Seulotaanko toksoplasmoosia raskaudenaikaisissa verikokeissa automaattisesti, vai pitääkö mun pyytää erikseen päästä testeihin? Katsotaanko esimerkiksi noissa missä katsotaan kupat,hivit yms, kun mistään muista mulle ei mainittu mutta kuulemma niitä katsottavia asioita siellä olisi pitkä lista??
Ihan vain syystä että että kissan omistan ja olen omistanut niitä melkein koko ikäni, plus raskaus selvisi sen verran pitkällä että ehdin siihen mennessä syödä kaikenlaista "kiellettyä", pesemättömiä vihanneksia, sushia ja mitähän vielä.. Ja satuin olemaan keväällä mystisesti kipeä ja oireet vastasivat täysin tokson oireita näin myöhemmin mietittynä. Sitten vielä selvisikin, että raskautuminen olisi osunut aikalailla samaan ajankohtaan kun tuo kipeily, stressaa! :|
Noita samoja oireita mulla on ollut jo vuosia, mutta tuossa keväällä ne oikein räjähtivät käsiin. Sairastin kahdeksan vuotta sitten epämääräisen infektion jolle ei löytynyt mitään aiheuttajaa. Tuolloin tulehdusarvot pilvissä ja kaikki kaulan imusolmukkeet turvoksissa ja kuume todella korkea. Tuon jälkeen minulle jäi kaulaan toiselle puolelle suurentunut imusolmuke ja on siinä edelleen. Vuosien aikana minulle ilmestyi ihottumaläiskiä/täpliä harvakseltaan, ja yöhikoilua ja lämpöilyä on ollut myös ja jatkuvaa väsymysyä. Semmoista yleistä infektio-oireilua, jonka myötä minut leimattiin luulosairaaksi. Keväällä turposi kaulalta lisää imusolmukkeita ja ovat edelleen turvoksissa, sekä selässäni on melko paljon punertavia ihottumaläiskiä/täpliä, etupuolellakin muutama. Kuumettakin oli tuolloin ja yleiskunto todella huono, vaikka kaikki arvot ok, tulehdusarvoissakaan ei mitään. Imusolmukkeet ultrattiin ja imusolmukesyöpä suljettiin pois.
Voiko toksoplasmoosi kroonistua ja oireilla näinkin monta vuotta? Mitä kroonistunut tokso aiheuttaisi lapselle? Mikähän tuuri olisi, jos tuo aikaisempi oireilu olisi jotain muuta ja olisin saanut tartunnan melko samoihin aikoihin kun raskaaksi tulin?
Tosiaan olen nyt viikolla 19 1 ja raskauteni huomattiin vasta viikolla 17 4. Joten pelko perseessä täällä mietin pahimpia mahdollisia vaihtoehtoja :( Neuvolaan mulla on parin päivän päästä aika, ja siellä toki kyselen mutta katsotaas jos täällä olisi joku asiasta tietävä :)
Raskaus ja toksoplasmoosi
swinglifeaway
0
523
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657