Vielä pari vinkkiä nukkumiseen;

zzzz--zzz---zzz----z---

Tutkimusten mukaan viileä ilma nukuttaa ihmistä paremmin kuin lämmin.

Meillä on sellainen tapa että laitetaan tyynyn alle kylmäkallet, jos makuuhuoneessa on liian kuumaa... Ja ainakin meillä se auttaa..

Toinen hyväksi kotettu konsti on seuraava;
mangnesium-voidetta polvitaipeeseen, niin imeytyy hyvin kehoon
ja auttaa nukkumisessa, nimenomaan unen pysymisessä...
Tuotenimi;
http://www.nettiterveysapteekki.fi/magnesium_in_strong_magnesiumvoide_300_ml_pumppupullo

Ja kuten varmaan muistatte, rakastelu on parhaimpia ellei sitten paras unilääke.
Moninverroin parempi kuin imovanet, tenoxit ym muut myrkyt.

7

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus1234

      Viileä auttaa minua ainakin rentoutumaan, mutta kun univaikeudet ovat tarpeeksi pahoja niin mikään ei välttämättä auta. Ei edes lääkkeet, vaan ne saattavat jopa pahentaa univaikeuksia. Olen itse oppinut nukahtamaan hypnoosin avulla, mutta sekin pitää osata tehdä oikealla hetkellä ja se ei siltikään takaa pitkiä yö unia, kuten tänään 2h.

      Rakastelusta ei ainakaan itsellä ole ollut mitään hyötyä uneen, mutta itsetyydytys auttoi vuosia sitten. Rakastelussa kehon lämpö nousi liikaa.

      • joo___

        Jos elimistön unimekanismi on tuhottu noillakin myrkyiilä, esim. ns. uni- tai nukahtamislääkkeillä, vitsit lienevät vähissä...

        En tiedä auttaako kirja;
        http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=576828
        Stefan Borg; irti unilääkkeistä ja rauhoittavista lääkkeistä-
        Kandee vissiin kuitenkin lukea.
        Kirjoittaja on lekuri.


      • Kokemus1234

        Juurikin näin on itsellä käynyt. Tämän seuraukset näkyy ihan kaikessa tuntemisissa, ajattelussa, toiminnassa ymym. En voi muuttaa menneitä, mutta otin aikoinaan kaikki vastaan mitä lääkäri kirjoitti, nyt en sitä enää tee. Näiden unilääkkeiden syömistä ei olisi koskaan pitänyt aloittaa.

        Kirja tilauksessa, kiitos vinkistä.


      • näkijäkokija

        Unilääkkeitä kuten Imovan kannattaa syödä vain max 15 vrk ja ja jo kymmennen vrk vähentää annosta. Ottaa rinnalle 5mg melatoniini. Unimekanismi ei tuhoudu koskaan lopullisesti. On liian voimakkaasti ilmaistu. Syitä unettomuuteen on monia ja masennus niistä yleisin. Ja alkoholi aiheuttaa myös unettomuutta. Kun masennusta hoidetaan oikein niin vointi paranee. Paras on kun on lääkehoito ja säännöllinen terapia.

        Esimerkiksi Venlafax on erittäin hyvä lääke, ongelma on se että lääkärit määräävät korkeat mg heti alkuun kun vähemmälläkin voisi toipua parempaan kuntoon. Esimerkiksi jo 75 mg voi palauttaa toimintakunnon, on muistettava että lääke alkaa vaikuttamaan noin 4-5 viikon päästä aloituksesta. Ja sinä aikana pitäisi olla jatkuva yhteys hoitavaan paikkaan. Ihan jo sen takia että lääkitys ei jää kesken, esimerkiksi alussa saattaa olla huono olo.

        Lääkemäärästä vielä kun ihmettelen sitä että lääkäri saattaa aloittaa 250mg annoksella vrk. Kun voisi katsoa että pienemmälläkin voi päästä kuntoon. Itse syön kyseistä lääkettä 37,5mg nyt kun pahin masennus on takana. Pidän yllä tuolla annoksella ja jos menee huonoon suuntaan nostan anoksen 75mg. Nyt on mennyt näin jo vuosi ja kuntoilen 5 kertaa viikossa. Terapia mahdollisutta ei ole mutta kyllä suosittelen että ihmiset hakisivat Kelan tuet ja hyvän terapeutin. Olen nähnyt ihmisiä jotka ovat käyneet esim 5 vuoden terapian, kyllä se on vapauttanut ihmistä monin tavoin ja elämästä on tullut paljon parempaa.


      • Kokemus1234

        Joo mun ongelma on tosiaan ollu vuosia tuo unettomuus, ei masennus. On kyllä diagnoosina toistuva masennus(remissio), mutta se johtuu aika pitkälti unettomuudesta. Kymmenen vuotta sitten oli toisinpäin. Tiedä sen, kun söi vuosia lääkettä unettomuuteen, se korjas kaikki muutkin jutut. Ja ei siihen tarvittu masennuslääkettä.

        Ei oo liian voimakkaasti ilmaistu, on näitä muitakin ihmisiä Suomen maassa. Aikonaan masennuksessa tosiaan heräilin sen 2-3 kertaa yössä nukuin noin 7h. Eikä erikoisemmin ollut nukahtamis ongelmia. Sitten tämän Seroquel kuurin jälkeen tai kolmen semmoisen jälkeen nukahtaminen venyi aamuun unta 2-6h heräilyä 20-30m kertaa ja sitten vielä unen pinnallistuminen.
        Tämä lääke vei tehon muista hyvistä sedatiiveista käytön lopetuksen jälkeen.
        Oon kokeillu käytännös kaikki masennuslääkkeet, mutta ei ne vointia parantunut.

        Ja sitä paitsi, ei mulla nykyään ole masenus oireita tai en niitä tunnista. Paljo pahempi olo on se, joka tulee kroonisesta univajeesta, on meinaa kokemusta kummastaki.

        Ja toiseksi ei se toiminta kunto parane vaikka pääsisit masennuksesta eroon, jos jäljelle jää se unettomuus ja jos se on jotakin aiheuttanut.

        Ja kun sanoin "Tämän seuraukset näkyy ihan kaikessa tuntemisissa, ajattelussa, toiminnassa",niin tällä tarkoitin unettomuudesta tulevaa kokemusta. Ja sen parantumiseen tarvitaan se yksi hyvin nukuttu yö.


    • Joo___

      Tuo mainittu Venlafax on itse perkeleestä, tuhoaa aivan varmasti ihmisen terveyden, lähes 100%:n varmuudella. Kun noita alkaa syömään, elimistö tuhoutuu joko nopeasti tai hitaasti, päätepisteenä sairaseläke ennemmin tai myöhemmin ja kadotettu, tuhottu elämä.
      Vaikutus on joko ; täystuho, tai astettainen tuho. Ja vuorenvarmnasti kadottaa itsensä, persoonallisuutensa, todellisen elämänsä,. Tilalle on tullut kylmä, tunteeton , ei minkään arvoinen tai oloinen elämä. Ei rakkautta, ei tunteita, kylmää tunnotonta elämäää. Serotoniinin takaisinoton estäjät tuhosivat mm. A Lubitzin aivot niin että hän tappoi 149 ihmistä, laskelmoiden, kylmän rauhallisesti, mitään tuntematta.........
      No kaikki eivät pääse tuohon pisteeseen, mutta ennenaikaiselle sairaseläkkeelle....

      Joka päivä yli 5 nuorta joutuu sairaseläkkeelle mielenterveydellisistä syistä ja se syy on ssri- tai srni-lääke. Kannattaako sellaista elämää elämää, jonka lääkkeet ovat tuhonneet ?
      http://www.hs.fi/kotimaa/a1420179850294

      Vaihtoehtoja on, aloittakaa vaikka tästä;
      http://akukopakkala.fi/

    • Ihminen_on_keskimäärin

      terve sitten kun se elättää itse itsensä... Joo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe