Moi! Peruskoulun jälkeen haaveeni oli päästä pienläinhoitajaksi en päässyt. Kävin kokki puolen mutta ei ole kyllä mun juttu ja töitä olen koko kesän hakenut. Nyt pääsisin tähän kouluun mutta ongelma on se että täytyykö ottaa taas lisää opintolainaa että pystyy elämään. Saisiko työkkäristä apua tai jotain pliis auttakaa tyhmää....
Hei apua opiskeluun
4
245
Vastaukset
- esf
En usko, että työkkäri lähtee tukemaan (työttömyyskorvauksella) opiskelua, kun sinulla jo ammatti on etkä nyt ainakaan tässä esitä mitään perusteita sille, miksi et voisi kuitenkin työskennellä kokkina. "En tahdo" ei ole oikein pätevä syy. Työtön olet ollut ilmeisesti kuitenkin vasta vähän aikaa.
Kannattaa huomioida tässä se, että kun olet vanhempi, tuetkin saattavat olla erisuuruiset. Työn tekeminen opintojen ohella on tietysti yksi vaihtoehto. Ei täällä pikku kaupungissa oo mitään töitä. Ja kokki ala noh.. Suoraan sanottuna en mä osaa tehdä ruokaa kunnolla. Peruskoulun kävin erityiskoulussa. Ja amiksen normaali puolella mutta kaikki helpotettuina eli oli hojks. Ja koulukiusattiin amiksessa aika pahasti. Keittiö ala on hirmu vaikee koska en osaa laskea määriä kunnolla. Koska matikka tosi heikkoa. Myös tosi hidas oppimaan ja tarvii tukee ja melkein koko ajan jonkun viereen että osaa tehdä jotain. Omatoiminen työskentely on vähän haastavaa..
- tätämieltä
Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.
Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan. tätämieltä kirjoitti:
Eläintenhoitajaksi sinusta ei sitten ole sitäkään vähää. En uskaltaisi antaa lemmikkejäni käsiisi.
Yritä nyt huolehtia itsestäsi vaan parhaasi mukaan.Jaa vaikka tossa mun 4-vuotias koira on elämänsä kunnossa. Ja kaksi hamsteriakin omistan. Ja lehmää osaan lypsää. Ja kaneja ja liskoja olen käsitelly. Mutta kun teen ruokaa tässä yksi päivä niin perunamuusista tuli liisteriä ym. Ja makaroonit melkein poltin pohjaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029