Mitä mieltä Lestijärviläiset ovat tulevasta tuulipuistohankkeesta? Olen ihmetellyt, kuinka kunnan virkamiehet, lautakunnissa istuvat ja muut päättäjät puuhailevat hanketta innokkaasti. Mikäköhän mahtaa olla kyseisten tahojen rahallinen hyöty esim. maanvuokrauksissa taikka muissa tuulivoimaan liittyvissä yrityskytkyissä?
Maanomistajat saavat kutakuinkin noin 8000€ per mylly vuodessa vuokratuloina. Jos virkamies tai päättäjä on ajamassa hanketta, josta saa taloudellista etua, niin mielestäni se on vähintään moraalisesti väärin. Ko. ihmisten kuuluisi olla ulkona päätöksistä ja jäävätä itsensä.
Kyseinen hanke tulee vaikuttamaan merkittävällä tavalla kuntalaisten asuinviihtyvyyteen. Kysyä sopii, kenen etua päättäjät ajaa? Kuntalaisten vai tuulivoimafirmojen?
Lestijärven tuulipuisto
3
448
Vastaukset 3
- Anonyymi
TUntuu että syrjäseudut vasite paskotaan mm-. tuulihirviöillä, kaivoksilla ja avohakkuualueilla että ihmiset muuttaisivat sieltä sumppuihin, sillä onhan kai tavoitteena muodotaa niitä 15 minuutin vankilakaupunkeja kuihin sirutetu ihmiset tahdotaan asumaan että on helppo valvoa sitten kaikkien menoja ja osteluita
- Anonyymi
Onhan tämä epäonnistunut hanke kaikin tavoin. Lestijärven loppu. Kiitos vaan kepulaiset.
- Anonyymi
Tuulipuiston kaikki voimalat on pysäytetty varotoimenpiteenä. Bryngessonin mukaan viitteitä ei kuitenkaan ole siitä, että muissa voimaloissa olisi lapojen rikkoontumisen vaaraa.
Merkkikallion tuulipuisto otettiin käyttöön maaliskuussa 2023.
Siis kesti vajaan vuoden!
Mainostetaan, että ;20-30 vuotta kastää, mutta käytäntö on aivan eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912076Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391343Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371005Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82836
- 95823
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724- 74710
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,52705On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 69621
- 35601
- 43591
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452- 33433
- 40427