Onko nämä kalat ookoo?

Akvaarion koko 160 litraa:
Kiilakylkiä (tai rusoja) 5-10
Kirsikkabarbeja 3-5
Hunajarihmaa 1 koiras 2 naarasta
Helmirihmakala 1 2

Albiinomonneja 5
Partamonni 1

Onko akva noista täynnä vai menisikö tuohon vielä joku Aasian kala, esimerkiksi 1 taistelukala?? Tai joku pieni rihmispariskunta esimerkiksi kääpiörihmis?

Kiitos!

4

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuLia

      Mielestäni kalasto on jo aikasen täynnä. Agressiiviset rihmakalat saattavat joskus tapella muidenkin kuin oman lajin edustajien kanssa joten niitä ei kannata kauheasti samaan altaaseen tunkea. Helmirihmakaloja en ottaisi noin paljon, ruumiita voi olla tiedossa. Lainaan taas rääkyltä: "Helmirihman altaan minimikoko on ilkeiden yksilöiden varalta 250-litraa. Yksi koiras tai yksi naaras voidaan sijoittaa jo 180-litraiseen, mutta ei pariskuntaa, saatikka haaremia. "
      Huulirihmakala voisi olla turvallisempi vaihtoehto..

      Ota ihmeessä ainakin yksi albiinomonninen lisää. Ja kiilakylkiä tuo kymmenen.

      • Kiitos, Juulia.

        On tärkeää saada "yhteiskunta" mahdollisimman stressittömäksi.

        Onko kokemuksen mukaan sinirihmakala yhtä häijy kuin helmirihmakala? Huulirihmis on pikkusen värittömän oloinen ja olisi mukava, jos edes joku kala voisi kasvaa edes kymmensenttiseksi.


      • JuuLia
        Apeman kirjoitti:

        Kiitos, Juulia.

        On tärkeää saada "yhteiskunta" mahdollisimman stressittömäksi.

        Onko kokemuksen mukaan sinirihmakala yhtä häijy kuin helmirihmakala? Huulirihmis on pikkusen värittömän oloinen ja olisi mukava, jos edes joku kala voisi kasvaa edes kymmensenttiseksi.

        Pahoin pelkään että sinirihmakala on vielä häijympi (ainakin yleisesti maineeltaan) kuin helmirihma. Jos ottaisit vain yhden helmirihman niin voisi pärjäilläkin. Ja jos oikein lepsulta vaikuttaa niin saattaisihan sillä yksi eukkokin mennä..

        Huulirihma on oikein nätti raitapaita, mutta makuasioitahan nämä on. Pistä googleen hakusanaksi Colisa labiosa ja kuvahaku niin löytyy näpsäköitä kuvia näistä. Kasvaahan tämäkin jopa yhdeksän senttiseksi.

        Kääpiörihmoista löytyy jos jonkinlaista värimuotoa sinisestä punasiin, mutta pieniähän nämäkin on.

        Taistelukalaakin voi pienin varauksin yhdistellä hunisten kanssa, näissä mokomissakin löytyy niin pahapäisiä yksilöitä ettei meinaa tulla minkään elävän/elottoman kanssa toimeen...

        Murisijarihmat ovat kivoja joskin värittömämpiä, tosin oikein kauniita sinisine silmineen. Näiden käytös on mielenkiintoista koska todella murisevat (tai ehkä paremminkin narisevat) kutiessaan...


      • murisija
        JuuLia kirjoitti:

        Pahoin pelkään että sinirihmakala on vielä häijympi (ainakin yleisesti maineeltaan) kuin helmirihma. Jos ottaisit vain yhden helmirihman niin voisi pärjäilläkin. Ja jos oikein lepsulta vaikuttaa niin saattaisihan sillä yksi eukkokin mennä..

        Huulirihma on oikein nätti raitapaita, mutta makuasioitahan nämä on. Pistä googleen hakusanaksi Colisa labiosa ja kuvahaku niin löytyy näpsäköitä kuvia näistä. Kasvaahan tämäkin jopa yhdeksän senttiseksi.

        Kääpiörihmoista löytyy jos jonkinlaista värimuotoa sinisestä punasiin, mutta pieniähän nämäkin on.

        Taistelukalaakin voi pienin varauksin yhdistellä hunisten kanssa, näissä mokomissakin löytyy niin pahapäisiä yksilöitä ettei meinaa tulla minkään elävän/elottoman kanssa toimeen...

        Murisijarihmat ovat kivoja joskin värittömämpiä, tosin oikein kauniita sinisine silmineen. Näiden käytös on mielenkiintoista koska todella murisevat (tai ehkä paremminkin narisevat) kutiessaan...

        Koiraat murisee toisilleen joten ei niiden kutea tarvii, joka ilta kuulee äänet =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1012
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe