Moi viestintäalan tyypit!
Oletteko sattumalta törmänneet tällaiseen kuin markkinointiviestinnän ammattitutkintoon valmistava koulutus? Ks. esim. https://www.turunakk.fi/showCourse.action?id=860522966&name=Markkinointiviestinnän ammattitutkintoon valmistava koulutus&categoryText=Tieto- ja viestintätekniikka
Tätä on tarjolla ainakin Turun aikuiskoulutuskeskuksessa. Opinnot voi suorittaa oppisopimuksella.
Kun työllisyystilanne viestintäalalla on melko surkea, niin pohdituttaa, onko tuollaiseen koulutukseen hakeutuminen yliopistotaustaiselle kohta keski-ikäistyvälle entiselle toimittajalle uhka vai mahdollisuus. Kun monille markkinoinnin ammattilaisillekaan ei tällä hetkellä löydy töitä, niin onkohan oman työllistymisen kannalta kauhea riski hakeutua koulutukseen, jossa yhdistyy sekä viestintä että markkinointi? Tähän saakka olen kokenut markkinoinnin maailman itselleni tosi vieraaksi, mutta nykyisessä elämäntilanteessani ei ole varaa kranttuilla minkäänlaisten töiden tai uravaihtoehtojen suhteen.
Siispä: Onko kellään kokemuksia tuon kyseisen tutkinnon suorittamisesta oppisopimusopiskelulla? Kannattaako? Vai onkohan tämä taas niitä koulutuksia, joissa viestinnän alalle suolletaan vain uusia ammattilaisia työttömiksi?
Ja mahtaakohan olla täysin epärealistinen toive, että yli 35-vuotias aikuinen saisi työpaikan oppisopimusopiskelua varten esim jostain viestintätoimistosta? Tietääkö kukaan viestintäalan työpaikoista, joihin on joskus otettu oppisopimusopiskelija?
Markkinointiviestinnän opiskelu oppisopimuksella?
UusiUrapolku
2
143
Vastaukset
- Digitalist
Ei kannata nykyään on digitaalinen markkinointi. Noilla vanhanaikaisilla opeille ei tee neään mitään. Tuolla paperilla voit pyyhkiä takamusta.
- Zaraz5
Haaga- Helian avoimessa amk:ssa on hyviä viestinnän ja digitaalisen markkinoinnin virtuaalikursseja. Kurssit ei vielä poikineet vakituista työtä...alalla on paljon tunkua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845107Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.243446Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j342785Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581800- 471586
- 941362
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2431347Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731058IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54955