Joko tutkiva tuomio on löytynyt Raamatusta?
” Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani…” Joh.10:14
…” Herra tuntee omansa ”… 2 Tim. 2:19
” Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.” Joh. 5:24
” Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven, sinun syntisi kuin pilviverhon. Palaa minun luokseni, minä olen lunastanut sinut vapaaksi.” Jes. 44:22
” Katukaa siis syntejänne, jotta ne pyyhittäisiin pois, kääntykää, jotta Herra antaisi tulla virvoituksen ajan ja lähettäisi Jeesuksen…” Apt.3:19,20
Jeesus sanoi: ” Se on täytetty. ” Joh. 19:30
”… hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.” 1.Joh. 1:7
” Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Rom. 8:1
” Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta.” Rom. 5:9
http://kyti.mbnet.fi/tutkiva_tuomio.htm
Joko tutkiva tuomio on löytynyt Raamatusta?
34
354
Vastaukset 34
- pyhpyhjapyh
Sinä et edes tiedä mitä se tutkiva tuomio on.
- jokoslöytyi
"Rouva White ja Adventismin alkuunpanijat kehittivät omituisen opinkappaleen jota sanotaan ”Tutkivaksi Tuomioksi.” Tämä oppi opettaa, että Kristus alkoi Hänen kansansa tutkimisen ja tuomitsemisen vuonna 1844. Hän alkoi kuolleista uskovista ja tulee siirtymään elävien uskovien tuomitsemiseen lähellä ajan loppua. Tämän Tutkivan Tuomion aikana Jumala joko pyyhkii pois uskovan synnit tai hän poistaa uskovan nimen Elämän Kirjasta. Kun Hänen tuomionsa on valmis, koetusajan ovi suljetaan ja Jeesus palaa maan päälle palkitsemaan Hänen kansaansa heidän tekojensa mukaan."
Kerro sinä pyhpyhjapyh missä kohtaa Raamatussa kerrotaan,että Kristus 1844 aloitti tuollaisen puuhan? - pyhpyhjapyh
jokoslöytyi kirjoitti:
"Rouva White ja Adventismin alkuunpanijat kehittivät omituisen opinkappaleen jota sanotaan ”Tutkivaksi Tuomioksi.” Tämä oppi opettaa, että Kristus alkoi Hänen kansansa tutkimisen ja tuomitsemisen vuonna 1844. Hän alkoi kuolleista uskovista ja tulee siirtymään elävien uskovien tuomitsemiseen lähellä ajan loppua. Tämän Tutkivan Tuomion aikana Jumala joko pyyhkii pois uskovan synnit tai hän poistaa uskovan nimen Elämän Kirjasta. Kun Hänen tuomionsa on valmis, koetusajan ovi suljetaan ja Jeesus palaa maan päälle palkitsemaan Hänen kansaansa heidän tekojensa mukaan."
Kerro sinä pyhpyhjapyh missä kohtaa Raamatussa kerrotaan,että Kristus 1844 aloitti tuollaisen puuhan?Kytin valheet eivät merkitse mitään.
Kirkon opin löydät kirkon nettisivuilta. - jokoslöytyi
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Kytin valheet eivät merkitse mitään.
Kirkon opin löydät kirkon nettisivuilta.Mikä siinä on niin vaikeaa listata tähän ne Raamatun jakeet joissa tutkivasta tuomiosta kerrotaan ja se jae jossa kerrotaan tuo vuosiluku?
- pyhpyhjapyh
jokoslöytyi kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa listata tähän ne Raamatun jakeet joissa tutkivasta tuomiosta kerrotaan ja se jae jossa kerrotaan tuo vuosiluku?
Ne on tänne kirjoitettu jo moneen kertaan. Te vain herjaatte, solvaatte ja piruilette.
- napapiirisankari
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Ne on tänne kirjoitettu jo moneen kertaan. Te vain herjaatte, solvaatte ja piruilette.
Niitä ei ole kirjoitettu tänne yhtäkään kertaa koska semmoisia jakeita ei Raamatussa ole. Sinä arktinen napapiiriapina voit toki väittää ihan mitä haluat.
- adventisti
jokoslöytyi kirjoitti:
Kerro sinä pyhpyhjapyh missä kohtaa Raamatussa kerrotaan,että Kristus 1844 aloitti tuollaisen puuhan?En tiedä, mistä luulet lainanneesi tuon tekstin mutta näin ei todellakaan sanota adventtikirkon virallisilla sivuilla eikä tuohon usko kukaan adventistikaan. Synnit on annettu anteeksi jo ristillä. Missään ei lue, että synnit pyyhitään yli tutkivassa tuomiossa. Tutkiva tuomio on vapauttava oikeuden läpikäynti ja siinä todetaan Herran omat. Ei sen kummempaa.
- selityksenmakua
adventisti kirjoitti:
En tiedä, mistä luulet lainanneesi tuon tekstin mutta näin ei todellakaan sanota adventtikirkon virallisilla sivuilla eikä tuohon usko kukaan adventistikaan. Synnit on annettu anteeksi jo ristillä. Missään ei lue, että synnit pyyhitään yli tutkivassa tuomiossa. Tutkiva tuomio on vapauttava oikeuden läpikäynti ja siinä todetaan Herran omat. Ei sen kummempaa.
Tutkiva tuomio on adventistien hätäisesti paskottu selitys sille kun maailmanloppu ei tullutkaan tuona ellenin ennustamana päivänä. Tämä tutkiva tuomio on täysin järjetön ja epäraamatullinen vänkytysoppi.
- jakeitaodotellen
adventisti kirjoitti:
En tiedä, mistä luulet lainanneesi tuon tekstin mutta näin ei todellakaan sanota adventtikirkon virallisilla sivuilla eikä tuohon usko kukaan adventistikaan. Synnit on annettu anteeksi jo ristillä. Missään ei lue, että synnit pyyhitään yli tutkivassa tuomiossa. Tutkiva tuomio on vapauttava oikeuden läpikäynti ja siinä todetaan Herran omat. Ei sen kummempaa.
No hyvä, missä kohtaa Raamatussa kerrotaan tästä "vapauttavasta oikeuden läpikäynnistä"? Laitahan Raamatun jakeet esille.
- pyhpyhjapyh
selityksenmakua kirjoitti:
Tutkiva tuomio on adventistien hätäisesti paskottu selitys sille kun maailmanloppu ei tullutkaan tuona ellenin ennustamana päivänä. Tämä tutkiva tuomio on täysin järjetön ja epäraamatullinen vänkytysoppi.
Ellen ei ole mitään maailmanlopun päivämäärää edes ennustanut. Se on teidän valheenne.
- pyhpyhjapyh
jakeitaodotellen kirjoitti:
No hyvä, missä kohtaa Raamatussa kerrotaan tästä "vapauttavasta oikeuden läpikäynnistä"? Laitahan Raamatun jakeet esille.
Edelleen voit lukea asian kirkon nettisivuilta. Jos et siihen kykene, syytön minä olen.
- eilöydyei
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Edelleen voit lukea asian kirkon nettisivuilta. Jos et siihen kykene, syytön minä olen.
Yhdessäkään siellä listatuista Raamatun kohdista ei mainita tutkivaa tuomiota. Itse asiassa tein haun koko Raamattuun kun se sattuu olemaan tietokoneellani ja eipä sieltä tutkivaa tuomiota löydy.
- napapiiripyhpyh
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Ellen ei ole mitään maailmanlopun päivämäärää edes ennustanut. Se on teidän valheenne.
Onhan hän ennustanut ja ennusti myös että hän on itse elossa kun kristus kaikessa kirkkaudessaan tulee takaisin. Vänkytä sinä arktinen napapiiriapina mitä vänkytät.
- voihyvääpäivääsentään
eilöydyei kirjoitti:
Yhdessäkään siellä listatuista Raamatun kohdista ei mainita tutkivaa tuomiota. Itse asiassa tein haun koko Raamattuun kun se sattuu olemaan tietokoneellani ja eipä sieltä tutkivaa tuomiota löydy.
Etkö sinä tiedä, että "tutkiva tuomio" on NIMI sille asialle, josta on kyse ...
- pyhpyhjapyh
napapiiripyhpyh kirjoitti:
Onhan hän ennustanut ja ennusti myös että hän on itse elossa kun kristus kaikessa kirkkaudessaan tulee takaisin. Vänkytä sinä arktinen napapiiriapina mitä vänkytät.
Eipäs ole ennustanut. Puhut valhetta.
- eilöydyei
voihyvääpäivääsentään kirjoitti:
Etkö sinä tiedä, että "tutkiva tuomio" on NIMI sille asialle, josta on kyse ...
