Gdanskista Zakopaneen

zako1

Hei, ajattelemme syysmatkaa Zakopaneen. Junamatkahan on pitkä mutta miten tilataan junalippu ja makuuvaunupaikka? Olen yrittänyt etsiä mutta ei ole onnistunut.
Kiitos jos joku voisi auttaa:

8

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilaus/osto onnistuu tämän sivuston välityksellä: http://www.intercity.pl/en/ - joko rekisteröinnin jälkeen tai ilman.

      Suora yhteys on olemassa, lähtö Gdanskista klo 21:50, tulo Zakopaneen klo 11:39, junassa kolmen hengen hyttejä. Kieltämättä ajallisesti pitkä matka. Itse olen kokeillut paria muutakin vaihtoehtoa.
      1. Päiväjunalla Gdanskista Poznaniin, iltapäivä Poznanissa ja sitten yöjunalla Poznanista Zakopaneen seuraavasti: Poznan klo 23:34 lähtö, tulo Zakopaneen klo 8:43. Makuuvaunussa niin ikään 3:n hengen osastoja.
      2. Päiväjunalla Gdanskista Varsovaan ja sitten yöjunalla Varsova klo 21:10, perillä Zakopanessa jo klo 6:23. Kolmen ja neljän hengen makuuhyttejä.

      Suorassa yhteydessä ei toki mitään vikaa ole, itse vain en tykkää istua samassa hytissä liian pitkään.

      Lippujen myynti alkaa 30 päivää ennen matkaa ja silloin heti kannatta nämä liput ostaa. Kahdesta syystä. Ns. varhaislippu on edullisempi ja lisäksi makuuhyttejä on vain hyvin rajallinen määrä.

      • Krakow

        Ota POL lentoyhtion kautta lento.,Noin tunti ja ei maksa paljon. Käytin travellink matkasivustoa.


    • zako1

      Kiitos infosta

    • Joujoox

      Tyhmä kysymys mut jos on menossa pelkästään Zakopaneen niin eikös kannattais lentää eka Krakowaan?

      • Muutamavuosisitten

        Niin minunkin mielestäni olisi kätevämpää. Itse menimme Krakowasta bussilla Zakopaneen. Mutta tietty jos haluaa vain Turusta lentää Gdanskiin, junalla sieltä sitten jatko, aika pitkä on kyllä päivä !


    • Joulukuussa tulee voimaan uusi juna-aikataulu ja näyttäisi siltä, että yöjuna Zakopaneen tulee kulkemaan selvästi nopeammin (osittain eri reittiä).

      Tässä uusi aikataulu, voimassa alk. 13.12.2016:

      Gdynia 20:12
      Sopot 20:21
      Gdansk Wrzeszcz 20:31
      Gdansk Gl. 20.38 (päärautatieasema)
      ...
      Malbork 21:12
      ...
      Warszawa Centralna 0:19
      ...
      Częstochowa 2:31
      ...
      Kraków 3:58
      ...
      Zakopane 8:02

      Ikävä kyllä mainitun junan tämänhetkisistä tiedoista ei löydy mitään vahvistusta makuuvaunujen mukanaolosta. Vasta seuraavan junan vaunujen joukosta löytyy makuuvaunutkin. Se toinen juna kulkee kuitenkin vain Krakovaan asti, joten siellä joutuu vaihtamaan toiseen junaan tai bussiin. Mainittu myöhempi Gdynia - Krakova yöjuna lähtee Gdanskista klo 23:32 ja saapuu Krakovaan klo 8:05 (pidempi reitti).

    • Voin vahvistaa, että joulukuusta lähtien (11.12.2016 alkaen) junaan Gdyniasta ja Gdanskista Zakopaneen myydään myös makuupaikkoja. Sekä paremmat ("sypialny") että yksinkertaisemmat ("kuszetka") vaunut kulkevat Zakopaneen asti. Lopullinen aikataulu: lähtö Gdanskista klo 19:49, tulo Zakopaneen klo 7:51.

    • Minä kävin Krakovan reissulla hotellin taksimersulla Zakopanessa, todella hyvä tie alusta loppuun, tosin loppupäässä matka hidastui. Piti vaihtaa kohdetta, koska Auswitziin ei päässyt Paavin vierailun johdosta. No näin Paavin samalla reissulla, nuorisoa oli todella paljon ympäri Maailmaa. Krakova on halpa ja kiva kohde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe