Opinnäytetyö

aloof

Onko mahdollista tehdä opinnäytetyö yhden lukukauden aikana (jos pystyy järjestämään elämäntilanteensa niin että pystyy keskittymään vain oppariin)? Jos esim. käy niin että opintoaika (ja lisäaika) on päättymässä tms.

8

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakkokierrokselle_vaan

      Joudut käymään koko paskan uudestaan. Sorgen.

    • niskastakiinninyt

      No miksi ei pystyisi? Suunnittele huolella ja toteuta, esitä ja vastaanota tutkintotodistus.

      En ymmärrä tälläisiä pystyykö ja voiko -ihmettelyjä. Jos ihmiset voivat käydä ammattikorkeakoulun erittäin hyvin arvosanoin kolmessa vuodessa tehden samalla säännöllistä päivätyötä ja joillakin on vielä perhettäkin, niin miksi ihmeessä kaiket päivät opiskeluun käyttävä nuori ihminen ei saisi tehtyä samassa ajassa tai itseasiassa vähän nopeamminkin opintojaan kasaan?

    • tottes

      Kuinka siihen oppariin pystyisi käyttämään vuosia? Sen tekee hyvin yhdessä lukukaudessa ja paljon muuta lisäksi.

    • aloof

      Opinnäytetyön aloittaminen olisi ajankohtaista ensi keväänä, mutten tällä hetkellä tiedä pystynkö sittenkään silloin sitä aloittamaan (terveydellisistä syistä johtuen).

      Olen käsittänyt, että oppari on tarkoitettu tehtäväksi kahden lukukauden aikana (ja siinähän on ne opintojaksot jokaiselle "vaiheelle"). Joten sen takia mietin miten onnistuisi yhdessä lukukaudessa. Mutta ilmeisesti onnistuisi.

    • perheellinenamkista

      Tiedän tyypin, joka kirjoitti ammattikorkeakoulun opinnäytetyönsä viikossa ja sai siitä vieläpä arvosanaksi 3:n eli hyvän. Tyyppi kävi opintojen ohella ahkerasti töissä ja valmistuminen oli kiinni enää vain opinnäytetyön palauttamisesta.

      Kannattaa lukea kirjat Svinhufvud: Gradutakuu ja Kananen: Opinnäytetyön kirjoittajan opas: Näin kirjoitan opinnäytetyön tai gradun alusta loppuun. Tee pitävä päätös, että saat ont:n valmiiksi! Älä mieti arvosanaa, se on toisarvoinen tekijä. Huonokin arvosana on parempi kuin vuosikausia pitkittyvät ja rästissä roikkuvat opinnot. Vaikka tekisit opinnäytetyötäsi monta vuotta, niin tulos siitä tuskin paranee.

      Pähkinänkuoressa homma etenee näin: Aihevalinta oman kiinnostuksen mukaan, opinnäytetyösuunnitelma, luvan hakeminen, lähdeaineiston keräys, tekstin kirjoitus, tekstin tarkastaminen mm. oikeinkirjoitus ja opinnäytetyön palautus.

      Ammattikorkeakoulussa on todellakin paljon perheellisiä opiskelijoita. Heillä ykkösprioriteettina on lapset ja koti. Lisäksi monet tekevät palkkatyötä. Amk-opinnot menevät siinä sivussa ja koulusta jopa valmistutaan! Kannattaa suunnitella ja aikatauluttaa opiskelu sekä opetella tehokkaampaa opiskelutekniikkaa.

      • Heittämälläkolmonen

        Kyllä sen kirjottaa, jos se tutkimuspaska on tehty ennen sitä, mutta viikossakin saa tehdä kellon ympäri sitä.
        Tutkimuksen kanssa tein kahdessa kuussa koko paskan.


    • Heittämälläkolmonen

      Sehän on mahdollista tehdä kahdessa kuussa.

    • valmistujaiset

      Minä valmistuin 8kk sitte sairaahoitajaks.
      Tein sen opinnäytetyönsuunnitelman syksyllä lokukuussa/2014 (käytin siihen aikaa 1vko) muutama korjaus tuli sitku ope ol kattonu sen..
      Sitte mulla tuliki siinä 7kk tauko. Aloitin keväällä toukokuu/2015 sen varsinaisen työn enneku se ope jäi lomalle. Aikaa mulla meni meni noin 4-5 viikkoa.
      Syksyllä 2015 sitten esitin sen koulussa ja sitä ennen vielä tein sen enkukielise tiivistelmän ja johdannon tai jotain semmosta. Eli mulla meni aikaa varmaan 6 viikkoa koko opinnäytetyö homaan. Arvosanaksi tuli 3. mulla ei olu mitää merkitystä arvosanalla kunhan valmistuin silloin ajoissa..etten tarvinnu jatkaa opiskeluu tammikuus.
      ei mulla ois ainakaa aika riittäny mihkää oppariin kun oli koulupäivät 8-19.30 välillä arkisin ja kaikki aika meni koulutehtäviin, tentteihin ,esseihin..samoin viikoloput
      joten tolla tyylillä sain tehtyy ja valmistuin ajoissa, muuten ois varmaan valmistuminen venähänyt tammi-helmikuulle

      siinäpä siis yksi esimerkki :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe