Hei apua opiskeluun

Moi! Peruskoulun jälkeen haaveeni oli päästä pienläinhoitajaksi en päässyt. Kävin kokki puolen mutta ei ole kyllä mun juttu ja töitä olen koko kesän hakenut. Nyt pääsisin tähän kouluun mutta ongelma on se että täytyykö ottaa taas lisää opintolainaa että pystyy elämään. Saisiko työkkäristä apua tai jotain pliis auttakaa tyhmää....

4

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esf

En usko, että työkkäri lähtee tukemaan (työttömyyskorvauksella) opiskelua, kun sinulla jo ammatti on etkä nyt ainakaan tässä esitä mitään perusteita sille, miksi et voisi kuitenkin työskennellä kokkina. "En tahdo" ei ole oikein pätevä syy. Työtön olet ollut ilmeisesti kuitenkin vasta vähän aikaa.

Kannattaa huomioida tässä se, että kun olet vanhempi, tuetkin saattavat olla erisuuruiset. Työn tekeminen opintojen ohella on tietysti yksi vaihtoehto.

• Ei täällä pikku kaupungissa oo mitään töitä. Ja kokki ala noh.. Suoraan sanottuna en mä osaa tehdä ruokaa kunnolla. Peruskoulun kävin erityiskoulussa. Ja amiksen normaali puolella mutta kaikki helpotettuina eli oli hojks. Ja koulukiusattiin amiksessa aika pahasti. Keittiö ala on hirmu vaikee koska en osaa laskea määriä kunnolla. Koska matikka tosi heikkoa. Myös tosi hidas oppimaan ja tarvii tukee ja melkein koko ajan jonkun viereen että osaa tehdä jotain. Omatoiminen työskentely on vähän haastavaa..

• tätämieltä

Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.

Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan.

• tätämieltä kirjoitti:

Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.

Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan.

Jaa vaikka tossa mun 4-vuotias koira on elämänsä kunnossa. Ja kaksi hamsteriakin omistan. Ja lehmää osaan lypsää. Ja kaneja ja liskoja olen käsitelly. Mutta kun teen ruokaa tässä yksi päivä niin perunamuusista tuli liisteriä ym. Ja makaroonit melkein poltin pohjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      138
      3140
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2180
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2137
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      68
      1856
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1672
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1556
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      9
      1233
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1123
    9. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1085
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      80
      1031
    Aihe