Arvokas vai arvoton maankolkka, Rio?

ruuneeri

Olympialaiset on suotu jäejestettäväksi Brasiliassa, tarkemmin sanoen Rio de Janeirossa. Pääkaupunki on kuin sattumalta jätetty sivuun. Harva ilmeisesti edes muistaa kaupunkia Brasil.

Kun katselee Rion ihaniksi kerrottuja sutturantoja, joissa järjestyskin pidetään yllä lähes sotavoimin.

Merkillistä on, että järjestysoikeus annetaan maalle, jossa ihmisoikeuksien tasa-arvosta on tuskin edes tietoa.

Olympiakomitea toimii vastuuttomasti kun Brasilian tapaiselle maalle suodaan noin merkittävä oikeus kuin olympiakisojen järjestäminen. Merkillistä on myös pakolaisten osallistuminen kisoihin. Eihän pakolaisilla ole olympiakomiteaan kuuluvaa isänmaata asuttavanaan. Tuollainen ele on kuin käsien pesu, paremman osaamisen puutteessa.

33

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isol.de

      Arvottomaksi ei ikinä voi luokitella tuota valtavaa luonnorikkauksien maata, missä väestöryhmien valtaosa on 24-66 välillä. Potentiaalia on maalla tosi paljon, mutta näkisin katolilaisuuden olleen rajoittava tekijä kehitykselle. Suomen yliopistosta on kehitysprojektejä viety Brasiliaankin, mutta maa on valtava, ja hitaita ovat kansan keskuudessa muutokset harvojen tajuamina.

      • Eivät nuo suuret luonnonrikkaudet arvoa lisää. Arvohan on aina paljon suutempi kuin rahallinen arvo.

        Suuret luonnonrikkaudet antavat kyllä mahdollisuuksia myös taloudelliseen menestykseen.

        Uskonto on ollut kehityksen jarruna. Demokratia ei ole kehittynyt ja valta on läpeensä korruptoitunut.


    • ruuneeri

      Jos mille tahansa maalle annetaan oikeus järjestää olympiakisat, sille pitäisi antaa myös vaatimuksia.

      Luonnonrikkauksien väärinkäyttö, suunnaton korruptio, välinpitämättömyys ihmisoikeuksien toteutumisesta jne.

      Kansain välinen olympiakomitea ei osaa tehtäväänsä tai jäsenet, koko liike, on "maasutettu" .

      • isol.de

        Ei Olympiakomitea voi ottaa kontolleen mahdotonta tehtävää, sen kiinnostus yltää vain oman aatteen läpiviemiseen niinkuin kuuluu, hyvänen aika.
        Jokainen maa, sen hallinto ja kansa, vastaa itse omasta kehityksestään. Idealismi sinänsä ei sitä nopeuta.


    • tasa--arvoa

      Pakolaisjoukkueen tulosrajat muita alhaisemmat , eli rasismia muita kohtaan. Tässäkin näkee miten matut nostetaan muitten yläpuolelle joka asiassa. Ei ihme että katkeruutta .

      • Pakolaiskulta

        Onko mitään positiivista seikkaa, jonka soisit myös pakolaisille? Onko matun urheilusuoritus vähemmän arvokas kuin suomalaisen, "joka yrittää parastaan ja katsoo mihin se riittää"?


      • ruuneri kirjoitti:
        "Harva ilmeisesti edes muistaa kaupunkia Brasil"?

        Kaikki sen tietää, mutta tiesitkö sinä, että Brasilia on suurempi pinta-alaltaan kuin Eurooppa?

        Kuinka täällä on hoidettu nuo; "jossa ihmisoikeuksien tasa-arvosta on tuskin edes tietoa".? Onhan ne täällä kirjattu "kirjoihin ja kansiin", mutta toteutuuko ne mielestäsi hyvin?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        ruuneri kirjoitti:
        "Harva ilmeisesti edes muistaa kaupunkia Brasil"?

        Kaikki sen tietää, mutta tiesitkö sinä, että Brasilia on suurempi pinta-alaltaan kuin Eurooppa?

        Kuinka täällä on hoidettu nuo; "jossa ihmisoikeuksien tasa-arvosta on tuskin edes tietoa".? Onhan ne täällä kirjattu "kirjoihin ja kansiin", mutta toteutuuko ne mielestäsi hyvin?

        Jaaha!
        Eur. 10 180 000 km2
        Bras 8 516 000 km2

        ?


      • Ruuneman kirjoitti:

        Jaaha!
        Eur. 10 180 000 km2
        Bras 8 516 000 km2

        ?

        Jaaha!

        Kas´näin maailma muuttuu Eskoseni, joten minä otan puheeni pois, mutta sitä et voi kieltää, että aika mahtava on pinta-alaltaan Brasilia!

        Palataan asiaan, josta kirjoitin?

        "Kuinka täällä on hoidettu nuo; "jossa ihmisoikeuksien tasa-arvosta on tuskin edes tietoa".?

        Onhan ne täällä kirjattu "kirjoihin ja kansiin", mutta toteutuuko ne mielestäsi hyvin?"

        Siihen et ruuneperi vastannut, kuka olisi seuraava Valtio, jolla olisi oikeus järjestää seuraavat Olympialaiset? Kuitenkin sinulla oli mielipide arvostella "melkein" Euroopan kokoista valtiota heidän politiikastaan ja varmasti tietämättä, että mitkä "lait" siellä hallitsee"??

        Entä, jos voittaja maaksi tulee Kiina, tai vaikka Filippiinit? Voiko niihin järjestää seuraavat kisat??? No, ei ainakaan Raisioon, koska Turku on vihollinen ja Tampere aiheuttaa sellaisen "mekkalan", että sitä ei ole Rio:ssa koettukaan!:)))

        ps.hymyä huuleen!


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Jaaha!

        Kas´näin maailma muuttuu Eskoseni, joten minä otan puheeni pois, mutta sitä et voi kieltää, että aika mahtava on pinta-alaltaan Brasilia!

        Palataan asiaan, josta kirjoitin?

        "Kuinka täällä on hoidettu nuo; "jossa ihmisoikeuksien tasa-arvosta on tuskin edes tietoa".?

        Onhan ne täällä kirjattu "kirjoihin ja kansiin", mutta toteutuuko ne mielestäsi hyvin?"

        Siihen et ruuneperi vastannut, kuka olisi seuraava Valtio, jolla olisi oikeus järjestää seuraavat Olympialaiset? Kuitenkin sinulla oli mielipide arvostella "melkein" Euroopan kokoista valtiota heidän politiikastaan ja varmasti tietämättä, että mitkä "lait" siellä hallitsee"??

        Entä, jos voittaja maaksi tulee Kiina, tai vaikka Filippiinit? Voiko niihin järjestää seuraavat kisat??? No, ei ainakaan Raisioon, koska Turku on vihollinen ja Tampere aiheuttaa sellaisen "mekkalan", että sitä ei ole Rio:ssa koettukaan!:)))

        ps.hymyä huuleen!

        Kuules lortti! Minä arvostelen koko maailmaa ja huomautan Jumalaaekin jos pidän asioiden hoitoa puutteellisena tai huonona. Yleensä pidän! Vahinko, ettei tuota paikkaa silloin tällöin täytetä!


    • ruuneeri

      En ole itse vielä päättänyt minkä maan hyväksyn. Onhan Brasilia suuri ja rikaskin. Asioiden hoito on vaan niin tolkuttoman retuperällä. Korruptio kukkii mitä runsaimmin ja presidentitkin valitaan lahjottavuuspohjalta. Tietyt asiat luistaa rahavoitelulla, mutta kansa kärsii.

      Tokiohan liene jo valittu seuraavaksi. Saat seuraavan valita ihan nokkinesi!

    • senkinpukarit

      Taas tulitte siihen tappelemaan , husss painukaa hevon kuuseen.

      • Ei sinusta ainakaan ole korvaajaksi. Sinulta lentää huuli kuin spitaaliselta, meltä huumoripohjalta!

