Miksi lapsenne eivät asu

nainenvapaalla

äitinsä luona? Onko siinä jokin käytännön juttu vai? Tuntuu jotenkin oudolta ja minusta tuntuu, että teidän yllänne leijuu jokin salaisuus, josta ei ole puhuttu. Oletko vieläkin naimisissa vai miksi naisen sukunimi näkyy vieläkin postilaatikossa? Toivotko häntä edelleenkin takaisin? Fengshuin mukaan tuollaiset asiat vaikuttavat siihen, mitä elämääsi tulee. Jos jäät kiinni menneisyyteen, niin mitään uutta ei voi silloin tullakaan. Lapsettomana en kuitenkaan aio alistua ihan minkälaiseen systeemiin tahansa noukkien jämäpaloja, vaan kunnioitus se pitää minuakin kohtaan olla. Huomaan, jos minua ei kaivata, ja silloin en ole myös tulossa.

37

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojohan_nyt

      miksi lasten pitäisi automaattisesti asua äitinsä luona? jos on hyvä isä, niin kaipa lapset voivat hänenki luonaan asua. Vai häiritseekö lasten läsnäolo uusia puolisoita?

      • nainenvapaalla

        Minusta tuntuu, että enemmän lapsia häiritsee uusi puoliso!!!

        Hyvä isä heillä varmasti onkin, eikä siinä mitään väärää ole todellakaan, että isän kanssa asuvat. Ihmettelen vain, koska itse kärsisin äitinä, jos joutuisin olemaan erossa OMISTA lapsistani.


    • Daadaadaadaaaaaa

      Ettet vain hieman katkerana tilitä?
      Yhtä paljon isä kaipaa lapsiaan.
      Siksi onkin järkevien vanhempien välillä yhteishuoltajuus.

      • nainenvapaalla

        Olen aivan vitun katkera teille juopoille ja muille saastaisille, jotka saavat lapsia tässä maailmassa!!


      • parempikunethanki

        Eipä tuollainen päättömiä kyselyitä palstalla sylkevä ihminenkään aivan tasapainossa varmaan ole. Muiden ihmisten asioiden ruotiminen ei tänne kuulu.


      • nainenvapaalla

        Näen jatkuvasti lapsia, jotka on sijoitettuna milloin minkäkin asian vuoksi muuhun kuin biologiseen perheeseen. Jokaisella on toki oma tiensä ja valinnat tapahtuvat aiemmin kuin aavistammekaan. Siksi ei pitäisi miettiä näitä. Mietin vain, miksi näitä lapsia on nykyisin niin paljon.


      • nainenvapaalla
        parempikunethanki kirjoitti:

        Eipä tuollainen päättömiä kyselyitä palstalla sylkevä ihminenkään aivan tasapainossa varmaan ole. Muiden ihmisten asioiden ruotiminen ei tänne kuulu.

        Olen alaikäisenä huolehtinut sisaruksistani, ollut heille se aikuinen. MINÄ OLEN OPPINUT VASTUUNKANTAMISEN JO LAPSESTA SAAKKA, joten turha vittuilla siinä, akkeli!


      • vtunakkeli
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Olen alaikäisenä huolehtinut sisaruksistani, ollut heille se aikuinen. MINÄ OLEN OPPINUT VASTUUNKANTAMISEN JO LAPSESTA SAAKKA, joten turha vittuilla siinä, akkeli!

        No ehkä sen takia susta on tullut tuollainen.


    • Yleensä siihen on erittäin painava syy miksi on tuollaine järjestely, mutta ne asiat keskustellaan kasvotusten ei palastalla.

      • terveisinfiksunainen

        Nyt olet väärässä Mmies. Ei siihen mitään painavia syitä tarvita että JOMPIKUMPI vanhemmista hoitaa lapsia. Siis nimenomaan kumpi vaan. Se on pelkkä sopimuskysymys. Miksi äiti olisi parempi ykkösvaihtoehto tai isä kakkosvaihtoehto? Taitaa olla tapa vain jota useimmat seuraa että äidille päätyvät.


      • terveisinfiksunainen kirjoitti:

        Nyt olet väärässä Mmies. Ei siihen mitään painavia syitä tarvita että JOMPIKUMPI vanhemmista hoitaa lapsia. Siis nimenomaan kumpi vaan. Se on pelkkä sopimuskysymys. Miksi äiti olisi parempi ykkösvaihtoehto tai isä kakkosvaihtoehto? Taitaa olla tapa vain jota useimmat seuraa että äidille päätyvät.

        Ymmärsin aloittajan tekstistä niin että mies olisi yksinhuoltaja tai se vanhempi jonka luona lapset asuu valtaosan ajasta, mutta voi olla että ymmärsin väärin.

        Kokemuksesta voin sanoa että yh-isänä ei ollut helppo olla ja naiset todellakin karsastaa sellaista tilannetta. Nykyään ei ole enää tuollaista murhetta kun ikää lapselle tulee 17 v niin hyvä että kotona näkyy kun juokseen kavereiden luona ja ulkona.


      • nainenvapaalla
        M....Mies kirjoitti:

        Ymmärsin aloittajan tekstistä niin että mies olisi yksinhuoltaja tai se vanhempi jonka luona lapset asuu valtaosan ajasta, mutta voi olla että ymmärsin väärin.

        Kokemuksesta voin sanoa että yh-isänä ei ollut helppo olla ja naiset todellakin karsastaa sellaista tilannetta. Nykyään ei ole enää tuollaista murhetta kun ikää lapselle tulee 17 v niin hyvä että kotona näkyy kun juokseen kavereiden luona ja ulkona.

        Kun ei halua olla mikään puolikas äiti, vaan kokonainen äiti ja jos se ei ole mahdollista, niin antaa olla sitten. Tää on kaiken kaikkiaan täysin luonnonvastainen tilanne ihan kaikilta osin. Eikä lapsillekaan voi olla mikään äiti, jos he eivät edes tykkää isän uudesta kumppanista. Ymmärrän sen, että tilanne on vaikea miehellekin, mutta kyllä se on sille lapsettomalle naisellekin.


      • nainenvapaalla kirjoitti:

        Kun ei halua olla mikään puolikas äiti, vaan kokonainen äiti ja jos se ei ole mahdollista, niin antaa olla sitten. Tää on kaiken kaikkiaan täysin luonnonvastainen tilanne ihan kaikilta osin. Eikä lapsillekaan voi olla mikään äiti, jos he eivät edes tykkää isän uudesta kumppanista. Ymmärrän sen, että tilanne on vaikea miehellekin, mutta kyllä se on sille lapsettomalle naisellekin.

        Kyllä se nainen joka kantaa vastuuta ja kasvattaa lapsia on lapsille se oikea äiti ei se biologinen. Lapset pienenä eivät ymmärrä ja sanovat mitä sylki suuhun tuo. Kyllä se arvostus ja ymmärrys tulee ajan lasten vanhetessa. Silloin heille selviää se kuka oikea äiti on.

        Jaksamista aloittajalle ja toivotaan että mies tukisi sekä puhuisi lapsille.


    • heisinäkatkera

      Nainen vapaalla.
      Onneksi sinulla EI ole omia lapsia.
      Kärsisivät sinun ilkeästä ja heikosta itsetunnostasi, jota yrität piilotella muita haukkumalla, arvostelemalla ja syyttelemällä.
      Hanki täydellisyys peili itsellesi.

      • nainenvapaalla

        Jostain syystä nimenomaan lapset viihtyvät seurassani, mutta aikuiset vittuilevat tuohon sävyyn omia pettymyksiään. Lapsi elää niin tunteellaan ja vaistollaan, että oikeasti ilkeän ihmisen vieressä he eivät viihdy pätkääkään.


      • voisun2
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Jostain syystä nimenomaan lapset viihtyvät seurassani, mutta aikuiset vittuilevat tuohon sävyyn omia pettymyksiään. Lapsi elää niin tunteellaan ja vaistollaan, että oikeasti ilkeän ihmisen vieressä he eivät viihdy pätkääkään.

        Pedofiilit viihtyvät hyvin lasten kanssa.


    • hyh.hyh

      Lapset eivät ole mitään noukittavia jämäpaloja. Heille on parempi kun et sekaannu asioihin kukaan ei kaipaa "ilkeätä äitipuolta".

      • nainenvapaalla

        Mikä ihmeen äitipuoli? En minä miksikään äitipuoleksi ala. Hoidan omat lapset ja annan heille rakkautta ja hellyyttä. Toisten lapset on eri juttu. Jos olisin adoptoinut, niin kohtelisin kuin omia lapsiani eli kaikki samalla tavalla, mutta tuota äitipuolihommaa en ymmärrä, enkä siihen rooliin tule koskaan astumaan. Se on väistämättä vittumaisin rooli, mikä ihmiselle voi langeta ja siksi en sitä otakaan vastaan. Selkeys on parasta ja siksi tässä asiassa se on joko tai. Nimimerkillä "kokemusta lapsen näkökulmasta on"


      • äitipuoli
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Mikä ihmeen äitipuoli? En minä miksikään äitipuoleksi ala. Hoidan omat lapset ja annan heille rakkautta ja hellyyttä. Toisten lapset on eri juttu. Jos olisin adoptoinut, niin kohtelisin kuin omia lapsiani eli kaikki samalla tavalla, mutta tuota äitipuolihommaa en ymmärrä, enkä siihen rooliin tule koskaan astumaan. Se on väistämättä vittumaisin rooli, mikä ihmiselle voi langeta ja siksi en sitä otakaan vastaan. Selkeys on parasta ja siksi tässä asiassa se on joko tai. Nimimerkillä "kokemusta lapsen näkökulmasta on"

        Pitääkö äitipuolena olla joku rooli, hä! Nyt menee vähän yli.


      • nainenvapaalla
        äitipuoli kirjoitti:

        Pitääkö äitipuolena olla joku rooli, hä! Nyt menee vähän yli.

        Jos et ole kokeillut, niin et voi tietää :) Kyllä se on roolisuoritus, koska se ei ole aitoa. Lapsetkaan ei kutsu äidiksi jne., lapset eivät ole biologisia lapsiani, eikä minulla ole edes mitään virallista huoltosuhdetta heihin, niin minkä ihmeen takia mulla olisi mitään äidin oikeuksia ja velvollisuuksia heihin edes sen puolikkaan verran?


      • näinkin
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Jos et ole kokeillut, niin et voi tietää :) Kyllä se on roolisuoritus, koska se ei ole aitoa. Lapsetkaan ei kutsu äidiksi jne., lapset eivät ole biologisia lapsiani, eikä minulla ole edes mitään virallista huoltosuhdetta heihin, niin minkä ihmeen takia mulla olisi mitään äidin oikeuksia ja velvollisuuksia heihin edes sen puolikkaan verran?

        En puhunutkaan että olisivat omia lapsia. Kyllä niitä silti voi rakastaa ja antaa turvaa.


      • nainenvapaalla
        näinkin kirjoitti:

        En puhunutkaan että olisivat omia lapsia. Kyllä niitä silti voi rakastaa ja antaa turvaa.

        Joo, minä olisin jälleen vain turvan antajana, mutta itse en saa mitään. Ihmissuhteen pitäisi olla vuorovaikutuksellinen, jossa molemmat saa jotain. Olen ollut pelkkänä huolehtijana jo lapsena, joten siihen en enää lähde. Omat lapset on eri asia, koska siinä side on aito ja molemminpuolinen. Lasten on kuunneltava neuvojani ym., koska olen heidän äiti. Toisten lapsilla voi olla erilainen käsitys siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei ja sitten he sanoo "kun äiti sanoi, että voin tehdä jne, sinä et määrää minua " En ala siihen ja piste. Minä tulen hulluksi sellaisessa ja lopulta kyllä lähden pois. Mulle selkeä ja toimiva arki on tärkeää, joten kaikki ylimääräinen säätäminen pitäisi saada minimiin. Selkeys on lopulta toimivin ratkaisu kaikille osapuolille, niin ei tarvi tapella, usko pois. Tutkimustenkin mukaan uusperheet eroavat useammin, eikä mikään ihme, jos se nykyisellä meiningillä menee, eikä kukaan osaa sanoa, mihin haluavat ryhtyä ja mihin ei. Minä sanon ja jos teen toisin, niin teen itseäni vastaan ja silloin se ei ole kestävää mitenkään.


      • näinkin
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Joo, minä olisin jälleen vain turvan antajana, mutta itse en saa mitään. Ihmissuhteen pitäisi olla vuorovaikutuksellinen, jossa molemmat saa jotain. Olen ollut pelkkänä huolehtijana jo lapsena, joten siihen en enää lähde. Omat lapset on eri asia, koska siinä side on aito ja molemminpuolinen. Lasten on kuunneltava neuvojani ym., koska olen heidän äiti. Toisten lapsilla voi olla erilainen käsitys siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei ja sitten he sanoo "kun äiti sanoi, että voin tehdä jne, sinä et määrää minua " En ala siihen ja piste. Minä tulen hulluksi sellaisessa ja lopulta kyllä lähden pois. Mulle selkeä ja toimiva arki on tärkeää, joten kaikki ylimääräinen säätäminen pitäisi saada minimiin. Selkeys on lopulta toimivin ratkaisu kaikille osapuolille, niin ei tarvi tapella, usko pois. Tutkimustenkin mukaan uusperheet eroavat useammin, eikä mikään ihme, jos se nykyisellä meiningillä menee, eikä kukaan osaa sanoa, mihin haluavat ryhtyä ja mihin ei. Minä sanon ja jos teen toisin, niin teen itseäni vastaan ja silloin se ei ole kestävää mitenkään.

        No toi ei sitten toimi sinulla, mutta meillä on sujunut arki ihan hyvin ilman sen suurempia kiukutteluja. Puhun siis itsestäni vain.


      • mitäs-sitten
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Joo, minä olisin jälleen vain turvan antajana, mutta itse en saa mitään. Ihmissuhteen pitäisi olla vuorovaikutuksellinen, jossa molemmat saa jotain. Olen ollut pelkkänä huolehtijana jo lapsena, joten siihen en enää lähde. Omat lapset on eri asia, koska siinä side on aito ja molemminpuolinen. Lasten on kuunneltava neuvojani ym., koska olen heidän äiti. Toisten lapsilla voi olla erilainen käsitys siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei ja sitten he sanoo "kun äiti sanoi, että voin tehdä jne, sinä et määrää minua " En ala siihen ja piste. Minä tulen hulluksi sellaisessa ja lopulta kyllä lähden pois. Mulle selkeä ja toimiva arki on tärkeää, joten kaikki ylimääräinen säätäminen pitäisi saada minimiin. Selkeys on lopulta toimivin ratkaisu kaikille osapuolille, niin ei tarvi tapella, usko pois. Tutkimustenkin mukaan uusperheet eroavat useammin, eikä mikään ihme, jos se nykyisellä meiningillä menee, eikä kukaan osaa sanoa, mihin haluavat ryhtyä ja mihin ei. Minä sanon ja jos teen toisin, niin teen itseäni vastaan ja silloin se ei ole kestävää mitenkään.

        No jos sinä saisit lapsia jonkun miehen kanssa ja eroaisitte. Ja jos uusilla miehillä olisi sitten tuollainen asenne kuin sinulla äitipuolena, jäisit sitten yksin ainiaaksi lastesi kanssa. Eli jos kukaan ei haluaisi isäpuoleksi.


      • nainenvapaalla
        mitäs-sitten kirjoitti:

        No jos sinä saisit lapsia jonkun miehen kanssa ja eroaisitte. Ja jos uusilla miehillä olisi sitten tuollainen asenne kuin sinulla äitipuolena, jäisit sitten yksin ainiaaksi lastesi kanssa. Eli jos kukaan ei haluaisi isäpuoleksi.

        Ymmärrä jo, että en aio olla mikään äitipuoli ja sillä selvä!! No minä ymmärtäisin sitä miestä kyllä. Haluan vain tuoda esille sen, että naiiviuuteen ei kannata tässä asiassa alkaa, vaan tuoda asian monimutkaisuus esille. Olen varma, että en ole yksin tunteitteni ja ajatusteni kanssa. Monet vain just yrittää esittää muuta kuin todellisuudessa tuntevat ja siksi se ei olekaan kestävää. Siinäpä se: miten luovia tällaisessa tilanteessa, jotta kaikilla olisi hyvä olla, kaikkien tunteet tulee kuulluksi ja saada vielä toimiva ratkaisu aikaiseksi? Mahdoton yhtälö vai löytyykö luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä? Pitää luoda omat säännöt, jotka pelaa joka päivä.


      • säännötrikottaviksi
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Ymmärrä jo, että en aio olla mikään äitipuoli ja sillä selvä!! No minä ymmärtäisin sitä miestä kyllä. Haluan vain tuoda esille sen, että naiiviuuteen ei kannata tässä asiassa alkaa, vaan tuoda asian monimutkaisuus esille. Olen varma, että en ole yksin tunteitteni ja ajatusteni kanssa. Monet vain just yrittää esittää muuta kuin todellisuudessa tuntevat ja siksi se ei olekaan kestävää. Siinäpä se: miten luovia tällaisessa tilanteessa, jotta kaikilla olisi hyvä olla, kaikkien tunteet tulee kuulluksi ja saada vielä toimiva ratkaisu aikaiseksi? Mahdoton yhtälö vai löytyykö luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä? Pitää luoda omat säännöt, jotka pelaa joka päivä.

        No ihminen muuttuu iän myötä, katellaan 20v päästä mikä ääni silloin on kellossa.


      • nainenvapaalla
        säännötrikottaviksi kirjoitti:

        No ihminen muuttuu iän myötä, katellaan 20v päästä mikä ääni silloin on kellossa.

        Sinä oletkin niin itsekäs ja ajattelet vain omia tarpeitasi. Tuskin edes rakastat sitä naista, koska et halua, että myös hänellä olisi hyvä olla vaan tyrkytät hänelle jotain sellaista, mihin hän ei halua ryhtyä. Pitäisikö sinunkin joustaa omista odotuksistasi vai sitten antaa sen naisen mennä menojaan?


      • nainenvapaalla
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Sinä oletkin niin itsekäs ja ajattelet vain omia tarpeitasi. Tuskin edes rakastat sitä naista, koska et halua, että myös hänellä olisi hyvä olla vaan tyrkytät hänelle jotain sellaista, mihin hän ei halua ryhtyä. Pitäisikö sinunkin joustaa omista odotuksistasi vai sitten antaa sen naisen mennä menojaan?

        Koska niitä uhriutuviakin naisia on olemassa, niin kannattaa etsiä sellainen!


      • ihmepimatsu
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Sinä oletkin niin itsekäs ja ajattelet vain omia tarpeitasi. Tuskin edes rakastat sitä naista, koska et halua, että myös hänellä olisi hyvä olla vaan tyrkytät hänelle jotain sellaista, mihin hän ei halua ryhtyä. Pitäisikö sinunkin joustaa omista odotuksistasi vai sitten antaa sen naisen mennä menojaan?

        Jos et tiedä asiasta niin turhaan mitään vihjailet. Puhu vaan itsestäsi. Tuollaiset naiset kun sinä kyllä kiertäisin kaukaa ja lujaa.


      • hankiKoira
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Sinä oletkin niin itsekäs ja ajattelet vain omia tarpeitasi. Tuskin edes rakastat sitä naista, koska et halua, että myös hänellä olisi hyvä olla vaan tyrkytät hänelle jotain sellaista, mihin hän ei halua ryhtyä. Pitäisikö sinunkin joustaa omista odotuksistasi vai sitten antaa sen naisen mennä menojaan?

        Sinä akkeli aloittaja. Oletko hullu?? Vain hullu ajattelee kuin sinä.


