yli 150 kiloiset

Quimby

Mietin tässä että tunteeko/tietääkö teistä kukaan yli 150-kiloisia ihmisiä.

Itse tiedän vain yhden henkilön. Arvelisin että yli 150-kiloisia on varmaan suhteellisen vähän mutta kyllä heitäkin varmaan on. Kertokaa jos tiedätte.

Kertokaapa jos tunnette jonkun joka siis painaa enemmän kuin 150 kiloa (mainitkaa henkilön pituus ja paino noin suunnilleen).

Voisitte myös kertoa kunka tällainen henkilö tulee toimeen ylipainonsa kanssa (onko mitään vaikeuksia) jne.
Mitkä seikat ovat johtaneet noinkin suuren painomäärän kertymiseen. En tietenkään tarkoita että tällaisia henkilöitä pitäisi nimetä, vaan kertoa aivan anonyymisti.

43

6491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuulu minulle,eikä sinul...

ihmeen galluppia ja tutkimusta sinä oikein teet??

En minä ainakaan menisi kysymään keneltäkään;hei,mites sun paino on noin korkealle noussut??

Totta kai tuossa painossa tulee terv.haittoja,esim. nivelet ovat kovilla,jne.

Olet sinäkin utelias!

• sulle kuuluu?

Punnitse ja mittaa itseesi vaan. Ulkonäön perusteella ei voi kenenkään painoo arvioida. Itseni kohdalla terveydenhoitajan arvio meni pahasti pieleen, punnitessa n.10 kg enemmän mitä terkka arvio. En ole mikään heiveröluinen. Lapsena jo painoin enemmän kuin muut samankokoiset.

Ai ihanko yhden tiedät? Jospa lopettaisit ihmisten painoon tuijottamisen. Tutkiskelet vaan omaa napaasi ja sen ympärystää mittaillen.

• jokunen

Minä tiedän yhden henkilön,joka painaa yli 150 kiloa. Hän on minun luokkakaveri. Sen pituus on 194 cm ja paino on 158 kiloa. Tämä luokkakaveri tulee aika hyvin toimeen painonsa kanssa,lähinnä muiden huomautukset asiasta inhottavat häntä,koska hän ei mahda asialle mitään. Hän yritti laihduttaa kerran ja saikin 20 kiloa pois,mutta ne tulivat korkojen kanssa takaisin. Ylipainosta hänelle on se haitta,että hän liikkuu hitaammin kuin muut ja hengästyy helposti. Hän ei pysty esimerkiksi juoksemaan,kun me muut päästään juoksemaan kovaa vauhtia. On hänellä sekin vaikeus,ettei mahdu junan penkille istumaan,vaan hän vie kahden penkin verran tilaa,eli jos joku pieni änkee hänen viereen,niin on aika tuskallinen olo. Elämäntavat ovat johtaneet luokkakaverini ylipainoon. Hän tykkää erityisesti lenkkimakkarasta,pizzoista,hampurilaisista...kaikista rasvaisista ruuista,eikä hän liiku oikeastaan yhtään. Sen verran vaan liikkuu,kun on pakko,kuten asioiden hoito kaupungilla. Toivottavasti tästä oli sulle jotakin hyötyä.

• berry

vähän oli ristiriitaista... "lähinnä muiden huomautukset asiasta inhottavat häntä,koska hän ei mahda asialle mitään." ja sitten seuraavaksi.. "Elämäntavat ovat johtaneet luokkakaverini ylipainoon. Hän tykkää erityisesti lenkkimakkarasta,pizzoista,hampurilaisista.."

Ihan itseaiheutettua tuo näyttää olevan, ja kyllä siihen pystyy vaikuttamaan. Eri asia olisi, jos ylipaino olisi sairauden seurausta...

• Mä vain...
        berry kirjoitti:

vähän oli ristiriitaista... "lähinnä muiden huomautukset asiasta inhottavat häntä,koska hän ei mahda asialle mitään." ja sitten seuraavaksi.. "Elämäntavat ovat johtaneet luokkakaverini ylipainoon. Hän tykkää erityisesti lenkkimakkarasta,pizzoista,hampurilaisista.."

Ihan itseaiheutettua tuo näyttää olevan, ja kyllä siihen pystyy vaikuttamaan. Eri asia olisi, jos ylipaino olisi sairauden seurausta...

Niin kyllähän se lihavuus on aika usein kyllä ihan itseaiheutettua.
        Mulla on tuttuva piirissäni oikeastaan kaksikin tosi lihavaa ystävää.
        Kyllähän tosi iso siis kymmenien kilojen ylipaino hankaloittaa elämää.
        Joskus oikein harmittaa katsella,kun huomaa miten toinen kärsii.Mutta kun itsekuria ei ole eikä oikein haluakaan niin vaikea on auttaa mitenkään.
        No ihmisenä en kyllä ala toisia tuomitsemaan.Tosi mukavia molemmat.

• ???

Siis tarkoitatko että on vielä koulussa tai opiskelija, siis nuori ihminen? Miten mahtaa olla terveyden kanssa muutaman vuoden kuluttua!!

• ei se käy.
        berry kirjoitti:

Itse en mene lähelekään tuota 150 kiloa. Mutta olen silti lihonut muutaman vuoden sisällä 15 kg. Tämä johtuu sairaudesta.

Sen vaan kun menin kertomaan, että sairaudesta johtuu, niin johan muutama ehti kommentoimaan, ettei MIKÄÄN sairaus lihota. Heiluttaa vaan vaakakuppia suuntaan tai toiseen. Elämäntavat määrää loput.

Joten näin ilmeisesti sitten on. MIKÄÄN sairaus ei lihota.

• tunnen
        ??? kirjoitti:

Siis tarkoitatko että on vielä koulussa tai opiskelija, siis nuori ihminen? Miten mahtaa olla terveyden kanssa muutaman vuoden kuluttua!!

Niin kun kerroin,että luokkakaverini painaa 158 kg ja on 194 c pitkä. Joku oli kysellyt,miten hänen terveys mahtaa muutaman vuoden kuluttua olla? vastaus on en tiedä,mutta todennäköisesti huono. Hän nimittäin liikkuu vaivalloisesti,eikä hänellä ole itsekuria. Olen joskus kohteliaasti sanonut hänelle,että kannattaisi miettiä asiaa,mutta ei hän ole tehnyt mitään asialle. Hän on siis opiskelija. Tunnen hänet siksi,koska opiskelemme samassa koulussa ja vieläpä samalla linjalla.

• Mistäs luulette tietävänne ...
        berry kirjoitti:

Mistä nyt luulette tietävänne ylipainon syyt? Oletteko niin tarkoin hänet tutkineet ?

• Mufeli
        tunnen kirjoitti:

Niin kun kerroin,että luokkakaverini painaa 158 kg ja on 194 c pitkä. Joku oli kysellyt,miten hänen terveys mahtaa muutaman vuoden kuluttua olla? vastaus on en tiedä,mutta todennäköisesti huono. Hän nimittäin liikkuu vaivalloisesti,eikä hänellä ole itsekuria. Olen joskus kohteliaasti sanonut hänelle,että kannattaisi miettiä asiaa,mutta ei hän ole tehnyt mitään asialle. Hän on siis opiskelija. Tunnen hänet siksi,koska opiskelemme samassa koulussa ja vieläpä samalla linjalla.

Mitähän muka tekisit hänen sijassaan?
        Toiseksi hyvin moni normaalipainoinen nuorikin on hyvin sairas. Valitettavasti tämä on totuus. Olin ällikällä päähän lyöty, kun nuorisoasteen oppilaitoksen verenpainearvot näin, kuinka valtavan suurella joukolla on rajusti kohonneet verenpainearvot. vaikka ovat ihan normaalipainoisia.

• Marjaana

Minä tiedän luultavasti ainakin 7 yli 150-kiloista henkilöä. Heidän tarkkaa painoaan en tiedä, mutta ystäväni painaa 130 kg ja nämä seitsemän ovat merkittävästi tätä ystävääni pullukampia.

1. Mies, ikä 60 , pituus n. 180 cm. Autoilija, nykyään lähinnä päällysmies. Ei liiku, syö käytännössä aina. En tiedä sairauksista.

2. Mies, ikä n. 45, pituus 175-180 cm. Matkatyö. Harrataa suunnistusta. Syö paljon ja rasvaista. Sairastaa ainakin kilpirauhasen vajaatoimintaa.

3. Mies, ikä n. 40, pituus max. 175. Oma firma kotona, poikamies. Syö käytännössä pelkkää kotiin tilattavaa ruokaa, kuten pizzaa. Ilmeisesti perintötekijät edistäneet lihomista. (Katso 4.)

4. Mies, ikä 30 ja risat, pituus n. 170 cm. Edellisen veli. Veljen firmassa, syö tämän kanssa samaa safkaa. Synnynnäinen sydänvika, ollut aian pullukka mutta vasta 20-vuotiaasta huomattavan lihava.

5. Nainen, ikä n. 20, pituus 170 . Opiskelija. En tunne tarkemmin, ilmeisestikin kova tyttö dokaamaan.

6. Nainen, ikä 30-40, pituus n. 175. Ammattia en tiedä, harrastaa uintia. Yllättävän hyväkuntoinen ainakin allaslajeissa. Veikkaisin, että omassa painoluokassaan poikkeuksellisen pieni rasvaprosentti ja hyvä lihaskunto.

7. Poika, yläasteella, kasvava. JÄRKYTTÄVÄN lihava poika, joka ei voi pyöräillä, vaivoin pääsee bussiin jne. Sairauksista en tiedä, mutta on sanonut itse että hänellä on nivelsairaus. Tiedä sitten, onko syy vai seuraus suhteessa lihavuuteen...

• Huolestunut täti

Muut kuvailemistasi henkilöistä vaikuttivat hyvinkin uskottavilta mutta jäin miettimään tuota yläasteella olevaa poikaa.

Tarkoitatko todella että arvelet hänenkin painvan yli 150 kiloa. Sehän olisi noin kolme kertaa toisten samanikäisten poikien painon verran (siis 50kg kertaa kolme). Voisiko joku joka vielä on kasvavassa iässä painaa noin paljon?? Aika uskomattoman kuuloista mutta saattaa olla hyvin tottakin.

Kerrohan vähän tarkemmin tästä pojasta jos vain osaat ja jos tiedät hänestä enemmänkin (Olen kiinnostunut aiheesta lähinnä työni puolesta joka sivuaa lasten lihavuutta)

Minkä ikäinen poika mahtaa olla?? Entä kuinka pitkä arvelisit pojan olevan???
        Mitkä tekijät ovat vaikuttaneet siihen että poika on lihonut noinkin suuriin mittasuhteisiin??
        Millainen on pojan perhetausta (ovatkohan vanhemmat mahdollisesti myös lihavia?)
        Onko hän joutunut koskaan kiusaamisen kohteeksi eli miten hänen ikätoverinsa mahtavat häneen suhtautua??

Voisitkohan siis ehkä kertoa hiukan enemmän tuosta poika-parasta.

• Marjaana
        Huolestunut täti kirjoitti:

Muut kuvailemistasi henkilöistä vaikuttivat hyvinkin uskottavilta mutta jäin miettimään tuota yläasteella olevaa poikaa.

Tarkoitatko todella että arvelet hänenkin painvan yli 150 kiloa. Sehän olisi noin kolme kertaa toisten samanikäisten poikien painon verran (siis 50kg kertaa kolme). Voisiko joku joka vielä on kasvavassa iässä painaa noin paljon?? Aika uskomattoman kuuloista mutta saattaa olla hyvin tottakin.

Kerrohan vähän tarkemmin tästä pojasta jos vain osaat ja jos tiedät hänestä enemmänkin (Olen kiinnostunut aiheesta lähinnä työni puolesta joka sivuaa lasten lihavuutta)

Minkä ikäinen poika mahtaa olla?? Entä kuinka pitkä arvelisit pojan olevan???
        Mitkä tekijät ovat vaikuttaneet siihen että poika on lihonut noinkin suuriin mittasuhteisiin??
        Millainen on pojan perhetausta (ovatkohan vanhemmat mahdollisesti myös lihavia?)
        Onko hän joutunut koskaan kiusaamisen kohteeksi eli miten hänen ikätoverinsa mahtavat häneen suhtautua??

Voisitkohan siis ehkä kertoa hiukan enemmän tuosta poika-parasta.

Tarkennus tulee vähän viiveellä, toivottavasti ehtii vielä.

En tunne poikaa hyvin, vain ulkonäöltä ja muutamista asuinalueen yhteistapahtumista.

Kysymyksiisi:

Minkä ikäinen poika mahtaa olla??
        Hän on nyt ilmeisesti 9. luokalla, mutta en tiedä onko tuplaillut. Luultavimmin siis täyttää alkaneena vuonna 16.

Entä kuinka pitkä arvelisit pojan olevan???
        Tätä en osaa tarkasti arvioida. Hän on poikajoukon pisimpiä, luulen että 160 ei olisi kovin kaukana.

Luulen ihan näin sivullisena, että yksi on voinut olla vahva likinäkö; pojalla on todella voimakkaat lasit. Muuten voin vain veikkailla, että kotona on ollut väärät ruokailutottumukset.

Ainakin kaksi siskoa ja yksi veli. Kaikki lihavia, mutta eivät sairaalloisella tavalla kuten tämä kyseinen poika. Äiti on melkoinen mama, mutta isä aika tavallinen.

Taatusti on, vaikken ole ollut todistamassa. Hänestä kuitenkin puhutaan nimillä Ihris, "näytä napas jos löydät sen", Bigibigibigi jne.

• Epäuskoinen
        Marjaana kirjoitti:

Tarkennus tulee vähän viiveellä, toivottavasti ehtii vielä.

En tunne poikaa hyvin, vain ulkonäöltä ja muutamista asuinalueen yhteistapahtumista.

Kysymyksiisi:

Minkä ikäinen poika mahtaa olla??
        Hän on nyt ilmeisesti 9. luokalla, mutta en tiedä onko tuplaillut. Luultavimmin siis täyttää alkaneena vuonna 16.

Entä kuinka pitkä arvelisit pojan olevan???
        Tätä en osaa tarkasti arvioida. Hän on poikajoukon pisimpiä, luulen että 160 ei olisi kovin kaukana.

Luulen ihan näin sivullisena, että yksi on voinut olla vahva likinäkö; pojalla on todella voimakkaat lasit. Muuten voin vain veikkailla, että kotona on ollut väärät ruokailutottumukset.

Ainakin kaksi siskoa ja yksi veli. Kaikki lihavia, mutta eivät sairaalloisella tavalla kuten tämä kyseinen poika. Äiti on melkoinen mama, mutta isä aika tavallinen.

Taatusti on, vaikken ole ollut todistamassa. Hänestä kuitenkin puhutaan nimillä Ihris, "näytä napas jos löydät sen", Bigibigibigi jne.

Mutta eikai se poika voi nyt sentään yli
        150-kiloa painaa??!! Jos se on n.160cm pitkä kuten sanoit, ja painaisi tuon verran se olisi jo niin massiivisen kokoinen että...

Mahdatkohan nyt hieman liioitella???? Poikahan painaisi siis tosiaan saman verran, kuin kolme suunnilleen samanikäistä, normaalipainoista poikaa!! Tuota on kyllä hiukan vaikea uskoa!

Jos nuo mitat pitäisivät paikkansa poika tuskin enää näkee edes omaa penistään. Luulisi että sentään joku olisi puuttunut asiaan (esim. koulun taholta) ennenkuin tilanne olisi päässyt noin pitkälle??!! Luulisi että tuollaisella painomäärällä ihan tavalliset arkipäivän askareetkin ovat huomattavia ponnistuksia.

En kyllä ymmärrä miten poika-parka tulee oikein toimeen noin lihavana! Hänellä on varmaan vaikeaa??? Vaikuttaako hän masentuneelta??

Oletko muuten koskaan itse ajatellut auttaa poikaa tai esim. puhua hänen kanssaan asiasta. Se olisi aika hyvä teko. Mahtaakohan hänellä olla edes kavereita? Se poika pitäisi saada harrastamaan jotain liikuntaa ja äkkiä. Sinuna veisin pojan joskus vaikka uimahalliin. (Uinti rauhallisena lajina sopii erinomaisesti oikein lihaville ihmisille)

• tässä
        Epäuskoinen kirjoitti:

150-kiloa painaa??!! Jos se on n.160cm pitkä kuten sanoit, ja painaisi tuon verran se olisi jo niin massiivisen kokoinen että...

Mahdatkohan nyt hieman liioitella???? Poikahan painaisi siis tosiaan saman verran, kuin kolme suunnilleen samanikäistä, normaalipainoista poikaa!! Tuota on kyllä hiukan vaikea uskoa!

Jos nuo mitat pitäisivät paikkansa poika tuskin enää näkee edes omaa penistään. Luulisi että sentään joku olisi puuttunut asiaan (esim. koulun taholta) ennenkuin tilanne olisi päässyt noin pitkälle??!! Luulisi että tuollaisella painomäärällä ihan tavalliset arkipäivän askareetkin ovat huomattavia ponnistuksia.

En kyllä ymmärrä miten poika-parka tulee oikein toimeen noin lihavana! Hänellä on varmaan vaikeaa??? Vaikuttaako hän masentuneelta??

Oletko muuten koskaan itse ajatellut auttaa poikaa tai esim. puhua hänen kanssaan asiasta. Se olisi aika hyvä teko. Mahtaakohan hänellä olla edes kavereita? Se poika pitäisi saada harrastamaan jotain liikuntaa ja äkkiä. Sinuna veisin pojan joskus vaikka uimahalliin. (Uinti rauhallisena lajina sopii erinomaisesti oikein lihaville ihmisille)

puhuttu yläasteikäisestä pojasta? Tarkennettuna n. 16 vuotiaasta, itse olin ainakin tuon ikäisenä 178 pitkä ja en siitä ole juuri kasvanut. Paino oli jossain 70 paikkeilla ja ylipainoa ei ollut. Niin ja en todellakaan ollut luokkani/kouluni isoimpia, eli kehtaisin väittää että tuon ikäisten poikien keskipaino ei ole todellakaan 50kg. Toisaalta tuo 150kg kuulostaa silti aika kovalta.

• Marjaana
        Epäuskoinen kirjoitti:

Enköhän jo kertonut, että olen ARVIOINUT pojan painon. Ja kuten sanoin, niin 160 ei ole varmaan kovin kaukana.

Vittuako valitset netin lähteeksi, jos et voi uskoa toisten arvioita. En todellakaan liioittele, poika on JÄRKYTTÄVÄN LÄSKI. PISTE. Puolentoista bussinpenkin kokoinen.

En tiedä näkeekö penistään, eikä kiinnosta. Ja ensimmäisessä viestissäni kerroin, ettei poika voi ajaa fillarilla jne. Sisälukutaitoinen, maalaisjärjellä varustettu lukija olisi tuosta päätellyt, että todellakin pojulla on vaikeuksia. hyvä kun bussiin pääsee, oikeasti.

Masennuksesta en tiedä, tavallisen oloinen poika. En todellakaan mene puhumaan vieraalle nuorukaiselle, se olisi häiriköintiä ja terveysterrorismia. Miten itse olisit reagoinut /reagoisit jos ollessasi 16-vuotias joku tuntematon aikuinen nolaisi sinut bussipysäkillä tenttaamalla sinua painostasi? Ei kovin hyvä idea.

Minkä ikäinen olet vai oliko tämä jokin provo??

• Usko

Siinäpä teillä hommaa onkin miettiä moista asiaa. Tulitteko koskaan ajatelleeksi, että lihavuus on vain oire jostakin ???

Ja menen takuiseen jokaisen noiden kohdalla, että heidän sairaus on terveydenhuollon terrorismi.
        Kertakaikkiaan tässä valtakunnassa ravinto-oppi ja siihen suhtautuminen on poliittista pelleilyä. Tietoa ei saa, ei anneta, sitä ei yksinkertaisesti saa jakaa.

Heillä kullakin on tasan tarkkaan ruoka-aineiden aiheuttama uupumus ja voimattomuus. Siis ruoka-aineista, joista pitäisi saada tietoa, siitä ei halastuakaan sanaa saa sanoa.
        Sopimattomat ruoka-aineet aiheuttavat niin rankan uupumustilan, ja jatkuvasti kasvavan nälän. Ja noi teidän saarnanne, tehkää jotain on kuin hyttysen pieru erämaassa tämän häiriön edessä.

Oireyhtymään kuuluu niin lamaantunut olo, kuin olisi halvaantunut. Liiku siinä sitten. Ei onnistu, ei takuuvarmasti onnistu.

Mutta tietoakin alkaa kohtapuolin tulla, ja siitä tuleekin kova mylläkkä. Ainahan on vastustettu uusia asioita. Kuuntelin uusia kansainvälisiä tutkimustietoja näistä asioista yksi yö televisiosta.

• Komea Mies

Tiedän pari henkilöä, joiden paino on ainakin lähellä 150 kiloa. Molemmat miehiä.

Toinen n. 60-vuotias, pituus n. 170cm, paino ainakin lähellä 150kg, ellei yli. Ei liiku lainkaan ja välttää kävelyä sekä seisomista jopa töissä. Tiedän henkilön työyhteyksistä. Lukuisia ylipainoon liittyviä sairauksia: nivelvaivoja, sydänvaivoja, verenkiertohäiriöitä, ruuansulatusongelmia jne. Lähes invalidisoitunut ja jatkuvasti sairaslomilla.

Toinen n. 30-vuotias entinen naapuri Pituus n. 190cm, paino reilusti yli 150kg. Tuntui välillä siltä, että _joka_kerta_, kun hän tuli rapussa tai pihalla vastaan hän kantoi grilliateriaa kotiinsa. Liikkui aina autolla. Kerran sattui kiusallinen tapaus, kun olin ystäväni kanssa menossa hissiin ja hän tuli viimeisenä mukaan - luonnollisesti grilliateria mukana. Minä painoin n. 90kg ja ystävä n. 70kg. Hissin kantokyky 4 henkilöä tai 320kg. Ilmoitus: Ylikuorma. Menin sitten kohteliaasti mitään sanomatta pois hissistä ja kävelin portaat ylös.

• minähhh

"Menin sitten kohteliaasti mitään sanomatta pois hissistä ja kävelin portaat ylös."

Oi, olitpa jalo. Kyllä taisit tällä teolla itsellesi taivaspaikan lunastaa ;>

• moosess
        minähhh kirjoitti:

"Menin sitten kohteliaasti mitään sanomatta pois hissistä ja kävelin portaat ylös."

Oi, olitpa jalo. Kyllä taisit tällä teolla itsellesi taivaspaikan lunastaa ;>

kohteliaampaa kuin päivitellä suureen ääneen että miten muka voi olla ylikuorma jos vain 3 henkilöä hississä. Se grilliateria-tyyppi kun painoi näköjään lähemmäs 160kg ellei ylikin (riippuu siitä miten paljon hissiläisillä oli kauppakasseja yms. kantamuksia mukana). Tosi nolo tilanne kyllä.

• minähhh
        moosess kirjoitti:

kohteliaampaa kuin päivitellä suureen ääneen että miten muka voi olla ylikuorma jos vain 3 henkilöä hississä. Se grilliateria-tyyppi kun painoi näköjään lähemmäs 160kg ellei ylikin (riippuu siitä miten paljon hissiläisillä oli kauppakasseja yms. kantamuksia mukana). Tosi nolo tilanne kyllä.

Koska olihan tuo sinänsä ihan kohteliasta. Mutta ärsyttävää, kun yhdestä hississä tapahtuneesta jutusta tuollainen spektaakkeli pitää tehdä, olenpas nyt niin hyvä ihminen, kun kävelin portaat ylös, kun eihän nyt tuota läsöä voi kävelemään pistää, koska eihän se jaksa, ja vielä alennuin siihen, etten maininnut hänelle asiasta mitään. Niin ja unohtamatta tietenkään tuota pientä kevennystä piilomoralisointia: luonnollisesti griliateria mukanaan. (hahah!!1 kylläpäs nauratti makeasti)

• moosess
        minähhh kirjoitti:

Koska olihan tuo sinänsä ihan kohteliasta. Mutta ärsyttävää, kun yhdestä hississä tapahtuneesta jutusta tuollainen spektaakkeli pitää tehdä, olenpas nyt niin hyvä ihminen, kun kävelin portaat ylös, kun eihän nyt tuota läsöä voi kävelemään pistää, koska eihän se jaksa, ja vielä alennuin siihen, etten maininnut hänelle asiasta mitään. Niin ja unohtamatta tietenkään tuota pientä kevennystä piilomoralisointia: luonnollisesti griliateria mukanaan. (hahah!!1 kylläpäs nauratti makeasti)

Olihan se vähän tarpeetonta mainita tuossa yhteydessä. Piti katsos päästä vähän kehuskelemaan ja loistamaan muiden silmissä. ;) Varsin inhimillistä. Aika huvittavaa tosin että juuri Komea Mies sen sanoi. Minkä se voitti kohteliaisuudessa tuossa hissiepisodissa, se häviää kyllä tökeryydessään jota suoltaa anonyymeillä keskustelupalstoilla. Eli päin naamaa ollaan kohteliaita (kun ei muuta uskalleta, häviäisi kuiteskin sille grillimiehelle tappelussa) mut anonyyminä meuhkataan mennen tullen. Hih hih.

• Huh

Tuli varmaan todella hyvä olo, kun sait kokea olevasi parempi.

• minähhh
        moosess kirjoitti:

Olihan se vähän tarpeetonta mainita tuossa yhteydessä. Piti katsos päästä vähän kehuskelemaan ja loistamaan muiden silmissä. ;) Varsin inhimillistä. Aika huvittavaa tosin että juuri Komea Mies sen sanoi. Minkä se voitti kohteliaisuudessa tuossa hissiepisodissa, se häviää kyllä tökeryydessään jota suoltaa anonyymeillä keskustelupalstoilla. Eli päin naamaa ollaan kohteliaita (kun ei muuta uskalleta, häviäisi kuiteskin sille grillimiehelle tappelussa) mut anonyyminä meuhkataan mennen tullen. Hih hih.

No niinpä, tottakai se netissä nimettömänä on helppo suoltaa mitä tahansa roskaa, kun ne, jotka niistä loukkaantuvat, eivät voi kuin sanoilla sen ilmaista ja sehän ei fyysisesti satuta. Ja vielä kun nimimerkkinä Komea Mies ("komea" "mies", luultavasti aivan täydellisyyden ruumiillistuma), niin helppo se nettipalstalla on tuntea ylemyydentunnetta lihavia kohtaan :>

"(kun ei muuta uskalleta, häviäisi kuiteskin sille grillimiehelle tappelussa)"

Juurikin näin ;D Vaikka rakas vinkuheinä-kynäniska-"komistuksemme" niin ylivertainen onkin, niin tuskin pärjäisi, jos kimppuun hyökkäisi 150kg ;D

Asiallista [ ] vai Asiatonta [x]. Mutta pakko sitä nyt jossain on angstata, kun ei päässy kyydin puuttumisen takia baariin :P Mutta voinen kai tätä nyt pyytää anteeksi vaikka heti, eli anteeksi ;>

• Komea Mies
        minähhh kirjoitti:

No niinpä, tottakai se netissä nimettömänä on helppo suoltaa mitä tahansa roskaa, kun ne, jotka niistä loukkaantuvat, eivät voi kuin sanoilla sen ilmaista ja sehän ei fyysisesti satuta. Ja vielä kun nimimerkkinä Komea Mies ("komea" "mies", luultavasti aivan täydellisyyden ruumiillistuma), niin helppo se nettipalstalla on tuntea ylemyydentunnetta lihavia kohtaan :>

"(kun ei muuta uskalleta, häviäisi kuiteskin sille grillimiehelle tappelussa)"

Juurikin näin ;D Vaikka rakas vinkuheinä-kynäniska-"komistuksemme" niin ylivertainen onkin, niin tuskin pärjäisi, jos kimppuun hyökkäisi 150kg ;D

Asiallista [ ] vai Asiatonta [x]. Mutta pakko sitä nyt jossain on angstata, kun ei päässy kyydin puuttumisen takia baariin :P Mutta voinen kai tätä nyt pyytää anteeksi vaikka heti, eli anteeksi ;>

Eipä teilläkään ilmeisesti paljon tekemistä ole, kun pitää ruveta piilomerkityksiä kaivelemaan ja psykoanalyysia suoltamaan täysin asiallisista teksteistä. Tämä palsta oli muistaakseni lihavuudesta ja lihavien arjesta sekä ongelmista puhumista varten. On kumma, ettei täällä saa enää tehdä sitäkään ilman, että porukka rupeaa häiriköimään.

Mitä tappelemiseen tulee, niin jos joskus olisit tapellut, tietäisit että ei se ole massa, vaan lihasmassa, jolla jyrätään. Läskit voivat kyllä olla joskus koviakin, koska läskiä kertyy usein ihmisille, joilla lihaksetkin ovat isot luonnostaan. Sairaalloinen lihavuus on kuitenkin selkeä haitta eikä hyöty ja kaikkein paras on olla sekä rasvaton, että lihaksikas - niin kuin minä. Läski ei myöskään suojaa leukaa. Mutta asennehan se on tärkein ja sairaalloisen lihavat ihmiset ovat usein itsesäälissä rypeviä vässyköitä, joista ei saa kovaa jätkää tekemälläkään.

Ei silti. Se, mitä minä puhun lihavuudesta on totta, vaikka olisin pikkuinen nainen, joka ei pärjää teistä kellekään. Ei oikeassaolo lihaksista riipu.

• Minni
        Komea Mies kirjoitti:

Eipä teilläkään ilmeisesti paljon tekemistä ole, kun pitää ruveta piilomerkityksiä kaivelemaan ja psykoanalyysia suoltamaan täysin asiallisista teksteistä. Tämä palsta oli muistaakseni lihavuudesta ja lihavien arjesta sekä ongelmista puhumista varten. On kumma, ettei täällä saa enää tehdä sitäkään ilman, että porukka rupeaa häiriköimään.

Mitä tappelemiseen tulee, niin jos joskus olisit tapellut, tietäisit että ei se ole massa, vaan lihasmassa, jolla jyrätään. Läskit voivat kyllä olla joskus koviakin, koska läskiä kertyy usein ihmisille, joilla lihaksetkin ovat isot luonnostaan. Sairaalloinen lihavuus on kuitenkin selkeä haitta eikä hyöty ja kaikkein paras on olla sekä rasvaton, että lihaksikas - niin kuin minä. Läski ei myöskään suojaa leukaa. Mutta asennehan se on tärkein ja sairaalloisen lihavat ihmiset ovat usein itsesäälissä rypeviä vässyköitä, joista ei saa kovaa jätkää tekemälläkään.

Ei silti. Se, mitä minä puhun lihavuudesta on totta, vaikka olisin pikkuinen nainen, joka ei pärjää teistä kellekään. Ei oikeassaolo lihaksista riipu.

Joo hyvinkin niin lihavuudesta puhutaan. Nyt lueskellessani huomaa, et ne kilot taitaa olla suurempi ongelma esim. "Komealle miehelle". Herää itsellä vaan kysymys mikäs se sun ongelma on kun tuolla tavoin pitää käydä hötkyilemään.

• minähhh
        Komea Mies kirjoitti:

Se on tämmöstä, pakko sitä nyt jotain on keksiä, jos joutuu pakosta jäämään kotiin lauantai-iltana.

"On kumma, ettei täällä saa enää tehdä sitäkään ilman, että porukka rupeaa häiriköimään."

No voi kyynel, ollaanpas sitä nyt niin marttyyria ;>

"kaikkein paras on olla sekä rasvaton, että lihaksikas - niin kuin minä."

No uuh, varmasti olet niin Täydellinen, en enää yhtään ihmettele, että nimimerkkinäsi on Komea Mies ;> vaikkakin minulle edelleen "komea" "mies".

Ja mitä noihin piilomerkityksiin tulee, niin turha väittää ettei niitä ollut. Koska tuo "luonnollisesti grilliateria mukanaan" oli siinä hissispektaakkelissa niin epäolennainen seikka, että kyllä sillä nyt oli siinä pieni moralisointitarkotus, kun se kerta väkisin piti mainita :P ja tietenkään unohtamatta sitä kevennymerkitystäkään, varmasti se sai kaikki kierimään naurusta ;>

Juu, en harrasta fyysistä tappelua, pituudestani johtuen keskityn lähinnä suulliseen rähinään :P En niin tyhmä ole, että menisin nyrkkitappeluun haastamaan itseäni 30cm pidemmän jääkaapin :P Ja enkä kyllä noista sairalloisen lihavista ihmisistä ja heidän asenteistaan tiedä, kun en heitä satu tuntemaan, mutta tuskinpa vain kaikki nyt ovat vässyköitä.

• mara32
        Komea Mies kirjoitti:

pilkunnussiminen, epäolennaisuuksiin takertuminen ja muiden arvosteleminen on tämän palstan teema. Itse sinä olet siinä varsin haka. Eipä siinä mitään, senkun arvostelet, mutta sitten sinun on kestettävä myös itseesi kohdistuva kritiikki ja luonneanalyysit. Huumorintajua sinulla ei ole tippaakaan, päinvastoin kuin monella muulla vakkarikirjoittajalla (esim. nimimerkit minähhh ja meritursas). Joten yritä edes olla mies äläkä inise kuin pikkutytöt.

• minähhh
        mara32 kirjoitti:

pilkunnussiminen, epäolennaisuuksiin takertuminen ja muiden arvosteleminen on tämän palstan teema. Itse sinä olet siinä varsin haka. Eipä siinä mitään, senkun arvostelet, mutta sitten sinun on kestettävä myös itseesi kohdistuva kritiikki ja luonneanalyysit. Huumorintajua sinulla ei ole tippaakaan, päinvastoin kuin monella muulla vakkarikirjoittajalla (esim. nimimerkit minähhh ja meritursas). Joten yritä edes olla mies äläkä inise kuin pikkutytöt.

"pilkunnussiminen, epäolennaisuuksiin takertuminen ja muiden arvosteleminen on tämän palstan teema."

Niin tuntuu olevan, vaikka palstan alkuperäinen tarkoitus ei se olekaan. sitten nuo laihdutusvinkit hieman nostavat ärsytyskäyrää, kun tuo laihdutuspalsta nyt kerran on tuossa juuri yläpuolella, niin sinnehän ne kuuluisivat.

No, en itsekään kyllä väitä, että tekstini olisivat kaikkein järkevimpiä aina, asiattomuuksia ja epäloogisuuksia tietyissä asioissa saattaa löytyä, mutta en sentään ole tosikko. :)

En muista tarkkaan mikä oli se "komistuksen" suosima latinankielinen sanonta jossain vaiheessa, mutta jotenkin se liittyi henkilökohtaisuuksiin. (Ad hominem????) Mutta kuitenkin, hän oli aina vikisemässä, että tällä nyt ei ole mitään tekemistä Hänen Korkea-arvoisuutensa kanssa, joten keskitytäänpäs nyt vain itse asiaan eikä mennä henkilökohtaisuuksiin... mutta mutta...kun hän nyt kuitenkin itsekin niitä henkilökohtaisuuksia aina jossain välissä viljelee, joten kyllä hänen nyt pitäisi kestää myös itseensä kohdistuva kritiikki, varsinkin kun hän nyt kerta sattuu olemaan _Komea_ _Mies_ ;)

Vaikkakin luulen vähän, että jossain määrin hänen tekstinsä nyt ovat pientä provosointia, koska jotkut jutuista ovat sellaisia, ettei niitä voi aivan tosissaan ottaa. Tietenkin tämä iki-ihana nimimerkki, johon on kiva takertua joka ikisessä viestissä ;)

• mara32
        minähhh kirjoitti:

"pilkunnussiminen, epäolennaisuuksiin takertuminen ja muiden arvosteleminen on tämän palstan teema."

Niin tuntuu olevan, vaikka palstan alkuperäinen tarkoitus ei se olekaan. sitten nuo laihdutusvinkit hieman nostavat ärsytyskäyrää, kun tuo laihdutuspalsta nyt kerran on tuossa juuri yläpuolella, niin sinnehän ne kuuluisivat.

No, en itsekään kyllä väitä, että tekstini olisivat kaikkein järkevimpiä aina, asiattomuuksia ja epäloogisuuksia tietyissä asioissa saattaa löytyä, mutta en sentään ole tosikko. :)

En muista tarkkaan mikä oli se "komistuksen" suosima latinankielinen sanonta jossain vaiheessa, mutta jotenkin se liittyi henkilökohtaisuuksiin. (Ad hominem????) Mutta kuitenkin, hän oli aina vikisemässä, että tällä nyt ei ole mitään tekemistä Hänen Korkea-arvoisuutensa kanssa, joten keskitytäänpäs nyt vain itse asiaan eikä mennä henkilökohtaisuuksiin... mutta mutta...kun hän nyt kuitenkin itsekin niitä henkilökohtaisuuksia aina jossain välissä viljelee, joten kyllä hänen nyt pitäisi kestää myös itseensä kohdistuva kritiikki, varsinkin kun hän nyt kerta sattuu olemaan _Komea_ _Mies_ ;)

Vaikkakin luulen vähän, että jossain määrin hänen tekstinsä nyt ovat pientä provosointia, koska jotkut jutuista ovat sellaisia, ettei niitä voi aivan tosissaan ottaa. Tietenkin tämä iki-ihana nimimerkki, johon on kiva takertua joka ikisessä viestissä ;)

Sori minähh, tarkoitin ton kommenttini ja kritiikkini nimimerkille Komea Mies. Meni vähän väärään sarakkeeseen.

• minähhh
        mara32 kirjoitti:

Sori minähh, tarkoitin ton kommenttini ja kritiikkini nimimerkille Komea Mies. Meni vähän väärään sarakkeeseen.

Mutta mullakin oli vain sanaseni sanottavana tähän *köh* Komean Miehen "neitimäisyyteen" ja arvostelunsietokyvyn ajoittaiseen vähyyteen ym. ym. :)

• Komea Mies
        minähhh kirjoitti:

Se on tämmöstä, pakko sitä nyt jotain on keksiä, jos joutuu pakosta jäämään kotiin lauantai-iltana.

"On kumma, ettei täällä saa enää tehdä sitäkään ilman, että porukka rupeaa häiriköimään."

No voi kyynel, ollaanpas sitä nyt niin marttyyria ;>

"kaikkein paras on olla sekä rasvaton, että lihaksikas - niin kuin minä."

No uuh, varmasti olet niin Täydellinen, en enää yhtään ihmettele, että nimimerkkinäsi on Komea Mies ;> vaikkakin minulle edelleen "komea" "mies".

Ja mitä noihin piilomerkityksiin tulee, niin turha väittää ettei niitä ollut. Koska tuo "luonnollisesti grilliateria mukanaan" oli siinä hissispektaakkelissa niin epäolennainen seikka, että kyllä sillä nyt oli siinä pieni moralisointitarkotus, kun se kerta väkisin piti mainita :P ja tietenkään unohtamatta sitä kevennymerkitystäkään, varmasti se sai kaikki kierimään naurusta ;>

Juu, en harrasta fyysistä tappelua, pituudestani johtuen keskityn lähinnä suulliseen rähinään :P En niin tyhmä ole, että menisin nyrkkitappeluun haastamaan itseäni 30cm pidemmän jääkaapin :P Ja enkä kyllä noista sairalloisen lihavista ihmisistä ja heidän asenteistaan tiedä, kun en heitä satu tuntemaan, mutta tuskinpa vain kaikki nyt ovat vässyköitä.

Kun nyt siitä grilliateriasta näin hirmuinen haloo ja mielenkiinto on, niin tiedoksi, että mainitsin siitä siksi, että nähdäkseni tolkuton grilliaterioiden mässääminen oli ainakin osasyy tämän henkilön lihavuuteen. Mielleyhtymä "Olet niin lihava, ettei hissi jaksa nostaa ja olet menossa mässyttämään itseäsi vielä lihavammaksi." oli sangen selvä ja epäilen hänen huomanneen sen itsekin. Mainitsin sen lähinnä osoituksena tilanteen kiusallisuudesta.

Muutenkaan ylipainoisten moralisointi ei minua kiinnosta. Mielestäni asiaa on aivan tuloksetonta käsitellä joninlaisena syyllisyyskysymyksenä pl. tilanne, jossa henkilö aiheuttaa lihavuutta jollekulle toiselle, yleensä lapselleen. On järjetöntä ajatella niin, että ylensyöminen olisi syntiä ja pahuutta, josta seuraisi rangaistuksena lihavuus ja terveellisesti syöminen hyvyyttä, josta seuraisi taivaspaikkana hoikkuus. Syöminen on vain tapahtuma, jonka seuraukset riippuvat syödyistä ravintoaineista ja niiden sopivuudesta kulutukseen sekä muihin tarpeisiin.

En ole millään tavalla parempi tai moraalisempi ihminen siksi, että minulla on terveellisemmät syömätottumukset kuin tällä ylilihavalla naapurilla tai vaikka itsellänikin erinäisiä vuosia takaperin. Minä olen vain terveempi ja paremmassa kunnossa, koska olen suunnitellut ruokavalioni tiedon ja järjen pohjalta nautintoja toki unohtamatta.

• Ravitsemustietoa
        Komea Mies kirjoitti:

Rasvattomuus ei ole kenellekään hyvästä. Alle 10% ei saisi miehellä mennä missään tapauksessa eikä naisella mielellään ainakaan paljon alle 20%.

Kylmiä tosiasioita vaan...

• Komea Mies
        Ravitsemustietoa kirjoitti:

Rasvattomuus ei ole kenellekään hyvästä. Alle 10% ei saisi miehellä mennä missään tapauksessa eikä naisella mielellään ainakaan paljon alle 20%.

Kylmiä tosiasioita vaan...

Täydellinen rasvattomuus on tietenkin hyvin vaarallista. Itseasiassa ihminen kuolee ennen kuin rasva% tippuu nollaan, koska mm. aivot koostuvat osittain rasvoista. Tarkoitin kuitenkin rasvattomuudella lähinnä sitä, että silmin katsottaessa kehossa ei havaitse ylimääräistä rasvaa.

Oma rasvaprosenttini on hieman alle kymmenen. Joku 8% voisi olla hyvä arvaus. En näet mittaa sitä säännöllisesti. Miesurheilijoilla on aivan tavallista, että rasva% on alle kymmenen, eikä siitä mitään terveyshaittoja tule, ellei nyt mennä aivan äärimmäisyyksiin luokkaa 2-3%. Jos mielestäsi tulee, niin kerrohan mitä ja missä tällaisia havaintoja on tehty?

Naisilla rasva%:n tippuminen jonnekin 15 tietämille voi aiheuttaa mm. kuukautisten loppumisen. Tämä on huippu-urheilijoilla aivan tavallista. Ei tietenkään kuulosta kovin hyvältä, mutta en tiedä pysyviä haittoja ilmenneen. Mitenkään tavoiteltava tila itsessään tämä ei tietenkään ole.

Terveydellistä syytä näin alhaisiin rasvaprosentteihin pyrkimiseen ei ole, mutta urheilusuoritusta ne usein parantavat, eivätkä tiettävästi ole mitenkään erityisen vaarallisia. Eivät ainakaan verrattuina joihinkin 50-70% rasvoihin, mitä näillä 150-kiloisilla henkilöillä on.

• on tuo
        Komea Mies kirjoitti:

Täydellinen rasvattomuus on tietenkin hyvin vaarallista. Itseasiassa ihminen kuolee ennen kuin rasva% tippuu nollaan, koska mm. aivot koostuvat osittain rasvoista. Tarkoitin kuitenkin rasvattomuudella lähinnä sitä, että silmin katsottaessa kehossa ei havaitse ylimääräistä rasvaa.

Oma rasvaprosenttini on hieman alle kymmenen. Joku 8% voisi olla hyvä arvaus. En näet mittaa sitä säännöllisesti. Miesurheilijoilla on aivan tavallista, että rasva% on alle kymmenen, eikä siitä mitään terveyshaittoja tule, ellei nyt mennä aivan äärimmäisyyksiin luokkaa 2-3%. Jos mielestäsi tulee, niin kerrohan mitä ja missä tällaisia havaintoja on tehty?

Naisilla rasva%:n tippuminen jonnekin 15 tietämille voi aiheuttaa mm. kuukautisten loppumisen. Tämä on huippu-urheilijoilla aivan tavallista. Ei tietenkään kuulosta kovin hyvältä, mutta en tiedä pysyviä haittoja ilmenneen. Mitenkään tavoiteltava tila itsessään tämä ei tietenkään ole.

Terveydellistä syytä näin alhaisiin rasvaprosentteihin pyrkimiseen ei ole, mutta urheilusuoritusta ne usein parantavat, eivätkä tiettävästi ole mitenkään erityisen vaarallisia. Eivät ainakaan verrattuina joihinkin 50-70% rasvoihin, mitä näillä 150-kiloisilla henkilöillä on.

rasva% 4. Eikä ole kyllä yhtään kivaa. Olen 184 cm pitkä ja painan 56 kg. Mies, 28 vuotta.

• hoitsu
        Komea Mies kirjoitti:

Kyllähän sen tietää, kun avohoitopotilaat on valtoimenaan, niin jälkikin on sen mukaista, ainaista riidan hieromista. Nehän on ihan heitteillä. Ei tartte kun vilkasee vähän keskustelupalstoja, niin tietää, mitä ne touhuu.

• Huh

En ymmärrä, mitä toisten paino sinuun kuuluu. Mielestäni ihminen on aivan yhtä arvokas kiloista huolimatta, kyllä hän ne itse kantaa. Ei tarvitse moralisoida.

Kilot eivät ihmisen arvoa vie, sen tekee moukkamaisuus!

• vastaus sinulle

Hoh hoijaa!

Mielestäni kysymykseni oli aivan asiallinen!
        En ymmärrä miksi ihmeessä aina joku typerys on työntämässä hernettä nenäänsä ja ajattelemassa pahinta tällaisissa tapauksissa.

Tietenkään alkuperäisen viestin tarkoitus ei ole loukata yli 150 kiloisia eikä muutenkaan lihavia ihmisiä. Kai tuollaisista asioista nyt voidaan sentään puhua. Myös minun mielestäni ihminen aivan yhtä arvokas olipahan hän minkä painoinen tahansa. En mitenkään ala moralisoida, haluan vain kuulla onko olemassa muitakin 150-kiloisia, ja kuinka he tulevat toimeen.

Olisi hieman eri asia jos olisin esim. pyytänyt nimeämään kaikki yli 150 kiloiset ihmiset ja näin nöyryyttämään heitä julkisesti.

Kyselin asiaa silkasta mielenkiinnosta sillä asia koskettaa itseänikin.

Pari sinun kaltaistasi "pahanilman lintua" on jo tuossa aikaisemmin käynyt toteamassa että:
        "Haa, tässä on taas selvä yritys nolata lihavia ihmisiä, kuinka törkeää".

Ymmärrän sinua silti sillä käsittääkseni tälla palstalla ikävä kyllä haukutaan ja ivataan lihavia ihmisiä aika runsaasti joten en ihmettele että joillain ihmisillä menee hieman yli ja he alkavat etsimään pahoja aikomuksia sieltäkin, mistä niitä ei taatusti löydy.

• mcmlx

Tunnen yhden oikein hyvin ja toisen vähän huonommin. Tämä, jonka tunnen hyvin, on n. 70-vuotias, painaa yli 150 kg, on n. 170-senttinen mies. Hän on ollut sairaalloisen lihava niin kauan kuin muistan eli ainakin 30 vuotta. Joka vuosi hän aloittaa laihduttamisen milloin Painonvartijoissa, milloin tk:n ravintoterapeutin ohjauksessa, syö rasvasieppareita ihan lääkärin määräyksestä, yrittää tulla toimeen erittäin pienellä kalorimäärällä ja sitten taas repsahtaa. Ei ole kiva sivusta seurata, kun muut sukulaiset aina esim. perhejuhlissa kommentoivat hänen painoaan. Minusta alkaa tuntua, ettei hän kertakaikkiaan sille mitään mahda. Pitäisivät ihmiset mölyt mahassaan!

Vasta viime aikoina ovat jalkojen nivelet alkaneet oikuttelemaan. Enää ei tanssiharrastus oikein suju. Diabetestä ei ole, mutta kolesteroli on kohollaan. Siihen on lääkitys, ja sillä se pysyy kurissa. Ulkomaanmatkoja hän tekee monta kertaa vuodessa, mutta lentomatkat ovat hankalia, kun penkit ovat niin kapeat. Harvinaisen hyväkuntoinen hän on painoonsa ja ikäänsä nähden. Eläkkeelle jäi normaalissa eläkeiässä.

Toinen tosi lihava on nuorempi, mutta häntä en niin hyvin tunne. Hän on reilusti yli 150-kiloinen, sen tiedän. Omaa työtään hän ei ole pystynyt tekemään vuosiin. Lihavuus on aiheuttanut hänelle mm. masennusta ja nivelvaivoja.

• surupuku

...kyllä yhden...158 cm, paino pahimmillaan yli 180 kg.
      Hän ei elänyt vanhaksi, mutta eli taatusti rakastettuna.
      Keveät mullat hänelle...muistamme sinut aina.

• ???

Tekikö hän itsemurhan vai kuoliko lihavuuteen?

• surupuku
        ??? kirjoitti:

Tekikö hän itsemurhan vai kuoliko lihavuuteen?

Ylipainon mukanaan tuomiin sairauksiin, elimistö ei vain enää kestänyt.

• Anonyymi

onhan meitä nyt paljon paljon painavempia olemassa, 150 kg on kevyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      31
      2562
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2541
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2534
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1956
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      33
      1845
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1688
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1506
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1358
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1108
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1093
    Aihe