Onko nämä kalat ookoo?

Akvaarion koko 160 litraa:
Kiilakylkiä (tai rusoja) 5-10
Kirsikkabarbeja 3-5
Hunajarihmaa 1 koiras 2 naarasta
Helmirihmakala 1 2

Albiinomonneja 5
Partamonni 1

Onko akva noista täynnä vai menisikö tuohon vielä joku Aasian kala, esimerkiksi 1 taistelukala?? Tai joku pieni rihmispariskunta esimerkiksi kääpiörihmis?

Kiitos!

4

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuLia

      Mielestäni kalasto on jo aikasen täynnä. Agressiiviset rihmakalat saattavat joskus tapella muidenkin kuin oman lajin edustajien kanssa joten niitä ei kannata kauheasti samaan altaaseen tunkea. Helmirihmakaloja en ottaisi noin paljon, ruumiita voi olla tiedossa. Lainaan taas rääkyltä: "Helmirihman altaan minimikoko on ilkeiden yksilöiden varalta 250-litraa. Yksi koiras tai yksi naaras voidaan sijoittaa jo 180-litraiseen, mutta ei pariskuntaa, saatikka haaremia. "
      Huulirihmakala voisi olla turvallisempi vaihtoehto..

      Ota ihmeessä ainakin yksi albiinomonninen lisää. Ja kiilakylkiä tuo kymmenen.

      • Kiitos, Juulia.

        On tärkeää saada "yhteiskunta" mahdollisimman stressittömäksi.

        Onko kokemuksen mukaan sinirihmakala yhtä häijy kuin helmirihmakala? Huulirihmis on pikkusen värittömän oloinen ja olisi mukava, jos edes joku kala voisi kasvaa edes kymmensenttiseksi.


      • JuuLia
        Apeman kirjoitti:

        Kiitos, Juulia.

        On tärkeää saada "yhteiskunta" mahdollisimman stressittömäksi.

        Onko kokemuksen mukaan sinirihmakala yhtä häijy kuin helmirihmakala? Huulirihmis on pikkusen värittömän oloinen ja olisi mukava, jos edes joku kala voisi kasvaa edes kymmensenttiseksi.

        Pahoin pelkään että sinirihmakala on vielä häijympi (ainakin yleisesti maineeltaan) kuin helmirihma. Jos ottaisit vain yhden helmirihman niin voisi pärjäilläkin. Ja jos oikein lepsulta vaikuttaa niin saattaisihan sillä yksi eukkokin mennä..

        Huulirihma on oikein nätti raitapaita, mutta makuasioitahan nämä on. Pistä googleen hakusanaksi Colisa labiosa ja kuvahaku niin löytyy näpsäköitä kuvia näistä. Kasvaahan tämäkin jopa yhdeksän senttiseksi.

        Kääpiörihmoista löytyy jos jonkinlaista värimuotoa sinisestä punasiin, mutta pieniähän nämäkin on.

        Taistelukalaakin voi pienin varauksin yhdistellä hunisten kanssa, näissä mokomissakin löytyy niin pahapäisiä yksilöitä ettei meinaa tulla minkään elävän/elottoman kanssa toimeen...

        Murisijarihmat ovat kivoja joskin värittömämpiä, tosin oikein kauniita sinisine silmineen. Näiden käytös on mielenkiintoista koska todella murisevat (tai ehkä paremminkin narisevat) kutiessaan...


      • murisija
        JuuLia kirjoitti:

        Pahoin pelkään että sinirihmakala on vielä häijympi (ainakin yleisesti maineeltaan) kuin helmirihma. Jos ottaisit vain yhden helmirihman niin voisi pärjäilläkin. Ja jos oikein lepsulta vaikuttaa niin saattaisihan sillä yksi eukkokin mennä..

        Huulirihma on oikein nätti raitapaita, mutta makuasioitahan nämä on. Pistä googleen hakusanaksi Colisa labiosa ja kuvahaku niin löytyy näpsäköitä kuvia näistä. Kasvaahan tämäkin jopa yhdeksän senttiseksi.

        Kääpiörihmoista löytyy jos jonkinlaista värimuotoa sinisestä punasiin, mutta pieniähän nämäkin on.

        Taistelukalaakin voi pienin varauksin yhdistellä hunisten kanssa, näissä mokomissakin löytyy niin pahapäisiä yksilöitä ettei meinaa tulla minkään elävän/elottoman kanssa toimeen...

        Murisijarihmat ovat kivoja joskin värittömämpiä, tosin oikein kauniita sinisine silmineen. Näiden käytös on mielenkiintoista koska todella murisevat (tai ehkä paremminkin narisevat) kutiessaan...

        Koiraat murisee toisilleen joten ei niiden kutea tarvii, joka ilta kuulee äänet =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe