Kesämökkitontilla on tärkeä yhteyspolkku mökin ja saunan välillä, joka kulkee graniittikalliota pitkin. Tämä on jossain paikoissa hyvin sileä ja siis märkänä vaarallisen liukas. Olemme pesseet kohdat levänpoistoaineilla, mutta sen vaikutus ei ole kovin pitkä.
Millä menetelmällä saisimme pintoihin pysyvän karhennuksen? Polttamalla, betoni murske vai millä?
Kalliopolun liukkauden esto
6
1242
Vastaukset
- Käsintaikonein
Karkeaksi hakkaamisen voi tehdä käsityövälineillä, mutta voi olla aika työläs homma.
Tehokkaimmin työn tekee sopivilla paineilmalaitteilla. - NickNailer
Riippuu alueen koosta. Piene alueen voi "raidoittaa" timanttisahalla.
Kallion polttaminen on ihan mielenkiintoinen ajatus. Teoriassa ensin lämmitetään - vaikka toholla - ja sitten hiekkapuhalletaan. Jos kokeilet, niin kerro kuinka kävi. Arvattavasti vaatii aika tavalla harjoittelua, sillä suurimassaisen kallion lämmitys vaatii energiaa. Kiviä on kyllä halkaistu nuotiomenetelmällä, joten voihan tuokin onnistua.- se_sama
Kuten alhaalla kirjoitin, pitäisi kuumentaa kallion pintaa vain hyvin pinnallisesti mutta kovalla kuumudella, eli hitsausliekillä.
Mitä mieltä?
- Dgdgdgdggdgd
Poraisin kallioon tartunnat ja kestopuusta kulkusilta.
Ei vaikeaa, mutta toki työlästä... - eräs_ulkomaalainen
Kohtasin aikooinaan erän aikaa myötä lähes kiiltävän sileän pinnan saanuutta basalttikivetyksen, joka sykyisin oli kosteuden ja lehtien ansioista kuin jäinen pinta ja jossa oli paljon onnettomuuksia. Siinä käytettiin siten eränlaisen leveän hitsausliekin pinnallisesti antaman kuumuden, joka aiheutti suomunkaltaisten sirujen lähteminen. Pinnasta tule todella hyvä.
- kyrpäjooseppi8787
suattasko tuota saunareisulla mulukulla kopistella, jotta pinta karhenis, ehken molemmista?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329