mistä se eniten suuttuu?

pedigree

Teoista tietysti on sille pahinta kun lumous haihtuu siellä hihnan toisessa päässä eli kun nasse viimein tulee torjutuksi.

Entä sanat, en lähde käytännössä kisailemaan, mutta mistä lauseesta se suuttuu kaikkein eniten? Sussa ei ole mitään kiinnostavaa?

18

2257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikkinäinen

On omitunen avaus... miksi haluat vahingoittaa ketään? Oli se ketä mietit nasse vai ei, toiselle tietoinen vahingon tekeminen kertoo sinustakin jotakin. Miksi tarvitset tiedon siitä, kuinka toista voi parhaiten vahingoittaa.

Hylätyksi tuleminen satuttaa muitakin ihmisiä, ei vain natsisteja. Se on yksi melkein jokaisen ihmisen peruspeloista. Jos sanot: et ole kiinnostava. Niin jollekin välittävälle ja rakastavalle ihmiselle sattuu. Oletan siis jos ei se ole narsisti.

• pedigree

Voi kuule, et tiedäkään. Narsisti ei ole millään tavalla välittävä, rakastava ihminen, vaikka sellaista osaakin esittää.

Hyville pitää olla hyvä, kiusantekijät saa pitää kaikin tavoin loitolla.
        Jokaisella on paitsi oikeus myös velvollisuus suojella itseään.
        Ei pidä nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.

• Rikkinäinen

Itsensä suojeleminen ja toisen tahallinen loukkaaminen ovat eri asioita. Miksi sun tarvitsee loukata henkilöä, jota kutsut narsistiksi? Suojele itseäsi pysymällä kaukana, niin jos se on narsisti hän saa sitten antsaitsemansa, ja jos ei ole narsisti et hajota ketään omilla kuvitelmilla.

• ttff
        Rikkinäinen kirjoitti:

Itsensä suojeleminen ja toisen tahallinen loukkaaminen ovat eri asioita. Miksi sun tarvitsee loukata henkilöä, jota kutsut narsistiksi? Suojele itseäsi pysymällä kaukana, niin jos se on narsisti hän saa sitten antsaitsemansa, ja jos ei ole narsisti et hajota ketään omilla kuvitelmilla.

Tämä oli hyvin oivallettu! Toivon todella, että kaikki ne narsistit, jotka uhrejaan kutsuvat "narsisteiksi" pysyisivät vain kaukana ja jättäisivät uhrinsa rauhaan.
        Olisi toivottavaa, etteivät myöskään yllyttäisi muita ihmisiä kiusaamaan ja pilkkaamaan uhrejaan (vaikka tietenkin tämä on turha toive.....).
        Siinäkin olet oikeassa, että kyllä narsisti jonain päivänä kuitenkin tulee saamaan ansaitsemansa. Tässä tai tulevassa elämässä.

• pedigree
        ttff kirjoitti:

Tämä oli hyvin oivallettu! Toivon todella, että kaikki ne narsistit, jotka uhrejaan kutsuvat "narsisteiksi" pysyisivät vain kaukana ja jättäisivät uhrinsa rauhaan.
        Olisi toivottavaa, etteivät myöskään yllyttäisi muita ihmisiä kiusaamaan ja pilkkaamaan uhrejaan (vaikka tietenkin tämä on turha toive.....).
        Siinäkin olet oikeassa, että kyllä narsisti jonain päivänä kuitenkin tulee saamaan ansaitsemansa. Tässä tai tulevassa elämässä.

Avauksessani oli, että en lähde käytännössä kisailemaan, te lukutaitoiset!
        Kyse oli ajatuksesta. Kukaan ei parane ellei kohtaa pimeimpiä ajatuksiaan, vaikka teillä haurailla kukkasilla ei tietenkään ole mitään pimeää osaa.

Juttelin joskus papin kanssa, hän ehdotti rukousta ja lausui sanat: "herätä x: n omatunto, jotta hän ymmärtäisi tekojensa todellisen luonteen".

Jos rukous toteutuisi, silloinhan kiusaajalle vasta paha olo tulisikin!

Ja sitten me sitä ressua vasta säälittäisiin..?

• Rikkinäinen
        ttff kirjoitti:

Onko sinua joku jossain narsistiksi julistanut, vaikka oletkin uhri?

• ttff
        Rikkinäinen kirjoitti:

Onko sinua joku jossain narsistiksi julistanut, vaikka oletkin uhri?

Narsisteilla on tapana kääntää asiat päälaelleen, tyypillistä narsistille on syyttää uhria narsistiksi.

• Rikkinäinen

Itsekin syytän, tai en syytä-yritän päästä yli ja ymmärtää, mutta syytin miestä narsistiksi. En sellainen kuitenkaan ole.

• ttff
        ttff kirjoitti:

Narsisteilla on tapana kääntää asiat päälaelleen, tyypillistä narsistille on syyttää uhria narsistiksi.

Marcus Aurelius sanoi: "Elä elämäsi vailla kaikkea pakkoa täydessä ilossa, vaikka kaikki ihmiset sinua solvaisivat..."
        Voit sanoa itsellesi: "Tätä sinä tosiasiassa olet, vaikka sinua muuksi luullaan."
        "Älä koskaan arvosta omana etunasi sitä, mikä pakottaa sinut joskus rikkomaan luottamuksen, hylkäämään itsekunnioituksen, vihaamaan jotakuta, epäilemään, kiroamaan, näyttelemään, himoitsemaan jotakin, joka vaatii ympärilleen seiniä ja verhoja."
        Minusta nämä ovat hyviä neuvoja kenelle tahansa, ei vain narsistien uhreille.

• äölkjhgfdfghjkl

Joo tykkäsin noista.

Radiossa sanottiin että 75% nuorista myöntänyt nettikiusanneensa, joten varmaankin vanhemmissakin ihmisissä solvaajan luonteisia riittää.
        Eli harkitsen tässä yhä vähemmän uskoa muiden esittämiin näkemyksiin asioistani.

• totuuus

Yleensä narsisti on uhria satuttanut niin paljon että uhri jossain vaiheessa haluaa antaa samalla mitalla takaisin. Se on mielestäni ihan ymmärrettävää eikä siitä saisi ketään syyllistää. On ihan eri asia haaveilla vuosikausia kostosta, tai suunnitella kostoa pitkiä aikojan (niin kuin narsistit tekee) kuin haluta antaa narsistille takaisin, eli lähinnä näpäyttää häntä joskus (vaikkei siitä varsinaisesti hyötyä ole). Narsisti saa vain lisää puhtia toimintaansa, lisää syytä vihata sua. Parasta olisi jättää narsisti täysin huomioitta mutta jos haluaa näpäyttää niin paljasta narsistille totuus koska sitä ne ei kestä.

• Valtakunnassakaikkih

Sinä olet narsisti. Nyt ymmärrän senkin, kuinka et ole minua huomaaninaankaan joskus. Julkisesti kaikkien täytyisi olla tasollasi joka tavalla, että tyydyttäisi sinua.

Salaisesti sitten olet aivan muuta. Ilkeä ja kaikkea muuta neg.

Oletko yhtään päässyt eteenpäin
      Onko sinulla oikeasti ollut joskus nuoruudessa vaikeaa

• mikä_oli

????????

• ekasanattoistan

Minä ja narsisti-psykopaattini emme ole viimeisinä aikoina toisiamme sanoilla enää pyrkineet loukkaamaan. Ennemminkin vakuutimme ettemme toivo toisillemme mitään pahaa. Uskon tuon kuitenkin jotenkin negana kokevan puhelinhiljaisuuden.
      Siihen oikein pahaan aikaan annoin mennä kunnolla, mutta enemmän onnistuin sitä naurattamaan.

• Rikkinäinen

Jos nyt muistelen, mitä suututti henkilöä, jota epäilen narsistiksi, niin se on se, että hän kokee että häntä pidetään väärässä olevana eikä hänen puheisiin uskota. Hänen piti olla aina oikeassa, myös näissä aiheissa joista hänellä ei ole muuta kokemusta, vaan mielipide oli mutu-tuntumaan nojattu. Ja siihen että esimerkiksi entinen tyttöystävä harjoitteli kuntosalilla, niin se tarkoitti miehelle sitä, että mies itse tiesi harjoittelusta kaiken, vaikkei itse edes koskaan salilla käynyt.

Sitten myös jonku toisen ihmisen kehuminen ja tsemppaaminen hänen läsnäolossa edes sanallisesti oli hänelle loukkaavaa. Kun olen esimerkiksi kehunut jonkun saavutuksia, että onpa hiemoa, omalla työllään ja vaivalla saavutti herra X tätä ja tätä, niin oli vastauksena sitten että jooo... sattumahan siinä varmaan ollut tai en näe mitään hienoa hänen saavutuksissaan.

Ehkä nämä olivat suurinta loukkausta hänelle, jota epäilen narsistiksi.

• olenkohöynäytetty

Olen uskova nainen ja mieheni jätti minut juuri. laittoi avioeropaperit. Syyttää minua narsistiksi. On siis kääntänyt kaiken päälaelleen. Minussa vika. Ei koskaan anteeksipyyntöjä vaan aina vaatimuksia joihin minun oli pakko taipua että tuli retkiltään takaisin. Valehtelematta hylännyt minut epätietoisuuden tilaan pitkiksi ajoiksi puolentoista vuoden aikana n 15 krt. Hän ei tahdo omistaa puhelinta, joten yhteyttäkään ei koskaan saanut.
      Kirjoitin itse juuri aloituksen aiheesta. Sen otsikko on:
      "uskovan aviomiehen temppuilut/ narsisti? "

• Narsisti_

Narsisti ei varsinaisesti taida suuttua, koska suuttumus vaatisi taakseen tunneskaalaa, jota narsisti ei kykene tuntemaan. Narsisti vain keikauttaa toisen niskaan kaiken. Ei kai kukaan kuvittele, että narsisti pystyisi muuhun kuin näkemään toiset viallisina.

• ainavaanvihaajakateutta

Ainakin "minun" narsistini tunsi paljon kateutta ja vihaa. Hän sai hillittömän raivarin kun kuuli minun puhuvan erään miehen kanssa (ei siis nähnyt kuka mies on, kuvitteli varmaan möreästä äänestä että jokin tosi sonni).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe