakonheesta mie en tiiä.
- Laukut_ruumaan
Tässä vastaus, miksi kaikki laukut pitäisi laittaa ruumaan.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/lentokone-ilmiliekeissa-mutta-ihmiset-keskittyvat-kahmimaan-tavaroitaan-alkaa-olla-jo-tapa/6015992 - laukuton_matkustaja
Syy seuraus (l. kausaalisuus, tieteen filosofiassa):
Laukku viedään mukana matkustamoon => Laukkua halutaan ottaa mukaan, ulos matkustamosta.
Oma kokemukseni:
Olin jatkolennolla joka saapui määränpäähänsä, kone rullasi portille ja sitten vanhin stuertti antoi kuulutuksen: "käsky poistua pikavauhtia (lyhintä tietä) ulos matkustamosta". Ovia tässä pienessä koneessa vain yksi edessä auki, joten ulosvirtaus oli koneen kulkusuuntaan nähden eteenpäin. Käytävällä ei saanut pysähtyä tekemään mitään, vaan matkustamohenkilökunta ohjeisti "kädestä pitäen" jättämään laukut taakse. Käsimatkatavaran sai hakea myöhemmin koneesta, kun terminaalirakennuksessa saimme lopulta kuulla, että "vaara ohi".
Syytä ei käskyn keskelle kerrottu matkustajille, mutta ilmeisesti jonkin palaneen haju oli käynnistänyt kys. varotoimenpiteen. Yleensä tuollaisissa matkustajien ohajustilanteisssa Ihmisillä on taipumus kuvitteelisiin havaintoihin (mm. koneen ulkopuolelta, terminaalissa puheensorina kävi siitä, kuinka koneen rungon alapuolla palava valo oli iltahämärässä näyttänyt pieneltä kipinältä, että "tuo on varmaankin se palopesäke?") on hyvin herkässä, kun heidät on käsketty ulos koneesta, eikä kerrottu kovin tarkkaa syytä. Syyksi sanottiin muistaakseni, että laskeutumisen aikana oli havaittu henkilökunan tottumuksista vieras palaneen käry matkustamotilassa. Kahvi&teen keittäminen ja ruoan lämmitys tuo omat tutummat hajut, jotka yleisesti tunnistetaan. - ruumaantaialas
Laukut mahdollisuuksien mukaan ruumaan.
Laukut penkin alle matkustajan eteen. Miksi? Haluatko itse liki kahdeksan (8) kilon matkalaukun niskaasi? Minä en. Tätä ohjetta noudatetaan ja valvotaan aivan liian vähän. Ylähyllyjen sulkimet ovat aivan liian kovilla, kun tulee turbulenssia.- Höpö_höpö
Liki 800 lennon kokemuksella ei mulle ole vielä sellaista turbulenssia tullut vastaan että ylähyllyjen luukut olisivat itsekseen avautunut.
- ilmojenhalki
Jos mukaan on tulossa vaan käsimatkatavaralaukku niin itse kyllä en laittaisi ruumaan, vaikka voisikin. Nopeuttaa omaa toimintaa niin lentälle mennessä kuin sieltä tullessa. Kyllä sen pitää penkin alle mahtua mutta turhaan sitä sinne laittaa, ellei jostain syystä lentoemot niin käske. (Ollut tapauksia, missä koneen ylähyllyt on todella pienet ja jo portilla siitä varoiteltiin, eikä ylähyllylle saanut laittaa juuri mitään... kun ei mahtunut.) Mutta mukavin itselle se on, jos ylähyllylle laittaa, ei vie jalkatilaa. Kunhan huolehtii sitten siitä, että siitä matkalaukusta ei tarvitse heti noukkia erinäistä tavaraa kun lentokone on päässyt ilmaan.
- ainamenossamyös
Helppoa kun ottaa matkustamoon. Ei laukkujonotuksia mennessä eikä tullessa. Pääsee nopeasti liikkeelle. Pääsääntöisesti matkustan sellaisilla lennoilla, joissa ruumaanmenevästä laukusta veloitetaan 20e/suunta/laukku. Olen oppinut pakkaamaan oikein. Hyvin pärjään 10 kg käsimatkatavaroilla vaikka 2 viikonkin lomilla.
- Ovimies
Et ole lentänyt 800 kertaa kuin räkäisen lähikuppilan ovesta ulos.
- Höpö_höpö
Totta. Mistä tiesit?
- 789_lentoa
Hauska mies tuo "Ovimies" kun keskustelee itsensä kanssa täällä. Tapanani ei ole käydä räkäsissä lähiökuppiloissa. Tänään olisit löytänyt mut aiemmin Kämp hotellin terassilta tai Teerenpelistä. Tiistaina voin tarjota Ovimiehelle oluet Aspire loungessa jos ilmaannut lentolipun kanssa lentoasemalle. Tervetuloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204934
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861752Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881602Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741564Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561438Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351187Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041119Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi681084- 931064