Tituleeraatteeko yamk käyneet itseänne maisteriksi??? Oikeesti kehtaatteko?
Yamk, oikeesti
14
259
Vastaukset
- tittelit.pois
No ei kai ne nyt niin tyhmiä ole!
Minä olen oikea maisteri, mutta en minäkään titteleitä käytä. - 10plusiiiii
Tekniikan puolen YAMK täällä ja töissä ulkomailla. Tituleeraan itseäni dippa-inssiksi ilman häpeän häivääkään. Tiedän etteivät ole sama asia mutta samapa tuo koska todennäköisyys jäädä asiasta kiinni on äärimmäisen pieni. Sinunlaisesi luuserit vaativat että kaikki hoidetaan "sääntöjen" mukaan samalla kun me "huijarit" kääritään massit taskustasi.
- ToinenIns.yamk
Todellakin, saa enemmän fyrkkaa. Todellisuudessa niillä papereilla ei ole asiantuntijatyössä niin väliä, vaan osaamisella.
- samasamasama
No sitähän ne on. Kuten asiaan vihkiytyneet tietää. Katso vaikka laista.
- maistjamaist
Ai mitä ovat? Maistereitako? Ei nyt sentään!
- Totuus7654
Tradenomi YAMK, voisi laittaa puheliluetteloon ammatiksi Kauppatieteiden maisteri.
- Kummastelen
Totuus7654 kirjoitti:
Tradenomi YAMK, voisi laittaa puheliluetteloon ammatiksi Kauppatieteiden maisteri.
Näinkö laissa sanotaan?
- Roskakuski-yamk
Eiköhän se ole tärkein, että Yamk tuo pätevyyden hakea ylemmän korkeakoulututkinnon vaativiin tehtäviin. Muuta virkaa en tutkinnolla kyllä näe. Ammattitaito tulee töitä tehdessä ja titteli töiden mukaan, sama mitä siinä tutkintotodistuksessa lukee, jota kukaan ei ole halunnut valmistumisen jälkeen nähdä.
Mieluummin otan kyllä itselleni vaikka tittelin roskakuski kuin työtön maisteri. - Mitenhyvin
Pääsee liikkumaan opinto-ohjelmasta toiseen tekniikassa, jos pääsee sisään.
- MasterofHealthCare
No siis ei tietenkään ... suomeksi se tutkinto on ylempi amk. Mutta jos puhutaan englantia, niin se on master. Aika paljonhan tuo ero kertoo suomalaisesta korkeakoulupolitiikasta :-) mutta näillä mennään.
- Päivitystä
Yamk:ssa on usein teema, joka on korkeatasoinen ja nostaa tasoa, voiko uusia rakennusmääräyksiä opiskella paremmin yliopistossa tutkimalla vai pänttäämällä niitä amkissa. Luulen, että pänttääjä on vahvoilla duunissa. Sitten ovat siilot, onko pakko jauhaa aina samaa. Uusille alueille hakeutuminen on tärkeämpää yhteiskunnallaisesti kuin syventävä perusamk:n hauki on kala-pulla. Di on parempi sivuaineen ansiosta, mutta löytyy jamikuloita, jotka eivät tahkoa samassa siilossa lopun ikäänsä.
- Keppanakuningas
Ei tituleeraa vaan kutsuvat x-insnööri yamk
- estonomiYAMK
Pelkistäen:
Insinööri YAMK on täysin sama kuin diplomi-insinööri.- restonomiyamk
Pelkistäen: Ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273563- 412399
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352228Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381439
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230- 131219
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451215