Kyllä lopputulema tässä on se, että adventistit kuvittelevat Raamatusta löytyvän jotain sellaista jota siellä ei yksinkertaisesti ole.
- ärtardo
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Minun väittämäni perustuu faktaan. Sinun napapiiripaviaanin väittämä ei perustu mihinkään koska olet vammainen.
- pyhpyhjapyh
ärtardo kirjoitti:
Minun väittämäni perustuu faktaan. Sinun napapiiripaviaanin väittämä ei perustu mihinkään koska olet vammainen.
Valheesi ei hetkauta.
- voihyvääpäivääsentään
eilöydyei kirjoitti:
Kyllä lopputulema tässä on se, että adventistit kuvittelevat Raamatusta löytyvän jotain sellaista jota siellä ei yksinkertaisesti ole.
Jos nyt kuitenkin menisit ja lukisit mitä ne siellä adventtikirkossa oikeasti opettavat.
- pyhpyhjapyh
eilöydyei kirjoitti:
Joo, sun nimeäs ei löydy elämän kirjasta, ei.
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Joo, sun nimeäs ei löydy elämän kirjasta, ei.
Heeeipä kuule,
hoksasitko katsoa sivulta 98673401 oikealta alhaalta?
Siellähän se on, kauniilla kaunokirjoituksella!- suckdaspear
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta.
On ennustanut. Ime sinä keihästä sillä minun väittämäni on faktatieto, sinun apinointi taas menee sille napapiirin pohjoispuolelle.
- napapiirihommia
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Minä en fakta-asioista ala sinun napapiiriapinan kanssa vääntämään. Hän ennusti niin. Piste.
- kukavalehtelee
pyhpyhjapyh kirjoitti:
http://kyti.mbnet.fi/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
Seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle, että useimmat EGW:n profetiat eivät täyttyneet. Esimerkiksi, EGW sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319, Arvo W. Arasolan kirja: Maailman kohtalon tie, sivut 233-234 ja Alfa ja Omega, osa 7, sivut 290-292 ). Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63). Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132). Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259). Ellen White epäonnistui uudelleen, kun hän ennusti, ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennettaisi (Early Writings, s. 75). Vielä eräs hänen vääristä profetioista oli, että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon (9T, p. 93). Ja vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649). Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!
Kaikki nuo em. väitteet Ellen Whiten ennustuksista ovat siis valhetta? - pyhpyhjapyh
kukavalehtelee kirjoitti:
http://kyti.mbnet.fi/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
Seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle, että useimmat EGW:n profetiat eivät täyttyneet. Esimerkiksi, EGW sanoi Turkin kansakunnan loppuvan elokuun 11. päivänä, vuonna 1840 (Great Controversy, s. 334-335, katso myös: Suuri Taistelu sivut 318-319, Arvo W. Arasolan kirja: Maailman kohtalon tie, sivut 233-234 ja Alfa ja Omega, osa 7, sivut 290-292 ). Hän myöskin ennusti, ettei kukaan voinut pelastua lokakuun 22. päivän jälkeen, 1844 (1SM, s. 63). Ellen White ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatettaisiin vuonna 1850 (Early Writings, pp. 58,64). Hän väitti että ihmiset, jotka osallistuivat toukokuun 27. päivän leirikokoukseen vuonna 1856, olisivat yhä elossa Jeesuksen tullessa maan päälle (1T, pp. 131-132). Ellen White valheellisesti ennusti Englannin valloittavan Yhdysvallat sisällissodan aikana, 1860-luvulla (1T, pp. 258-259). Ellen White epäonnistui uudelleen, kun hän ennusti, ettei vanhaa Jerusalemia koskaan rakennettaisi (Early Writings, s. 75). Vielä eräs hänen vääristä profetioista oli, että enkelit tulisivat tuhoamaan San Franciscon (9T, p. 93). Ja vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649). Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!
Kaikki nuo em. väitteet Ellen Whiten ennustuksista ovat siis valhetta?Kaikki nuo väitteet EGW:stä ovat valhetta ja tahallista vääristelyä.
- Haahhaaaaahaaaa
Raamatun satukirjassa kerrotaan, että kirjat avattiin. Joku oli nimittäin käynyt taivaassa ja nähnyt, kuinka kirjat avattiin?
Hahaahhahahahahahahhahahaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Hep-
Tämä auttaa ymmärryksessä, miksi taivaallinen palvelus on totta;
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14415056/taivaallinen-oikeudenkaynti-(quottutkiva-tuomioquot)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- tutkittua.tietoa
Kyllä tutkiva tuomio on ollut tavallaan helluntainkin opetuksessa.
Siis kun Herra saapuu, ..... tarkoittaen ylöstempaamista ..... tuomiot on julistettu.
Siis puhutaan nimestä Elämänkirjassa. Siis tutkittua tietoa.
Myös puhuttiin siitä, että on hylätty etsikkoaika, eikä paluuta.
Siis taas puhuttiin tutkivasta tuomiosta, eli aivan turhaa on moite adventisteja kohtaan, sillä jokaisesta sanastakin teemme tilin, eli tutkivaa on tuomiot ja tuomio lähtee Jumalan huoneesta .. eli haloo!
Siinähän puhutaan heistä, jotka Herran nimeä mainitsee. Siis tutkivaa on tuomiot. Jopa viimeisellä tuomiolla tulee tutkiva tuomio esiin.
Kovasti yritettiin esittää Herran tiellä oloa, mutta tämä tutkivan tuomion Herra totesi sen, että taivaassa ei tunnettu ko. uskovien nimeä, eli tutkimukset varmasti olivat kattavia, vai kumoatteko tutkivan näköalan taivaallisissa, *??? Vai pääsevätkö kaikki taivaaseen?? Senkin voisi heittää tuohon perään.
Ihmeellistä mielestäni on tämä perä, perään uudelleen nouseva ajatus, ettei tutkivaa tuomiota olisi ja kaikki olisi huultensa perusteella perillä, vaikka ei kuuliaisuus elämässä olisi valtavoimana seurata Jeesusta.
Hoetaan vain Herra Herra, niin ateismissa, kuin muotojumalisuudessa, jota yleisuskonnollisuus esiintuo - vaikka lapsikasteen nimissä. - kysynpävaan
Olisikohan parempi puhua Tuomion ilosanoma?
- missäsittenilo
Siellä adventtikirkossa onkin sitten niin iloisia ihmisiä, kun ovat ahkerasti tätäkin Tuomion ilosanomaa tutkineet?
- Eternal.Security
Pelastukseen armonvalittujen, Kristuksessa ennalta määrättyjen ja edeltä tiedettyjen ihmisten nimet ovat Karitsan Elämänkirjassa jo ennen maailman perustamista ja aikojen alkua. Niitä nimiä ei pyyhitä sieltä pois ikinä! Näin Raamattu opettaa! Jumalan valinta onkin ARMON valinta!
- pyhpyhjapyh
No tuo on ihan puhdasta pakanaoppia. Jeesus ei ole ennalta MÄÄRÄNNYT kuka pelastaa ja kuka ei. Eikä sekään ole Raamatun oppi, että nimiä ei voi pyyhkiä pois. Raamatun mukaan voi.
- Maitojunalla
Pari Raamatunkohtaa, viittaavat aiheeseen, eli ennen 2. Adventtia tutkitaan häihin halukkaat vieraat...
”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?”
1. Pietarin kirje 4:17 FB33/38
http://bible.us/365/1pe.4.17.fb33/38
”Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.' Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita. MUTTA KUN KUNINGAS MENI KATSOMAAN PÖYTÄVIERAITA, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.””Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."”
Matteus 22:13-14 FB33/38
http://bible.us/365/mat.22.13-14.fb33/38
Matteus 22:9-12 FB33/38
http://bible.us/365/mat.22.9-12.fb33/38- Exap
"Ja hän sanoi hänelle:..."
Jeps jeps. Ja tätäkin Raamatun kohtaa sitten joku vääristellen Jumalan sanaa pitää osoituksena myyttisestä "tutkivasta tuomiosta", jonka aikana ei mytologian mukaan kuitenkaan keskustella lainkaan tutkittavan kanssa.
Mutta mytologia onkin mytologiaa, ja mytologiat ovat vallan ihmeellisiä asioita koska niiden ei tarvitse perustua Raamattuun eikä ylipäätään mihinkään muuhunkaan, kunhan Ellu-täti on ne näyillään muistanut vahvistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061656
- 781341
- 1361133
- 741132
Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?
Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste169909Mahdoton tilanne
Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova90843Välillä tulee haikeus
Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.78824Tunteilla leikkiminen
Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?106754- 45723
Oothan sä erilainen mies
Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️37706