Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hääyön herkkukori

Ruut

Kaverini menee naimisiin maaliskuun lopussa ja olen hänen kaasonaan. Minä ja poikaystäväni päätimme, ettemme anna hääparille muita häälahjoja kuin jonkinlaisen herkku- / yllätyskorin hääyötä varten. Tämä jo siitäkin syystä, että uhraan aikalailla aikaani ja rahaakin heidän häävalmisteluihinsa.
Kuulostaako tämä huonolta ajatukselta?

Nyt kaipaisin myös vinkkejä siitä, mitä tällaiseen hääyöyllätykseen kannattaisi sisällyttää. Tarkoitus ei ole siis tehdä mitään jäynää parille, vaan jotain ihanaa, romanttista ja yllätyksellistäkin.
Kertokaahan siis vinkkejä ja ajatuksianne.
Kiitos.

16

9573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna

      Oikein uhraat aikaa ja rahaa.. siinäpä vasta kunniatehtävä kaasona olemisesta. Tuskin morsian on sinulta vaatinut ainakaan rahallisia uhrauksia ja jotta sinusta ei tule katkera sano hääparille suoraan, että haluat rahasi takaisin kaikesta ettei tarvitse mullistella selän takana tai keskustelupalstoilla. Paha mieli tuli morsiamen puolesta.

      Hääyön herkkukori kuulostaa ihanalta lahjalta! Olisiko hääpärin omilla nimillä ja vihkipäivämäärällä kaiverretut shamppanjalasit, shamppanjaa, juustoja, suolakeksejä, hedelmiä jne. hääparin mmieltymyksen mukaisia herkkuja hyvä ja kohtuullinen ehdotus kaasolle, joka uhraa rahaa peräti häälahjaankin.

      • Ruut

        A) Kyseessä on sanonta!
        B) Kyllä kaasona toimiminen todellakin on jonkinasteista oman ajan ja rahan uhraamista. Mutta toisin kuin ymmärsit, olen tehnyt sen ilolla mutta samalla myös koen, ettei minun enää kaiken tämän työn jälkeen tarvitse hankkia kallista häälahjaa. Ja morsian on kanssani samalla linjalla.
        Että kiitos vaan kommentistasi!


      • Ruut, edelleen
        Ruut kirjoitti:

        A) Kyseessä on sanonta!
        B) Kyllä kaasona toimiminen todellakin on jonkinasteista oman ajan ja rahan uhraamista. Mutta toisin kuin ymmärsit, olen tehnyt sen ilolla mutta samalla myös koen, ettei minun enää kaiken tämän työn jälkeen tarvitse hankkia kallista häälahjaa. Ja morsian on kanssani samalla linjalla.
        Että kiitos vaan kommentistasi!

        paha mieli tuli minullekin, sinun vastauksestasi.


      • Jenna
        Ruut, edelleen kirjoitti:

        paha mieli tuli minullekin, sinun vastauksestasi.

        Anteeksi! Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut pahoittaa mieltäsi vaan avata silmät. Ehkäpä sananvalintasi sai asian kuulostavan niin marttyyrin touhulta, mutta hyvä niin mikäli vilpittömin mielin autat morsianta.


      • laura

        Mielestäni Ruut ei kuulostanut ollenkaan katkeralta. Eivät katkerat kaasot käy täällä hakemassa kauniille ideoilleen tukea!


      • olin
        Jenna kirjoitti:

        Anteeksi! Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut pahoittaa mieltäsi vaan avata silmät. Ehkäpä sananvalintasi sai asian kuulostavan niin marttyyrin touhulta, mutta hyvä niin mikäli vilpittömin mielin autat morsianta.

        morsiamena viime kesänä ja yritin kyllä pitää huolta siitä, ettei kaaso joutuisi liian koville. Itse en ole kaasona koskaan ollut, mutta koska en ole mikään häähullu voin ymmärtää, että morsiamen vaatimukset joskus ovat liiallisia.


    • Kaaso

      Heippa!

      Minä hellin kaason ominaisuudessa morsiusparia hellimiskorilla, jossa oli mm kuohuviiniä, suklaata, kermavaahtoa, kylpyvaahtoa, pesupallo, tuoksukynttilöitä ja hierontaöljyä. Ei siis varsinainen herkkukori vaan tekemistä ja nauttimista hääyön ratoksi. Kovasti hääpari kiitteli!

      • pohdin vain

        Tuo herkku-/puuhakori kuulosti kyllä oikein herttaiselta. Mutta kun aloin asiaa enempi miettiä, niin ei kyllä tullut mieleen mihin noista osaa käyttäisin...

        Kuohuviini? Varmaan hääyötä viettämään päästessä voi olla illan alkoholiannos jo täynnä? Tai sitten ei, kukapa sen tietää... hulluin ajatus minusta on kuohuviinia aamuksi, niin kuin jotkut ehdottavat... yökyök =)

        Suklaata? Kermavaahtoa? Onko noita tarkoitus nauttia illalla vai aamulla? Miltä tarjoilualustalta? Vaikka kuinka yritän päästä mukaan tähän herkutteluhenkeen, voi olla että minulle maistuisi yöllä paremmin kunnon salaattivoileipä ja lasi vettä... sama pätee aamuun. Mutta ehkä olen kummallinen =)

        Muut listasta olivat loistavia ideoita! Kunhan morsiusparilla on amme käytössä.


      • maisa
        pohdin vain kirjoitti:

        Tuo herkku-/puuhakori kuulosti kyllä oikein herttaiselta. Mutta kun aloin asiaa enempi miettiä, niin ei kyllä tullut mieleen mihin noista osaa käyttäisin...

        Kuohuviini? Varmaan hääyötä viettämään päästessä voi olla illan alkoholiannos jo täynnä? Tai sitten ei, kukapa sen tietää... hulluin ajatus minusta on kuohuviinia aamuksi, niin kuin jotkut ehdottavat... yökyök =)

        Suklaata? Kermavaahtoa? Onko noita tarkoitus nauttia illalla vai aamulla? Miltä tarjoilualustalta? Vaikka kuinka yritän päästä mukaan tähän herkutteluhenkeen, voi olla että minulle maistuisi yöllä paremmin kunnon salaattivoileipä ja lasi vettä... sama pätee aamuun. Mutta ehkä olen kummallinen =)

        Muut listasta olivat loistavia ideoita! Kunhan morsiusparilla on amme käytössä.

        niin.. toisilla alkoholiannos voi olla jo saatu, mutta toisilla ei.. Nimittäin kaikissa häissähän ei nalkoholia nautita, sillä minusta on parempi, että häävieraat pääsevät selvinpääin ja kunnialla kotiin..Minusta se on myös hyvä idea, että hääparille pakataan hääruokia mukaan missä ikinä hääyönsä viettävätkää.. Ja kun on illalla syönyt kunnon ruokaa maistuvat suklaat ja kermavaahdot...=)


    • <=)

      Mielestäni herkkukori kuulostaa ihalata ajatukselta. Pieni vinkki, muista ottaa huomioon, että kaikki herkkukorin tuotteet ovat hyvin säilyviä =) Luin äskettäin eräältä keskustelupalstalta tilanteen, jossa anoppi oli ostanut pitsaa hääparille hääyöksi, jättänyt sen lämpimään päiväksi, ja morsian oli sitten oksentanut koko hääyönsä...

      Tuo uhraaminen on ihan totta, vaikka kaaso olisi kuinka vannoutunut tehtäväänsä. Useilla morsiammilla on hiukan vääristynyt mielikuva siitä, että kaaso (tai esim. sukulainen) olisi riemusta kiljuen makselemassa pieniä (joista kertyy yhteensä suuria) ostoksia häävalmisteluissa, ja käyttämässä mielin määrin aikaansa hääparin valmisteluihin.. Itsekin morsiammena kummastelen joidenkin morsiammien ajattelutapaa...

    • pohdin vain

      Edellämainittujen lisäksi:

      Buranaa. Pitkä päivä takana, iltasella tai viimeistään aamulla saattaa päässä jyskyttää alkoholinkäytöstä riippumatta.

      Hammasharjat. Ostakaan jotkut kivat hammasharjat, vaikka toiselle sininen ja toiselle punainen...

      Jotain suolaista koriin mukaan!! Siis jos kyseessä on hääyön selviytymispakkaus, niin siellä pitää olla jotain suolaista syötävää. Mutta jos tällaiset on aivan erikseen niin sitten voitte keskittyä pelkkään herkkukoriin.

      Kertakäyttökamera. Jos ei kamera sattunut mukaan, niin tuosta voi olla aamulla paljonkin iloa... kaverillani on suloisenherttainen kuva sulhasestaan hääaamuna, kun hän nukkuu pylly pystyssä hiukset niin sekaisin kuin mahdollista ja rusetti edelleen kaulassa =)

      Siinä muutama... Ja jos olet kaasona, muistuttele morsianta vaihtoalushousuista, meikinpoistoaineesta, kynsisaksista, hiusharjasta, tavallisesta hiuspompulasta (aamua varten) ja kaikesta muustakin "välttämättömästä". Voi olla ettei hääpäivän aamuna tule mietittyä niin pitkälle että älyää meikinpuhdistusaineen pakata siihen yökassiin.

      • Ruut

        Tuossa olikin hyviä ideoita ja ajatuksia. Kiitoksia kovasti!


    • Nuori Rouva :)

      .. hääyönä hotellissamme hotellin henkilökunnan puolesta odottamassa ihana herkkukori. Siinä oli pari pientä samppispulloa, pikkujuustoja, suklaanappirulla, erilaisia keksejä, suolakeksejä, viinirypäleitä jne.. Oli todella kiva yllätys ja mukava päästä syömään pikkusuolaista.

      Tuo sinun "uhrautuminen"..hmm, itselläni oli kaaso erikseen ja seremoniamestari hoiti melkein kaiken muun ja maksoimme oikeastaan kaiken itse(tai vanhemmat), emmekä laittaneet kaasoa makselemaan.. Mutta, jokainen tyylillään :)

    • nelli

      tein 1 1/2 vuotta sitten kaverilleni korin joka sisälsi ensiapuvälineistön, eli buranaa, närästyslääkettä yms. Olimme käyneet Elämän suola liikkeessä ja koriin oli löytynyt hierontaöljyä, tuoksukynttilöitä pari pikku aikuisten lelua, rakkauskirja, suklaakastiketta jne. Kumpikin hääparista todella tuttuja joten uskalsimme tehdä vähän tavallista rohkeamman vedon. Eli varojen, morsiusparin ja oman mielen mukaan rohkeutta ja mielikuvitusta mukaan. Koria ei nähnyt kukaan vieraista, yllätys oli jätetty hääyön viettopaikkaan. Tykkäsivät kovasti!

    • runis

      Hääyön herkkukoriin voisi laittaa
      Raamatusta ikuisen elämän Sanat -
      kauneinta mitä voi maan päällä olla :)

      " Tule, rakkaani, lähtekäämme maalle
      kyliin yöpykäämme.
      Käykäämme varhain viinitarhoihin
      katsomaan joko viiniköynös versoo
      ja ummut aukeavat
      joko kukkivat granaattipuut.
      Siellä annan sinulle rakkauteni.

      Pane minut sinetiksi sydämellesi
      sinetiksi käsivarrellesi.
      Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema
      tuima kuin tuonela on sen kiivaus
      sen hehku on tulen hehku
      on Herran liekki.

      Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa
      eivät virrat sitä tulvaansa upottaa."

      KV.7:11-13, 8:6-7

      • Nanna

        Pientä suolaista herkkukoriin: suolakeksejä, sipsejä tms tms. Hedelmät on hyvä idea ja ehdotonta on salmiakkikarkit jos vähänkää välittää! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe