Vieläkö kesä yllättää?

Koulut.alkakoon

Tapahtuuko säässä mullistus ja iskee elokuun helteet?
Onhan ne tulleet ennenkin jopa SM tahdilla.
Pakko tulla tai mökkireissuni ei mene munasilleen. Pitää kiskoa välihousua väliin.
No, ei vaan, ihan sama, kesä ei ole ohi, on mielipiteeni.

49

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hytinäx1

Täällä tämä viikko syksyinen, huomennakin luvassa 12 ja sadetta koko päivän. Ensi viikolla jälleen auringonpaistetta ja lämmintä.

• Kesä on niin kauan kun läpötila pysyy 10. helteitä en kaipaakaan.

• kesi.vä

Eilen oli ihmeellinen sää. Kävin illansuussa meressä uimassa. Oli helteisen kosteaa, mutta tosi rivakoita tuulenpuuskia. Aallot löivät laiturille. Iltayöstä kuului ropsauttavan vettä.
      Lämpötila on nyt 22 ja tuulee. Hyvä sää mennä metsään jahka tässä 11 tunnin yöunien jälkeen virkistyy.
      Hyvää mökkireissua aloittajalle!

• Koulut.alkakoon

11 tunnin unet? Huh huh.
        Hyvät on huolettomuudet unilahjoina.
        Puolet vähemmän meikän lähes normaali.

• kesi.vä
        Koulut.alkakoon kirjoitti:

11 tunnin unet? Huh huh.
        Hyvät on huolettomuudet unilahjoina.
        Puolet vähemmän meikän lähes normaali.

Ei ole normaalin yön unimäärä 11 tuntia. Olin viime viikon reissussa ja en osaa nukkua vieraassa sängyssä. Univaje korjaantui kun pääsin omaan sänkyyni.
        Nyt 18 ja aurinko paistaa. Puoli tuntia sitten satoi vettä. Saadaan sieniä.

• Ilman kalsareita puree Hyttynen.
      Tuostahan piti keskustella?

H.

• Tässä iässä ei enää yllätä minkäänlainen kesä.

• Hyttystakkeja on, onko hyttyshousuja?

• mimmimum-..mi

Hirvikärpäsetkin jo vaanii saaliita ....on jo nähty kuulemma..

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Hirvikärpäsetkin jo vaanii saaliita ....on jo nähty kuulemma..

Minä en ole ikinä nähnyt yhtään hirvikärpästä, metsäluteita sen sijaan olen.

• 1eero

Esimmäiset hirvikärpäset tuli havaittua ja paarmakin puri kanttarellia kerätessä, mukava tuulinen kuitekin lämmin keli joten kesä jatkuu. Aamusella oli valkoposkihanhia yli 20 kipaletta rannassa paskomassa hyh hyh.

• mimmimum-..mi
        1eero kirjoitti:

Esimmäiset hirvikärpäset tuli havaittua ja paarmakin puri kanttarellia kerätessä, mukava tuulinen kuitekin lämmin keli joten kesä jatkuu. Aamusella oli valkoposkihanhia yli 20 kipaletta rannassa paskomassa hyh hyh.

Ikinä en ole vielä valkoposkihanhia nähnyt....mutta niistä on tullut aikamoinen riesa... ihmiset soittelee kaupungille vihaisia soittoja niiden likastamisista....ja pyytää niiden häätämistä...

• 1eero kirjoitti:

Mitä nää teet niistä kantarelleista?

• nautin.kesästä

Eilen oli hiuksissa ensimmäinen hirvikärpänen. Tänään tein kantarelleista kastiketta.

Viime vuoden elokuussa lämpeni puolen kuun jälkeen. Voi olla mahdollista että vielä on kesäisiä päiviä.
        Tänään on sadellut.

• eppu2
        nautin.kesästä kirjoitti:

Eilen oli hiuksissa ensimmäinen hirvikärpänen. Tänään tein kantarelleista kastiketta.

Viime vuoden elokuussa lämpeni puolen kuun jälkeen. Voi olla mahdollista että vielä on kesäisiä päiviä.
        Tänään on sadellut.

Tänään oli minulla tämän kesän ensimmäinen hirvikärpänen tukassa.
        Viime vuosina niitä ei ole kovin paljon ollut, verrattuna takavuosiin. Hirvien määrä on huomattavasti vähentynyt ainakin täällä.
        Hyttysiäkään ei näkynyt kuin pari.
        Naapurin pihan reunalla oli kantarelleja, kyllä hän ne taas varmaan syö, kun tulee.

• nautin.kesästä kirjoitti:

Tänään on sadellut.

Täälläkin on ruutannut joka välissä vettä taivaalta. Mutta lämpöä on liki 20 astetta. Elokuuhan on vielä kesäkuukausi, joskin illat alkavat hohkaa syksyä jo.

• Syysmoodi laitettu jo päälle. Ensi vuonna uusi kesä. Tervetuloa.

Mutta enne sitä tervetuloa pitkä ja lämmin syksy, sekä lumirikas talvi.

• Elä ny kun ei kesälomaakaan ole vielä pidetty :). Mut käyhän se kesälomasta pitkä ja lämmin syksyki,

• siilimuori4 kirjoitti:

Elä ny kun ei kesälomaakaan ole vielä pidetty :). Mut käyhän se kesälomasta pitkä ja lämmin syksyki,

Ei, kaikki kesälomat on peruttu. Perunannostolomaa vaan anomaan seuraavaksi 😊

• hmp.f kirjoitti:

Ei, kaikki kesälomat on peruttu. Perunannostolomaa vaan anomaan seuraavaksi 😊

Nii, minä kyllä aion pitää kahden viikon "äitisysloman" :D

• siilimuori4 kirjoitti:

Ennen vanhaan oli potunnostolomia.

• kesi.vä
        siilimuori4 kirjoitti:

Potunostoa mulla vaan :)

• siilimuori4 kirjoitti:

Sulla on pennunnostolomaa 😊 eiku siis pennunostolomaa 😄 hauska tää suomenkieli..

• kesi.vä kirjoitti:

Potunostoa mulla vaan :)

No niin mullaki. Meidän pottumaalla ei kasva mu kuin ketutus :).

• hmp.f kirjoitti:

Sulla on pennunnostolomaa 😊 eiku siis pennunostolomaa 😄 hauska tää suomenkieli..

Nii onki, molemmat, sekä pentuloma että kilei :).

• siilimuori4 kirjoitti:

Nii onki, molemmat, sekä pentuloma että kilei :).

SIIS kieli ;/

• kesi.vä
        hmp.f kirjoitti:

Ihana suomen kieli, hätäisenä lukijana joskus sattuu ja tapahtuu :)

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Eikös se lapsi kohta tule sijais äidiltä :)

• 1eero kirjoitti:

Eikös se lapsi kohta tule sijais äidiltä :)

Joo tulee, sellaiselta karvaiselta, mutta adoptioäiditkin saa äitiysloman :D.

• siilimuori4 kirjoitti:

Joo tulee, sellaiselta karvaiselta, mutta adoptioäiditkin saa äitiysloman :D.

Nyt sillä meidän karvapallerolla on auennu silimät, näkee tämän maailman :D.

• kesi.vä
        siilimuori4 kirjoitti:

Nyt sillä meidän karvapallerolla on auennu silimät, näkee tämän maailman :D.

Voi että, mulle iski "karvavauvakuume", mutta järki sanoo; ei nyt, ei vielä.
        Onnea tästäkin vauvasta siilimuorille :)

• kesi.vä kirjoitti:

Voi että, mulle iski "karvavauvakuume", mutta järki sanoo; ei nyt, ei vielä.
        Onnea tästäkin vauvasta siilimuorille :)

Voi kiitos. Meille syntyikin tässä heinäkuussa kaksi vauvelia :).

Minäkin aikani siirsin ja siirsin ja siirsin tuota koiravauvan hankintaa mutta sitten huomasinkin että aika voi loppua kesken. Jos jotain haluaa, pitää toimia nyt eikä sitten kun.........................

• eppu2

Pojalla on uusi karvavauva, se on 8kk ikäinen ja ison kokoinen jo, kun se on bernhandilainen.
        Kaunis on päivä 15 tällä hetkellä. Eilen kävin saunasta päin uimassakin.
        Metsä täynnä mustikoita ja puolukoitakin näyttää tulevan ennätysmäärä.
        Minun kesäni loppuu yleensä lokakuun puolessa välissä.

• eppu2 kirjoitti:

Pojalla on uusi karvavauva, se on 8kk ikäinen ja ison kokoinen jo, kun se on bernhandilainen.
        Kaunis on päivä 15 tällä hetkellä. Eilen kävin saunasta päin uimassakin.
        Metsä täynnä mustikoita ja puolukoitakin näyttää tulevan ennätysmäärä.
        Minun kesäni loppuu yleensä lokakuun puolessa välissä.

Hauskaa nähdä samanikäiset kääpiökoiravauva ja bernhardilainen rinnakkain. Iso kokoero vaikka pentuja molemmat :).

Vielä on kesää jäljellä <3

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Hauskaa nähdä samanikäiset kääpiökoiravauva ja bernhardilainen rinnakkain. Iso kokoero vaikka pentuja molemmat :).

Vielä on kesää jäljellä <3

Hellan lettas sentään, lapsesi aukaisi silmänsä ja näki päivänvalon joo joo kun ensimäisen kerran lähestyt häntä lähesty varovasti ettei vaaveli säikähdä tulevaa äitiä, sanot leperrellen tuuteli tuu minähän tässä sinun mami, ei maailma ole niin paha miltä näyttää.

• 1eero kirjoitti:

Hellan lettas sentään, lapsesi aukaisi silmänsä ja näki päivänvalon joo joo kun ensimäisen kerran lähestyt häntä lähesty varovasti ettei vaaveli säikähdä tulevaa äitiä, sanot leperrellen tuuteli tuu minähän tässä sinun mami, ei maailma ole niin paha miltä näyttää.

Nii. Aattele se karvapallero näkee nyt tämän lavean maailman. Ensin emon, sisarukset, pentulaatikon ja sitten kun takajalat löytyy, pääsee katselemaan hieman ympäristöönkin :D.

Ossaan minä varmasti lähestyä oikein, siis sillain et pentu lähestyy minua :D.

• siilimuori4 kirjoitti:

Nii. Aattele se karvapallero näkee nyt tämän lavean maailman. Ensin emon, sisarukset, pentulaatikon ja sitten kun takajalat löytyy, pääsee katselemaan hieman ympäristöönkin :D.

Ossaan minä varmasti lähestyä oikein, siis sillain et pentu lähestyy minua :D.

Vietkö "hänet" aikanaan katsomaan miten muissa eläin-tarhoissa eläimillä menee?

H.

• hunksz kirjoitti:

Vietkö "hänet" aikanaan katsomaan miten muissa eläin-tarhoissa eläimillä menee?

H.

Ihanaa kun "hänettelet", osoittaa että asetat häneen oikeaan arvoon :).
        Tottakai vien. Alooitamma pentupaamisista viidentoista viikon iässä. Sitä ennen saa tutustua lähipiirin toiseen koiruuteen.

• siilimuori4 kirjoitti:

Ihanaa kun "hänettelet", osoittaa että asetat häneen oikeaan arvoon :).
        Tottakai vien. Alooitamma pentupaamisista viidentoista viikon iässä. Sitä ennen saa tutustua lähipiirin toiseen koiruuteen.

Pentupaaminen? Pentutapaaminen siis.

• Heikunkeikku

Täälä Vaasassa saa kivan kampauksen, kun käy pyörähtämässä ulkona. 16m/s hyväilevä tuuli lähdetyttää melkein meikitkin naamasta:) Saareen en voisi kuvitellakaan meneväni, vaikka en ole mikään mamis-tyyppi, mitä tulee aaltojen paiskomisista veneen syrjää vasten. Toki riippuu veneen koosta, miten paiskonta vaikuttaa.
      Vielä ei ole kukaan ison veneen omistajaa ollut tyrkyllä mulle, joten olen joutunut tyytymään omaan pienempää veneeseen. No kyllä silläkin ihan kivasti huitelee, lastuna laineilla.
      Rehellisesti sanottuna, niin kaikki ilmat kelpaavat. Pukeudun ilmojen mukaan ja aina sisälämpötila (vaatteitten) on jokseenkin vakio. Vilu ei yllätä. Talvellakin ne kahvit juon ulkona michelin ukkona, että miksen sitä nyt tähän vuodenaikaan tarkenisi.
      Nyt on 20 astetta lämmintä, aurinko nauraa koko suullaan. Tuuli vie liiat kuumuudet veks, että hyvin minulla pyyhkii.
      Kun oli oikein kovat helteet, niin se pikkusen pisti vihaksi. Onneksi löysin aina sopivasti varjoisia paikkoja. Olen varjoisten paikkojen hiipijä. Sieltä on sitten mukava aurinkoa katsella. Ja pikkusen irvistellä, että hahaaa, etpäs saa muhun iskettyä kesakoita naamaan.

• Eilen oli ihana lämmen kesäpäivä, touhua riitti aamusta iltaan. Esikoinen ja miniä vuokrasivat SUP-laudat ja minä pääsin myös vesille. Tunne oli mahtava kun nousin lautalla pystyyn ja aloin melomaan. Ensin varovasti, mutta kun huomasin pystyväni pitämään tasapainon rentouduin ja nautin uuden jutskan oppimisesta. Päivä oli kaunis, tuuli lievästi, iltaa kohti tuuli hieman yltyi, mutta ei pahaksi, nuoret kävivät moottoriveneellä saaressa makkaranpaistossa. Minä ja Petze istuimme iltaa laiturilla ja lämmitimme saunan. Illat ovat suloisen pehmeitä, voi sytyttää kynttilöitä ne luovat tunnelmaa.

Huomenna nuoret lähtevät, voi tulla syksyinen olo ja ikävä.

• Hienoa että rohkenit sup-laudalle nousta.
        Minä voisin kokeilla tuossa joella, olisi ranta molemmin puolin lähellä.

Meidän lapset lähtivät eilen, hirmuinen ikävä on.

• Ancelina kirjoitti:

Hienoa että rohkenit sup-laudalle nousta.
        Minä voisin kokeilla tuossa joella, olisi ranta molemmin puolin lähellä.

Meidän lapset lähtivät eilen, hirmuinen ikävä on.

Olen utelias ja haluan kokeilella kaikenlaista uutta. Elävien ostereiden syönti Hollannissa oli ruokakokeilu, jonka jälkeen tunsin samanlaista hiukeaa onnellisuutta onnistuessani kokeilemaan omia rajojani. Ulkomailla pyrin syämään paikallisia erikoisuuksia vaikka ruoan ulkonäkö ei välttämättä tuo vettä kielelle.

Ajattelinkin, että ehkä voisin vuokrata itselle vielä tänä kesänä SUP-laudan. Taidon lisääntyessä voisin meloa hieman kauemmaksi järvelle, nythän harjoittelin rannan tuntumassa. Nuoret kiersivät läheisen saaren ympäri, vaikka ei hekään olleet lajiin ennen tutustuneet. Kävivät eräänä iltana vuokrafirman esittelytilaisuudessa, jossa saivat kokeilla lautoja.

Itselle koein kokeilun haasteena. Nythän kirjoitellaan ikääntymisen tasapainon heikkenemisestä. Huomasin ilokseni, että se ei tuottanyt ongelmista.

Olen myös saanut kattavan koulutuksen tietotekniikan saloihin. Vein eilen mokkularähjän DNA.kauppaan ja sanoin irti sen sopimuksen. Nettailen älykännykän internet yhteyden välityksellä. Sen yhteys on huomattavasti nopeampi kuin vanha mokkulani.

On ihana pysyä ajan hermoilla. Onhan siitä etua kun on tehnyt lapset vanhemmalla iällä he pitävät minut ajatasalla ja tietoisena uusista tekniikan ja harrastusten koukeroista.

Tänä iltana kuopuskin tulee saunomaan. ; )

• Helteitä niin kaipaa, kunhan mukavan lämmintä olisi. Toki elokuun loppupuolella vielä helteitä voi tulla. Tässä vaiheessa kesää alkaa säistä riippumatta olla vähän jo haikea tunnelma, kun kesää jäljellä enää muutama viikko. Pitäisi ihan lailla säätää kesä pidemmäksi, 12 kuukautta kesää vuodessa olisi sopiva.

• eppu2

Tuossa mustikkametsästä tullessani kävin nyppäämässä muutaman herneenpalon ja sil
      mäilin muitakin kasviksia. Näyttää olevan 3 uuttakin kurpitsaa tuloillaan.
      Joten kyllä vaan kesää piisaa. Tuo 17 on ihan hyvä lämpötila.

• ent.siivoojaparka

Nähdäkseni kesä ei ole vielä ohi ollutkaan.
      Viikonlopuksi ja ensi viikoksi luvataan ainakin meille pariakymmentä astetta. Ihan kohtuulämmintä, ehkä liiankin.
      Sitten voi syyskuun lopulla tulla vähän syksyistäkin (jos tulee), mutta aina lokakuun 7. päivän tienoilla tulee kesä käväisemään takaisin. Täällä sitä sanotaan Brittsommar.

• kesi.vä

18 ja kesäsateen ansiosta päivään tein muutoksen ja kävin leffassa katsomassa "Kerro minulle jotain hyvää". Nyyyh!
      Mutta nyt paistaa aurinko :)

• Auton mittarissa oli 9 ihan sopiva nyt kotona 12,8--ulkona.

Ensi viikolla tulee lämpö.

• kesi.vä

Se tuli, se syksyn tuoksu ja usvahtava viima, kun laskettelin fillarilla alas meren rannalle iltauinnille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1581
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1001
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      912
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      886
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      770
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      766
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      341
      707
    9. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      706
    10. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      702
    Aihe