Hei apua opiskeluun

Moi! Peruskoulun jälkeen haaveeni oli päästä pienläinhoitajaksi en päässyt. Kävin kokki puolen mutta ei ole kyllä mun juttu ja töitä olen koko kesän hakenut. Nyt pääsisin tähän kouluun mutta ongelma on se että täytyykö ottaa taas lisää opintolainaa että pystyy elämään. Saisiko työkkäristä apua tai jotain pliis auttakaa tyhmää....

4

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esf

En usko, että työkkäri lähtee tukemaan (työttömyyskorvauksella) opiskelua, kun sinulla jo ammatti on etkä nyt ainakaan tässä esitä mitään perusteita sille, miksi et voisi kuitenkin työskennellä kokkina. "En tahdo" ei ole oikein pätevä syy. Työtön olet ollut ilmeisesti kuitenkin vasta vähän aikaa.

Kannattaa huomioida tässä se, että kun olet vanhempi, tuetkin saattavat olla erisuuruiset. Työn tekeminen opintojen ohella on tietysti yksi vaihtoehto.

• Ei täällä pikku kaupungissa oo mitään töitä. Ja kokki ala noh.. Suoraan sanottuna en mä osaa tehdä ruokaa kunnolla. Peruskoulun kävin erityiskoulussa. Ja amiksen normaali puolella mutta kaikki helpotettuina eli oli hojks. Ja koulukiusattiin amiksessa aika pahasti. Keittiö ala on hirmu vaikee koska en osaa laskea määriä kunnolla. Koska matikka tosi heikkoa. Myös tosi hidas oppimaan ja tarvii tukee ja melkein koko ajan jonkun viereen että osaa tehdä jotain. Omatoiminen työskentely on vähän haastavaa..

• tätämieltä

Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.

Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan.

• tätämieltä kirjoitti:

Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.

Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan.

Jaa vaikka tossa mun 4-vuotias koira on elämänsä kunnossa. Ja kaksi hamsteriakin omistan. Ja lehmää osaan lypsää. Ja kaneja ja liskoja olen käsitelly. Mutta kun teen ruokaa tässä yksi päivä niin perunamuusista tuli liisteriä ym. Ja makaroonit melkein poltin pohjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      630
      2408
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1187
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1138
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      10
      1036
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      935
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      885
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      93
      795
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      673
    Aihe