      • Paha.Ihminen
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Ymmärrä jo, että en aio olla mikään äitipuoli ja sillä selvä!! No minä ymmärtäisin sitä miestä kyllä. Haluan vain tuoda esille sen, että naiiviuuteen ei kannata tässä asiassa alkaa, vaan tuoda asian monimutkaisuus esille. Olen varma, että en ole yksin tunteitteni ja ajatusteni kanssa. Monet vain just yrittää esittää muuta kuin todellisuudessa tuntevat ja siksi se ei olekaan kestävää. Siinäpä se: miten luovia tällaisessa tilanteessa, jotta kaikilla olisi hyvä olla, kaikkien tunteet tulee kuulluksi ja saada vielä toimiva ratkaisu aikaiseksi? Mahdoton yhtälö vai löytyykö luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä? Pitää luoda omat säännöt, jotka pelaa joka päivä.

        Sun säännöissä ja toimintamallissa on kuunneltu vain sua. Näyttää ihan siltä, että muu ei käy kuin sinun päättämäsi järjestys. Jätä se mies rauhaan. Jos hän on erossa saanut lapset itselleen niin hän on heidät halunnut eikä luovu noin vain. Lapset eivät ole mitään pelinappuloita, joita siirrellään mielin määrin kodista toiseen.


      • nainenvapaalla
        Paha.Ihminen kirjoitti:

        Sun säännöissä ja toimintamallissa on kuunneltu vain sua. Näyttää ihan siltä, että muu ei käy kuin sinun päättämäsi järjestys. Jätä se mies rauhaan. Jos hän on erossa saanut lapset itselleen niin hän on heidät halunnut eikä luovu noin vain. Lapset eivät ole mitään pelinappuloita, joita siirrellään mielin määrin kodista toiseen.

        Kuka mistään siirtelyistä on puhunut yhtään mitään? Voihan olla elämässä ja saman katon allakin, mutta täytyy mennä kaikkien ehdoilla, mihin ollaan valmiita ryhtymään. Ei lapsetkaan tuosta noin vain vastaanota outoa ihmistä, vaan siinä täytyy olla hienotunteinen ja antaa aikaa, jota kyllä itsekin tarvisin tuollaisessa tilanteessa. Toiset vain ei ikinä osaa eläytyä toisen asemaan, se on sääli :) Siksi homma pitää edetä kaikkien ehdoilla, ei rakkautta voi pakottaa kenenkään välillä. Joillekin tosiaan pitää mennä oman pään mukaan, eikä osata asettua muiden asemaan edes hetkeksi.


      • skökköööö
        nainenvapaalla kirjoitti:

        Kuka mistään siirtelyistä on puhunut yhtään mitään? Voihan olla elämässä ja saman katon allakin, mutta täytyy mennä kaikkien ehdoilla, mihin ollaan valmiita ryhtymään. Ei lapsetkaan tuosta noin vain vastaanota outoa ihmistä, vaan siinä täytyy olla hienotunteinen ja antaa aikaa, jota kyllä itsekin tarvisin tuollaisessa tilanteessa. Toiset vain ei ikinä osaa eläytyä toisen asemaan, se on sääli :) Siksi homma pitää edetä kaikkien ehdoilla, ei rakkautta voi pakottaa kenenkään välillä. Joillekin tosiaan pitää mennä oman pään mukaan, eikä osata asettua muiden asemaan edes hetkeksi.

        Hyvä kun tajusit tuon, varsinkin tuo viimeinen lause pilkun jälkeen. :)


      • nainenvapaalla
        skökköööö kirjoitti:

        Hyvä kun tajusit tuon, varsinkin tuo viimeinen lause pilkun jälkeen. :)

        No ehkä alan hiljalleen ymmärtää sitä äitiäkin. Jotenkin näkisin, että hän on hauras eli herkästi masentuu jne. ja siitä sitten johtuvia ns. lieveilmiöitä.


    • hannuristojiimies

      En tiedä elääkö edes lapseni.

    • huomionkipeäolet

      Ahaa nyt tajusin tämän. Haluat sen ukon täyden huomion ja että lapset pysyis äitinsä luona. Ei vittu!!!!

    • synnytyksenjälkmasennus

      Hoida sun tyroksiinit ja verensokeris kuntoon, jos meinaat niitä lapsia hankkia. Muuten huudat ja pieksät ne hermostuksissas. Nukkumattomuus vielä lapsen ollessa pieni--->vaipan vaihdot yöllinen lapsen itku ym. Ei hyvää tuu kaikki nuo yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe