Hyundai i30 paras AutoBildin kestotesteissä
Hyundai i30 paras AutoBildin kestotesteissä
– Unelma-arvosana Hyundai i30:lle 100 000 kilometrin kestotestissä
– Kaikkien aikojen paras tulos kestotesteissä
– Jo yli 120 000 saksalaisasiakasta on ostanut Hyundain kompaktin i30-auton
Monipuolisessa 100 000 kilometrin kestotestissä AutoBildin, Euroopan laajalevikkisimmän autolehden testaajat tutkivat autot tarkkaan. Hyundai i30 vakuutti testaajat kautta linjan. Se osoittautui viiden virhepisteen vähennyksellä ja yleisarvosanalla 1- kaikkien aikojen parhaaksi AutoBildin kestotestaamaksi autoksi. Tulos sai toimittajilta yhteisarvion „Hyundai sen osaa“ ja „Arvosanalla YKSI- korealaismerkki on paras kestotesteissä koskaan tutkittu auto“.
Testin aikana ei ilmennyt rikkoutumisia, ei vikoja eikä testin jälkeen havaittu ruostetta. Toimittajat löysivät testatusta Hyundai i30 -mallista äärimmäisen vähän huomauttamista: navigaattorin ja Bluetooth hands free -laitteiston yhteispelissä havaittiin ongelma, joka johtui testiautosta puuttuvasta päivityksestä. Myös hieman liian korkealle näyttävä lähivalo heikensi tulosta. Muuten testikuljettajat olivat täysin tyytyväisiä vajaan 25 kuukauden aikana, usein myös nopeilla moottoritieosuuksilla ajettuihin 100 000 kilometriin.
Tätä erinomaista yleisvaikutelmaa vahvistaa sekin, että Saksassa i30-autoja on rekisteröity yli 120 000 (mallivuodesta 2012 lähtien). Hyundai i30 ei ole vain korkealaatuinen ja vastaavasti pitkäikäinen, se myös tarjoaa asiakkailleen kattavan takuun: viisi vuotta ilman kilometrirajoitusta.
Testattu auto oli Hyundai i30 5d 1,6 CRDi
Hyundai i30 oli paras auto testissä
47
2777
Vastaukset
- axxc
Kia tai Hyundai on seuraava autoni.
- puppuaa
Mahtaako tolla kipolla pärjätä saksan motarilla?
- hynyjä2
Pärjää ja suomen .
- 275hv
Jos ei pärjää niin ostaa Hyundai i30 n mallin niin johan alkaa maisema vaihtumaan
- HintaLaatusuhdeParas
Kyllä liikkuukin ihan ripeästi.Itsellä jo toinen
Hyundai käytössä.Ei ole valittamista.- hyvätPelit
Jos perheauton ostaa perheautoluokassa niin siinä luokassa varmaan pärjää. Ei noita ratakoneiksi ole meinattukaan.
- jokatero
hyvätPelit kirjoitti:
Jos perheauton ostaa perheautoluokassa niin siinä luokassa varmaan pärjää. Ei noita ratakoneiksi ole meinattukaan.
Kyllä Hyundai i30n on ratakoneeksi suunniteltu mutta ei ihan jokateron auto koska hintaa on 40000 €.
- hypetysHalpikselle
Toyotan ohi on menty heittämällä, mutta ei tuo ominaisuuksiltaan kaksinen kinneri ole. Autoissa on muutakin tärkeää kuin viattomuus, no halpista etsivälle varmasti hyvä valinta.
- kfkfdwqw
Ei Hyundai mikään halpis enää ole. Tuotekehitys on huippua.
http://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/hyundai-motor-co/
- köyhänkansanvalinta
Ja yhden yksilön perusteella voi tehdä täydet päätelmät? Entäpä ne muut ominaisuudet?
- KDPPDDWWW
Suomessa auton pitäminen ei ole köyhän puuhaa. Tai köyhäksi voi tulla jos esim, omistaa esim. WWW tuotteen
- riidanaihetta
Akan i30 ei oo peruutuskameraa mulla on i40 . Jostain saadaan kinata .
- IdiootitRulaaTaas
"Ja yhden yksilön perusteella voi tehdä täydet päätelmät? Entäpä ne muut ominaisuudet?"
No kyllä oli taas pitkästä aikaa yksi idiooteimmista kommenteista. Tuohon ei voi vastata kuin yhtä idioottimaisella kysymyksellä: Voiko sitten Noxwagenin yhden yksilön perusteella tehdä täydet päätelmät, että se on muka vuoden auto, tai testivoittaja, tai luotettavin, yms?
Ajattele vähän, mitä suollat hartioidesi välissä olevasta syylästä.....- hynykiavoittaaVW
Touran VW taas se heikoin testissä.
Ja kyllähän touranit käytössä olleet testin mukaisia ruosteineen kaikkineen..
- Osa-aikaeläkeläinen
Vielä kun tekevät koiranluut kestävämmiksi, tai ehkä ovat jo tehneet. Vanhemmassa i30-farkussani on edessä toinen vaihtokierros menossa, runsaan 60 000 jälkeen. Ilmastoinnin kennonvaihto lienee ominaisuus muillakin.
- HyundaiJaKia
Eikös se koiranluuasia ole jo päivitetty aikaa sitten. Ainakin Kian omistajilla ei enää ongelmia. Eikö ne ole samat pelit, suurinpiirtein?
- Osa-aikaeläkeläinen
Nykyään sitä pidetään yleisesti rahastuskeinona, sanoi Laakkosen työnjohtaja. Kertoi ajelevansa pösöillä, ja niissä on sama juttu nykyään. Koiranluut alkavat melko varhain kolistella. Vika ei ole vaarallinen, mutta ei sitä kolahtelua viitsi kuunnella. Huollossa menevät vaihtoon automaattisesti.
- KiaparastakuuVW
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Nykyään sitä pidetään yleisesti rahastuskeinona, sanoi Laakkosen työnjohtaja. Kertoi ajelevansa pösöillä, ja niissä on sama juttu nykyään. Koiranluut alkavat melko varhain kolistella. Vika ei ole vaarallinen, mutta ei sitä kolahtelua viitsi kuunnella. Huollossa menevät vaihtoon automaattisesti.
Eikös takuu noita korvaa?
- koreanpoika
Koiranluut ostettuna pienyritykseltä joka tuo maahan varaosia Etelä -Koreasta, 2 kpl paketti 16 euroa, vaihto 5min /kpl. Kaksi mutteria auki ja uusi tilalle, siinä ne on kuin tarjottimella pyörän irrottamisen jälkeen,vaihtaa vaikka se kuuluisa sokea Hertta.
- tapausta
KiaparastakuuVW kirjoitti:
Eikös takuu noita korvaa?
Kyllä korvaa. Mutta ongelma on yleensäkin lähinnä ed. sukupolven malleissa. Sikäli voi iän perusteella olla, että TAKUU ei enää korvaa. Nykyään on tosin kuluttajille laissa kaikenlaista tuotevastuuturvaa, jonka nojalla voi saada kinattua itselleen ilmaisen korjauksen? Jos tuotteessa on ollut liian lyhyt kestoikä jossakin osassa, niin eikös se pidä korjata? Takuun umpenemisesta huolimatta.
- koliseekokuoppatiellä
koreanpoika kirjoitti:
Koiranluut ostettuna pienyritykseltä joka tuo maahan varaosia Etelä -Koreasta, 2 kpl paketti 16 euroa, vaihto 5min /kpl. Kaksi mutteria auki ja uusi tilalle, siinä ne on kuin tarjottimella pyörän irrottamisen jälkeen,vaihtaa vaikka se kuuluisa sokea Hertta.
Miksi hitossa Hyundai niitä luita syö? Ei kaikki pysty koiranluita vaihtamaan vaikka ovatkin helpot vaihtaa. Tunkilla pitää autoa keventää. että saa kallistuksenvakaajan vapaaksi kuormituksesta. Melko usein myös koiranluiden, eli pallonivelillä varustettujen tankojen mutteri on tiukassa. Pallonivel pyörii eikä mutteri aukea ilman oikeita avaimia ja konsteja.
Myös vaihtotyö on ikävää rymyämistä tuulessa ja tuiskussa. Kun joutuu tilaamaan ajan autokorjaamosta koiranluiden vaihtoon on siinäkin oma riesansa.
Jos tehtaalla ei osata suunnitella edes kestävää palloniveltankoa, niin herää kysymys, että onko siellä tehtaalla alustan muissakin osissa säästetty?
- koreanpoika
Takuu korvasi koiranluut takuuaikana mukisematta, kallistuksenvakaajien heikko laatu johtuu siitä että ne on valmistettu euroopassa, EU vaatii alueellaan kasattujen autojen osien on oltava EU,ssa valmistettuja 20%.
- luotettavako
Onko Hyundai i30 vuoden 2011 ja 2012 malleissa huomattavia eroja muussa kuin hinnassa? Olen aikeissa vaihtaa vanhan Meganen korealaiseen. Koiranluista kirjoitellaan Hyundain kohdalla, kun Renaultissa ovat sähköviat.
- vanhatPostaukset
Taitavat koiranluujutut liittyä melko vanhoihin malleihiin. Ja niistäkin jo vaihdeltu kuntoon.
- ggtyr
1-koppainen Ceedkin pärjäsi aikoinaan hyvin tuossa testissä.
- ei.ole.vaihtoehto
Pelkästään ympäristön paine estää Hyundain hankkimisen. Naapureilla kun on Audia, Bemaria, Mersua, Volkkaria ja Volvoa niin nauraisivat maha kippurassa korealaiselle autolle. Ja tosi huonostihan Hyundai on pärjännyt vertailutesteissä.
- Lass311
Niin Hyundaihan on yleinen automerkki maailmalla. Metsäkansa ihmettelee vuosikymmeniä että uskaltaisiko ostaa kun muualla päin maapalloa tehdään kaupat saman tien.Suomalainen luonne on äärimmäisen konservatiivinen. Jännä juttu kun Kia on lähes sama auto mutta kauppa käy paremmin.
- Eeeeeeqq
Toi Premium käsitys on enää korvien välissä.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000998049.html - autoistatietäjä
Lass311 kirjoitti:
Niin Hyundaihan on yleinen automerkki maailmalla. Metsäkansa ihmettelee vuosikymmeniä että uskaltaisiko ostaa kun muualla päin maapalloa tehdään kaupat saman tien.Suomalainen luonne on äärimmäisen konservatiivinen. Jännä juttu kun Kia on lähes sama auto mutta kauppa käy paremmin.
Kumma juttu kun Kia Ceed oli kolmas TM-lehden no:20 2018 vertailussa. Edellä olivat Ford Focus ja vertailun voittaja VW Golf.
Kaikki vertailussa olleet autot olivat varustettu yhden litran 3-sylinterisellä turboahdetulla moottorilla.
Eniten ihmetytti korealaisen konsernin toisen merkin Hyundai i30 jääminen vertailun viimeiselle sijalle. Maantiellä huonosti ohjautuva, meluisa ja myös polttoaineen kulutukseltaan vertailun suurin.
Ero keskimäärin 79 km/h nopeutta ajettaessa Hyundai i30 n kulutus oli 0.5 litraa suurempi kuin Kia Ceedin. Ihme juttu kun korealaisten mitat ja moottorit ovat lähes identtiset. Hyvän auton tekeminen ei todellakaan helppoa ole.
Myös se ihmetyttää, että vertailun voittaneen VW Golf 1.0 TSI:n ja vertailun lähes murska arvioin hävinneen Hyundai i30 1.0 T-GDI:n hinta oli sama satasta vaille 24000 euroa??
Eli maksetaanko tuossa Hyundain pitkä takuu jo ostohetkellä.
- ToyotanTappajaEiMuuta
Tuossa kestotestissä mitataan lähinnä auton toimintaa, mahdollisia toiminnallisia vikoja tai häiriöitä ja mahdollisia kulumisia ja ruostumista. Siinä Hyny on onnistunut tekemään asiallisen auton, mutta autossa on muitakin oleellisia ja tärkeitä ominaisuuksia joita ei näissä testeissä mitata tai vertailla ja niissä Hyny ei ole kovin hyvä. Yhteenvetona sanoisin Hynyn olevan hyvä halpis vaatimattomaan käyttöön.
- Kalle122211
Hyundailla on monia malleja ja i30 on vain yksi niistä.
Löytyy Jenkkimarkkinoilta Premium tasoista autoa aina Hyundai i10 asti:
https://www.google.com/search?hl=fi&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1097&bih=537&q=Hyundai all models&oq=Hyundai all models&gs_l=img.12..0i19k1l5j0i30i19k1l2j0i8i30i19k1l3.2391.2391.0.7807.1.1.0.0.0.0.94.94.1.1.0....0...1ac.2.64.img..0.1.92.8Iu6aeDs5tg#imgrc=_ - brtt
Hyundai halpa vai? Vertaa eri autojen hintataulukoita. Alkaa nykyään Hyudailla olla hintaa.
- Entineni30omistaja
Edellinen kulkuneuvoni oli juuri vastaa kuin testissä ollut Hyundai i30, CRDi.
Ainut isompi ongelma (95 tkm/3,5 vuotta) i30:n kanssa oli rengasmelu. Renkaina käytin 205/16/55, parempi vaihtoehto olisi ollut esim. 15" renkaan korkeammalla profiililla. Kulutus autossa meni yli ilmoitetun niin kuin kaikissa muissa kulkuneuvoissa menee omalla ajotavallani.
Muuten hyundai toimi loistavasti ja tarjosi luotettavan siirtymisen paikasta toiseen jäämättä muiden jalkoihin. Lisäksi silloin ja miksei nyttenkin i30 5d (ei farkku) on mielestäni modernin ja hyvänäköinen ajoneuvo.
Ajominaisuuksissa i30 ei häviä vastaavan luokan kulkuneuvoille, oli mielestäni jopa parempi kuin Golf, jota koeajoin ennen hyundain hankintaa sekä Golf oli usein vuokrakäytössä ulkomailla.
Kokonaisuudessaan Hyundain ongelma on merkkihuoltoverkosto. Ainahan huollon voi tehdä monimerkki huolloissa ja näin säästää kustannuksissa. Hyundai kanssa näin tehdessä ei palanut rahaa mihinkään ylimääräiseen ja hyvityskin vaihdossa uuteen oli yllättävän kohtuullinen. Hinnan alennus oli 3,5 vuodessa reilu n.2500,- euroa vuodessa.- SamatTuumat
Eli yllätyksetön.
- automerkkierkki
Joo, mutta miksi Hyundai i30 jäi viimeiseksi TM-lehden no:20 2018 vertailutestissä.
Hyundain ajo-ominaisuudet olivat vertailun huonoimmat, melu oli kovaa ja kulutus vertailujoukon suurin. Hyvää Hyundaissa oli vain pitkä takuu mutta silti ylläpitokulut olivat joukon suurimpia. Vertailun voitti VW Golf ja perustelut kannattaa lukea TM-lehdestä.
Omat koeajo kokemukset ovat samansuuntaisia, että mieluummin ajaisin Golfilla kuin Hyundai i30:llä.
Mutta on Hyundailla hyväkin auto, eli Hyundai i30 N. Mutta se maksaa 40000 euroa. Tosin polttoaineen kulutus 250-275 hv tehoisessa moottorissa on maantie ajossakin suuri johtuen Hyundai i30 autoakin vaivaavasta 6-vaihteen liian lyhyestä välityssuhteesta. Eli moottori pyörii suurella kierrosnopeudella jo 100 km/h nopeuksissa. Hyndai i30 N mallin moottorissa on kyllä sen verran suuri vääntömomentti, että kuutos vaihde voisi olla ihan oikea ylivaihde. Hyundai i30 mallin litraisen 3-sylinterisen turbomoottorin vääntömomentti on huono vain 171 Nm VW Golfin vastaava litrainen moottori tuottaa 200 Nm väännön ja
Golfissa 6-vaihde on jo selvästi ylivaihde. Sadan kilometrin tuntinopeuksissa Golfin moottori käy pienillä kierroksilla eikä vonguttamisen makua ole vielä moottoritienopeuksillakaan. Hyundai i30 N ostajalle muutama litra sinne tai tänne kulutus ei merkitse paljoakaan koska alla tehokas ja uskomattoman mielenkiintoinen ajettava. Ja sillä voi käydä moottoriradallakin nautiskelemassa vauhdikkaasta mutka-ajosta. - Rttree
Maksettu testi TM.
- oikeinvertailtu
Rttree kirjoitti:
Maksettu testi TM.
Luotan sittenkin enemmän TM-lehden tekemiin testeihin kuin pajan nurkilla tupakka suupielessä tuotetietoa jakavien Reiskojen luuloihin.
Tässä vuosi kymmenien aikana jonkun verran tavaraa ostaneena huomannut, että testivoittajaan hyvin harvoin pettyy. Sitä vastoin ne huonot ominaisuudet jotka testin hävinneessä olivat vain vahvistuvat tuotteen vanhetuessa. - TekniikkaHanurista
oikeinvertailtu kirjoitti:
Luotan sittenkin enemmän TM-lehden tekemiin testeihin kuin pajan nurkilla tupakka suupielessä tuotetietoa jakavien Reiskojen luuloihin.
Tässä vuosi kymmenien aikana jonkun verran tavaraa ostaneena huomannut, että testivoittajaan hyvin harvoin pettyy. Sitä vastoin ne huonot ominaisuudet jotka testin hävinneessä olivat vain vahvistuvat tuotteen vanhetuessa.Minä puolestani vihaan yli kaiken reistailevaa tekniikkaa. Mitkään ajo-ominaisuudet, ja halvat huollot ei korvaa sitä, että kun pitäisi päästä liikkeelle, niin jakopään kettinki rallattaa hoosiannaa, ja moottori huutaa lisää voiteluöljyä, jota ei ole tähän hätään edes laittaa.....
- qwwww
oikeinvertailtu kirjoitti:
Luotan sittenkin enemmän TM-lehden tekemiin testeihin kuin pajan nurkilla tupakka suupielessä tuotetietoa jakavien Reiskojen luuloihin.
Tässä vuosi kymmenien aikana jonkun verran tavaraa ostaneena huomannut, että testivoittajaan hyvin harvoin pettyy. Sitä vastoin ne huonot ominaisuudet jotka testin hävinneessä olivat vain vahvistuvat tuotteen vanhetuessa.Tässä Hyundai saavutuksia
https://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/saavutuksia/
- realisminsananen
Silti se on vain aaaialainen tuhnu halpis.
- harkinna
AutoBild lehdessä suosittelivat käytetyn auton hankintaan juuri Hyundai i30 ja Fordin Focus luotettavina autoina. Kyllä sakemannin luulis tietävän.
- johan-on
No nyt meni Kia Sportage ohi.
- kauppakannattaaVW
Eurooppa VW ostaa takaisin 8milj. VW tuotetta?
- almeera
Itellä on -10 hundai yllätyin kyllä,positiivisesti , . autossa ei muuta vikaa kun , rengas melu. KAKKOS autos hyvä valinta . Kuljen 50 km työmatkaa päivittäin. Kulkee vähällä bensalla ja halvat varaosat , pystyy ite pitämää kunnossa .
- eikestäkäyttöäVWskodaudi
vwskodakin voittaa kaikki testit mutta viat syö omistajan lompakon ja luottamuksen
eikös Laakkonenkin sanonut että takuukorjaukset vie tuloksen-mitähän valmistajaa uutinen koski.Voi vaan arvata - tutkinnatolluVW
Ja Kia napsii voittoja vertailuissa
mitä nyt on tapahtunut testeissä? Paljastunut viime vuosilta VW voitelua muussakin kuin öljyssä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818