Hei!
Olen teini-ikäinen poika ja toisen nilkan ulompi pallukkaluu on ollut turvoksissa muutaman kuukauden. Joskus pari vuotta sitten sama nilkka nyrjähti ja on sillointällöin oireillut. Joskus nilkkaan koskee ja tämä turvotus alkaa vähitellen kypsyttää. Lääkärissä olen käynyt ja sanoivat että mulla on taipumusta lättäjalkaisuuteen. Voiko se selittää turvotuksen?? Kiitos etukäteen vastauksista.
Nilkan ulompi luu turvonnut
4
4893
Vastaukset
- Turpokoipi
Eikö kukaan?
- eväsreppu
Nyrjähtämisen jälkiseurauksena sinulla on kertynyt taipumus kerätä nestettä kyseiseen paikkaan. Nestettä kertyy, jos nilkka saa paljon rasitusta tai se jostain syystä joskus on vähän huonossa asennossa.
Voit hieroa nilkkaa, jolloin nestekierto paranee. Hiero niin kuin hyvältä tuntuu. Kannattaa hieroa molemmat jalat jalkaterästä alkaen pohkeeseen.
Pidempiaikaista apua voit saada esimerkiksi kalevalaiselta jäsenkorjaajalta. En tiedä nykyisiä hoitojen hintoja. Siellä hoidetaan koko keho, mutta voidaan samalla erityisesti keskittyä johonkin ongelmakohtaan. Jäsenkorjaus voi kuulostaa hurjalta, mutta on hierontaa. Googleta.
Kokeile myös tätä. Alussa voit tehdä useita kertoja päivässä, myöhemmin tarpeen mukaan:
Paina isovarvas ja sen takainen päkiän osa tiukasti maahan. Väännä kantapäätä kohti toista jalkaa niin paljon kuin saat. Paina kantapää maahan ja astu kunnolla koko painollasi. Voit vaikka irrottaa toisen jalan maasta. Toista pari kolme kertaa.
Muista juoda riittävästi vettä ja pidä jalkaa välillä koholla. Jos ongelma on jokapäiväistä, käytä joustosidettä vaikka kolme päivää.- Turpokoipi
Kiitos paljon arvokkaasta vinkistä!
- Anonyymi
Kiitos omastakin puolesta hienosta neuvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735