        Iloista velmuilua täällä tarvitaan, ei sinun huulenpalojasi!


      • 00x00
        Ruuneman kirjoitti:

        Ei sinusta ainakaan ole korvaajaksi. Sinulta lentää huuli kuin spitaaliselta, meltä huumoripohjalta!

        Iloista velmuilua täällä tarvitaan, ei sinun huulenpalojasi!

        Mistähän syystä Ruunemanni noin rumaa kieltä täällä harrastaa? Spitaalinen,...ei todeksi meinaa uskoa.


    • pahaoli

      Ihmettelen minäkin ruunen inhottavaa iskua, koska ihan aiheellinen tuo kehotus olla tappelematta kristiinan kanssa.

      • anti.olla

        Niin, taisi lätkäistä pahimmalla keksimällään tavalla arvostelijansa, ja suojella hevospeliään haluamallaan tavalla.
        Uhmaa Jumalat ja ihmiset itseriittoisuudessaan.


    • voivoiiii

      Ruune nykyisin oikeestaan ainut urospuolinen yleispuolella kirjoittava palstalla, kahvipirtin pilttuun suojissa pari pappaa. Siksi kai ruune saa anteeksi kaikki ilkeytensä, kun antaa välillä huomiota näille huomionkipeille mummuille. Joku oikein tulkkaa ja selittää parhain päin kaikki ruunen aivopierut.

      • Tuo anti.olla on kyllä minun sini-sirkun kirjoittama, joten kyllä sanon mielipiteeni kun ylitetään "normaali" käytös!
        Tiedän ennestään, ettei Ruuneen päde mitkään säännöt kun on uhmassaan, mutta täytyy voida paheksua noin karkeaa ilkeyttä?


      • PS. Eihän se kiukku minuun kohdistunut, luin vaan palstaa huilattuani, mutta kauhistuin kyllä!


    • Huulenheitto on hymyssä suin esitettyä sanailua.

      Jos joku lähtee pahantahtoisesti moittimaan, voi sitä sanoa vaikka spitaaliseksi huulenheitoksi,njossa huulenpalat, noin kuvaannollisesti, lentävät.

      • jakolasku

        Ei kovin hurttia huumoria, Ruune. Aika pahasti ja sivistymättömästi kirjoitettu. Olet vaatimassa palstalle tasoa ja itse alitat riman. Mikä sua vaivaa?


    • Hyväjakolasku

      Hyvä jakolasku , olet lahjomaton etkä pokkuroi palstan päällepäsmäreitä.

    • Nämä ovat niitä ihania viestejä, joissa niin mielellään ryvetään.

      Kunnon viesteilyt ovat täysin toisarvoisia, niinhän. Kohta palsta saavuttaa sen tilan, jossa viha on laskeutunut palstalle, eikä kukaan keskustele.

      Huomaattehan kuinka suosittu on tuo lahjomaton jakolasku, hänhän ylittää täydellisyyden muutamalla sanalla.

      • jakolasku

        Ruune en ollenkaan kaipaa suosimista mutta kummallinen sinä oot. Aloitit keskustelun ja kun joku vastaa aloitukseesi heti aloitat syrjinnän. Tutuille mielistelet vieraammat saa paskaa niskaansa.
        Sinä se Ruune usein aloitat vihan kylvämisen.
        Ja mitähän ne kunnon viestittelyt on?

        Sinähän se täydellinen oot kun aina löydät hyvin kirjoittavat.


    • Kurasaapas

      Miksi pitää kaikesta löytää aina vain huonot puolet?
      Jokaisella maalla ja kansalla tavat ja tottumukset eikä niistä ole helppo luopua, kuten ei suomalainenkaan jätä saunaa ja puukkoa, eikä mekään olla niin viimisen päälle filmaattisia, vaan olympialaiset saatiin mekin järjestää onnistuneesti 1952.
      Kansojen kanssakäymiset edistää mielestäni kehitystä ja 'viisastutaan' jo vihdoin ollaan sentään kohtalaisen nuori kansa täällä pohjoisnavan tuntumassa, annetaan toisten kehittyä kuten 'itsekin' kun totumme opimme toistemme tapoja, arvostetaan toisia niin meitäkin arvostetaan.
      Ei se että täällä *tiedetään* jotain jossain muuallakin on tietoa ja taitoa varmasti sama määrä, kehitytään ja annetaan arvo toisillekin.

    • Kurasaappaan positiivista ajatusta minäkin komppaan, ei ole mukavaa lukea vihaan viittavia viestejä, joita ei edes ymmärrä?

      Ei minusta edellytä vihaa, jos on erimieltä asioista, käsityskyvystäkin voi joskus johtua. Liian voimakkaita olisi tunteet kanssakirjoittajia kohtaan jos vallan vihaisi! Naurattaa jo ajatuskin, mukavia hetkiä kun monesti saa kokea lukiessa.

      Onhan palstalla lupa ilmentää ajatuksia jotka ei kaikkia voi miellyttää, onhan meitä eri herkkyyksillä varustettuja.

      Naisten pariuimahyppyjä seurasin nyt aamulla hetken ihaillen, kun taisin vielä nukahtaakin :D nojatuolissani.
      Hauskan iloista päivää ilman röyhkeyksiä!

    • Arvokas vai arvoton, lukee tuossa silmieni edessä:D
      Maa missä samban ja bossanovan iloiset rytmit soivat notkeiden tanssijoiden ollessa silmänilona karnevaaleissa!
      Maa missä portugalin lisäksi puhutaan 200 eri intiaanikielellä, tuntuu tosi rikkaalta kulttuuriarvoiltaan! Peruja on sekä Afrikasta että Euroopasta esi-isien mukanaan tuomia, viehättävässä runsaudessa.

      Entäs talous, Brasilialla riittää tuottaa lihaa ympäri maailman Suomeenkin asti, maataloustuotteissa samoin. Koillisosan sisämaan kuivuus ei tosin ole otollinen maanviljelykselle. Sinne pyritäänkin sijoittamaan teollisuutta juuri sen vuoksi. Vehmaat rannikkoseudut on tuon valtavan maan parhaita viljelysmaita.

      Mineraalien tuottajana Brasilia on maailman suurin, ja siellä tuo luonnon monimuotoisuus ja upeat vesiputoukset ja joet, lisäävät jatkuvaa turistimatkailua.
      Hallinnollisesti ei noin valtavan suuria maita ole helppo yhtenäistää,..systeemit syntyy kuin jäänteinä korruptioissakin, eikä Brasilia ole lainkaan ainoa maa.
      Hurmaava Brasilia kuitenkin ihmismassoineen 😍

      • Upea kirjoitus sinulta sini-sirkku. Noin minäkin olisin halunnut vastata tuohon "Arvokas vai arvoton" aloitukseen, mutta kaikki meni muka tappeluksi ja "kanankynimiseksi".:))

        Olenhan minä ollut täällä silloinkin, kun tämä "eräs ystävämme" hehkuttaa sitä Surfia, mutta siellä oli lapsenikin töissä, pyytäen jopa opastusta minulta, että mitä "vanhat mummot" ymmärtää näistä haku`jutuista ja kuinka helpoksi se olisi tehtävä? Kielitaitoisena, erinomainen englanti (koulukieli ruotsi!:))) hän oli tutustumassa ulkomaalaisiin sivustoihin, hakien vinkkejä, kuinkam Surf olisi samanveroinen.

        Kieltämättä joskus on vain mukamas pakko oikoa noita minun mielestä "vääriä" mielipiteitä ja usein se kohdistuu "ruunemaniin, ehkä senkin vuoksi, koska hän on olevinaan aina oikeassa?:) Mutta, ehdottomasti minä en ole ainoa, joka ruunea "kurmuuttaa", koska johtuiskohan minun asenne siitäkin, että mieheni on ruunen ikäinen ja olevinaan "yhtä viisas" ja hänelle olen niin tottunut kyseenalaistamaan hänen "tietonsa", joskus jopa ollut ihan oikeassa!:))

        Sinunkin kirjoituksen käsitin väärin, joten anteeksi. Tämä on nyt sellaista seli, seli juttua, mutta että olisin Anlis-Seku. j.ne, niin en ole aviossa "kapun" kanssa, vaikka aviossa olenkin ja "Herran Siunaustakaan" minulta on turha odottaa.

        Tietenkin minulla on ollut useitakin rek. nikkejä, sillä olenhan mestari tuhomaan koneenikin ja unohtamaan salasanani, kuten Anlis:kin kirjoitti omastaan. Eniten harmittaa kun tuhosin s-postini, kun yritin vaihtaa nikkiäni.

        Mitä haluatte minusta tietää, niin kerron sen kyllä rehellisesti. Mikään noista entisistä nikeistä en kuitenkaan ole. Aina olen luonut uuden, mikäli en ole "puskassa"!:)))


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Upea kirjoitus sinulta sini-sirkku. Noin minäkin olisin halunnut vastata tuohon "Arvokas vai arvoton" aloitukseen, mutta kaikki meni muka tappeluksi ja "kanankynimiseksi".:))

        Olenhan minä ollut täällä silloinkin, kun tämä "eräs ystävämme" hehkuttaa sitä Surfia, mutta siellä oli lapsenikin töissä, pyytäen jopa opastusta minulta, että mitä "vanhat mummot" ymmärtää näistä haku`jutuista ja kuinka helpoksi se olisi tehtävä? Kielitaitoisena, erinomainen englanti (koulukieli ruotsi!:))) hän oli tutustumassa ulkomaalaisiin sivustoihin, hakien vinkkejä, kuinkam Surf olisi samanveroinen.

        Kieltämättä joskus on vain mukamas pakko oikoa noita minun mielestä "vääriä" mielipiteitä ja usein se kohdistuu "ruunemaniin, ehkä senkin vuoksi, koska hän on olevinaan aina oikeassa?:) Mutta, ehdottomasti minä en ole ainoa, joka ruunea "kurmuuttaa", koska johtuiskohan minun asenne siitäkin, että mieheni on ruunen ikäinen ja olevinaan "yhtä viisas" ja hänelle olen niin tottunut kyseenalaistamaan hänen "tietonsa", joskus jopa ollut ihan oikeassa!:))

        Sinunkin kirjoituksen käsitin väärin, joten anteeksi. Tämä on nyt sellaista seli, seli juttua, mutta että olisin Anlis-Seku. j.ne, niin en ole aviossa "kapun" kanssa, vaikka aviossa olenkin ja "Herran Siunaustakaan" minulta on turha odottaa.

        Tietenkin minulla on ollut useitakin rek. nikkejä, sillä olenhan mestari tuhomaan koneenikin ja unohtamaan salasanani, kuten Anlis:kin kirjoitti omastaan. Eniten harmittaa kun tuhosin s-postini, kun yritin vaihtaa nikkiäni.

        Mitä haluatte minusta tietää, niin kerron sen kyllä rehellisesti. Mikään noista entisistä nikeistä en kuitenkaan ole. Aina olen luonut uuden, mikäli en ole "puskassa"!:)))

        Puolustat paikkaasi hyvin Kristiina 23, niin kuuluu jo nykynaisen tehdäkin :D
        Itse olen pitkään ollut ns. kiltti tyttö, mutta antanut kyllä ymmärtää jos on menty yli rajan.

        Arvostan rehellisyyttä ihmisten välillä, enkä voi kieltää, etteikö Ruunman oli pyrkinyt rehellisyyteen kanssani.

        Jokaisella meistä on itseämme miellyttävä tapa, millä keskustelemme vastakkaisen sukupuolen kanssa. Se jos mikään karsii pois koko liudan niitä, joita emme ymmärrä:D
        Ja hyvä niin.

        On syytä minusta antaa tilaisuus heille, jotka jostakin syystä osoittavat kiinnostusta oikealla tavalla meihin, miks'emme voisi rikastuttaa toisiamme henkisesti, ja saada iloakin kanssakäymisestä täällä ajatustenvaihtoelämässä??


      • miks'emme voisi rikastuttaa toisiamme henkisesti, ja saada iloakin kanssakäymisestä täällä ajatustenvaihtoelämässä??

        Taas uskomaton mielipide, joka sopii minuun, koska olen työni tehnyt kirjanpitäjänä ja talousalan ammattilaisena, niin siinä ei kotitöiden ja sen "elämän" kanssa ehtinyt paljon muuta, siis tutustua maailman kirjallisuuteen, jota nyt aijon paikkailla.

        Toki elämän "pikkusiivuista" tuli minullekkin tietoa ajan`mittaan ja mieheni kanssa niistä usein kinasteltiinkin, mutta minulla olikin Iso Tietosanakirja, josta joskus tarkastin hänen tietonsa, kun hän oli mukamas aina oikeassa? Ei ollut. Sitten vain naureskeli, että jos toinen ei tiedä ja kysyy, niin hän voi sanoa mitä hyvänsä?

        Olisiko tuokin sitä ruunen "nokittelua", koska häntä on niin kiva ärsyttää!:DDD


      • Niin, tuttuahan tuo minullekin on joistakin maskuliineistä :D))) Vuosituhanten perimä nääs. Ajattele noita lähi-idän naisia joskus tv:ssä, jotka vinkuvat vain yhtäjaksoista ulinaa protestiksi..

        Jotenkin tulee tunne, Paavalin vanhoillisuudesta:nainen vaietkoon seurakunnassa, jos sitä luokkaa olivat silloin.

        Hyvä on kyseenalaistaa joitakin vanhoja fraaseja, minä otin ja läksin maajussin luota, kun ei muu auttanut. Pystyyhän mieskin tekemään elämän helvetiksi itsepäisyydessään, jos koville ottaa luopua isiltä opituista tavoista alistaa,..varsinkin maaseudulla.

        No, on maltillisia ja viisaita vaimojakin, mutta olen joiltakin kuullut, ettei ole ollut paikkaa minne mennä.
        Mitäpä noista enää omalla kohdallani, tein minkä voin kohentaakseni oloja siellä.
        Tuli salaojitettua ja suihkut hankittua, ja onneksi ex-mies sittemmin voitti lotossa, että pärjää nyt pienellä eläkkeellään.


    • kiinnostavaaa

      Jännittäviä avioliittoja sinulla ss, eikö se eka liitto ollut jo teininä ? Viimeisin oli kuuluisa taiteilija. Miten siihen alistavaan maajusiin oikein haksahdit ?

      • Kovin mielelläni en niitä aikoja siltä osin muistele, olin liian sinisilmäinen ja luottavainen, en ymmärtänyt milsi elämä muodostuu poikamiehelle, ja mitä jälkiä se voi jättää. Ehkä tuo luottavaisuuteni sittenkin oli hyvä hänen kannaltaan, ja vieläkin pitäessämme yhteyttä :D

        Niin, olin Sipoon Kunnan vanhusten kotiavustaja 7 vuoden ajan, ja tuleva anoppi kuului hoidokkeihini. No, maajussi oli pulassa sitouduttuaan syytinkiin, joihin ei riittänyt taito eikä energia hoitaa tuota vanhusta yksin. Ryhdyin rinnalleen vetämään tuota kuorma, anoppia opin toki kunnioittamaan työihmisenä, mutta12 lasta kaikkiaan,..huh huh,.. vaan koska ehkäisy oli syntiä!
        Voihan yksinkertaisuus.

        16 vuotta olin emäntänä tilalla, se riitti osaltani ymmärtämään miten ruokaa pelloista tuotetaan.

        Hyvät on välit ex-mieheen tänä päivänä, molemmin puolin olemme oppineet tajuamaan mitä yksinäinen elämä maajussilta on vaatinut.
        Paluuta en voi ajatellakaan, vaikea on edes mennä käymään, niin omituiseksi muodostui hänen poikamieselämänsä ennen minua.

        Nyt on hyvä siltä osin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3682
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      100
      1462
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1348
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe