Miksi kannabis on laitonta?

kannabis_lailliseksi

Kuten me viisaammat tiedämme, kannabis on n. 2 700 kertaa vähähaittaisempaa (lue: terveellisempää) kuin alkoholi. Kuitenkin tuo luonnon kasvattama yrtti on kriminalisoitu, toisin kuin tappava liuotin, alkoholi, jota valmistetaan teollisesti.

Kaikki tietää alkoholin haitat ja hyödyt. Haittoja löytyy, ei hyötyjä. Alkoholista ei voi sanoa mitään positiivista. Alkoholi tappaa

Tupakka on myrkkyä, joka sisältää lukuisia määriä eri kemikaaleja, kuten syaniidia. Tupakkaakaan ei ole kriminalisoitu, vaikka terveyshaitat tiedetään. Tupakka tappaa.

Kannabis on yrtti, jossa ei ole mitään keinotekoisia "mausteita", kannabis on täysin terveellinen luonnontuote. Kannabis ei tapa, ei ole aiheuttanut yhtään todistettua kuolemaa. 50 kiloa kerta-annoksena kannabista saattaa aiheuttaa yliannostuksen oireita, mutta sekään ei tapa. Kuka nyt 50 kiloa kerralla nauttii?

Alkoholi ja tupakka tappaa, kannabis parantaa. Onko tuo nyt niin vaikea ymmärtää? Ilmeisesti on, kun päättäjät ja homekorvat uskovat edelleen 1900- luvun propagandaan.

Ei voi kun sääliä tietämättömiä ja niitä, jotka eivät edes halua ottaa asioista selvää. Oman tyhmyytensä tuovat esille.

Kukaan ei kuitenkaan uskalla nimellään perustella kannabiksen haittoja. Kannabiksen puolustajia nimellään löytyy maailmalta Barak Obamasta alkaen.

78

6237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfghgfd

      Usa; ssa alkoholin kieltolain loppumisen takia agentteja uhkasi jäädä työttömiksi. Keksittiin että kannabiksen voi kieltää. Näin alkoi idioottimainen kannabiksen kieltolaki. Aluksi sen sanottiin tekevän hulluksi. Sitten tuli porttiteoria ja kaasutetut apinat. Mailman monipuolisin kasvi jolla on käyttöä enemmän kuin millään muulla on laitonta. Aivan älyttömän typerää.

      • z554

        kuule sinä voit käyttää hamppua monipuolisesti ja laillisesti ilman että päihteenä käytät mutta päihteenä sinä sitä vaan haluat ja perustelet sen sillä kuinka monipuolinen se on hahaha ja kuvittelet olevasi fiisas tai jotenkin ovela. kyllä teidän huumehörhöjen tyhmyys on suurempaa kuin 50-luvulla syntyneiden kannabis vastustajien XD XD


      • yjthy3decfrw
        z554 kirjoitti:

        kuule sinä voit käyttää hamppua monipuolisesti ja laillisesti ilman että päihteenä käytät mutta päihteenä sinä sitä vaan haluat ja perustelet sen sillä kuinka monipuolinen se on hahaha ja kuvittelet olevasi fiisas tai jotenkin ovela. kyllä teidän huumehörhöjen tyhmyys on suurempaa kuin 50-luvulla syntyneiden kannabis vastustajien XD XD

        Aluksi käytin vain päihteenä. Sitten huomasin että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Tiedän että pitäisi käyttää tasaisemmin. Saatavuus on niin huonoa että se on ongelma. Kasvattaa en voi, se harmittaa. Tai no voin mutta riskit on niin älyttömät etten viitsi.

        Kokemusta mulla on polttelusta vuodesta 1989. Silloinkin olin 18 vuotias. Oikeat huumeet ei ole koskaan kiinostanut enkä ole niitä kokeillutkaan. Jätä sinäkin se haukkuminen vähemmälle ja anna pajauttelijoiden olla.

        Joillekkin se on tärkeää olla fiksu. Mä koitan olla mukava ja ainahan se ei onnistu. Kuka hitto on aina samanlainen? Kannabis on niin pikkujuttu että mitä siitä? Antaa palaa jos maistuu. Kaikista päihteistä siitä on vähiten haittaa.


      • Dyydyväinen
        yjthy3decfrw kirjoitti:

        Aluksi käytin vain päihteenä. Sitten huomasin että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Tiedän että pitäisi käyttää tasaisemmin. Saatavuus on niin huonoa että se on ongelma. Kasvattaa en voi, se harmittaa. Tai no voin mutta riskit on niin älyttömät etten viitsi.

        Kokemusta mulla on polttelusta vuodesta 1989. Silloinkin olin 18 vuotias. Oikeat huumeet ei ole koskaan kiinostanut enkä ole niitä kokeillutkaan. Jätä sinäkin se haukkuminen vähemmälle ja anna pajauttelijoiden olla.

        Joillekkin se on tärkeää olla fiksu. Mä koitan olla mukava ja ainahan se ei onnistu. Kuka hitto on aina samanlainen? Kannabis on niin pikkujuttu että mitä siitä? Antaa palaa jos maistuu. Kaikista päihteistä siitä on vähiten haittaa.

        Ei saatavuus ole huonoa. Vuorokaudessa saat postissa.


      • Spugeyy
        yjthy3decfrw kirjoitti:

        Aluksi käytin vain päihteenä. Sitten huomasin että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Tiedän että pitäisi käyttää tasaisemmin. Saatavuus on niin huonoa että se on ongelma. Kasvattaa en voi, se harmittaa. Tai no voin mutta riskit on niin älyttömät etten viitsi.

        Kokemusta mulla on polttelusta vuodesta 1989. Silloinkin olin 18 vuotias. Oikeat huumeet ei ole koskaan kiinostanut enkä ole niitä kokeillutkaan. Jätä sinäkin se haukkuminen vähemmälle ja anna pajauttelijoiden olla.

        Joillekkin se on tärkeää olla fiksu. Mä koitan olla mukava ja ainahan se ei onnistu. Kuka hitto on aina samanlainen? Kannabis on niin pikkujuttu että mitä siitä? Antaa palaa jos maistuu. Kaikista päihteistä siitä on vähiten haittaa.

        Joo. Unettomuuteen auttaa monet eri päihteet riittävästi käytettynä. Nitkut aiheuttaa unettomuutta ja sitten, kun poltat pajarit, niin nukut hyvin. Ymmärrätkö, että silloin olet koukussa kyseiseen yrttiin. Poltan itse joskus ja jos sitä on kotona, niin pakko sitä vaan on joka päivä lussuttaa, eli olen koukussa. Alkoholissa sama juttu. Suurta typeryyttä väittää tämän myssyn olevan jotenkin terveellistä tai ei koukuttavaa. Toki ympäristölle on monien kohdalla parempi, että polttaa kuin ryyppää.


      • dsfasefsaeesagesaeas
        yjthy3decfrw kirjoitti:

        Aluksi käytin vain päihteenä. Sitten huomasin että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Tiedän että pitäisi käyttää tasaisemmin. Saatavuus on niin huonoa että se on ongelma. Kasvattaa en voi, se harmittaa. Tai no voin mutta riskit on niin älyttömät etten viitsi.

        Kokemusta mulla on polttelusta vuodesta 1989. Silloinkin olin 18 vuotias. Oikeat huumeet ei ole koskaan kiinostanut enkä ole niitä kokeillutkaan. Jätä sinäkin se haukkuminen vähemmälle ja anna pajauttelijoiden olla.

        Joillekkin se on tärkeää olla fiksu. Mä koitan olla mukava ja ainahan se ei onnistu. Kuka hitto on aina samanlainen? Kannabis on niin pikkujuttu että mitä siitä? Antaa palaa jos maistuu. Kaikista päihteistä siitä on vähiten haittaa.

        Miten saatavuus voi olla huonoa jos meidänkin alle 10k asukkaan tuppukylästä löytyy lähes päivittäin savua :D


      • Anonyymi
        z554 kirjoitti:

        kuule sinä voit käyttää hamppua monipuolisesti ja laillisesti ilman että päihteenä käytät mutta päihteenä sinä sitä vaan haluat ja perustelet sen sillä kuinka monipuolinen se on hahaha ja kuvittelet olevasi fiisas tai jotenkin ovela. kyllä teidän huumehörhöjen tyhmyys on suurempaa kuin 50-luvulla syntyneiden kannabis vastustajien XD XD

        Missä asut? Haluaisin jutella kanssasi :)


    • väärää-luuloa

      Aloittajan väite perustuu virheelliseen tietoon. Alkholi nimittäin on täysin luonnontuote.

      • Tislis

        Tislattu alkoholi rinnastuu kuitenkin paljon enemmän heroiiniin ja kokaiiniin kuin luonnontuotteeseen. Eli paljon vaarallisempaa kuin luonnossa esiintyvä lähtöaine.


    • awerty

      varmaan johtuu siitä että suurinosa ketkä päihteitä käyttää ei käytä niitä terveyden takia. te puunhalaaja hipit voitte terveyden nimessä polttaa nauruheinää mutta turhaan kuvittelette että kaikki niin alkaisi tekeen!!muuten päihteettömyys on varmaan vielä terveellisempää joten jos terveyttä haluat lopeta päihteet kokonaan!!

      • ölkjhg

        Tunnen jonkin verran pajauttelijoita. Käyttöön ei liity suurempaa aatetta, se on vain vähemmän haitallista kuin humalajuominen. Hipit on ensinnäkin harvassa nykyään. Toiseksi nyt tiedetään paremmin kuin joskus vuonna kivi ja kekkonen.


    • kannabis_psykoosi_iskee

      Se joka huumeita käyttää, ei ole viisas. Suosittelen aloittajallekin päihteettömyyttä, se on kaikista haitattominta, kun sellainen kerta kovin kiinnostaa. Kokeile vaikkapa tuollainen vuosi alkuunsa niin saa etäisyyttä siihen huumemaailmaan ja näkee asian vähän eri valossa.
      Eihän se huumeista riippuvuus mikään elämäntavoite tai kehuskelun asia ole. Hävetä ennemminkin pitäisi ja ymmärtää, miten säälittävää touhua se on.

      • johiguy

        Huumeet on niin laaja kirjo. Viinakin on huume, tarkalleen kova huume. Eläähän sitä ilman nautintoja mutta onko se minkään arvoista?

        Kannabis oli muuten osallisena alkuperäisessä demokratiassa. Idea oli että ihmiset on vastaanotavampia ajatuksille vaikutuksen alaisena. Heh oispa hauska nähdä eduskunta ihan pilvessä. Ei ne voisi ainakaan huonompaa saada aikaan.

        ehkä jopa vatulaattori tuntisi savuissa syyllisyyden piston? Vaikutuksen alaisena kun tunteet helposti kärjistyy.


      • kannabis_psykoosi_iskee

        "Eläähän sitä ilman nautintoja mutta onko se minkään arvoista? "

        Elämä ilman huumeita ei ole minkään arvoista? Kuullostaa huolestuttavalta.
        Suurin osa ihmisistä ei tarvitse huumeita nauttiakseen elämästä. Elämä ilman huumeita ei ole elämä ilman nautintoja, päinvastoin. Jotain siinä omassa elämässä on silloin vialla jos sitä paeta huumemaailmoihin saadakseen nautintoa edes hetkeksi. Huumeet aiheuttavat vain ongelmia ja murhetta.


      • psykoosiraittius

        Tietämätön luulee että kannabiksella pääsee muihin mailmoihin. Nautinto se on siinä kuin seksi tai herkullinen ruoka. Eskapismiin toimivin aine on alkoholi. Vanha sanonta on että kännissä velatkin muuttuu saataviksi.


      • Ei-koukussa

        Kannabikseen on ERITTÄIN VAIKEA jäädä koukkuun. Älä sotke kannabista heroiiniin ym huumeisiin.


      • kannabis_psykoosi_iskee
        Ei-koukussa kirjoitti:

        Kannabikseen on ERITTÄIN VAIKEA jäädä koukkuun. Älä sotke kannabista heroiiniin ym huumeisiin.

        Jos kokee kannabiksettoman elämän, elämänä ilman nautintoa niin kyllähän se vahvasti riippuvuudesta viestii.


      • iufkyujty

        Kun nauttii kannabista yhtenä-kahtena viikonloppuna kuukaudessa niin kyse ei ole riippuvuudesta.


      • Ei-koukussa
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

        Jos kokee kannabiksettoman elämän, elämänä ilman nautintoa niin kyllähän se vahvasti riippuvuudesta viestii.

        Täh? Tottakai elän suurimman osan elämästäni "kannabiksetonta elämää".
        Kyllähän sinäkin varmaan sillon tällön tilaat pitsaa tai ostat karkkipussin tai ostat lehden kaupasta. Ei kannabiksen satunnaiskäyttö poikkea tuosta mitenkään...paitsi että se on 100 kertaa ihanampaa. Mutta jos kehittää riippuvuuden alkoholiin tai heroiiniin tai mihin vaan niin se ihanuus loppuu tai ainakin siitä saa kärsiä itse ja ympäristö.
        Fiksut ihmiset eivät tavoittele jatkuvaa päihtymyksentilaa.


      • erämaalaiva
        Ei-koukussa kirjoitti:

        Kannabikseen on ERITTÄIN VAIKEA jäädä koukkuun. Älä sotke kannabista heroiiniin ym huumeisiin.

        Mitäs ne himohiisaajat sitten ovat? Ne, jotka käyvät joka 10 minuutin päästä nurkan takana jointilla, kun muuten vaikutus lakkaa?
        100 kertaa ihanampaa, Kapteeni Koukku laivaa ohjaa.


      • lkyujthy
        erämaalaiva kirjoitti:

        Mitäs ne himohiisaajat sitten ovat? Ne, jotka käyvät joka 10 minuutin päästä nurkan takana jointilla, kun muuten vaikutus lakkaa?
        100 kertaa ihanampaa, Kapteeni Koukku laivaa ohjaa.

        Nyt puhut ihan omiasi. Aikoinaan kun kasvatin ja toleranssi oli korkealla niin koskaan en polttanut noin tiuhaan. Eikä ole mitään mieltä polttaa älyttömän paljon jos haluaa päihtyä. Se ei nouse päähän jos polttaa oikein paljon.


      • nellotoro

        Mistä ihmeestä sulla on oletus että kannabista käyttävät on kaikki koukussa? Aika monet todistetusti älykkäät ovat käyttäneet kovempiakin aineita. Huippu taiteilijat ovat älykkäitä ja usein aivan hirveitä aineiden käyttäjiä.


      • Anonyymi
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

        "Eläähän sitä ilman nautintoja mutta onko se minkään arvoista? "

        Elämä ilman huumeita ei ole minkään arvoista? Kuullostaa huolestuttavalta.
        Suurin osa ihmisistä ei tarvitse huumeita nauttiakseen elämästä. Elämä ilman huumeita ei ole elämä ilman nautintoja, päinvastoin. Jotain siinä omassa elämässä on silloin vialla jos sitä paeta huumemaailmoihin saadakseen nautintoa edes hetkeksi. Huumeet aiheuttavat vain ongelmia ja murhetta.

        Anteeks mut suurin osa ihmisistä juo esim alkoholia mikä on päihde siinä missä kannabiskin joten olepas hiljaa


      • Anonyymi
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

        "Eläähän sitä ilman nautintoja mutta onko se minkään arvoista? "

        Elämä ilman huumeita ei ole minkään arvoista? Kuullostaa huolestuttavalta.
        Suurin osa ihmisistä ei tarvitse huumeita nauttiakseen elämästä. Elämä ilman huumeita ei ole elämä ilman nautintoja, päinvastoin. Jotain siinä omassa elämässä on silloin vialla jos sitä paeta huumemaailmoihin saadakseen nautintoa edes hetkeksi. Huumeet aiheuttavat vain ongelmia ja murhetta.

        Lopettaisit tuon inisemisen kun pitää toisten sanoja väännellä.


    • NukkuvaTiedustelija

      Kannabis on laitonta koska se ei tapa, se ei juuri aiheuta riippuvuutta eikä sillä ole mainittuja haittavaikutuksia toisin kuin puoskareiden myöntämillä reseptilääkkeillä. Siitä siis hyötyisivät enemmän käyttäjät kuin valtio. Valtio taas hyötyisi sekä lääke että viihdekäytön sallimisesta mutta koska Suomi on päihdevammainen kansakunta niin muutosta saadaan odotella vielä jonkin aikaa.

      • q325e3red

        ole hyvä ja muuta huume valtioon kun huume noin rakas sinulle on!kukaan ei sinua estä!!


      • NukkuvaTiedustelija

        Olipas yllättävä argumentti :o No kannabis on tosin ainut päihdyttävä asia kahvin ja tupakan lisäksi mistä pidän. Concerta lääkityksen (metyylifenidaattia) saisin heti kun kävisin lääkärille sanomassa mutta eipä kiinnosta niinkuin ei kiinnosta viinan kanssa läträäminen tai muutkaan huumeet vaikka noita saisi kaupasta tai yhdellä puhelinsoitolla. Sulle voisin suositella pientä suupalaa viinan juonnin ohessa niin vähenee tuo agressio :)


      • ewretryt
        q325e3red kirjoitti:

        ole hyvä ja muuta huume valtioon kun huume noin rakas sinulle on!kukaan ei sinua estä!!

        Että oikein huumevaltio, missäs sellainen on?


      • SiiNÄ-muutama

        Afganistani,meksiko,hollanti,portugali,vain RC kiina, siinä muutama valtio


      • hgjngsrgwvw

        Ja pohjoiskorea ja marokko viel.


      • Anonyymi
        q325e3red kirjoitti:

        ole hyvä ja muuta huume valtioon kun huume noin rakas sinulle on!kukaan ei sinua estä!!

        Muuta itte jonnekin Vatikaanin tai keskiaikaiseen luostariin.


    • Käytäsitäsit

      Eikös se muutos ole odotettavissa

      • ujdg

        On mutta siinä kestää. Sitä odotellessa, puff ja puuff.


    • OnceIWasBlind

      Lääkebisneksen takia. Ihmisten ei sallita käyttää luonnonlääkkeitä edes maata ei saa viljellä jos ei maksa korkeita veroja ja maksuja. Länsimaisessa kulutusyhteiskunnassa ei saa elää luonnollisesti ja terveellisesti. Siksi sitä kutsutaan nimellä Babylon.

      Babylonissa on hyviäkin puolia, enimmäkseen huonoja.

      Kannabis on Babylonin vastainen symboli, siksi sitä vastaan hyökätään niin agressiivisesti. Babylon edustaa väkivaltaa ja sortoa, kannabis on sen vastakohta.

      • Anonyymi

        Todella hyvä kommentti,olen samaa mieltä.


    • Hujikiok

      Kannabis on laitonta samasta syystä kun miksei Vihreät ole suurin puolue Suomessa. Enemmistö ei tue tätä asiaa vaan enemmän huolta aiheuttaa maahanmuutto, talous ja rikkaiden rikastuminen, tai paniikki pienestä taantumasta. Siitä syystä kannabisasia ei muutu koska sen katsotaan olevan niin vähäpätöinen asia että sen annetaan olla laitonta. Jos tästä joku hyötyy niin työttömät hipinretaleet jotka saavat siitä rahaa, kun töitäkään ei ole.

    • moralistitärsyttävät

      Mitä kontrollifriikkejä ja moralisteja nämä päihteettömän elämän puolesta saarnaajat ovat? Miksi ei voi antaa jokaisen tehdä niin kuin parhaaksi näkee? Jos haluaa elää täysin päihteettömästi, niin se on oma valinta. Oma valinta on myös päihteiden käyttäminen ja niistä nautinnon hakeminen. Ei kuulu kenellekään muulle mitä kropalleni ja mielelleni teen. Saan vaikka hypätä kalliolta pää edellä asfalttiin jos niin tahdon.

      • Kontrollifriikki

        Minä ainakin kontrolloin omaa rahankäyttöäni, että siis rahani riittäisi omaan elämiseen jne.
        Jos joku lähimmäiseni, tai yleensäkin yhteiskunnassamme joku alkaa elämään siihen malliin, että se rasittaa esim. minun lompakkoani, niin kyllä minä siitä vastalauseeni esitän.
        Huumeiden käyttäjät ja alkoholin väärinkäyttäjät elävät aika pitkälti meidän veronmaksajien kontolla.
        Kun alkoholisti tai huumeiden käyttäjä joutuu hoitoon, minä osaltani olen sitä maksamassa.
        Eli minä olen silloin "kontrollifriikki."

        Mitä taas tulee moraalin vartijana olemiseen, niin se muotoutuu ihmisen lähimmäisen rakkaudesta.
        Isä ja äiti ...niinkuin myös siskot ja veljet ovat luonnollisesti huolissaan läheisistään, jos joku perhepiiriin kuuluva on sortunut päihteiden väärinkäyttöön.
        Jos tämä huolissaan oleminen tekee hänestä "moraalin vartijan", niin tehköön.


      • Nyrpis
        Kontrollifriikki kirjoitti:

        Minä ainakin kontrolloin omaa rahankäyttöäni, että siis rahani riittäisi omaan elämiseen jne.
        Jos joku lähimmäiseni, tai yleensäkin yhteiskunnassamme joku alkaa elämään siihen malliin, että se rasittaa esim. minun lompakkoani, niin kyllä minä siitä vastalauseeni esitän.
        Huumeiden käyttäjät ja alkoholin väärinkäyttäjät elävät aika pitkälti meidän veronmaksajien kontolla.
        Kun alkoholisti tai huumeiden käyttäjä joutuu hoitoon, minä osaltani olen sitä maksamassa.
        Eli minä olen silloin "kontrollifriikki."

        Mitä taas tulee moraalin vartijana olemiseen, niin se muotoutuu ihmisen lähimmäisen rakkaudesta.
        Isä ja äiti ...niinkuin myös siskot ja veljet ovat luonnollisesti huolissaan läheisistään, jos joku perhepiiriin kuuluva on sortunut päihteiden väärinkäyttöön.
        Jos tämä huolissaan oleminen tekee hänestä "moraalin vartijan", niin tehköön.

        "ihmisen lähimmäisen rakkaudesta. "

        Onko se sitä, että riehutaan kännissä nyrkit pystyssä kunnes lapset sekoavat?


    • Turhanpäiväiset.myrkyt

      Tupakka aiheuttaa keuhkosyöpää, koska sen myrkyt vedetään keuhkoihin. Eikö kannabista polteta smalla tavalla? Pelkiä poskisauhuja? Odotettavissa suu/kurkkusyöpä. Kuten nuuskaajillakin.

    • za3zz

      aloittaja on hyvä ja tulee omalla nimellää kertomaan kannabiksen hyödyt ja kuinka on kaiken parantava aine! eikö? no lopeta se vikinä!!

      • kannabis_lailliseksi

        Jopas nyt, sinä za3zz omalla nimelläsi? Aloittaja ei katso nyt aiheelliseksi kirjoittaa muuten kuin anonyymina, kuten sinäkin. Ihmiseltä se viesti kuitenkin tulee, eikö niin?

        Miksi minun täytyy kertoa nimelläni kannabiksen hyödyt ja mitä se parantaa. Nekkusi alla on nettiyhteys, ota itse selvää.


      • za3zz
        kannabis_lailliseksi kirjoitti:

        Jopas nyt, sinä za3zz omalla nimelläsi? Aloittaja ei katso nyt aiheelliseksi kirjoittaa muuten kuin anonyymina, kuten sinäkin. Ihmiseltä se viesti kuitenkin tulee, eikö niin?

        Miksi minun täytyy kertoa nimelläni kannabiksen hyödyt ja mitä se parantaa. Nekkusi alla on nettiyhteys, ota itse selvää.

        mutta minä en kehu huumetta siinä ero. joku tuntematon tulee laitonta huumetta mainostaan hyvänä asiana eikä tee sitä edes omalla nimellään. ei sillaista voi uskoa,tämä antaa niin vääränkuvan ja varsinkin lapset uskoo ja alkaa kuvittelemaan että huumeet on hyvästä. voisit sinäkin ajatella vähän ennenkuin tulet mainostaan huumettas. ei haittaa jos aikuinen ihminen käyttää vaikka heroiinia. minun puolesta jokainen saa käyttää mitä haluaa kunhan ei aiheuta muille tai itselleen vahinkoa mutta mainostaminen on toinen juttu.


    • esrgdthfygj

      Kannabis on laitonta koska saatana käskee niin.

    • töööt

      aikuiset ensin ja lapset perässä oli asia mikä hyvänsä. juuri muutama teini jäi kiinni pelleilystä kadulla mikä villitsee maailmalla. typerätä aikuiset käyttää huumeita ja vielä kehtaa kutsua itseään fiisaiksi. kaikki paristot ei käy aloittajan ja muitten huumepellejen kellossa.

      • Hamppulailliseksi

        Kannabiksrn laittomuudelle ei ole mitään perustetta. Mieluummin hamppua kuin keskikaljaa nuorisolle. Mikäli olet eri mieltä, perustele miksi etanoli on parempaa kuin hamppu.


      • uiyjgtfr
        Hamppulailliseksi kirjoitti:

        Kannabiksrn laittomuudelle ei ole mitään perustetta. Mieluummin hamppua kuin keskikaljaa nuorisolle. Mikäli olet eri mieltä, perustele miksi etanoli on parempaa kuin hamppu.

        Minäkin haluaisin kuulla miksi alkoholi on laillista ja kannabis laitonta? Molempia olen käyttänyt ja kokemuksen perusteella laittaisin alkoholille korkeamman ikärajan mutta kumpaakaan en lähtisi kieltämään.


    • JuopotOnPerseestä

      Kannabiksen vastustajat totta kai vastustavat, koska heidät on opetettu siihen ja oppimateriaalia on tullut joka tuutista vuosikymmenet ja toki kun lainkuuliaiseksi on kasvatettu, niin laiton on laitonta. Ymmärtäähän sen miksi edeltävä sukupolvi sitä vastustaa. Odotetaan nyt rauhassa, että he potkaisevat tyhjää, niin saataisiin savut lailliseksi ja sille ainaiselle känniörveltämiselle tulisi vähän rauhallisempi vaihtoehto.

      • NäinhänSeMenee

        On ollut nyt vanhempana jännä kuulla noita huumepelottelu puheita. Ne ovat aina sellainen outo sekamelska eri aineista, joka vääristää kuvaa äärimmäisen paljon. Sittenkun siihen laitetaan päälle epämääräinen tai fiktio tarina niin soppa on valmis.
        Perinteisesti se alkaa kannabiksilla, muuttuu jossain välissä sieniksi/lsd, kokaanin jyvänen ja heroiini yhteen putkeen ilman mainintaa aineesta.
        Tämä pitää sisällään ääriasioita joissa kyseisellä aineella on lähes olematon vaikutus kokonaisuuteen. Esimerkiksi: "hakkasi hengiltä ihmisen ja oli nauttinut kannabista" josta unohdetaan mainita että kyseessä vankikarkuri joka oli kovassa kännissä tekohetkellä.
        Lähes poikkeuksetta kannabiksen vastustaja sopertaa samalla tavalla kertoen jopa täysin eri aineesta kun mistä on puhe.
        Nyt on muotia puhua kannabis psykoosista joka sekin on kyseenalainen asia. Noin 99% ns. spyykooseista eivät täytä psykoosin vaatimuksia. Ja jopa ne mitä on sanottu olevan ovat todella harvinaisia.
        Toinen huvittava on näkemys että kannabista käyttävät ovat hipin näköisiä ja työttömiä. Ne ovat vain pieni osa. Jokaisen työpaikalla missä on yli 10 henkilöä löytyy noin 3-5 polttelijaa. Ne vaan eivät ole koko ajan pilvessä kuten jotkut luulevat.

        Onneksi yhteiskunta alkaa todellakin muuttua kun vanhoja aivopestyjä menee tuonpuoleiseen. Uudempi sukupolvi osaa etsiä tietoa maailmanlaajuisesti ja tehdä omat johtopäätökset.


      • LR2420

        Alkoholi ja tupakka on myrkkya!


      • 4700

        Alkoholi on TAPPAJAHUUME. Kaikkihan sen tietää.


      • dsa348890
        LR2420 kirjoitti:

        Alkoholi ja tupakka on myrkkya!

        kukaan ei sinua juota tai laita polttamaan


    • skedr

      Kannabis kiellettiin Suomessa 70-luvulla. Hallitus oli sitä mieltä, että sitä ei kiellettäisi. Taloushallinto taas sitä mieltä, että kielletään. Lopuksi asiasta päätettiin arvalla ja arvassa nyt sattui lukemaan "Ei."
      Itse oon työssäkäyvä ihminen ja polttelen aika usein. Se on paskapuhetta, että siihen ei jäisi koukkuun, mutta tahdonvoimalla olen itsekin ollut 2-3kk pätkiä ilman pitäessäni "toleranssilomaa" tai odottaessani vaikka työpaikan huumetestejä... testien jälkeen oon jatkanut taas pilvenpolttoa, eikä se ole vaikuttanut mun työsuoritukseen, vaan pikemminkin päinvastoin! Auttanut saamaan unta, olen rauhallisempi ja keskityn paremmin (tämä ei siis päde vaikutuksen alaisena). Toisaalta lopettaessani oon huomannut myös unettomuutta, hiukan aggressiivisuutta (ei siis fyysistä) ja olutta kuluu enemmän. Kirjoitin myös itseni ylioppilaaksi kohtuullisin arvosanoin, vaikka sinä aikana, kun koulussa olin, poltin kannabista.
      Junnunpana olin itsekin JYRKÄSTI kannabista vastaan, mutta ensimmäistä kertaa sitä poltettuani totesin, että "Vittu mitä propagandaa suolletaan joka vitun tuutista!", mutta minkäs sille mahtaa. Toivottavasti kannabiksesta alettaisiin kertoa valtamedialle laajemmin ja käytäisiin fiksua keskustelua, ilman, että ketään leimattaisiin narkkariksi. Ei kukaan uskalla esittää naamaansa julkisesti juuri siinä pelossa, että ihmiset tuntevat sinut ympäri Suomen, sinä 'saatanan nistipaskana, jonka elämä menee päin vittua kannabishuumeen takia'. Ahtisaarikin presidenttinä on sanonut, että kannabiksen laillistaminen voisi olla mahdollinen vaihtoehto.
      JA VOI SAATANA ETTÄ TEKI MIELI REPIÄ SILMÄT IRTI TEIDÄN TAKIA JOTKA VALITATTE ETTÄ JOKU EI USKALLA OMALLA NIMELLÄ TULLA KERTOMAAN PILVEN TERVEYSVAIKUTUKSISTA VITTU TEILLÄ ON INTERNET NAAMAN EDESSÄ SILMÄ KÄTEEN JA VITTU SIVISTÄKÄÄ ITSEÄNNE

      • nistipaska

        Jo ensimmäisestä kannabissavukkeesta koukkuun.


      • skedr
        nistipaska kirjoitti:

        Jo ensimmäisestä kannabissavukkeesta koukkuun.

        Niin, no, enpä tiedä... ensimmäisen kerran jälkeen kului reilu 6kk ennen kuin poltin seuraavaksi..
        Oliko tuo kaikki mitä sait lyhyestä novellistani irti?


      • asfdgffds
        nistipaska kirjoitti:

        Jo ensimmäisestä kannabissavukkeesta koukkuun.

        No siinä tapauksessa minä jäin seksiin koukkuun heti ensimmäisestä kerrasta. Mahdollisesti jopa aikaisemmin? Vai voisiko olla että se johtuukin nautinnosta jonka haluaa kokea toistuvasti?

        Aika erikoinen tämä kannabiksen koukku kun suurimman osan ajasta en käytä. Toisaalta sitä on palanut vuosia epäsäännöllisesti. Joskus enemmän ja yleensä vähemmän.


    • 0089

      Syy siihen miksi kannabista ei haluta laillistaa on yksinkertainen , se olisi aivan liian tehokas yleislääke mitä moninaisimpiin ja erilaisimpiin kipuihin , särkyihin , sairauksiin ym . Toisin sanoen lääketehtaat , lääkärit , apteekit , fimea , valvira ym . kalliiden lääkekoktailien ja kemikaalien valmistajat joutuisivat sen jälkeen " puille paljaille " , kun kukaan ei enää ostaisi heidän aineitaan , tätä ei tietenkään voida ääneen sanoa poliittisen tarkoituksenmukaisuuden vuoksi .

      • loool

        siellä taas joku skitsoferiaa sairastava ääliö. jenkkilä määrittää muun maailman. yleensä siellä ensin sitten muu maailman perässä. jos asia olisi näin kuten sanot niin jenkkilä ei olisi laillistanut kannabista. sinun pitää mennä mielisairaalaan että saa pillereita naamaan ja pääset eroon noista sinun psykoottisista fantasioistasi.


      • Shope
        loool kirjoitti:

        siellä taas joku skitsoferiaa sairastava ääliö. jenkkilä määrittää muun maailman. yleensä siellä ensin sitten muu maailman perässä. jos asia olisi näin kuten sanot niin jenkkilä ei olisi laillistanut kannabista. sinun pitää mennä mielisairaalaan että saa pillereita naamaan ja pääset eroon noista sinun psykoottisista fantasioistasi.

        Kannabisasiassa se on Hollanti ollut vuosikymmeniä maailmassa maa, mikä on määritellyt asiat ja ne muille näyttänyt, jotta jenkitkin nyt jo uskaltavat.


    • Hollanninihailija
      • Shope

        Onko sinusta jotenkin ihmeellistä, että päihteiden käyttäjillä VOI olla enemmän ongelmia kuin sellaisilla, jotka eivät mitään päihteitä käytä? Tuo uutisesi ei tee kannabiksesta vieläkään kovinkaan haitallista, ja edelleenkin se on siis koko maailman vähähaittaisin päihde. Tilanne on selkeästi sellainen että ne, joilla on taipumusta masennuksiin, surumielisyyteen ja muihin mainittuihin seikkoihin, päätyvät käyttämään useammin päihteitä. Päihteet eivät niitä tiloja aiheuta.

        Klikutin 20 ruutua "teitä" ja 25 ruutua "katukylttejä" ja 11 ruutua "autoja". Missä vaiheessa järjestelmä uskoo minun olevan ei-robotti? Hienoa koodausta.


      • Treddo

        Perheväkivaltaakin esiintyy usein ennen erilaisia päihde- ja mielenterveysongelmia. Jopa useita vuosia ennen. Ihminen voi tulla surulliseksi, kun kännissä riehutaan.


      • Horolo
        Treddo kirjoitti:

        Perheväkivaltaakin esiintyy usein ennen erilaisia päihde- ja mielenterveysongelmia. Jopa useita vuosia ennen. Ihminen voi tulla surulliseksi, kun kännissä riehutaan.

        Suurin osa skitsofreenikoista polttaa tupakkaa ja juo paljon kahvia.


    • aivojasaamyöskäyttää

      Miksi pitää vetää yhtään mitään? Alkoholia, tupakkaa, kannabista, kofeiinia? Kyllä sitä ihminen pärjää loistavasti ilmankin.

      • Anonyymi

        Ihminen haluaa nautintoja elämäänsä. Kuka haluaisi vastaavasti syödä ruokansa ilman mausteita?


    • Vopit

      Barack obama on hillariainen laittoman kannabiksen hyötyjä itse kannabiksella, ei ehkä näkyvällä toiminnalla mutta osallisena ja läsnänä vaikuttaen kumminkin. Jos näin tärkeä ihminen voi pitää kannabista läsnänä niin se ei anna hyvää seuraamusta ihmisille yhteisöissämme. Ei pelkästään antarktiksella. Kyse on siitä mitä laittomalla kannabiksella yritetään työllistää ja organisoida uuden vallan nousuun! Ottakaa huomioon että cp kehitysvammainen reumaa sairastava englannin kuningatar on heikko ja näyttää 120vuotiaalta sairastavalta vanhalta ihmiseltä ketä ei ole edes kuningatar itse asiassa.

    • ennfjrfj

      harhoja sulla on...jos haluut polttaa niin muutat maahan missä se on laillista

    • Anonyymi

      Kannabis aiheuttaa keuhkosyöpää. Jos kannabista saisi kahvilasta, olisi vaihtoehtoina erilaiset syötävät ja juotavat kannabistuotteet.

    • Anonyymi

      Koska kannabiksesta ei ole mitään hyötyä. Ja sitä pseudomarkkinoidaan kaikeksi hyväksi kaikkeen, vaikka kaikki tietävät, että se on lähes täysin tarpeeton tuote ja asia.

    • Anonyymi

      Ei alkoholi ole mikään teollinen valmiste :D

      Alkoholi syntyy käymisen tuloksena eli se täysin luonnontuote.

    • Anonyymi

      Kannabis on aiheuttanut mulle pitkäaikaisia hermostollisia ongelmia kun taas alkoholi lähinnä väliaikaista ahdistusta. Tälläkin hetkellä syön psyykelääkkeitä rauhoittaakseni hermostoani kannabisövereiden jälkeen mikä tapahtui yli 6kk sitten. Kannabis laittaa hermoston ylikierroksille mikä ei ole terveellistä.

      Kannabisnarkkarit muistuttavat olemukseltaan alkoholisteja. Mikään muu ei enää kiinnosta kuin pilven polttelu ja sen näkee olemuksesta.

      • Anonyymi

        Sinä olet selkeästi sekaisin ihan jostakin muusta, todennäköisesti jo syntymästä asti, tai kovemmista huumeista? Kannabis rentouttaa ja rauhoittaa, ei laita hermostoa ylikierroksille, kuten väität.


    • Anonyymi

      anteeksi mutta kun luen täällä kaikki tekstit niin sanon ! : Kannabis on parempi kuin alkoholi KOSKA siinä on thc ja cbd (ei psyko aktiivinen) ihmisessä on kabbabioideille paikka johon molekyyli yhdistyy eihän se turhaan elimistössä ole ja kannabis hidastaa syöpää ,parantaa immuunia, nukkumista, stressiä, ja tietenki kaikki puhuu ahdistuksesta VITTU KOKEILKAA ENSIN! eli jos ekoina kertoina kokeilet liian ison annoksen niin saattaa olla että alkaa ahdistus ja harhaluulot mutta se on tietenki epämielytävää mutta se paranee kun toleranssi nousee eli käytön määrä myös mieli ala kun polttaa vaikuttaa siihen et mien chilliä on jos polttaa metässä/järven rannalla missä on rauha niin ei välttämättä tule mitään ahdistuksia jne pitää rauhottua ja kannabis on luonnon tuote ja te jotka valititte keuhkosyövästä niin vittu tehkää niitä vitun keksejä cbd thc ihan miten haluaa cbd täysin huumaamatonta lukekaa netistä en jaksa kirjottaa ja itse olen vain KOKEILUT ja alkohoholi menee vaan juhlina! alkoholissa ei ole mitään se saa vaan pään sekasin :D ja sillä voi desifioida jos tarvetta ei muuta että haistakoot alkoholi paska ei se ruohoa voita ja EN HALUA LUKEA KOKEMATTOMIEN TAI NARKKAREITTEN VASTAUKSIA ELI NE JOTKA EI OLE KOKEILUT KANNABISTA JA LUKENU 9luokan TERVEYSTIEDON KIRJASTA PASKAA NIIN TURPAKIINI JA KOKEILKAA JA TULKAA TAKAISIN PALSTALLE:)

      • Anonyymi

        totta ole täysin samaa mieltä


      • Anonyymi

        Olen 16v ja kokeilin kannabista ensimmäistä kertaa. Vaikutus oli mukava ja rauhoittava. Kokeilen varmasti uudestaan kun tulee mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Äijä puhuu faktaa


    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt kannabista vuodesta 1997. Olen terve ja onnellinen. Tienaan 45 000€ vuodessa.

      Niitä haittoja odotellessa. 25 vuotta tosiaan odotellut niitä haittoja.

      Alkoholia käytän hyvin vähän koska se on minulle liian vahva päihde

    • Anonyymi

      Siskoni asuu Kaliforniassa. Siellä se on laillista. Sisko ei käytä mutta miehensä kyllä. Mies on menestyjä ja hyvä mies ja isä. Kaliforniassa kannabis on sama kuin meillä keskiolut. Toki siitä keskioluestakin voi sitten joku moralisti vikistä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe