Lisähaku amk

Tohtorisykerö88

Taitaa AMK menettää suosiotaan koko ajan enempi ja enempi.
Kun lisähakuja pitää järjestää, eli käytännössä sisään pääsee kuka vaan kaduntallaaja. En ole ikinä nähnyt että yliopistoon olisi lisähakua.
Ja vielä kun monissa kaupungeissa tehdään yhteistyötä ammattikoulujen kanssa niin morjens.Ja esivalintakoe, kuka vain voi tehdä sen sun puolesta. Kehtaako joku lukiolainen sanoa että meni amiskorkeaan!? 😀😀😀😀😀😀 ja tietääkö joku AMK-käyneen, että olisi oikeasti saanut maisterin töitä.

10

1563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön97

      Onko esimerkiksi sairaanhoitaja linjalle valituksi tuleminen helpompaa lisähaussa kuin normaalissa kevään haussa?

    • Roikote

      Lisähaku tarkoittaa että opiskelupaikkoja on jäänyt ylimääräiseksi!

    • Eeeiiiiiooollee

      Missä on tarjolla sos. Ja terv.alan lisähaku?

    • vaasankauppis

      Kyllähän Vaasan kauppakorkeakouluunkin voi hakea syksyn yhteishaussa. Tällöin ei ole pääsykoetta, vaan 20 opiskelijaa valitaan yo-todistuksen perusteella:D

      • Äölkio

        Syksyn yhteishaku on eri asia kuin lisähaku . Esim. Elokuun lisähaussa haettiin syksyllä alkaviin opintoihin. Syksyn lisähaku tähtää tammikuun aloituspaikkoihin


    • Nkikn

      Minä hain aikanaan lisähaussa pieneen amkiin. Eka vuoden jälkeen pääsin siirto opiskelijana ison kaupungin arkisin. Keväällä valmistuin

    • kaikkeesitäkuuleetaas

      On se kumma miten koville eräillä ottaa tuo AMK:n olemassaolo. En usko pätkääkään, että oikeat yliopisto-opiskelijat olisivat noin typeriä ja jälkeenjääneitä, että jaksaisivat päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen jollain Suomi24-palstalla availla uusia keskusteluja samasta vanhasta aiheesta; "AMK on pyllystä, häh häh hää". Tai mistäs sitä tietää toisaalta, sinnekin mahtuu kyllä kaikenlaista tallaajaa, huomattu on.

    • paskapomo

      Minäkään en tätä AMKin mollausta oikein käsitä. Koetaanko se niin kovana kolauksena akateemisille opiskelijoille vai missä mättää? Itseäni myös kummastuttaa se, kuinka esim. kauppislaiset nauraa tradenomiopiskelijoille, mutta hyvänen aika, kuinka niistä kt-ämmistä voi ikinä tulla mitään hienoja isoja pomoja, jos eivät osaa arvostaa alaisiaan tai heidän koulutuksia (esim. tradenomeja)...

    • Lälly

      Tradenomit ja merkonomit on nakkikioskilla tai Siwassa töissä. Tradenomi voi olla maito ja hevi vastaava ja laskea kassan. Merkonomille jää ovien laittaminen kiinni ja hyllyjen putsaus.

      • Pullo-Olli

        Unohdit merkonomien työnkuvasta pullonpalautusosaston.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2396
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      845
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      529
    Aihe