Missä vaiheessa uskaltaa alkaa ostamaan vauvan tarvikkeita? Sängyt, vaunut, vaatteet yms. Olen ajatellut että ne pitäisi ostaa mahdollisimman varhain, kun ei kai sitä ison mahan kanssa jaksa lähteä kirppiksiä kiertelemään.
Milloin ostatte vauvan tarvikkeita?
9
9421
Vastaukset
- kiirehtiä.
Ehdit kyllä, onhan 40vkoa aikaa..
Odottaisin ainakin ensimmäiset 24vkoa ihan rauhassa, jotta tiedät vauvalla olevan paremmat mahdollisuudet selvitä jos syntyisi.
Mulla 30:s rv menossa ja vieläkin on paljon hankintoja tehtävä.. Ihan hyvin jaksaa vielä käveleskellä kaupoissa. :) - äippä84
meillä oli KAIKKI valmiina 12viikkoa ennen laskettua aikaa, oli se tosin aika turhauttavaa pitää kaikkia tavaroita kotona kun ei ollut vielä vauvaakaan.. jouduin jopa muutaman kerran pyyhimään pölyt hoitopöydän päältä. Me hankittiin kaikki siksi niin aikaisin kun minulle sanottiin polilla että vauva tulee aikaisempaa kun pitää koska minulla oli paljon ennakoivia supistuksia, no anyway tyttömme syntyi viikolla 40 5...
- eve
Ei kannata hätäillä. Ja olen mäkin paras sanomaan, kun kaikki on oikeestaan jo valmiina ja viikkoja nyt 32 :)
Luulen, et paras taktiikka on alkaa ostella pikkuhiljaa. Mä ostin kai ekan vauvapipon (!) joskus viikolla 16, sit vähitellen vaatteita lisää. Isoimmat hankinnat tehtiin 20-30-viikoilla (vaunut, kaukalo jne., lähinnä kyllä sukulaisilta). Vaatevaraston kasasin kuntoon vasta ku äitiyspakkaus oli tullu.
Musta ainaki ostelu on ollu niin kivaa, et nyt ihan harmittaa, kun kaikki on hankittu. Ei oo mitään tekemistä :) Tän takia musta kannattaa vähän säästellä sitä suurinta osteluintoa.
Totta kai vaavi voi syntyä aikasemmin tai loppuvaiheessa voi oma huono kunto estää shoppailun. Alussa vaavin kans pärjää kuitenki tosi vähällä (olettaisin, esikoista kun oottelen) ja kauppaan pääsee kyllä synnytyksen jälkeenki. Siis et jos turvaistuin on ostettu (et pääsee sairaalasta kotiin), ehkä vaunut ja tietty vähän kuteita, sillä pärjää ihan hyvin aluks. - pikku-y
Muutamia vaatteita on hankittu, hoitopöytä, vaunut, turvakaukalosta keskustellaan. Vk 24 menossa nyt. Tarvikkeita pikkuhiljaa, käytettynä valtaosa. Hommaillaan sitä mukaa kun vastaan tulee. Tosin muutto edessä kuun vaihteessa, eli olisi suotavaa odottaa sen yli, mutta kun ei malttais.... :)
- Huhtiäiti
Oon rv 26 .. ja vielä puuttuu pinnasänky ja rattaat, muuten alkaa kaikki olemaan jo hankittu..
- Kati
viikkoja on nyt 25 0 pinnasänky ja yhdistelmä vaunut on ostettu... sukulaisilta ja tutuilta oon saanut vaatteita...ei oo niitä itte tarvinnu ostaa...
- meillä..
Nyt menossa rv 31. Ostettiin syksyllä vaunut kun saatiin viimevuoden mallit halvemmalla. Turvakaukalo ja muuta ollaan saatu sukulaisilta. Nyt keväällä hankittiin pinnasänky ja hoitopöytä. Eli pikkuhiljaa... Vaatteita olen saanut paljon, sittenhän niitä tuli äippäpakkauksessa ja muutamia itse ostanut...
- Riina
Me ostetaan kaikki vasta rv35->.. Mutta ihan vaan sen takia kun meillä on muutto keväällä nyt edessä niin ei jaksa moneen kertaan kannella tavaroita:) Kyllä kaikkea jo kovasti katsellaan kaupasta ja säästetään vähän rahaa, rv20 nyt. Tosin ajattelin kyllä että jos tosi hyviä ja edullisia tavaroita/vaatteita kirpparilta/kaupoista nyt jo löytää niin sitten ostan kaappiin..
- rv 28
Jotain pientä vielä hankkimatta... Eli sänky on ollu jo jonkun aikaa (isin vanha sänky), vaunut käytiin varaamassa joulukuussa ja nyt viikolla käytiin hakemassa kotiin ku rahaa oli hetkellä vähän enemmän kuin odotettu ja siten ei tartte enää niihin säästellä...
Vaatteita on aika lailla... Sukulaisilta ku ei saanu mitään sillä kellään ei pieniä ole (viim 15 vuotta sitten!) Olen ostanut aika paljon kirpparilta mut uusiakin oon jo jonkun verran ostanut sellaisia vähän isompia... Nyt mennään jo siinä et alle 70 senttisiä ei tartte ostaa sit yhtään enempää...
No en oo yhtään yökkäriä/potkupukua/bodeja ostanut sitä kokoa kun niitä saa sielt äippäpakkauksesta vaan oon ostanut sellaisia collaripukuja eli ns näyttövaatetta hih =) ovat niin söpöjä!
Eli pari vaan ihan pientä vaatetta jotka menee heti alussa pieneks mut ettei lasta tartte heti hukuttaa ja sit loput on yli 60 senttisiä...
Turvakaukalon sain duunikaverilta lainaksi mut siinäpä taitaa olla kaikki tähän mennessä hankitut...
Viel pitäis ostaa amme mut ku en tiedä ostaisko jalallisen vaiko ihan pelkän ammeen... Hoitopöytää emme edes hanki vaan laitan pehmusteen pyykkikoneen päälle, pehmuste ei viel ostettu...
Vaippoja on pari pakettia varastossa (äiti toi).
Viel pitäis kylppäriin asentaa hylly johon vois vaipat ja rasvat laittaa käden ulottuville hoitopaikan yläpuolelle.
Liivejä en oo viel ostanu... Ei tiedä kokoa...
Ja sit vauvan hoitotarvikkeita vois tietty hommata jonkun verran... Tuleehan pakkauksessakin jotain mut loppuuhan ne jossain vaiheessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584